Gleam Competitions
by Gleam
View in Shopify App Store ↗Reviews (33)
Gleam is a great app to host a giveaway. It is very user friendly and easy to navigate. We were able to host multiple giveaways and get a lot of new email subscribers this way, which was also very easy to download once the giveaway ended. I do wish that there were more options for branding the landing page and sign-up completion.
App is not working. Tried creating a first competition with Instagram, Facebook and link entries. Says Facebook URL isn't valid, so I tried fixing it and that didn't work. Ended up removing the Facebook entries. Then saved my work and tried to publish and nothing happens. Just loads and then crashes. Also, setup isn't the clearest. Asks you to continue with Google or Apple, when you do, says you don't have an account and asks you to create an account. Would be easier to have create account page on the first setup screen...
Developer reply ·
Thanks for the feedback, we've reached out directly via support to solve these issues with you - let us know if you were able to get them fixed! This certainly doesn't sound like the quality we pride our setup experience on.
Pretty cool, but wish there was more support at the free level. As a startup, I don't have a lot of funds for monthly services right now but still want to do normal things like grow my newsletter subscription to the few people who will participate. I feel like subscription levels should be centered around the number of users being reached or something...
So far so good, very easy navigation, better than other apps that do similar things. Looking forward to using Gleam in future giveaways.
We run all of our giveaways through Gleam and we love the results! It's a great platform that makes running our giveaways extremely easy.
So far the setup process has been a breeze, loving the overall customization and will gladly recommend in the future
Developer reply ·
Thanks for the review, we are glad to hear you're enjoying Gleam!
We utilize Gleam to run monthly giveaways for our community, and we love the platform! We've used it for several years now, and appreciate how easy it is to duplicate competitions as well as create new ones from scratch. Configuring entry methods and drawing winner(s) is super straightforward, too. Thanks, Gleam!
Take a little bit to learn but well worth it. Definitely helped increase our social media following and email list. Worth trying out.
Developer reply ·
Thanks for saying so! Glad it's working well for you! We've made our app very configurable but the trade-off is that it can be quite complex.
This giveaway app is the best out there. Period! So many great features and easy integrations. Everything you could ever want in a review app.
I had been persisting with trying to use this app on the free plan but after much consideration ended up going to the Pro plan. $49USD a month seemed manageable. I then got notification that they had authorised a $5000 a month spending limit on the app on my shopify. What the HELL? There is no way I would authorise that much spending limit on the app. This feels super scammy - i've since requested account deletion and taken other steps to ensure I am not charged that much but what kind of app needs that level of account charges authorised?? The plans are super confusing and it costs way too much for any kind of useful app features. EDIT: Developers came back to me very quickly to refund the $49 charge and cancel our account. Something to do with their set up/billing system?
Developer reply ·
Unfortunately, our billing is pretty complicated (four products and "credits") so we weren't able to use the normal Shopify subscription model. We needed to have that $5000 charge limit so we're able to charge based on usage or any possible plan purchase. Having it set up like that means we're able to charge your Shopify site like a credit card (so it works just like our normal billing). I got your request to close your account and I've also refunded that $49 charge we made.
This app is a complete SCAM!!!! I signed up for the pro version which is a subscription charge of $49/mo. Then I get a bill for almost $200 USD for a month and it says on the bill "Up to $5000/mo of usage charges". I have NO idea how to set the maximum spend limit. I DO NOT want to be spending this much on this app. AVOID AT ALL COSTS.
Developer reply ·
Sorry about the confusion here! I can see you signed up for our Yearly Hobby plan ($120/year) and then moved to the monthly Pro plan ($49/month). The Pro plan was pro-rated for $10 (1/12 of the Hobby plan). We've built our plans that way so you can have a yearly plan and then easily upgrade to a higher plan for a month or two (using some of what you've already paid) then switch back to the yearly one. I've refunded that yearly Hobby plan so you've only paid for monthly Pro plan now.
Unfortunately this app just requires plan upgrade after plan upgrade in order to get any real use from it. The final straw for me was not being able to use competition hashtag entries unless I upgraded to an almost $400USD / month plan! Until you upgrade to the next plans from the last plans (all payable immediately) you won't really know easily, what you are in for.
Developer reply ·
Sorry to hear about your problems, you can import from #hashtags on our Business plan which is $149 per month - this is highlighted on our Pricing page: https://gleam.io/pricing We do have a refund policy that is happy to refund any purchases if the plan doesn't suit your campaign before you launch, I can see someone has done this for you :)
Wasted $39 to try the app for 8 minutes to realize it wasn't going to work. Once you start building a contest you realize there are several paid upgrades you need to do almost anything. Purchased one upgrade, realized I needed two more, thought this app was a good free choice and then found it would cost over $150 a month to do what I need. Disappointed I just wasted $39
Developer reply ·
Our refund policy covers cases like this, if you've upgraded but decide the app isn't for you before launching your campaign just submit a support ticket and we'll refund no questions asked!
Unfortunately, this APP doesn't support other languages than English. Well, they say it supports 25 languages (French included) but in reality... Many of translations are missing (so phrases remain in English), are weird and not natural, or are made with Google translator which is even worse I think. And if you would like to change all these texts by yourself, you have to pay 100$/month more for a plan that includes this option. Too bad because app seems to be good (but I'm not sure because I couldn't even run any contest because of this language issue).
Developer reply ·
Thanks for your feedback, we've since overhauled our translation process to ensure higher quality and faster turnaround time for highlighted issues like this. Sorry for the poor experience there!
Lately, I have noticed on every competition I’ve tested out or have by trying to enter via your email, it says "login to your existing account (email address) has already been used to log in to Gleam. Please Login to your linked account: Facebook", and it causes quite the confusion, people are thinking someone has logged in with their info somewhere else and now it's some type of spam trying to acquire their Facebook login info. The app has a great overall potential, but having asked for opinions, I have been told if you are a customer who is trying to sign up for the competition and this is seen, that is a huge red flag and they are thinking that someone has figured out their password and logged in somewhere else, or at least that is the senses from those I’ve asked. I brought this to Gleam's attention only to find out it's one of their common issues, and their response is simply, "If you don't like how we handle this, you're welcome to find another app." This shows me they just really don't care... Talk about crappy customer service. All I'm asking is to find a better way to reduce confusion for a better understanding of what's happening. If you have all these people bringing up the same issue enough you have to put a clarification on your FAQ page, then that is probably an indication that you should find a way to improve the issue. But, hey, I'm just a customer... Who am I to dare have a concern about the product? I've never dealt with a developer that comes off acting like they could care less about your issues, like this. Decent app with some issues that could be worked on if they cared, but horrible customer service that shows they just don't care what you think as a customer.
Developer reply ·
We do this for security purposes to protect the entrants, since they can enter many different Gleam campaigns from different businesses. Otherwise we risk allowing someone to login with Name + Email and having control over your social accounts. Sure, it causes some friction but persisting login across all campaigns ends up increasing overall conversion rates for all customers. Changing a mechanic this this wouldn't be trivial and we don't see any adverse impacts on conversion rates from doing so. Sorry for the poor experience, I do believe we've attempted to resolve concerns over email quite a few times :)
This app is brilliant and one of our most used programs to drive traffic to our site, make sales, boost the signal for our launches, and engage customers while growing our mailing list.
LOVE IT!! Very easy to create great looking giveaways, polls, and so much more!
We absolutely LOVE GLEAM! One of our favorite apps. And Stuart is VERY on top of things. http://titansurvival.com
If you are planning on running competitions on your website or giveaways, this app will make it all a breeze. Easy to navigate, set up campaigns and monitor attendance. We had huge success with it! Thank you
Works great for competitions and giveaways. We mostly use Gleam to celebrate landmarks and spread the word on new products. It's an effective, fun way to engage with our audience and help build a following.
The only app you'll ever need for competitions and one of the best app dashboards available on Shopify. Support is excellent too! Thanks Stuart, we really appreciate your help!
Updated review (nov. 23) You get an amazing amount of value out of this app, we are about to upgrade soon to use more features - if you don't have it you have nothing to lose and PLENTY to gain by installing this app Prior review: So far one of the most fun and useful apps , takes some getting used to it is VERY powerful so you need to be careful and set things up correctly, we haven't gotten to use it for what its good for yet since there is so much, but we;re using it now for exit offers and pop up newsletter sign ups, soon we'll use it for real competitions and surveys. you have to try this app!
Love this! So easy to use and setup. I had a competition going in no time! Would highly recommend! Appalachian Emporium
So simple for us to run our Handmade Gifts Giveaway competitions!
We're really impressed with Gleam. It's easy to set up and there are lot of ways to configure competitions and the way they integrate with different platforms. We've had a great response to the competitions we've run, and the vast majority of users seem to be able to use the interface without running into problems understanding what to do. If we had feature requests they would be greater ability to match appearance of the widget to match our site, ability to send entry confirmation emails via Mailchimp (so that they could be configured to match our other emails), and ability to add custom fields when entrants are added into Mailchimp (rather than just the name and email as it present). But overall, a great app.
Gleam is an incredible tool for our business. What a simply way to generate buzz for our brand across all our social media platforms. Before we used Gleam we manually had to keep track of contests manually on multiple social media websites with some sketchy processes to pick a winner. The first time we used Gleam we got 1200 people added to our newsletter, and several hundred to our other platforms. Great value for the dollar. It's been a great tool for growing our business, the software is super easy to use, the team behind the app is awesome, and it's always improving. I highly recommend this app!