Upsell & Cross Sell — Selleasy Delisted
by Logbase · launched · delisted from the App Store
View in Shopify App Store ↗Listing history
- Delisted from the Shopify App Store
Reviews (2752)
Beware they will charge you even though you don’t use their services
Developer reply ·
We’d like to clarify the timeline regarding your account. The $9 usage charge was generated on Aug 17 after your store exceeded the free tier order threshold, at which point the app was actively installed. Because the charge was initiated before the app was uninstalled on Aug 23, Shopify's billing system processed the standard invoice for that cycle on Aug 31. We have also emailed you in detail regarding this, and we hope we can resolve this misunderstanding.
Cost us a $1,199 bike and their support just keeps denying it, proceed with extreme caution I run an e-commerce store for 10 years and installed this app to boost post sales using rule based discounts. Instead, it cost us real money. On July 3, 2026 an order came through our store for a product worth $1,199 that checked out at $0.00 — full retail item, zero dollars collected, shipped and delivered before we caught it. We're out an entire bike. Hijacked by an Aimbot aimr.dev on their app. When we opened a support ticket to get answers about how a $0 checkout was even possible with this app in the flow, we got nothing but denial. No ownership, no investigation, no willingness to look at what happened on their end. Ticket after ticket, the same brush-off. As a merchant, here's my honest take: if an app is sitting in your checkout/upsell flow, it needs to be airtight, and support needs to take pricing and checkout issues seriously the moment they're raised. That was not my experience. In my opinion this is exactly the kind of thing that can be exploited by bad actors and bots, and I'm deeply concerned about how it was handled. I can't recommend installing this. If you run a store where real inventory and margin are on the line, learn from what happened to us. As of July 28, 2026, this is still unresolved and support is still denying responsibility. — A merchant who lost real money
Hola me resulta dificil de entender el funcionamiento de la APP. Cancelo mi prueba gratuita, Sin coste alguno, no me ha dado tiempo ni de usarla... Cualquier cosa me contactan. Gracias
Developer reply ·
We understand your concern completely. Our support team is available on live chat, Zoom, and email. Our free support can help you to set up the app completely. We have also reached out to you via email. Hope we can connect soon and resolve this.
This is unacceptable. You did not resolve the issue — the widget is still broken after the so-called "upgrade" that you promised would fix it. On top of that, your agents keep disconnecting the chat mid-conversation. I have to restart the explanation with every new agent because nothing gets properly escalated. And worst of all: I don't even know how long this app has been broken. I only found out because a CUSTOMER warned me that the addons weren't being added to their order. I've probably been paying for a broken app for weeks or months, losing sales the entire time. I'm uninstalling Selleasy and switching to another app. I'll also be leaving a detailed review on the Shopify App Store reflecting this experience. Please revoke the Collaborator access from your side.
Developer reply ·
We apologize for this unfortunate situation. We’ve looked into your case and have a clear path to resolve this. We identified a conflict caused by a recent third-party app update in the store, and our technical team has a fix ready to deploy. Regarding the chat issues, we confirmed our support platform experienced downtime during your session, which prevented us from assisting you properly in real-time. We have sent you an email with the details to get this fixed. We value your partnership since 2022 immensely and hope to get everything back on track for you immediately.
Very bad support, Siddarth just dont one to help, no kind of interest in the job
Developer reply ·
We’re really sorry to hear about your experience as that’s not the level of support we aim to provide. Our team did spend time trying to reproduce the issue, but faced limitations accessing the checkout due to regional restrictions and product availability errors. Before we could proceed further, we were informed that the reported issue was resolved on your end. We’d still love to help ensure everything is working perfectly. Please feel free to reach out again. We’re happy to jump on a call anytime.
Developer reply ·
We couldn’t find any prior support request from your end, so we’re unsure what went wrong. We noticed your Product Add-on (List) campaign is currently disabled, which might be related to the issue. We’d really appreciate it if you could respond to our email with more details. We’re happy to take a closer look and help to resolve this quickly. Looking forward to connecting with you.
cannot contact them
Developer reply ·
Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear about the difficulty you experienced while trying to contact us. We’ve checked all our support channels but couldn’t find any record of your message. We definitely want to help resolve your concern. Could you please reach out to us at connect@logbase.io or connect with us through our support widget in the app? You can also schedule a quick Zoom call here so we can assist you immediately: https://calendly.com/logbase/shopify-setup We’re committed to making this right and appreciate your patience.
Please do not use this plugin!!!!!! This is a scammer who charges fees indiscriminately. Previously it was 8.99, later it was 16.99, now it's 19, and he's still charging fees indiscriminately. Customer service doesn't even pay attention to you!!!
Developer reply ·
We would like to clarify that you installed our app on September 20, 2024. For the initial two months, since your total monthly orders were only between 51-500, you only paid 8.99 USD. Since your store processes more than 500 monthly orders, you have been billed at 16.99 USD/month since December 2024. So you have been paying 16.99 USD per month for almost a year now. The 19 USD plan applies only to new stores installing the app now. As previously explained during our chat, your maximum monthly charge will always remain 16.99 USD. We hope this clears things up for you.
Update Again: We have the email proof that they spammed us begging for the review to be removed so please, let's get into that, and the fact they signed up to our email list and contacted our customer support on the website, BEFORE even allowing a response, is further proof of harassment. An app contacting you through your customer support on your website is taking time away from actual customers. Also, it was not within 48 hours, it was within 24 hours and even sending any more than one email within a 48 hour window is insane, but within 24 hours, harassment, especially when contacting us through our support line. AND no sir, that is not common practice for charging for an app, as there are plenty of others who only charge based on what THEY bring in to your site. Case and point, it took us 2 hours to find a new app, and have it running and converting same day, no issues since. I won't list that app here as that would be wrong to try to promote another app in a review, but everyone should look elsewhere. (Never once did I say we were charged for anything, as we were in the free trial window, but the charges are not minimal when you are charging per order, not per order you drive. No one else charges like this.) You've also updated you response now 3 times and changed the number of time you contacted us after the truth was told. On top of that, you did not reach out via out contact form first. you spammed our emails. It's also inappropriate business in general to reach out via website chat and not email. I'm not sure how you do it, but email is the only appropriate way to contact a business as another business. Updated Review: Stay very far away from this app and company. After leaving our review, we have now been harassed by the "owner" of the app! He sent us 4 emails in less than 24 hours in "complete shock" that we would "dare leave a 1 star review." He then signed up to our email list and then spammed our customer support button begging us to remove our 1 star review. He was flooding the chat that is for actually customers with actual questions!!!! This is the most unprofessional thing I have ever witnessed. Then come to find out, they charge you by the number of sales your website does, not the number of sales their app generates. What utter nonsense! "Original Review - The in-cart upsell widget suddenly disappeared from my shop without warning. Everything was still active and it had generated seven conversions in just two days. I made no changes to my store, yet it stopped showing entirely. No matter what I tried, it was just gone."
Developer reply ·
"Update: We would like to clarify that we contacted your support first (only once, where the conversation lasted about two minutes) to get to know the right person we could contact so that we can help further. It was your support team that provided the email ID and asked us to send an email there. We sent only three emails in the last 48 hours, one of which was an automated uninstall feedback email. At no point did we request or “beg” for the review to be removed in chat or in email. Our intention was simply to inform you that we were available to assist with any issues related to the app. We also have complete screenshots of the chat conversation of your support team with us. Regarding the app’s pricing, the server load on our end depends on your website traffic since our scripts are served to every visitor on your store. The charges are minimal and are based solely on the number of orders placed—this is the basic running cost required for the app, which is a common pricing strategy for any upsell app, of which you are completely unaware. Yet we understand that not everyone will be comfortable with this pricing strategy, and we respect that. This has been clearly explained both on the App Store listing and in the subscription screen during installation. You were never charged since the app was installed in your store for only 3 days out of the 30-day free trial. We never altered the number of times we contacted you. Just as a store merchant has the right to leave or edit a review as many times as they wish, we, as the app developers, also have the right to update our reply—especially when the allegations made are not true. Given the inaccurate statements made, we have now reported this to Shopify with proofs for further review of the rating’s validity and intention." We regret any inconvenience caused. This usually happens due to a theme update, products being out of stock, a product URL/handle change, or a third-party app conflict. We could have checked and fixed this for you in minutes through our live chat or Zoom support. We have also reached out to you via email now. We hope we can connect soon so we can resolve this quickly for you.
Problemas catastróficos após deletar este aplicativo de minha loja, pois não estava funcionando mesmo eu configurando e buscando respostas tanto com o chatgpt, quanto com videos no youtube, ou com o tutorial que eles oferecem, simplesmente após deletar o app de meu site, um produto que selecionei dentro do app congelou na minha loja toda, acredito que ficou congelado junto com o deletamento dele no processo, por favor, consertem isso imediatamente!
Developer reply ·
It’s unfortunate that you’re facing this issue. However, our app cannot affect your existing products once it’s uninstalled. The issue appears to be related to your Shopify settings, as some products in your store are not active. Please check the product status and ensure that “Online Store” is included under available sales channels. If you need further assistance, we’ve reached out via email. Kindly reply so we can connect on a Zoom call to review your Shopify settings together.
I just installed the app. And now i am forced to get Free Trail. While i don't want trail i want to continue with free plan. But in app screen there is no other option but only proceed with forced trail. This is completely inappropriate UX. Shopify must check this kind of practice and remove this flow.
Developer reply ·
Shopify classifies apps into two categories: “Free plan available” and “Free to install.” As you must have seen on the app store page, our app falls under the “Free to install” category. We would like to clarify that our app’s plan is usage-based, where charges depend on your store’s monthly order volume, i.e, free for up to 50 orders, then tiered up to $24.99 for 1000+ orders, which are automatically charged each month. Since there’s no permanent free (recurring) plan, Shopify will require you to start the free trial. These details are clearly mentioned on our app store page. We have also reached out to you via email, explaining this in detail. Hope we get to connect soon and resolve this misunderstanding.
The bundle isn’t working correctly. When I change the product size from the dropdown, all prices should update automatically, but they don’t. Also, only two products are showing as bundle options on the product page.
Developer reply ·
We regret any inconvenience caused, but we would like to better understand the issue regarding the price. Also, on a product page, the same item cannot appear as both the main and offer product in the Frequently Bought Together bundle. We have also reached out to you via email explaining this in detail. We hope to connect with you soon and resolve this.
Beware of the app!!! The hidden cost is crazy!! They are not charging the price tier. The app charges EVERYTHING!! You use it, the cost will be very high!! you don't use it, hah still charge you, that's why the user guide about the price is wordplay!!! Terrible app, terrible company!!!!!!!
Developer reply ·
Our pricing details are clearly mentioned both on the Shopify App Store and during the app installation process. Please note that billing is managed entirely by Shopify, and neither Shopify nor we can detect whether you're actively using the app. As a result, charges are applied based on your store’s total monthly orders. Our app's pricing is tied to total store orders because we incur server costs whenever a customer visits your store—Shopify loads our script on every page by default. These ongoing operational costs are necessary to keep the app running smoothly. This pricing approach is consistent with other upsell/cross-sell apps on Shopify, and you're welcome to compare them. As a friendly suggestion, we recommend uninstalling any unused apps from your store to prevent unintended billing. This applies to all third-party apps on the Shopify platform.
PUBLICIDAD ENGAÑOSA, ESTAFA!!!!. Te dicen que no te cobran si no pasan de 50 pedidos pero te cobran igual tanto si haces 50 pedidos como si no. SU POLÍTICA NO ES CLARA, MAL MARKETING. HORRIBLE APP.
Developer reply ·
We understand there may be some confusion regarding our pricing. Our app is free only if the total store orders are below 50 in a month. This is clearly mentioned in our pricing details. When any customer visits your online store, our app incurs server costs regardless of conversions. So, charges apply based on total store orders, not sales through the app. If you need any clarification, feel free to reach out. We have also emailed you with detailed information.
After 50 orders you will be charged $6.99 for each 100 orders you have in the past 30 days. They like to not mention it. But I will.
Developer reply ·
We see that there has been a misunderstanding. We do not charge $6.99 for every 100 orders in a billing cycle. The maximum our app can charge in a billing cycle (30 days) for your store is only $12.99. Since you had tried our app on November 21, 2022, our app charges only $6.99 for 101–600 orders or $12.99 for 600+ orders in a billing cycle. The two $6.99 charges are for two different billing cycles. November 5, 2024 – December 4, 2024 In this cycle, the 101st order was received in the store on December 3, and so a $6.99 charge was initiated. December 5, 2024 – January 3, 2025 In this cycle, the 101st order was received in the store on December 10, and so a $6.99 charge was initiated. Shopify collected these two initiated charges for two billing cycles on January 1, 2025. The charges are exactly what has been advertised, which you can verify in the Help section of our app. Even if you receive 499 orders in a billing cycle, the charge would still be only $6.99. We have reached out to you via email with more detailed information. Hope we can resolve this sooner.
Lost sales by using this app. The popups freeze on customers leaving them stuck at checkout. They fixed it on one of the offers, but it kept happening and I no longer trust it.
Developer reply ·
We regret any inconvenience caused. Previously, we identified that the issue was caused by custom field validation on your store's cart page. While our cart add-on pop-up triggers the validation after clicking "Continue," it caused the checkout flow to be stuck. The fix we applied was for all offers in the store and was tested on multiple devices. If the problem persists, we kindly request you to reinstall the app and contact us with the app in a disabled state for further investigation. Changes to the theme or products may have impacted the previous fix. We have also sent you a detailed email. We hope to get a chance to resolve this sooner.
Beware that this app doesn't work for Iphone. Specifically, if you have different offers the first upsell pop up doesn't show up. The customer service doesn't care about your problem.. they said they were going to share this problem with their technician but nothing has been done and I haven't received a single e-mail from them. The zoom call was completely a waste of time, the staff didn't know what to do.
Developer reply ·
We would like to clarify that we have already fixed the iPhone issue, and an email notification was sent on July 9. We have now sent you another email as well. We kindly request that you check your spam folders. The email has been sent from connect@logbase.io. We hope we can resolve this confusion, as the issue has been fixed and notified. Please feel free to reach out if you have any further queries.
There is a malfunction on app. It's menu not opening.
Developer reply ·
We regret the inconvenience caused. We believe the issue might be related to the browser cache. A more detailed explanation from you would help us investigate this on our end. We have also sent you a brief email. We hope we can connect and resolve this if you decide to try our app again.
Free plan isn't free. You are charged whether or not this app leads to orders if you already have more than 50 orders per month. Very misleading marketing
Their app charges you money even if the app isn't the one making sales or making conversions. Kinda weird and not standard practice.
This app charges you based on the amount of orders you make, even if it did not help you in generating those orders. So, be aware of that. Customer support was quite annoying to deal with, wasted a lot of time for a simple yes or no question.
Developer reply ·
We apologize for any confusion during the chat conversation. Due to high support traffic, our responses may not have been as clear as intended. Our pricing model is based on total store orders, and we strive to keep this information as transparent as possible everywhere. We are continuously working to improve our customer support and app experience. Hope we get to serve you in the future.
They have not refunded the full amount and charge the amount despite our uninstalling the app.
Developer reply ·
We would like to let you know that there has been a misunderstanding here since for any store the date we initiate the charge on our end and the date on which Shopify obtains the billed amount from you will vastly differ. We have explained this in detail along with exact billing cycle dates and the respective charges for them in the email. Also as a gesture of goodwill, we have refunded the extra amount of $7.99 even though it was charged for the Oct 19 - Nov 17 billing cycle and the app was uninstalled only on Dec 6. We trust our email clarifies Shopify's billing process and resolves any confusion. If there are any further queries, please feel free to reach out to us anytime.
This people are a joke. 1) They don't tell you that you need to sign up to their free trial in order to use their free tier. 2) YOU will be automatically charged after 50 sales from all sales channels, including google, even none of your customers purchase anything from the upsell prompt. This company is a joke.
Developer reply ·
It's unfortunate to see that we received this 1 star review because you did not like our pricing model. It's sad that your did not even try the app, as you did not want to accept the app's tiered pricing in the first place. 1) Our tiered pricing is similar to many other apps on Shopify, the app does not abruptly stop working once you hit the tier, instead based on the usage the tier charges are applied. This is conveyed in the first step after our app installation and hence we don't hide anything. 2) We do transparently communicate that we consider order count across all channels (mentioned in app listing, and during app subscription). We have also displayed the explanation before the subscription step. To clarify again, our app running costs are proportional to the order volume, as we also have post purchase upsells, order status page upsells and also by default upsell apps have to listen to all orders for functionality. Finally, we do not accept we are a joke. We are a serious and a responsible company. We serve 30,000+ Shopify stores across all our apps and put our heart and soul to make sure we run reliably and provide the best service. Our team works day and night in shifts for the ensuring the best service to Shopify merchants. But we do understand you do not like our pricing model, and we totally respect your preference. However, our pricing model works for us and all our existing customers and obviously we cannot change it to suit everyone. We think in the heat of the moment, you got frustrated and you left us this review. We can understand your situation. We still hope at some point of time in your e-com journey, we might serve with one of our apps to your satisfaction. If you ever realized that our pricing model is not uncommon or unfair, please do revisit this review. Still we think an app does not deserve the worst rating because of their pricing model (which is also a common one). Still, thank you for trying our app and letting us know your thoughts. Regards, Abishek Cofounder, Selleasy.
Absolute junk app, doenst work for the get go. Installed and then click the FREE trial button to run it for the first time, and this button does nothing. Please don't waste your time. Ive wasted already too much on this, there are plenty of other similar apps.
Developer reply ·
We are sorry that you had an issue. We are checking what caused the issue and we will be back with a resolution soon. Update (3hr since issue reported): We have identified the issue and the fix has been rolled out now. Root cause of the issue was outside our app as a data format that Shopify sends changed overnight for a few stores. We have adjusted our app to handle this. We request you to give us another chance. We have also emailed you regarding the same. Sorry again, and looking forward to serving you better.