TxtCart AI: SMS Marketing
by TxtCart
View in Shopify App Store ↗Reviews (527)
After a month of back and forth, the app team does not have any timeline line on when the MOST CRITICAL function ' Creating Segments' will be available. Really disappointed that Shopify allows companies to release an app without features that are advertised.
Developer reply ·
Thank you! Our support team works hard to be there when you need them, so this means a lot to us. We're glad you're having a great experience!
Absolute scammers. my total revenue was 75k. Since 2 weeks they tag all random orders and charge me hundreds of dollars. my total revenue is 77,6k ever since using them for a year and they tell me 33K from this is tagged last 7 days is correct. Don't use this app and stay away from it. use another app since they will just scam you.
Developer reply ·
Thank you for your feedback. As our Support team explained, you're not being billed based on revenue. Your revenue and tags are there to help you understand the influence TxtCart had on your customers' journey, but they're just for informational purposes. They're not tied to your billing in any way. The charges in your bill are your subscription fee and the cost of the messages that were sent to your customers. That's it. Our team has reached out to offer a courtesy call to explain how the billing works and clarify any confusion.
Account was double charged by $1,990. Yes, I paid yearly. Was it charged by yearly? Nope. Charged by monthly. Annual subscription turned into monthly subscription. The problem should be fixed instantly and unacceptable. This app's billing practice is extremely unprofessional.
Developer reply ·
The problem that you experienced was caused by a one-off issue that, thanks to your report, was immediately corrected. Your account was unfortunately the only one affected, so we've gone ahead and issued a full refund. We would also like to apologize for any frustration caused, and look forward to continuing to do business with you. - TxtCart Team
199 for an bullship app not used
Developer reply ·
Thank you for your review. Our subscription model operates similarly to other subscription services (such as Netflix) where charges are based on access to the platform rather than individual usage. We hope this clarifies how our billing works. If you have any additional questions regarding our billing model, please reach out to our support team. They will be happy to assist you.
WARNING: Deceptive Billing & Horrible Customer Service I strongly advise DO NOT install this app! TxtCart uses misleading pricing tactics and unauthorized charges that are NOT clearly disclosed upfront. Hidden Fees: They claim it’s $29/month, but then sneak in 15% of cart recovery revenue WITHOUT proper consent. This is NOT explicitly stated before they start charging. Impossible to Get a Refund: Even after multiple disputes, they refuse to process a refund, ignoring Shopify's merchant protection policies. Terrible Customer Support: Rude, dismissive, and even threatened legal action just for asking for a refund! Completely unprofessional and unethical. Massive Overcharging: They kept charging me way beyond what was expected—my total fees were way higher than my actual earnings from their "service." Shopify Should Ban This App! I hope Shopify takes action because this is NOT a trustworthy app to do business with. If you care about your business, STAY AWAY from TxtCart. Do NOT fall into their trap!
Developer reply ·
Thank you for sharing your feedback. As TxtCart's founder, I feel it's important to address these claims directly as they are damaging to my business & false: Our pricing model of which includes many plans, includes a $29/month plus 15% of recovered revenue generated by us. This is clearly stated on the app listing page here, our external websites pricing page, signup flow, and terms of service. We believe in full transparency and never charge unauthorized fees. In fact, 100% of our billing is done through Shopify billing which is white labeled stripe. It's borderline a requirement for Shopify apps. This means we rely soley on Shopify, and are given no power to issue any sort of unauthorized charges. This merchant, was a TxtCart customer for over 6 months, and generated over $3.2K with our app at over a 5x ROI. Regarding refunds, our records show all charges were in accordance with our documented pricing structure. Our support team & Shopify maintains detailed logs of all interactions and we categorically deny any claims of unprofessional conduct or threats. This merchant reached out to Shopify who took our side in denial of refund, and thus resorted to publically defaming the company here unfortunately. We take pride in helping thousands of merchants recover abandoned carts through SMS marketing, with an average ROI of 18x for our customers. Our 4.8/5 rating on Shopify from over 500 verified merchants reflects our commitment to transparent pricing and excellent service. I invite anyone with questions about our service to contact me directly. We remain committed to helping merchants grow their business through ethical, affordable and effective SMS marketing.
DO NOT INSTALL!!!! THEY LURE YOU IN WITH A FREE TRIAL THEN AUTOMATICALLY CHARGE YOU. THEY CHARGED $2K FOR AN APP THAT WAS INSTALLED FOR LESS < 10 MINUTES AFTER DISCOVERING THE FEATURE THEY ARE ADVERTISING ALL OVER YOUTUBE HASN'T BEEN DEVELOPED YET. SCAM!!!!
Developer reply ·
Hello Rhoda, my name is Juan. I'm a Customer Support Operations Manager at TxtCart. Merry Christmas and happy holidays! I'm reaching out because I saw your review and believe there may be a misunderstanding. Although we have a no-refund policy, in the light of your specific circumstances we can definitely issue a full refund for you. I also wanted to explain what might have happened to help you avoid similar issues in the future. Here's what I found: It appears you signed up for a plan with a trial period, then uninstalled and reinstalled the app, and during the reinstall process, you selected a new plan. It's important to note that the trial period comes with only one installation to prevent abuse of the system. Since you had already used the trial on the first installation, the new plan wouldn't have another trial, and that's the reason why a charge was made. Also, you selected our annual Pro Plan, which is a one-time annual charge of $1,990 (instead of $199 per month). This plan effectively gives you two months free compared to the monthly option. Regardless of the specifics, I sincerely apologize for the confusion and inconvenience. I'll be happy to process a refund for you once you email us back!
Developer reply ·
Hi there, Thanks for taking the time to leave a review and share feedback. Though I can't see why this review was left, would greatly appreciate some insight/details so we can make this right. I see you are just a few days into trial period and have not reached out to our support team for anything as of current, and we'd love to help you with anything you might be experiencing as far as setup or issues. We're confident with a bit of support, you can get the results you're looking for and we can turn this around into a positive review. If you'd like help getting your UK number setup, we can handle this free of charge as a white glove service :) Thanks!
I do not recommend this app, without authorization from our store they upgraded the plan and started charging us with no notification. Our team realized this unexpected charge after getting the first invoice.
Developer reply ·
Hi Team :) We appreciate you taking the time to share your feedback, and we're sorry to hear about this. We take customer satisfaction seriously and are committed to resolving any issues you may be experiencing. For context, we sent an email notifying all customers of this pricing change on their accounts over 30 days in advanced. Happy to offer you a refund of the $29.
Developer reply ·
Daniel, As mentioned via support, call and email - you installed TxtCart's Basic Plan ($0/mo + 20% of sales). Within 3 days, TxtCart generated $400 in revenue for Sickest Barbers, of which $78 was billed correctly. This is over a 5X ROI - a great thing to celebrate. I understand you didn't fully understand the pricing options you had signed up for, nonetheless, we credited your account the $78 which would cancel out any pending invoice charges. If you have any questions, don't hesitate to reach out. - TxtCart Support
The app is not yet ready for UK market so cannot complete the set up or use. The expected launch date for UK keeps getting pushed back each month so all very frustrating and a total waste of time. Received an interesting email about our review too - but I'll leave shopify to deal with that......
Developer reply ·
We appreciate your feedback and regret to hear about the challenges you've faced with our app. I assure you that we take such matters seriously, and I would like to address your concerns promptly. Regarding the UK operations this feature is now LIVE as of 11/25. Pertaining to your two charges, as promised, we had delivered you full refunds of both amounts no questions asked. It is a shame that you resort to defamation and spreading lies about how a business conducts itself and we will be further investigating this matter. We are committed to transparency and accountability in our operations, and we would appreciate the same from you. If you have any additional details or specific information that could assist us in resolving your case efficiently, please do not hesitate to share them.