Disputifier: Smart Chargebacks
by Disputifier · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (127)
Very helpful and supportive. Especially Luchi!
Developer reply ·
Thank you so much for taking the time to leave this review! It genuinely means a lot to us. I’m especially happy to hear that Luchi was able to make your experience a great one, I’ll definitely make sure she sees your kind words. We really appreciate your trust and support!
Blad is really fast and fixed my problem right away.
Developer reply ·
Thank you so much for taking the time to leave this review! I’m really glad to hear Bladi was able to jump in, get to the bottom of the issue, and get everything sorted out for you so quickly. I’ll definitely make sure he sees your kind words, he’ll really appreciate it!
Great app and great support - they are always available to answer simple to complex inquiries. Does the job right for disputes
Great app with helpful support. Easy to use and very effective for chargeback prevention. Highly recommended!
really great and simple app to use. from what i know they the only one popular in the market that help alert paypal disputes as well before they turn into chargeback which is a great unique value they have. I highly recommend using them
Diyosa is great and very professional, very helpful.
Zeer goede service snel geholpen uiterst vriendelijk.
Diyosa onboarded PayPal Wallet no problem. Will use them for my other MIDS in the future for sure -1990
Levie was very helpful, professional, and informative. All of my questions were answered promptly and clearly. I really appreciate the excellent support!
Dani was a great help for me today, definitely recommend!
I had problems with setting up processing mids for chargeback alerts and I contacted them and helped me fix and correct everything. Customer support is just awesome!!
Abigail was absolutely amazing! I had a serious issue with automatic chargeback alert refunds from my previous service, and she took the time to understand exactly what happened. She helped configure Disputifier so I have manual control over Ethoca and CDRN alerts and added a rule to prevent automatic refunds on delivered orders. She explained everything clearly, answered all my questions, and made sure I understood how the system works going forward. Excellent customer support and highly recommend!
Blad my man, This guy is the ultimate go to person for me, I've onboarded about 3 MIDs with him, he went above and beyond explaaining all details how to set everything up. Can't thank him enoguh. Now I can relax and dont worry about the chargebacks
Love the app, works like a charm, simple to navigate, but most importantly - really good customer service. Diyosa helped me with about 20 different things I needed, all in under 10 minutes!
I initially had a hard time understanding how the app worked, so I booked a call. I ended up speaking with Chris, and he was absolutely outstanding from start to finish. He got straight to the point, explained clearly how the app would help my business, and even showed me ways it had already been helping me without me even realizing it. On top of that, he spotted a major issue on my Shopify store that I had completely overlooked. Perfect on every level. Professional, knowledgeable, honest, and genuinely helpful. You can trust them with your eyes closed. Highly recommended!
Great customer support! I reached out to ask about the CDRN & Ethoca alert processing time window, and Abigail explained all the rules clearly and patiently. This plugin is really helpful for merchants to prevent chargebacks, the response mechanism of pre-chargeback alerts works as described. Worth installing for any Shopify store worried about payment disputes.
Porfavor no descarguen esta app. Te hacen cobros que no corresponden, contactas con ellos y te faltan al respeto, además de poner excusas. Shopify debería eliminarla de la Shopify App Store. Como podeis ver en la respuesta a este comentario, ante cualquier error que cometen, solo saben echarle la culpa a los clientes y poner excusas. Se puede ver en su valoración que hay muchos clientes descontentos, las valoraciones que tienen buenas son ellos mismos con diferentes cuentas. We’re sorry to hear that you had a negative experience. We take all feedback seriously and have reviewed the conversation associated with your account. After reviewing the details, we can confirm that the charges in question were for services that were actively provided, including chargeback alerts and a chargeback response submitted on your behalf. Our team also provided explanations regarding how the alert and refund processes work. We do want to address that, while we are always happy to help resolve concerns, communication with our team must remain respectful. During this interaction, there were multiple instances of inappropriate language and profanity directed toward our support team, despite their efforts to assist and clarify the situation. We welcome constructive feedback and are always willing to investigate billing or service concerns. However, we believe respectful communication is essential for a productive support experience. We wish you the best moving forward.
Luchi has been incredibly patient, knowledgeable, and supportive in helping us work through our concerns across different stores. She has consistently taken the time to listen carefully, understand the issues in detail, and guide us with clear and practical advice. Even during long conversations often almost every day she remained professional, responsive, and genuinely willing to help. We also really appreciate her support in helping us manage our account needs, including assisting with arranging an account manager for us. That extra effort made a real difference and helped us feel properly supported. Thank you, Luchi, for your excellent support, patience, and willingness to go the extra mile. You have been a great help to our team. ------------- Mae has been absolutely fantastic to work with. She was quick, clear, patient, and genuinely helpful throughout our setup checks across multiple stores. She explained the Ethoca, RDR, CDRN, and billing alert questions in a way that was easy to understand, and helped us confirm exactly what was active, what was still in progress, and what needed to be monitored next. What stood out most was how thorough and calm she was — even when we had several technical questions around descriptors, alert overlap, duplicate billing, and account activation timelines. She gave practical answers, pointed us to the right resources, and made the whole process feel much easier. Excellent support from Mae as always. She’s a star!
Quick to respond and agents know their stuff. Able to assist with my queries in a matter of minutes. Thanks, Levie :)
After Disputifier was hacked, dealing with them became a complete mess. We decided to leave, but they now refuse to release our billing descriptors unless we pay disputed invoices. They also tried to use a $1 Stripe payment to charge older invoices outside Shopify, which we never clearly authorized. Holding critical payment infrastructure hostage over questionable invoices is extremely concerning. Avoid. Apologies for the delay in responding, and we appreciate you bringing your concerns to our attention. We are currently awaiting a response from you regarding an email we sent about your request to transfer your billing descriptors to another provider. We want to clarify that we do not hold transfer requests from merchants or prevent them from moving to another service provider. Our partnerships are built on mutual trust and respect, and we support merchants making the decision that is best for their business. In this case, we see that you have had 7 stores enrolled with Disputifier over the past year, all of which have maintained strong coverage with no service-related issues. However, there are currently 9 outstanding invoices related to services provided across 3 of those stores. These invoices are for services that were actively used and benefited your stores. Regarding the billing concern, we do not authorize charges outside of what a merchant has approved. We would be happy to review the specific invoices and the Stripe payment you referenced to better understand the situation and address any concerns. Please reach out to us directly at hello@disputifier.com so we can review the details with you, provide a clear breakdown of the charges, and work toward resolving any outstanding questions. Thank you.
Abigail has helped me twice now and has been super quick and knowledgeable. Very valuable employee!
Needs to improve the exports features in multiple sections, mainly in the billing export, also some metrics from dashboards, because takes time to understand all those settings and real benefits we got. Even in the Docs don't have all the information to understand it. The customer support is doing better the past days.
Chris is echt een top medewerker! heeft me goed geholpen heel duidelijk en ook over hun service. Mocht je echt vragen hebben ga naar Chris
Un equipo de atención al cliente increíble y un servicio excepcional. Su profesionalidad , ami me ayudo Bleona muy amable y simpática es realmente de otro nivel. Respuestas rápidas, excelente comunicación y se esfuerzan de verdad por ayudar. ¡Muy recomendable!
Excellent app and even better customer service! Daniela helped me sort out my integrations, billing descriptors, and PayPal chargeback alerts quickly and efficiently. She was very knowledgeable, friendly, and gave me straightforward answers to all my questions. Thank you, Daniela! 5/5 stars.
The store went down due to a hold, so I notified Disputifier that I wanted to disconnect the store. That was possible, but chargebacks continued for the first 7 days. Absurd, of course. Then, after those 7 days, they still charge you for the chargebacks even though they don’t do anything about them—you can’t dispute them, and you don’t get reimbursed. You’re basically just paying for nothing. They don’t refund the money either. Translated with DeepL.com (free version) Thank you for sharing your feedback. We want to clarify the situation, as this review does not accurately reflect how our service works. When a store is disconnected, any chargebacks that were already submitted or received within the active service period can still continue through the card networks and processors. These timelines are controlled by banks and payment networks, not Disputifier, so disconnecting a store does not retroactively stop chargebacks that are already in motion. Additionally, the claim that you were "paying for nothing" is incorrect. Disputifier does not charge for chargebacks we do not process or manage. Any charges applied to your account are tied to services provided during your active enrollment period. We have always been transparent about this process and our team has been available to review any specific charges or concerns with you. We also made repeated attempts over the course of several weeks to discuss this matter and find a resolution, but we were unable to get a time scheduled to properly review your concerns. We noticed you continue to have other stores enrolled with Disputifier, and we would have preferred the opportunity to resolve this directly rather than have an inaccurate representation of the situation shared publicly. We remain available to review the account history with you and address any legitimate concerns.
Amazing support team and outstanding service. The professionalism is truly on another level. Fast responses, great communication, and they genuinely go above and beyond to help. Highly recommended!
Great app, with great support! Mrs Mae has helped me with my issue and answered all my questions patiently!
Bleona was incredibly helpful and patient throughout the entire process. I was initially very confused and frustrated about a chargeback alert situation, but she took the time to clearly explain how alerts, refunds, and chargebacks work step by step. Her responses were fast, professional, and reassuring, and she made sure I fully understood what was happening with my Shopify order and why the refund was automatically processed. Even though the situation itself was frustrating, Bleona handled it with a lot of empathy and expertise. Excellent customer support — thank you again!
10/10 Customer support, they get back to you super quick, and actually help walk you through any issues your having.
Abigail was very helpful, responsive, and easy to work with throughout the issue on both stores. She gave clear guidance, followed up properly, and made the whole process smooth and straightforward. I really appreciated her support.
I rarely leave reviews, but this experience cost me $3,715 and zero real resolution. I reached out regarding my chargeback rate after receiving an email from Shopify clearly showing they do count RDR in the chargeback ratio. This directly contradicts what I was told when purchasing the service. The whole point of paying thousands for RDR alerts was to protect my chargeback rate. Instead: Shopify still evaluated my account including RDR I still faced risk and pressure on my payments account The alerts I paid for ended up being effectively useless in practice When I asked simple, direct questions, support kept going in circles: No clear answer on whether Shopify used the RDR filter (they clearly didn’t) No ownership taken for a paid service not delivering the expected outcome Constantly redirected me back to Shopify instead of taking responsibility Even after escalating, the final response was basically: “RDR worked as intended, Shopify just changed things” That doesn’t change the fact that I paid thousands for a service that did not protect my business the way it was promised. Instead of a refund or proper resolution, I got: Deflection Generic explanations And even reminders about unpaid invoices At this point, I’m left with a financial loss and increased risk to my business. If you’re considering this service, be very careful. The reality does not match what is being sold.
Abigail was absolutely incredible to work with. Patient, thorough, and genuinely cared about getting everything right. As a small business, having support like this means everything. Could not recommend Disputifier more highly -- you are in good hands with this team.
Developer reply ·
Thank you so much for the amazing review! We truly appreciate your partnership and look forward to helping your business grow for years to come.
We have been using this app for more than 1 year and for us it is the best app for stopping chargebacks and responding to them. 10/10
This app is fantastic, and the team behind it is just as impressive. Mark and his team always provide excellent support, give clear and professional answers, and truly know their stuff. Every question I’ve had has been explained clearly, and it’s obvious they’re very knowledgeable in this space. This is by far the best, most secure, and most trustworthy chargeback app available. Easy 5 stars.
Developer reply ·
Thanks so much for your wonderful review! We truly appreciate the opportunity to protect your business and look forward to our continued partnership!
Abigail was of great support today! Customer service is worth the 5 stars!
Developer reply ·
Thanks so much for your wonderful review! We truly appreciate the feedback and look forward to our continued partnership!
If you read any review about this app, read this one. I installed Disputifier in December to use their Chargeback Alerts system only. I was told there were no commitments, that I could leave anytime, and that there were no strings attached. That turned out not to be true. On January 9, I emailed requesting a transfer to another provider. On January 12 and January 15, after uninstalling the app, I explicitly asked them to disable all alerts, cancel my subscription, and confirm that I would not be charged any future fees. Their response was essentially: “Your subscription hasn’t been canceled because the transfer isn’t complete. Do you want us to disable alerts even though that would leave your store unprotected?” I replied clearly the next day: “Yes, please stop alerts with Disputifier ASAP.” At that point, any reasonable person would expect billing to stop. It was very clear. They continued charging me anyway. When I noticed I was still being charged, I asked for a refund, their justification was that I had requested both a transfer and disablement. Last time I checked you can request both, I clearly asked them to stop charging me and stop all alerts. They even asked if I want to proceed leaving my store "Unprotected" and I said "Yes" but continued to charge me. It wasn't just one email either. I have multiple emails clearly stating: - Disable alerts - Cancel the subscription - Stop all future charges Despite that, charges continued. To make things worse, when I pointed out the charges (roughly $400), I was told after 60 emails going back and forth arguing my case that they hadn’t charged me at all. Lol. I was shocked cause why not even bring that up in the first place? When I checked my billing I was like oh they're lying again, I AM being charged and showed a spreadsheet of the charges day by day and how much it was. I was then asked where I found that billing information. That's when I knew Chris was just rage baiting me and wasting my time as this is their app, they know where billing is and is plainly visible in the app’s own billing settings. At that point it was clear this wasn’t a misunderstanding, but a refusal to take responsibility. I’ll be sharing the full email thread publicly on Reddit as well so others can see exactly how this was handled. Use this app with extreme caution. If you ever need to leave, don’t expect it to be simple, or honest. BTW I never leave Shopify reviews, $400 is nothing compared to the big picture but it's more about how they treat their customers that was shocking to me so I had to let you guys to know.
Developer reply ·
Hi there, As we already confirmed, you weren't charged for any alerts received January 9 onwards. Even though alerts that were received after January 9 show in your billing tab within Disputifier, the charges were not initiated, nor could they have ever been initiated since you had uninstalled Disputifier. It seems this is a misunderstanding as your complaint is regarding $400 in charges that were never billed to you. Please feel free to contact us for any further clarification.
I had a very bad experience with this app. After months with no alerts and $0 charges, Disputifier suddenly billed me $799 without my consent, claiming that a price increase they emailed months ago automatically counted as approval. At no point did I accept or reactivate anything. Their support kept insisting that silence equals consent and refused to issue a refund, even though their service had been inactive for months. Be very careful with this app
Developer reply ·
Hi there, We apologize for any confusion. When you received a spike in chargebacks in September 2025, these were covered by RDR. RDR is a program designed to prevent Visa chargebacks. On January 1 2025, RDR pricing changed across the board for ALL businesses using RDR, not just Disputifier. We sent several notifications regarding this prior to January 1 2025 and also offered a partial refund for the inconvenience.
This app is a must have and have helped us combat fraudulent chargebacks. Casey was very helpful and quick in the support chat.
Five stars for Disputifier. Six stars for Mark. These guys are the real deal.
Developer reply ·
Thank you very much for the great review! We truly appreciate the feedback and are so glad you're using Disputifier!
Customer support did wonders, they are truly helpful and amazing
Disputifier is really great. Their support is really fast and very kind and responsive!!
Chris has been amazing to work with. Super responsive, clear, and helpful with every step of the setup. He explained everything in detail, answered my questions right away, and made the whole process much easier. I really appreciate the support — great experience overall!
They have never won a chargeback for us in 2 years. They allow duplicate chargebacks on the same order. They don’t explain their app and settings until you ask via the online chat. We do not recommend.
Good app and excellent customer service. An error had occurred in the app settings, customer service helped me with this perfectly and fixed it for me nicely, the app itself works very well for preventing chargebacks and keeping your dispute rate low, they are definitely the best out there Thanks for the great service Disputifier!
Since partnering with Disputifier, our chargeback management has gone from a stressful time-sink to a seamless, automated process. One of the standout features for us has been the Chargeback Alerts — these alerts have helped us proactively resolve disputes, before they even escalate into full chargebacks. The result? We’ve saved both time and thousands of dollars in revenue that would’ve otherwise been lost. What truly sets Disputifier apart is their automated chargeback responses. Not only is the system easy to integrate, but it also crafts and submits well-structured, data-driven responses that have significantly improved our win ratio. In fact, our success rate has increased more than we expected. It's like having an expert team handling disputes 24/7, without lifting a finger. Another huge plus: accuracy. The system knows which evidence to pull and when to act. No more missed deadlines, no more manual back-and-forth, no more guesswork. Just clean, reliable results.