Chatway Live Chat & AI Chatbot
by Premio · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (284)
Unfortunately the app is very poor. We started facing issues from day one, whatsapp would not connect and keep disconnecting, the support were saying it is a fault on our end even though it is all set up correctly and used to work fine with a different app. Eventually they have agreed that it is their fault and been resolving it for about 3 weeks now, I am constantly on the chat telling them something doesn't work again. Automations do not work either, the support even though they reply quickly, they do not offer any quick fixes, everything is taking weeks. We have now paid £80 monthly fee for an app that can not provide us with automations and whatsapp integration - these were 2 things we needed this app for. I haven't tried any other features, but the two features we have tried are both broken. This has costs us so much time in setting it up, chatting with support and now will have to spend even more time looking for a new app and set it all up all over again.
Very confusing in admin panel can't find my Q&As anymore just keeps asking me to upgrade.
Developer reply ·
Hi there, sorry to hear about the confusion. We checked your website and Chatway appears to be installed and working properly. The upgrade message can be easily closed, and Chatway also offers a free forever plan that you can continue using. We’d be happy to help you find your Q&As and review the admin panel with you. Please contact our support team and we’ll gladly guide you to the right place.
UPDATE: Premio-Chatway: "I admitted our mistake and said we're sorry" Although this was the response we received in the email, we were saddened to read the company’s statements blaming us. Please also read the other 1-star review. We are experiencing the same issues as Kherish. 1. We don’t encounter this issue with any other popular Shopify chat applications; we’ve tested them all. 2. If you use this app, you will not only face the issue of the X not closing but also experience an infinite scroll problem on your cart page. 3. You will miss out on features like AI-powered responses and great auto-replies based on customer messages. 4. Karina and Marvin won’t trust your screenshots and screen-cast unless you purchase the related device and test it yourself. 5. For two weeks, they made us struggle until Gal, the owner of the company, came and said, “Yes, there’s an issue; let’s fix it.” No action was taken until we gave a 1-star review. 6. The support team ignored our messages, didn’t respond despite reading the messages in chat, and kept sending the same responses. During the conversation, they abruptly ended it with, “If there’s nothing else, we’re closing this" ===================== - We received complaints from customers about the chat balloon not closing after being opened. Despite testing the issue on real devices and providing a video as evidence, Karina, Marvin, and their team refused to acknowledge the problem. - Later, Karina admitted, "I reproduced the issue," which we documented with a screenshot. However, the following day, they claimed, "We didn’t do anything; there’s no issue." - This behavior is consistent with how they’ve handled previous issues—they repeatedly deny problems, even when clear evidence is presented. - They argue that the video recording was taken via a browser, yet the same issue persists on real devices. - Additionally, they have significantly increased their prices. - The application noticeably slows down the website’s performance. - Once this busy period concludes, we plan to switch to a different application.
Developer reply ·
We sincerely apologize for the inconvenience you experienced. During our investigation, we found that your website has several jQuery errors unrelated to Chatway, which complicated the debugging process. These errors are still present on the website and were not caused by our product. Despite this, we identified and resolved the specific issue related to Chatway. However, we understand that you chose to use another product from our offerings. Additionally, we tested the Chatway app using tools like PageSpeed Insights and confirmed that it does not negatively impact website performance. If you ever decide to try Chatway again, we would be happy to assist you and ensure a seamless experience. Please don’t hesitate to reach out with any questions or concerns.
I would not recommend this company. After I deleted the app due to their co-founder's unprofessional behavior they responded with lies and when confronted with screenshots directly from the co-founder with his tag and photo choose to claim I had the wrong app instead of apologizing and holding him accountable. They have even updated their response several times and continue to email me about deleting my review instead of admitting what he did and making him stop. I even sent them the screenshots where he admits he had my emails but choose to continue anyway hoping to change my review but the company did not care. Since they refuse to hold him accountable I suggest you find a company that will hold staff accountable for bad behavior even if they are a founder. I personally would not trust a company that allows staff to be unprofessional nor their co-founder to lie in order to hide bad behavior.
Developer reply ·
I'm sorry to hear you had a negative experience. We reviewed the support tickets, and we couldn't find any record of you asking not to be contacted. We got your latest email and still don't see any communication between you and our support team. You might confuse our app with another app because you didn't reach out to our support team at any point. We're open to feedback and strive to provide high-quality customer service and product experience. If you ever decide to give the app another try, we'd be happy to assist with any issues you encounter. Edit: I went through the email you sent us again, but I don't see any email/message that you sent to our support team (I only see your response to the email we sent you after you removed the app and left your review). Feel free to contact us with any issues.
Owner of the app messaged me more than actual customers. 5 missed chats and email transcripts from the owner. Do they not have anything else to do? Kept asking me to leave a review or my opinion. If I had one I would've left my opinion or review at my own accord. Uninstalled the app.
Developer reply ·
Thank you for providing your feedback. We value input from our users as it helps us continually improve our services. Our support team reached out to you to gather insights on your experience with Chatway. The email transcripts you received are part of Chatway's features designed to ensure you stay informed even when offline. While we understand that not all features may suit everyone's preferences, we believe this feature adds value by preventing missed messages from your website's visitors. However, we apologize if it has caused any inconvenience. We kindly request you to reconsider your review, as we believe it's essential to focus on the app's functionalities and user experience. Your feedback is invaluable in helping us enhance Chatway and tailor it to better meet your needs. If there's anything specific we can assist you with or if you have further suggestions, please don't hesitate to reach out to us. We're here to help. Thank you again for taking the time to share your thoughts with us.