Atlas: AI Store Builder
by Atlas · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (350)
I cancelled my subscription and uninstalled Atlas: AI Store Builder before the end of the 30-day free trial. Despite cancelling within the free trial period, I was charged $83.13. I believe this charge is unfair because I cancelled the app before the trial expired. I am extremely disappointed that I was charged after taking the necessary steps to cancel the service. Furthermore, I cannot find any customer support contact information within the app to resolve this issue. I am requesting a full refund of $83.13 and a clear explanation of why I was charged despite cancelling before the end of my free trial. Please investigate this billing issue and resolve it as soon as possible. I expect a fair resolution and confirmation that no further charges will be made.
Developer reply ·
Hi, I read your review and wanted to reach out personally. My name is Eddie, and I'm the Head of Support at Atlas. I completely understand how frustrating it is to see a charge you weren't expecting, especially after taking the steps to cancel. I want to be transparent about what happened: the free trial on Atlas is 7 days rather than 30, so Shopify processed the subscription charge once the trial ended, before the app was uninstalled. I can see how easy that is to mix up, and it's on us to make the trial length clearer from the start. That said, I don't want you leaving with this experience. I've sent you an email directly, and I'll be happy to get this resolved for you. Since the app is uninstalled, your subscription is fully cancelled and no further charges will be made. You're also right that support should be easier to find. If you don't see my email, you can reach me at eddie@helloatlas.io and I'll handle it personally. You have my direct attention on this. I'd really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards, Eddie
terrible
Developer reply ·
Hi GentleStep, I read your review and wanted to reach out personally. My name is Eddie, and I’m the Head of Support at Atlas. I’m really sorry Atlas didn’t work out the way you hoped. That’s not the experience we want for anyone, and I’d like to make it right. Could you share what went wrong? You can reply here or reach me directly at eddie@helloatlas.io, and I’ll take care of it personally. You have my direct attention on this. I’d really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards, Eddie
Very poor app, extremely difficult to use I couldn't even use their features and when I asked for support they ghosted me ,I didn't even complete the free plan trial and I was still billed wth! I was on a free trial for that matter how am I still getting billed after deleting?? Do not use this app ,I'm still looking for the support to ask for my refund! It's a disaster
Developer reply ·
Hi I read your review and wanted to reach out personally. My name is Eddie, and I'm the Head of Support at Atlas. I'm sorry this is how things have gone so far. Not being able to get the features working, and then feeling like you couldn't reach anyone when you needed help, is genuinely not the experience we want anyone to have. There's a chat inside the Atlas app where our AI can help troubleshoot right away, and you can reach our team by chat and email as well, but if that wasn't easy to find in the moment, that's on us to fix. On the billing: free trials can still run up usage charges, and depending on timing Shopify may not have processed the charge yet on their end. I've emailed you directly so I can look at exactly what happened and get this sorted for you right away You can reply to that email or reach me at eddie@helloatlas.io, and I'll handle it directly. You have my direct attention on this. I'd really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards, Eddie
I hate this product It's not easy to use and it doesn't customize as it says it does and the worst part is they don't even list a customer service number or email I had to search for it.
Developer reply ·
Hey there, I read your review and wanted to reach out personally. My name is Eddie, and I'm the Head of Support at Atlas. I'm sorry this is how your first few days have gone. If the customization isn't doing what you expected it to, I'd love to help guide you through it personally. Having to go searching for a way to reach us isn't okay, and we do try to make our support line easy to find. There's a chat inside the Atlas app where our AI can help with troubleshooting right away, our agents are online throughout the day on weekdays, and our email coverage runs 7 days a week. I've gone ahead and emailed you directly so we can pick this up right away. If you can tell me which parts you were trying to change, I'll take a look and either get it working the way you wanted or make things right on our end. You can just reply to that email, or reach me at eddie@helloatlas.io. You have my direct attention on this. I'd really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards, Eddie
Developer reply ·
Hi Straatkatten Costa Rica, Thank you for taking the time to leave feedback. My name is Eddie, and I'm the Head of Support at Atlas. I'm genuinely concerned to see that your experience with us fell short of expectations. I've sent you an email directly, as I'd really like to understand what went wrong and work with you on a solution. Please check your inbox when you have a moment, or if it's easier, write to me at eddie@helloatlas.io and I'll handle it personally. You have my direct attention on this. I'd really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards, Eddie
Don't take it. This is going to be your worst nightmare. Cancelled it, uninstalled it, but still getting charged. Tried asking help from Shopify but no help provided. Have emailed ATLAS, lets see they give a refund or not. 06/07/2026 Still facing issues, now I am like seriously concerned. Last time the refund got initiated but again the same problem is here. After every few days I keep fighting the same issue and honestly its exhausting dealing with the same issue again and again. Now I just want to get rid o this Atlas asap. I say it again, DON'T TAKE IT GUYS, YOU WILL REGRET IT.
Developer reply ·
Hi there, I’m Eddie, Head of Support at Atlas. I read your review and wanted to reach out personally. Billing issues are something we take very seriously at Atlas, and we always do whatever it takes to resolve the situation properly. I checked your account and I’ve emailed you directly so we can review what happened and resolve this billing issue immediately. I’m sorry for the frustration this caused. You have my full attention on this, and I’ll handle it personally. Best Regards, Eddie
I uninstalled the app but it still appears to be charging me. On top of that I can't seem to find their support channel or email or anything. Website has nothing.
Developer reply ·
Hi Pickme Out I read your review and wanted to reach out personally. My name is Eddie, and I'm the Head of Support at Atlas. I can see something clearly fell short for you, and I'm sorry about that. There's no written detail on what went wrong, so I don't want to assume, but I'd really like to understand what happened and make it right. If you can reply here or email me directly at eddie@helloatlas.io, I'll look into your account personally and sort out whatever needs sorting. You have my direct attention on this. I'd really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards Eddie
I am very disappointed with Atlas AI. I uninstalled the app during the free trial period, yet I was still charged afterward. This feels misleading and unfair, especially since I clearly removed the app before the trial ended to avoid any billing. There was no clear warning that simply uninstalling the app does not cancel the subscription, which makes the whole process confusing and frustrating for users. I expected better transparency and a more user-friendly cancellation process. I have since tried to resolve the issue, but the experience has left a very negative impression. I would advise others to be extremely careful with the free trial and make sure to manually cancel the subscription in addition to uninstalling the app.
Did not notice that it replaces home page as well got replaced full of errors and bugs. After uninstalling the app my page was down because all of the atals elements stay there and you cannot delete them. Support is not really caring that much.
Developer reply ·
Hey Snauff My name is Eddie, and I'm the Head of Support at Atlas. I'm sorry about the experience you had. You're right that we should do a much better job of clearly stating up front that Atlas modifies your home page. That's on us, and it's feedback I'm taking seriously. I looked into your account and see that our support team already reverted your home page to your previous working version. That also removes the Atlas dependencies in the process, since they are tied to the template in your theme code, so nothing should be left behind. If anything still looks off, just reply here or send me and email at eddie@helloatlas.io and I'll handle it directly. I'm also really sorry the support experience didn't feel like we had your back. We really do care, and it's frustrating to hear that didn't come through in the conversation. I'll take a closer look at the thread on our end to see what we could have done differently. You have my direct attention on this. I'd really appreciate the opportunity to turn this into the 5-star experience it should have been from the start. Best Regards Eddie
I am receiving this automated request for a review, but I have never used this service. I have been charged $100 ($50/month) for an app that has zero usage data on my store. I attempted to cancel previously, yet I am still being billed. I would like a full refund for these two months of inactivity immediately.
NOT RECOMMENDED THIS APP .TIME WASTE HIGH FEES
Developer reply ·
Hi Yugam, I read your review and wanted to reach out personally. My name is Eddie, and I’m the Head of Support at Atlas. I’m really sorry to hear Atlas gave you this impression. Reading that it felt like a waste of time and too expensive is very disappointing, and it is not the experience we want any merchant to have. We want every Atlas user to have a 5-star experience, and I'd love the opportunity to make that happen for you. I’d really appreciate the chance to understand what went wrong and help directly. If something was unclear, not working as expected, or simply did not feel worth it, I want to look into it personally. Please email us at support@helloatlas.io I’d love the opportunity to turn this around for you.
Don't waste your money and time on Atlas AI. I imported products from Amazon, AliExpress, and branded stores. Every single one got the same generic, poorly formatted output. The AI shows no understanding of the actual product, and the results require so much manual editing that the tool provides ZERO real value. This is a hard pass. Look elsewhere for your store-building needs.
Great support and App! I'm able to build great looking pages and content in 5% of the time it would normally take. Will update on conversions once the site goes live! Edit - 24.11.2025 Be careful how you use the theme and AI Store builder. Just lost over $1000 of edits and 3 weeks of work due to false 'expert' advice. The Live theme and Store builder theme are not always the same... if one is linked and you delete it, you LOSE everything and have start from scratch again.
Developer reply ·
Hi Velobiotics, I’m really sorry to read your update – losing over $1000 of edits and weeks of work after following advice about how to handle your themes is incredibly frustrating, especially after the great start you had with Atlas. Your experience matters a lot to us, and we’re taking your feedback seriously as we continue to improve how we guide merchants through our app. Your satisfaction is very important to us, and we’re committed to making this right. I’ve just sent you an email so we can look into your case in more detail and explore the best way forward together. Please check your inbox when you have a moment. – Eddie, Head of Support
j'ai eut l'occasion d'avoir un humain derrière l'écran et c'était super. Mais depuis impossible on est face a une IA, qui nous sort un texte, qui coupe les conversations sans que le problème soit résolu, cela fait un mois que je ne peux pas avancer avec ce thème car j'ai besoin d'une personne qui m'aide pour résoudre les problème et a part cette IA et ces réponses automatique je n'ai rien. Et quand je dis je veux parler a un humain elle coupe la conversation, il faut reprndre depuis le début. Je me suis trompé sur le choix du thème , très déçu de atlas!!!!!
Developer reply ·
Bonjour Ayli Skin, Merci pour votre retour et vos 5 étoiles ! Nous sommes ravis que notre équipe ait été réactive et présente à vos côtés dès que vous avez eu besoin d'aide. L'équipe Atlas travaille dur pour que tout se déroule parfaitement, et nous sommes ravis que cela fasse une différence pour vous !
Developer reply ·
Dear Mishti Co., Thank you for taking the time to leave feedback. I'm genuinely concerned to see that your experience with us fell short of expectations. I've sent you an email directly as I'd really like to understand what went wrong and learn how we can turn this into a 5-star experience for you. Your satisfaction is incredibly important to us, and we're committed to making things right. Please check your inbox when you have a moment - I'm eager to hear more about your experience and work together on a solution. - Founder of Atlas.
Waarom abonnement kosten wat ik niet heb gebruikt
Developer reply ·
Hi CUZI, thank you for your review. To clarify, all app billing is handled directly by Shopify. Subscription costs apply as long as the app is active on your store, even if it hasn’t been actively used. Once the app is removed, charges may still appear until Shopify’s billing cycle closes. If you believe you were charged incorrectly, please reach out to Shopify Support for a billing review, or contact us directly and we’ll gladly guide you through it.