← Apps

creativehub: Sell Art Prints

by creativehub · launched

View in Shopify App Store ↗

Reviews (47)

★★★★★
Shopify

I tried so hard to use this app but could not understand how this app is still being used.Issue with uploading images to CH, issue with importing files onto Shopify, Etsy etc... ALWAYS AN ISSUE!!! EVERY STEP OF THE WAY.PLEASE DO NOT USE THIS APP .You will WASTE YOUR TIME. Look elsewhere for POD company.If I could give it NO STARS I would !!!!

AWIZKOA LTD · About 19 hours using the app
★★★★★
Shopify

Wonderful print quality and excellent customer service.

Emily Dunlap Art · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

The print quality is fundamentally as good as it gets. Before this company reached out to me, I was struggling to keep up with print sales demand and wasn't happy with the quality of what I was selling - now I know my customers will always be happy with the prints they're receiving, in good time, with a good service. As someone who does this full time, this service has taken a huge weight off my shoulders; they email me back same day, help me with any queries, and issues are resolved quickly. Harshita and Suzanne I pay particular thanks to. I'd recommend any artist to use this service.

Gemink Art · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

Jeeezzzz.Uploading files is a joke. Out of 40 .png files approx 6 were vieweable after 3 days. Supports answer was basically dont use .png though they advertise it is a supported format.. Currently looking at 3 dozen + un-viewable/un-usable files i need to print. This is Creativehub not Shopify.

luckymothers · 29 days using the app
★★★★★
Shopify

Brilliant service, super quality printing beyond what I could produce previously in-house. Any mistakes to orders have been resolved without any issue and done so very quickly. Customer service is paramount to my business and having the ability to speak with Creative Hub on a direct and human-to-human basis with no AI or automated nonsense puts them a step above the rest in terms of print fulfilment services.

James Cook Artwork Shop · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

Creativehub: A Fantastic Platform for Selling Art Prints Creativehub has been a game-changer for my art business. The platform is user-friendly, making it easy to upload and manage my work, while offering seamless integration with my website. Their print quality is outstanding, capturing every detail of my original art, and the range of options allows me to meet my collectors’ preferences. I especially appreciate the automated production process, which lets me focus on creating while they handle logistics. Plus, their responsive customer support has been excellent. I highly recommend Creativehub to any artist looking to sell prints professionally.

Mad Charcoal · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

I've been working with CretivHub and Printspace for years, and I can't recommend them highly enough. The quality of prints is outstanding and the shipping is super fast! I've never once had an issue with these. The customer service is excellent too, they are always happy to assist and advise. My customers are always thrilled with their orders, and thanks to this service, I can focus more on my artwork. Creativhub truly made a difference in my career as an independent creator. I'm super happy with everything they do!

Julia Soboleva · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

Absolute legends. As a full time artist they have truly expanded my print business. Georgia and Neha are incredibly accommodating and helpful in every part of the process. The print quality is top tier and the delivery and shipping back end system is a true life saver. Couldn’t fault them. Legends

Billelis · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

one of the most saddest experiences i had with a pod companies, and thats even before making one order. just setting up the products is a NIGHTMARE, site is full with bugs, a real freaking nightmare, its a shame because the products looks highest quality. their support was ok, general answers and somehow helpful but not fixing any bugs, their mockups looks like a cheap chinese store mockup - a real embarrassment to the hight quality products they produce. but again, setting up a store with multipile products - is a real NIGHTMARE. their coders suck big time. what a shame, just when I thought i found a place to make my shop based on, and wasted HOURS ON HOURS, DAYS AND WEEKS setting up my shop, and all went to the garbage. thank you for nothing.

FUTURE FASHION ORACLE™ · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Impossible to update multiple products at once. Impossible to import products to my shopify store without random "import errors". Customer support is inexistant and basically consist in "there's nothing we can do, please check this page to read some generic solutions and God be on your side". This app used to be great and have a decent UI/UX with no import problems. What happened?

Atelier Toledo · 11 days using the app
★★★★★
Shopify

The printing is good and fast. But its tricky / slow to use - you'll have to do lots of work to individual products within Shopify. And if you don't sell an image in 18 months they'll delete it without telling you. They'll also remove features without telling you. I've had my shop decimated twice by Creative Hub policies with no warnings. I can't recommend this to anyone who has slow selling items or is reliant on the app for all your sales, the risk is too high.

100Prints · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Very good customer support, also on weekends; very good printing quality - love the app and the dropshipping service!

supersicko art · 7 months using the app
★★★★★
Shopify

The app worked really well for us - we had a couple of issues processing our first orders but the technical support was really helpful and we able to resolve things relatively quickly.

SounderGolf · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

I have found the quality of the prints to be first rate. Never any complaints about this from customers. The process is usually very smooth and hassle free and smoothly integrates with my Shopify account. There were Brexit issues when it came to shipping to Europe, and massive problems to the USA which they suspended as it was such a mess. However the staff responded quickly and were desperate to try and solve the problems. No chatbot nonsense, actually emails to real people and real solutions in a timely manner. I recommend them.

Elias Icons · Almost 4 years using the app
★★★★★
Shopify

I can only tell very positive things about this app. Everything works perfectly as it should. The service and the entire community behind this app is world class. I can recommend this and the entire company 100%. Keep up the good work...

Thomas Frenken Gallery · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I installed the app, but had issues with creating and deleting projects and products. I tried both Firefox and Chrome and ran into the same issue. I would not recommend the app at this time.

Walt & Pete · 9 months using the app
★★★★★
Shopify

New shipping prices are ludicrous! Makes it unviable to use Creativehub drop shipping services. I previously used them a few years ago and was really happy with their products and services and was all set to return after reinstating my Shopify store. Severely disappointed that these prices now put them out of reach.

The Art of Jem Ham · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Installed the app to my shopify store, created an account, tried uploading files on multiple occasions and it didn't work. Not sure what I did wrong, but I uninstalled because couldn't even get past the setup point.

Developer reply ·

Hi Megan, I have checked your account - the issue is that your files are corrupted thus we cannot process them. Please contact customer support on info@theprintspace.co.uk and we can help guide you.

Palais · About 6 hours using the app
★★★★★
Shopify

I am very frustrated with Creativehub. The new shipping prices are exorbitant. I find it an impertinence to charge almost 30.00 € for a delivery of less than 500gr within Europe and then tip you to offer free delivery in your store. How can you make money with it, especially if you are not yet so well known and can not charge high prices for your art? I have never experienced such high shipping costs for anything I've ordered within Europe. In addition, certificates for limited editions come without authentication holograms although this is described on the certificates. After contacting customer service, they said that there are none available at the moment. I would expect at least to be informed about that or that the text on the certificates will be corrected, so that customers do not complain when getting their artworks.

Developer reply ·

Hi Matthias, I am sorry to hear you are disappointed. Please allow me to clarify some incorrect remarks: Our dropshipping shipping costs to Europe are between €6.95 - €15.00 for print only orders - this is a flat rate regardless of how many prints are in the order. For framed items, shipping costs to Europe starts at €14.13 going up to €91. Please keep in mind this accounts for delicate wood frames with glass sized at 841x1189mm. These need to be very well packaged as they are fragile oversized items. All frame deliveries are also shipped via DHL express courier arriving in 1-3 days. If you need help pricing your artwork to help account for shipping costs check out our help centre article here: https://www.theprintspace.co.uk/help/knowledge-base/how-to-price-your-online-art-prints/ My best Zach

Matthias Maier · 25 days using the app
★★★★★
Shopify

Die App zeigt meine Produkte nicht an!!! Ich habe ein neues Produkt erstellt kann es aber in der App nicht hochladen, weil ABSOLUT NICHTS angezeigt wird, außer den zwei Worten 'PRODUCT LIST'. Meine anderen Produkte sind in meinem Shop aber wie gesagt, die Liste ist leer!

Developer reply ·

Hi Claudia. I am sorry that you were experiencing this issue. You will see it is now resolved. We made some improvements to our import process in creativehub which allows you more control over variant, product and batch importing. These updates needed to be reflected on the Shopify app side which is complete.

Claudia Pollack HIGH VIBE ART · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

Nice idea. We'd dearly love it to work. But it doesn't work properly. The print quality is very good and people in shipping are great. And they always respond to queries. But the app can be very frustrating and very very very time consuming. To make it work we need three tabs open and to flick to and fro. We'd welcome any suggestions for reliable, high quality alternatives...

Developer reply ·

Sorry we were having some issues, we have fixed all known bugs now, so if you could please retry we are confident you will be happy.

Flashbak Shop · Almost 3 years using the app
★★★★★
Shopify

I have set up my print sales site using this app and I am really pleased with it. The printing quality and fulfilment is top notch. The system is very hands-off once it is up and running. The customer places an order and it goes straight to Printspace who generally turn it around and get it shipped within a few days and sometimes within 24 hours. I have to then notify the customer that it is on it’s way but I don’t think that they could do this as they are dealing directly with me and not my customer. It is quick and easy to do this via Shopify admin anyway. The packaging is very good quality which greatly boosts confidence that your customer will get their order safely, without needing to deal with damage in transit. The printing costs and flat fee shipping costs are very reasonable. The back end is well thought through, offering the option of selling different editions as variants (Shopify speak) and you can even specify when uploading if prints have already sold within an edition which is useful as the edition will then pick up from that number going forwards. IMO the app and the print fulfilment definitely deserves 5 stars. However just for the record a couple of things: Sometimes a product gets imported into your store via the CreativeHub app but the preview pics don’t load for one or more variants. I have found that this is cured by simply re-importing those particular variants again. Is this a bug? Be careful when adding a border that you don’t jump up a print cost tariff level for the sake of a small white border as this is calculated on paper size not image size. I think the ‘room set’ photo is ok and helps with illustrating scale but it would be nice to have a bit more variety. Maybe it would be possible to add a few more options sometime? Lastly be aware that if you sell variants you have to upload the largest image size, which may require interpolation, and the smaller prints will be printed from the same file. Ideally I would prefer to scale the image sizes accordingly but in practice this has not proved a noticeable issue so far and smaller prints have looked fine.

Tim Platt Fine Art · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

I use this app to fulfill all my print orders on my website. Creative Hub have always produced great results in very fast print and dispatch timescales, both in the UK and Globally. My customers often remark on the high quality of the prints received. I'm delighted with the service I get from Creative Hub

John Harbourne Art · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I've been using it since I opened my shop and never been disappointed. Flawless and easy-to-use app, works like magic with a superb print service at Printspace.

Studio Martino Pietropoli · 12 months using the app
★★★★★
Shopify

I use this app for most of my printing requirements and would highly recommend it. The service is excellent and I am very pleased with the quality of my prints. It also enables me to hold a large stock of designs/sizes by using their drop shipping service.

www.janeglue.com · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I love this app because it takes care of the logistics side of the business so I can focus on spending my time creating art and marketing it. With the printing, packaging and delivery taken care of, it frees up so much of my time! Not only that, the quality of the printing is sublime and the service is mindbogglingly fast!

Gladys Holliday · 11 months using the app
★★★★★
Shopify

Creative Hub has been my go-to resource for my printing requirements for both sales and my own exhibition since day one. I have referred everyone I know to their services - their team and quality are top-notch. Their support team is also outstanding, and if you run into any issues, they get back to you with the same speed and efficiency. They are a pleasure to work with. I can't recommend them highly enough.

Martin Sean · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

I've been using the app for just over a year and it's been such a great tool to automate my print sales. In the past I used to dread being asked to sell a print as the process was really tedious and time-consuming. It took a while to set up the shopify store, but now all orders are automated meaning I just get notified when an order is received and it gets fulfilled automatically by The Print Space. A lot of my orders have been to Europe and the US, so them having a branch in Germany has been a godsend. The set up can be a little challenging at first, but once you've done it a few times it's really not that hard. The Print Space are also always very quick to help out on the phone or over chat/email so you won't be going it alone.

Photography by Sam Gillespie · 11 months using the app
★★★★★
Shopify

I use Creative Hub to fulfil Gicleé prints of my artwork. Their service and quality of prints is absolutely fantastic. I’m a huge fan!

ciro correia · 11 months using the app
★★★★★
Shopify

Great app. Makes integration with my Shopify store really easy and allows a fair amount of customisation. Superb print quality to boot.

Fogwalking Photography · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Great app. Only one flaw, is that the Shopify order numbers on the creative hub don't match up to my Shopify order numbers that come direct from my store. This cause an inconvenience when correlating the two systems. I have told Shopify about this who have contacted creative hub, but have had no response....I hope someone can get back to me because this problem is quite annoying!

Prints by Tom Selmon · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

This app works a treat on my shopify art store. It is so easy to use and wonderful help when needed! I can't recommend the beautiful people of Creative Hub enough!

Chris Duffett Art · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

We have been using this app for months and are very happy with it. We highly recommend it for any business or creative selling prints online - it is easy to set up and and it saves a huge amount of admin.

Hoxton Mini Press · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Highly recommended for artists selling their work. Orders are processed seamlessly, which saves a lot of time and money. ThePrintSpace have always been really professional and helpful from printing through to customer support.

Leif Podhajsky · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Cannot recommend Printspace and creativehub enough. Has allowed us to seamlessly and professionally manage our inventory and ship all over the world with honestly very little effort on our end once things are up and running. Their customer support is absolutely top notch and the print quality is fantastic. Full marks!!

Ben Ashton Art · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

Been using Creativehub since 2018 with no problems, always super quick to answer my customer service questions on the chatbot too. Would recommend.

George Townley · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

theprintspace's automatic print fulfilment system has proven to be an invaluable service, that enables us to run a high volume print store efficiently, with glowing customer feedback. It simply wouldn't be possible for us to manage our print store without them. Huge thanks to the highly professional and dedicated team at theprintspace.

Guardian Print Store · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Excellent app! We've been using it since its launch a couple of years ago. All of our print-on-demand giclée prints are fulfilled using creativehub and the service is seamless from start to finish, with the added bonus of great customer service. We also use it for competition submissions for our annual open call from artists all over the world. This is extremely useful as it allows us to consolidate thousands of entries in one place for easy editing and archiving.

Delphian Gallery · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I use this app for my annual Palm* Photo Prize Print Sale and it has been great! Its really helpful that international delivery is a flat rate ( only £6!) so it makes it affordable for clients from all over the world!

palmstudios · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

The process is seamless, and quality of product and service is fantastic. We wouldn't have been able to sell our prints with out it.

The Mighty Boosh Art Collection · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

I've been using creativehub for over a year now, it does an amazing job for artists who want to sell their work, print it, and send it to customers. Quality at The Print Space is their major priority, and I have nothing but thankful clients when they receive their print at home. Over the course of the year, I have experienced ups and downs using this app, however, customer support always has solved my situation, they are incredibly helpful. In truth, they are always improving user experiences and as every progressing business, there will be breaks. Definitely, a way to go in Art printing and selling if you need a lab for your work.

Javi Lorbada - Fine Art Prints · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

We have been using this app for many years now and it is fantastic. It has allowed us to add multiple print runs to our shop. Beforehand we would have to pay out £400+ for a print run of 50. Now we can set up as many prints runs as we like with absolutely no money up front. The prints are museum quality and the COAs are produced beautifully. The packaging and service is 5 star too. We now have a stream of revenue that couldn't have existed without the Creative Hub. We would high recommend it to anyone!

Art on a Postcard - The Hepatitis C Trust · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

so far so good and keeps getting better! been working with the guys from theprintspace for years and what's nice about them is that they keep updating and improving alongside the photo-industry and clients' needs.

Ben Hopper's Shop · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

Just like the team at Creativehub this book is extremely helpful. Clearly laid out and with some great case studies it takes you trough the steps of selling art on line.

Matthew R Lewis Portraits · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

This is an easy to use app for selling prints of my work online, via my website. There's a lot of useful information for setting up, for both shopify and theprintspace, and both companies have superb customer service.

Matt Phillips Art · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

This is a brilliant way to being able to showcase and sell prints from our huge database of award-winning photographers. The design and user experience is slick and easy to use, and we've had great feedback so far.

Worldphotoorg · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

This is amazing, the perfect App if your selling digital art with Shopify. Well done Printspace!

Rude 3 · 13 days using the app