← Apps

CAPI Facebook Pixel Meta API

by AdTrace · launched

View in Shopify App Store ↗

Reviews (33)

★★★★★
Shopify

Unjustified hidden charges for an unused app! They charged me £160+ every month for 6 months automatically. I NEVER even set up or used the app—the dashboard remains completely disconnected. Zero pricing transparency and terrible support. I am demanding a full refund and reporting this to Shopify. Stay away!

Developer reply ·

Hi JAY Clothing Supply, We understand your concern, but the charges were not hidden.Our records show the app has been installed and active since October 2025. Since the subscription continued for this period, we’re unclear why the charges are only being disputed now. Billing statements and app charges are visible on the merchant’s Shopify account, so only the store owner or authorized users can regularly review them. Since the subscription remained installed for six months, the charges continued during that period. upon checking and reviewing your shop - clearly report shows you used our site long enough. Total Events: 183120 Purchase Events: 1749

JAY Clothing Supply · 11 months using the app
★★★★★
Shopify

They charged me without knowing it and i cannot contact the customer support. I want a refund now

Maiden-Art · 29 days using the app
★★★★★
Shopify

Cobrança abusiva. Em dólares e ainda foi Duplicada ,cobrando dois meses junto no meu cartão , perde até a confiança em deixar o cartão cadastrado na shopify , creio que vou pra outra plataforma isso que eu nem faço vendas ainda … muito menos pelo Facebook You have been using the app since December 2024 and have already benefited from the service and results provided. As a subscription-based app, charges are applied based on usage and orders processed through the platform. It appears there may have been a misunderstanding regarding the billing structure, as the subscription terms and conditions explain how charges are applied. We always encourage merchants to review the app pricing and terms before installing and using the service.

Bbel Top Shop · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

1 start rating added qty to 5 start. bravo for being trick little a hole. Good try charging me for no orders on day 1 5 seconds into install. not to smart. Maybe go back to school and get more education. Nov 19 5 start review gives bull example of consumer talking about server reliability lol. How does a consumer have access to server activates to even judge. lol. Every one star review talks about over charge. disputing with Capi is pointless.. im disputing full charge with shopifty so there attention on my disputues kicks this bull app out of here. Thank you for your review. Upon checking, the app has been active and in use on your store since November, so the charges are valid based on the subscription terms. If there’s anything that may have been unclear, we’re more than happy to review your billing in detail and help resolve any concerns. Once everything is clarified, we’d truly appreciate it if you could consider updating your review to reflect the resolution. Best, Adtrace

VF Jewelry and Gems · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

I've never seen such bad support. This is the worst support ever.

Vitalis · 21 days using the app
★★★★★
Shopify

fraudulent software!!!!Please refund my money, it says free for a month, it didn't expire and then it started charging. And that's not what was charged. It doesn't say on the software that there is a charge, a separate charge of £40, please refund my hard earned money. I have 3 million social coal followers, INS FB TIKTOK YOUTUBE , if it is not refunded I will report it on multiple social coals and post a video. Hi WQ-X We noticed that a negative review was left prior to submitting your request. While we’re always open to feedback, we kindly ask that concerns be communicated to us directly first so we can assist promptly.Regarding your request: It appears there may have been a misunderstanding with our pricing. Our free trial period is 24 hours, not one month, as outlined on our pricing page. However, due to this stunt, our CEO already refunded you the total amount. In line with maintaining transparency and fairness for all merchants and customers, we kindly ask that you consider removing the review you posted, as we believe it may not reflect the full context of the situation. Thank you

WQ-X · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

I’ve been using this app since October 2024 and unfortunately, I cannot recommend it. This review isn’t meant to be harsh, but it's important to be transparent for the sake of other business owners. The main issue I had was with the lack of pricing transparency. I would have never kept this app if I had known it was going to cost $250/month just to run a Meta Pixel. I didn’t use any of the advanced features — I just needed basic pixel tracking. The $250 charge came unexpectedly, and I only found out about it when my performance started dropping and I checked Meta Events Manager, which showed no active pixel on my website — even though I was paying for this app to manage it. When I contacted support, I explained that $250/month wasn’t fair for what I was using. Only then did they offer me a $27/month plan — but only after I pushed the issue. I appreciated that gesture, but a month later, I was told I’d still be charged the full amount due to a “Shopify regulation.” If I hadn’t followed up, I never would’ve known. I kept the app longer than I should have because I had collected 6+ months of pixel data, and I was afraid to lose it. But in the end, it just wasn’t worth it. You don’t need this app to use Meta Pixel — it’s completely free to set up via Shopify’s official Facebook & Instagram integration, which also includes Conversion API. This app adds unnecessary cost and complexity, especially with tiered pricing that makes it unsuitable for scaling. I’m sharing this because I wish I had known all this earlier. I don’t think the app is malicious, but the experience was frustrating and costly. To clarify for transparency: our pricing was updated earlier this year after significant improvements to the app, and this change was reviewed and approved by Shopify. You were notified of the update and still received a full refund in May and an additional $200 refund in June — well beyond what’s typically offered. We also completed a full review of your account. While the homepage pixel didn’t visibly show, events were still submitted properly, and performance was not affected. We shared these findings in detail. We take feedback seriously, but we also want to make fellow developers and merchants aware that this store repeatedly requested refunds after services were delivered and confirmed working. We have reported this case to Shopify, along with all supporting documentation. Thank you again, and we wish you the best in your future business.

Izzie Publishing · 8 months using the app
★★★★★
Shopify

C'est de voleurs!!! N'installez surtout pas cette application. Ils vous activent automatiquement des services que vous n'avez pas demandés. J'ai essayé de les contacter, mais ils répondent toujours la même chose sans jamais rembourser. They're thieves!!! Do not install this app. They automatically activate services you didn't request. I tried contacting them, but they always give the same answer and never refund. Bonjour, Petit rappel concernant votre avis : nous avons entièrement résolu votre problème en vous remboursant deux mois le 24 avril, par souci de bonne foi. Comme recommandé par l’assistance Shopify, nous vous demandons gentiment de bien vouloir mettre à jour ou supprimer votre avis. Puisque le service a été fourni et que le remboursement complet a été effectué, le maintenir en ligne ne reflète pas la réalité et peut être perçu comme injuste. Nous espérons voir une mise à jour prochainement afin de clore cette affaire des deux côtés. Merci pour votre compréhension et votre coopération. Cordialement, L’équipe Adtrace

Cartouchify · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

I recently noticed a subscription associated with my account, but I did not intentionally use or subscribe to this service. I do not need this app and would like to request the cancellation of the subscription. Please cancel it and ensure I’m not charged moving forward. Hello! Our app billing terms are available on this app page, as well emailed to you when you sign up, but we are able to offer refunds if you are not satisfied with the service!

Ulap Bedsheet US · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

They charged us without our knowledge, even though we had already uninstalled the app as per their guidance. I emailed them on the same day while in the free trial, but unfortunately, I was still charged. We haven’t received any response yet. I kindly request a full refund. I have already sent you an email regarding this issue. Hi Sai Creations We’d like to kindly remind you that we fully resolved your case by providing a full refund of $117 for the entire month’s use on April 11. Following Shopify Support’s advice, we respectfully ask that you update or remove your review, as the issue has been fairly and completely resolved. Keeping a negative review despite receiving both full service and a full refund is not reflective of fair practice. Thank you for your understanding

Sai Creations Watches · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Precious Peanuts · 12 months using the app
★★★★★
Shopify

Fraud- don`t install will take money straight away when no orders have been placed. They should be banned from app store

EflySim · 4 days using the app
★★★★★
Shopify

charges you wihtoit you knowing! doesnt let you set a low spend limit!

Developer reply ·

Hello! Our app informs you of our pricing policy upon installation, as well as on our app page here. However, we are more than happy to issue refunds if you are unsatisfied with the service. We have refunded you based on your email. If you have follow up questions you can reach out to support@adtrace.ai!

LittleBlockShop · 16 days using the app
★★★★★
Shopify

be careful with your bill! They will overcharge you again and again!

Developer reply ·

Hello! Our app billing terms are available on this app page, as well emailed to you when you sign up, but we are able to offer refunds if you are not satisfied with the service!

HomeinFun · 7 months using the app