← Apps

Shopify Store Migration

by Shopify · launched

View in Shopify App Store ↗

Reviews (77)

★★★★★
Shopify

Migration worked great once I completed all of the required steps. At first, I thought my photos and other product information had not migrated, and I was honestly frustrated. I later realized I still needed to accept the migration access/request in Shopify. Once I accepted it and the migration was completed, my product photos, descriptions, and information were there. If you think information is missing, make sure you have accepted any pending migration request before assuming the migration didn’t work. I almost made the same mistake! Overall, the migration worked well for me and saved me a lot of time moving from Square to Shopify. Customer Support got right back to me immediately and once they asked if I accepted the migration, which I had not done, then it worked.

Finger Lakes Hidden Gems · About 12 hours using the app
★★★★★
Shopify

I had just started my Woocommerce shop through Wordpress and only had 10 items. It was a cludgy experience on that platform. As an old PhP programmer, it reminded me of OSCommerce. I decided to switch to Shopify seeing how professional all the shops looked that I previewed. I thought I was going to have to move each entry at a time and grateful I only had 10 items. I found the import option and figured I had nothing to lose. It was so great!! Saved me so much time. I had make active and update a few fields but it was all because of how bad woocommerce was in expecting the fields to be filled in. So grateful for this feature!

Inside the Pickle Jar · About 11 hours using the app
★★★★★
Shopify

Customer imports aren't working, and the error is vague, with no guided action on what I need to do to fix it. I've tried the template and I've tried renaming the file to SquareCustomerDownload.csv, but no dice. I'm perplexed.

Root & Ritual · About 2 hours using the app
★★★★★
Shopify

It takes a minute to figure out. Still not exactly sure how I was able to pull it off. But very happy to see that it did. Would have also liked for the data pull to already include the photos, so make sure you have them backed up somewhere

Back Rack Exclusive · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

I used this app to migrate my Etsy shop to Shopify, and the process was incredibly easy. The setup was straightforward, and my products, listings, and information transferred smoothly with very little effort on my part. This app saved me a lot of time and made the transition stress-free. Highly recommended for anyone moving from Etsy to Shopify!

Green Wood Creative Goods · About 22 hours using the app
★★★★★
Shopify

Not very good as the Shopify agent didn't migrate all my products and did not set up my website to go live. Not happy

hotsteel Collection · 15 days using the app
★★★★★
Shopify

Overall the app worked very well. It was very user friendly and completed results much quicker than I anticipated. The issue I came across was the photos associated with my items did not crossover with the item data. I learned that this is an occasional, known issue, which is ashame since it did subtract from an otherwise great app. That said, "Shopify AI" did offer several work-a-rounds that worked well. Even with the issue I had the app was a huge time saver that I really appreciate.

Garden Heirloom Seeds · About 11 hours using the app
★★★★★
Shopify

only migrate Item title...no pictures, no item description, no shipping settings....useless

★★★★★
Shopify

I used this app to migrate all of my items from my Etsy shop and OMG did this app make my day! Very simple and quick and I literally saved dozens of hours of my time! Shopify never disappoints and I've been in business online over 20 years now

RAVE EDC JEWELRY · About 12 hours using the app
★★★★★
Shopify

Great platform! I have a physical located Business, since 2023 it's in agony... Shopify is my only hope and,I have Great Expectations!

Lynn Beauty Supply · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

Not really worth it because it does not move over the variants or quantities

Summit Footwear · About 13 hours using the app
★★★★★
Shopify

It didn't work. It transferred my products from eBay partially. It only transferred the titles. No images, descriptions, or prices. Pretty worthless since I have to manually insert everything.

Special Treasures Liquidation · About 20 hours using the app
★★★★★
Shopify

I uploaded over 100 products and it got the vast majority of them. I think 9 failed? Still easier than updating a CSV or doing them all manually thats for sure

LoyalTees · About 17 hours using the app
★★★★★
Shopify

Lots of things went smoothly with the migration HOWEVER variant quantities didn't populate so I spent 3 days getting those updated. Also, how is not being able to bulk add COO on the variant level not possible!?

Prancing Pony Pottery · 5 days using the app
★★★★★
Shopify

5 stars. very good. from wordpress product to shopify . full product detail. very good

LOCKPICKTOOL · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

★★★★★
Shopify

Videos and documentation indicate that there is an API for Square migration. There is not. Import CSV doesn't grab inventory. I have to either completely reformat my CSV and skip the Square import entirely or go into thousands of items and configure details. Not at all what is advertised.

Twisted Stitch · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

every word moved but not images. there were no images on the csv file to later use to add our items on shopify.

Azady Soap · About 8 hours using the app
★★★★★
Shopify

Super easy & helpful

Personalized by Mandals · About 3 hours using the app
★★★★★
Shopify

Average. The app only covers the basics of migrating a website to Shopify.

Pear Collections · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

The transfer from Wix to Shopify was easy and seamless using this app. I just uploaded my CSV, did a little formatting on my end and I was finished. 10/10 recommend.

Got Privilege · 3 days using the app
★★★★★
Shopify

Everything went quite well, except for the format of the product descriptions. We had to reformat them all. I should mention, though, that our Etsy store isn't particularly complicated.

lessandmorevienna · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

No pictures moved over which is horrifying. 200lisings x10 pics each take me almost a week to get fixed

The Pallet Vault · 9 days using the app
★★★★★
Shopify

Spiritualityarts · About 8 hours using the app
★★★★★
Shopify

The collection of data was nice but it doesnt account for most of my products are POD products and this app doesnt help move those over. I also had to set up a ton of in stock items. So im not sure this app is a benefit

TPJ's Design · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

★★★★★
Shopify

Store migration was pretty good, grabbed images, details etc, only thing it didn't grab was stock levels

Simply Organic · 3 days using the app
★★★★★
Shopify

It would be nice if the migration also migrated the status of the items for sale instead of automatically putting everything in draft form.

Bandit Fiber Arts · About 15 hours using the app
★★★★★
Shopify

Not sure she correctly or completely

R-rhandmadeleather.com · 18 days using the app
★★★★★
Shopify

It took quite a long time. I called your company for help, and the person I spoke with asked me a question I had to ask someone else the answer to, and I asked if she could hold, and she agreed. I came back on the line, and she hung up. I didn't appreciate that. It was very frustrating. I still don't have my Shopify up and running.

Nyloxin · About 17 hours using the app
★★★★★
Shopify

Does not migrate correctly from Lightspeed at all

My Store · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

Amazing! Worked as described and has saved many hours of work! Try it out!

Scavenger Supplies · About 21 hours using the app
★★★★★
Shopify

while it worked well at transferring products and customer contact info it did not move subscription orders from WIX to Shopify. It appears i’m going to have to have these customers resubscribe on Shopify. This may not go over well and I could lose some customers that are not 100% loyal to my brand. Also several of my products ended up with the same product description from only one product. It took a while to reconfigure all my products.

Trail Magic Coffee Roasters · About 19 hours using the app
★★★★★
Shopify

While it brought in the items, photos and descriptions, it did not correctly bring in pricing where an item has variants.

Honey Bee Metals Jewelry · About 4 hours using the app
★★★★★
Shopify

This app made my Shopify shop much easier to set up! Saved me so much time and it wasn’t complicated

Valerie Rose Designs · 12 days using the app
★★★★★
Shopify

Its good. Had no issues just wish pictures and inventory came over too.

Katie's Kiss & Tell Shop · About 9 hours using the app
★★★★★
Shopify

Worked great for importing item list from WooCommerce

JK Creative Wood · About 19 hours using the app
★★★★★
Shopify

I had issues with the migration from Ebay where the system did not flag the product as "Physical Product" causing the store to show them as sold out. It took time and a chat with support to get it corrected. It also did not import the pictures, so I still had to manually put them in.

KGrubber's Sports Collectibles · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

Love Point Accessories · About 19 hours using the app
★★★★★
Shopify

Simple guidelines for products and contact information teleportation

Naturally Energized Water · About 12 hours using the app
★★★★★
Shopify

Brought over all the etsy listings I needed to give me a headstart on moving my shop over. Not too bad! It'll help with all my SKUs and active listings

Geeky Palette · 7 days using the app
★★★★★
Shopify

It did 90% of the work for us, so pretty good for being free. Just make sure to look over all the data and double check your variation skus and prices.

ScrapSMART · About 6 hours using the app
★★★★★
Shopify

I don't even know if it worked. I'm still trying to figure that out.

Woodland Comforts · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

I probably didn't use it correctly so I'm not happy with it. When I imported my eBay listings none of the descriptions or anything came with them.

Fab Deals US · About 7 hours using the app
★★★★★
Shopify

Great stuff

The Will Is Yours Store. · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

None of the photos were imported from Ebay store I have. It's a significant drawback as I have to manually upload them now... I have 5,000 products in my store .....

1st sight · About 23 hours using the app
★★★★★
Shopify

While it collected and imported all the info from my existing Etsy Store, it incorrectly allocated the SKU numbers when I had products with multiple variations. As a result I had to edit and change all of these, which in some dames had over 50 variations to one listing. It also added the same price to every variation when prices were different. Thought migration would save me a lot of time. Sadly it has not at all

Old Sew N Sews Quilt Shop · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

This app won't import anything from square. I tried to import the products, customers, and orders. The error was the same for each. CSV headers don't match expected format for Square. I won't get those wasted hours back!

Class V Adventure Gear · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

This CSV could not be imported because it is missing one or more of the required headers ('ID', 'Type', 'SKU', 'Name', 'Published'). Please check your file and try again.

我的商店 · 8 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Migration was easy and fast, the only glitch for me was that my price variations did not transfer. I had to enter them all manually which took a lot of time, still much faster than having to enter every product detail manually.

Posh Petunia · About 21 hours using the app
★★★★★
Shopify

Went very smooth!

Hollywood Vintage Online · About 8 hours using the app
★★★★★
Shopify

It was very easy to do, however, I sell fabric and I can't seem to find out how to adjust the inventory or the weight for proper shipping charges. AI helped me find the answer but the directions are incorrect. There are no shipping options listed when I activate the individual fabrics. Not sure what to do now.

In Stitches Quilt Shop · 11 months using the app
★★★★★
Shopify

★★★★★
Shopify

Fantastic - quick and easy and worked first time. Saved hours!

Friends of Bude Sea Pool · About 2 hours using the app
★★★★★
Shopify

It brought my listings over... but unfortunately, they are not functional and there are issues with telling Shopify I do have inventory for each item, especially if a listing had variants to begin with. The option to add the inventory simply isn't even showing up. I am finding myself having to start each listing from scratch sometimes to fix the issues. Maybe it will get easier as I learn more about Shopify, but currently, it isn't very intuitive. The formatting of the listing descriptions is also completely off, so I am having to recopy all of those as well.

The Swimming Owl · About 17 hours using the app
★★★★★
Shopify

This did absolutely nothing except create a list of my etsy products in a section called external products with a "Migrate" button in the printify app. when I click the button I basically have to rebuild the product from scratch withing th printify app, which I could have done without wasting any time with the app!

MERICAN DREAMZ · About 21 hours using the app
★★★★★
Shopify

I used it with Square and the images did transfer .

Carved Willow · About 13 hours using the app
★★★★★
Shopify

Took a few attempts to get everything in and this saved loads of time. However, no pictures or descriptions were imported so I have to insert them manually (over 9000) which will take a month of Sundays.

My Store · 8 months using the app
★★★★★
Shopify

Simple to use. seemless migration!

Winged Penny Designs · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

★★★★★
Shopify

It certainly helped, but having a simple function that would then be able to select which items I want to migrate over would be great. After they are all populated from the CSV, create a protocol that I could simple check box which items I want migrated over. This would help in the future with allowing continual updates as well. It didn't appear to migrate initially for me, so I migrated over a second time, then I discovered that I now had two of everything. A solution for this would then be to create an automatic protocol that reviews similar subject lines that might flag them for me as possible duplicates.

JetSet Creations · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

Very Smooth better then I thought!

peonyparadise-lewismedia · About 14 hours using the app
★★★★★
Shopify

It correctly moved over about 5% of my products from WooCommerce, so at least I had a general template to recreate all of my other products, but that was it's only pro. Cons were that it imported that 5% three times, so there were duplicate entries for each, including duplicate images, that needed to be sorted out. It also partially imported another 40% of my products, pulling in just the title and perhaps an image or two, the rest of the data was blank. So again, these could be used as a template, but every product needed to be checked thoroughly. In summary, marginally better than nothing, but needs a lot of work.

Storybook Crate · 13 days using the app
★★★★★
Shopify

It is a nice feature to have but it doesn't upload quantity or vendors which is very important to our store. So it is time consuming to go through everything and add that.

TEB Finery · 24 days using the app
★★★★★
Shopify

Set my site up over a year ago have t even had 1 sale

Developer reply ·

Hi there, Thank you for sharing your review. The Store Migration App is built to help merchants move their store data into Shopify, though it doesn’t directly influence sales or marketing performance. We truly appreciate your feedback and wish you continued success as you grow your business on Shopify. If you’d like additional assistance, you can reach our support team at +1 844-577-0031. The Shopify Team

Sexy Kitty Sex Toys & Sexy Lingerie · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

Terrible experience as a new user. It has been complicated and having a lot of issues. The most important one is that I didn't know I had to have my website down for 20 days as my domain is transferred, even thought it was transferred from Godaddy a while ago. No sympathy for my situation from ny of the agents I've spoken to. I get it now why you offer $1 monthly payments cause I don't really get to use it for a whole month. Wish this information would have been disclosed clearly up front. I have not been able to make sales for over 10 days now

Delgado's Fuego · 23 days using the app
★★★★★
Shopify

It didn’t completely migrate over. On Shopify I got the product but no pic, no stock count, but I did get the sku number and the cost. I worked with what I had and just added what I could.

Dainty Threads Boutique · 16 days using the app
★★★★★
Shopify

Terrible. It just doesn't work. At least going from Squarespace to Shopify

Supplement and Supply · 22 days using the app
★★★★★
Shopify

NOT WORKS WELL

ECLECTEAK HOME · About 1 hour using the app
★★★★★
Shopify

The Team America · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

no need

Developer reply ·

Hi there, Thanks for your feedback. The Store Migration App is designed for merchants moving to Shopify from other platforms and may not be necessary for stores already built on Shopify. We appreciate you taking the time to share your thoughts. The Shopify Team

CHA Gloriette · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

★★★★★
Shopify

★★★★★
Shopify

doesn't work

Developer reply ·

Hi there, Thanks for sharing your feedback. We’re sorry to hear the app didn’t work as expected. The Store Migration App is designed to help merchants easily import their products and data into Shopify, and we’re constantly working to make it more reliable and intuitive for everyone. If you’d like additional assistance, you can reach our support team at +1 844-577-0031. The Shopify Team

PPU BEST · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

Does not work with Amazon. There is no support..

Developer reply ·

Hi there, Thanks for your feedback. The Store Migration App does support Amazon migrations, though currently only for product data - not orders or customers. We’re sorry you didn’t receive the support you needed. That’s not the experience we want merchants to have. Our team is available at +1 844-577-0031 if you’d like help completing your migration from Amazon. The Shopify Team

DSP Memory Distribution GmbH · About 2 hours using the app
★★★★★
Shopify

Useless. You have to export and import a CSV file into shopify regardless. It's a pointless app that doesn't do anything Shopify itself doesn't already do.

Developer reply ·

Hi there, Thanks for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear the Store Migration App didn’t meet your expectations. The app is designed to help merchants easily import their products and customers in bulk when moving from other platforms, and your feedback helps us improve how we communicate that purpose more clearly. If you’d like additional assistance, you can reach our support team at +1 844-577-0031. The Shopify Team

My Store · 4 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Migrate from Opencart is missing.

Developer reply ·

Hi there, Thank you for your feedback. The Store Migration App doesn’t currently support migrations from OpenCart. We appreciate you highlighting this - expanding support for additional platforms is something we continue to explore as we improve the app. The Shopify Team

The Formal Club · 2 minutes using the app