← Apps

SendOwl

by SendOwl · launched

View in Shopify App Store ↗

Reviews (91)

★★★★★
Shopify

SendOwl is dramatically more expensive than comparable fulfilment tools – our plan was up to 3'000% of what we'd pay with a competitor solution. Upon contacting support, we were instead offered a per-order custom plan that would have increased the cost by factor 10 (so 30'000% higher than competitors). SendOwl’s pricing feels completely detached from the actual value it provides, especially if you don't use features like file hosting or checkout. It's unfortunate that there’s no more suitable plan for businesses that only need simple license-key delivery. On top of that, it's not possible to cancel the subscription in the account panel. The "close account" button only displays a discount offer, while actually closing the account requires emailing support. The account-closure process feels openly hostile to users.

Handcrafted Audio · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

**"Beware! This app is fake and loots money by hiding the cancellation option. I uninstalled it within minutes during the free trial, but they still charged me for a full month. There is no clear way to cancel the subscription. Almost every genuine review here shows the same issue – all store owners are facing payment scams with SendOwl. Do NOT download this app. Check all the negative reviews before trusting them. For proof/screenshots, WhatsApp me at +91 8800002552."**

Developer reply ·

Hi, we chatted our support emails (Shopify Support was also included in the emails) and the charges are not from SendOwl. They are for "Hosting and information technology (IT) infrastructure provisioning services". Again, the charges are from another service. You were NOT charged by SendOwl. Regards, SendOwl.

HELPBOOKS.IN | IGNOU · 17 minutes using the app
★★★★★
Shopify

DO NOT USE. We have been a loyal SendOwl customer for years and they instituted an absurd price increase. Unacceptable and do not use this service.

Developer reply ·

Thanks for the feedback—and for being a longtime customer. We understand the pricing update felt abrupt, but it was the first major change in over 15 years and aimed at making the platform more sustainable long term. If you’d like to reach out directly, we’re happy to review your account and see if there’s any way we can help. Either way, we appreciate your time with us and wish you the best moving forward.

Langmuir Systems · Over 6 years using the app
★★★★★
Shopify

SendOwl worked great until they gouged us with a $39/month cost when it was previously $0/month but a per-transaction fee. The charge was automatic if you missed the opt-out period - which is totally non-consensual and unethical. They could've easily at least made it a smaller jump, like maybe $10/month...? And/or let people opt-IN to be charged, instead of making an extra wad on everyone who missed a single email... Canceled and moving on. Good luck!

Developer reply ·

Thanks for sharing this. We want to be clear that we take ethics seriously and always operate with a high moral compass. Most affected users received 3–5 emails and multiple in-app notifications about the change. For those who unintentionally missed the opt-in period and chose to leave, we offered refunds upon request. We're sorry to see you go but appreciate you trying SendOwl, and we wish you the best moving forward.

Cyclical Roots by Rachael Amber · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

I’ve been using this company since 2020 without any issues. However, they’ve recently changed their business model. What used to cost me $15 now costs $175 — that’s more than a 1,066% increase. Because of this drastic price change, I’ve decided to leave SendOwl and look for a better alternative.

Developer reply ·

Thanks for your feedback and for being a longtime user. This was a one-time pricing update after 15 years without changes, and while we understand it felt significant, we did our best to notify all impacted users in advance. If you'd like to reach out to our support team, we're happy to review it with you directly and see if there's any way we can help. Either way, we appreciate your time with us and wish you the best moving forward.

Veguzzi On The Beat · Almost 5 years using the app
★★★★★
Shopify

I've been a very satisfied SendOwl customer for over four years, paying $24 a month to send digital downloads to my customers. In October 2024, my bill was $24. However, in November, it unexpectedly jumped to $454.36, and in December, it escalated to $839.29. This increase was for the same services I had always used. I corresponded extensively with SendOwl's leadership, and they assured me they would provide a discounted rate to part ways amicably. Unfortunately, my last two bills in April and May were $467.96 and $432.92, respectively. This is a far cry from the original $24 a month and is completely unsustainable for my small family business. This has been the worst experience I've ever had with a company. When I shared my experience with several other small business owners, they realized that their SendOwl bills had also increased significantly overnight, without any warning. I have since switched to another service that offers the same functions for a flat rate of $29 a month. It is working beautifully and even more seamlessly than SendOwl ever did. I am so relieved to be done with this company.

Developer reply ·

Brighter Day Press - best of luck to you on your new service. As context, your pricing in Nov and Dec was per the plan you signed up for (fair use bandwidth is what caused the fees). April and May were at the discounted rate as promised on the new legacy plan as explained over our support interaction. We did everything we said we would, and just wanted to make sure you knew that and if you have any questions, please do reach out to support and we will continue to help even though you've migrated.

Brighter Day Press · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

my plan has gone from £24 to £249. I speak to the customer service and its absolute madness. £200+ to sell a few ebooks. Trying to pull the wool over your eyes in price increases.

Developer reply ·

Hi there – Ben (COO) here. Just want to be fully transparent: we’ve sent 5+ verified email communications (including a personal outreach from our CEO), along with in-app notifications, so it’s certainly not the case that we were trying to pull the wool over anyone’s eyes. I also personally reviewed your ticket, and I can say our support team put real care and effort into respectful responses throughout—which did not receive a reply before this review was posted publicly instead. That’s obviously your choice, but we always prefer to work through concerns directly and constructively. Either way, we sincerely wish you all the best going forward and appreciate the time you spent with us.

Thefootballcoach · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

A 737% price increase is just greedy. I've loved SendOwl for years but this is terrible! Can no longer use or recommend. Just went to uninstall the app and close my account. The page that they sent me to has a Close Account button that doesn't work. Instead, I'm told to email customer service. Not good business practice. I'm warning everyone in case you wait until right before your subscription ends to close your account! Make sure you close early to give them enough time to respond and actually close the account since the button doesn't work.

Developer reply ·

We appreciate your years of service, and sorry to hear you will be moving on. We did reach out to all merchants a few times, and do hope you reached out to support with any questions or ways to reduce your costs. We are confident our new pricing is very much in market for our services and scalability. We had not raised priced for legacy users in 15 years, and needed to do this reset to market rates to be able to invest in our product and service. Moving forward, there will be no large increases such as this. Wishing you all the best in your business moving forward.

★★★★★
Shopify

I used to LOVE This app - (installed it back in 2019 as couldn't find any other alternatives). They have just moved my pricing from $36 to $190 and didn't bother telling me. That's not how you treat your customers - whoever made this decision within your business - should be fired. You have likely lost a ton of business. BAD, BAD, BAD!!

Developer reply ·

Hi, that is not true, and really important readers see this. We sent at least 5 communications about the pricing change (multiple emails and dashboard notifications). And, we gave 30+ days notice. And we are working with merchants who need to migrate. We wish you the best.

Music Radio Creative · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

worked great, but with a price hike that puts the monthly fee more than my monthly take - unsustainable. no thankyou.

Developer reply ·

Hi Chandlers, we appreciate the kind words about our app working great. We are sad our new pricing does not work for you, and we wish you nothing but the best moving forward. A note, did you write in support to see if there was a way to lower your bill?

Chandlers Cottage · Almost 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Editing my review, as Shopify does not allow replies: I did respond to your emails—"No thank you, please close my account" is a clear response. I'm not interested in a promotional offer, especially one limited to 12 months. You also asked which service I switched to. That’s not information I’m obligated to share. As a provider, it's your responsibility to understand the competitive landscape. Additionally, your platform only supports hosting up to 250 files, which does not accommodate larger businesses like mine. For years now, my files haven’t been hosted directly on SendOwl—only links have been provided. So no, your service does not offer true file hosting at scale. _________ Based on the reviews here, it’s clear we’re not the only company frustrated with SendOwl. We've used SendOwl as a backup to Digital Downloads for the past 10 years at our grandfathered rate of $29/month. Recently, we received just 30 days’ notice that our rate would be adjusted to be "in line with similar apps." I didn’t expect the increase to be so extreme — our new rate is $599/month, a staggering 1965% jump. This is nowhere near competitive with other apps. The most frustrating part is that SendOwl won't actually host my files — they only host links to my files. Meanwhile, other apps host the actual content. So not only am I paying more, but I’m getting less compared to what other platforms offer. Fortunately, this has motivated us to move to self-hosting for a fraction of the cost. Not a good look, SendOwl.

Developer reply ·

We appreciate your candid feedback and understand that changes to pricing can be challenging.​ This adjustment marks our first price increase in over 15 years. During this time, we've maintained legacy plans to support our long-standing customers. However, to continue providing reliable and scalable services, it became necessary to realign our pricing structure.​ Shopify App Store While we cannot discuss specific account details due to privacy considerations, we can share that our new rates are competitively positioned. In fact, I personally managed your support tickets and when evaluating the relative fee based on a percentage of sales (note: our SaaS pricing does not actually charge a % of sales or per order fee, it is all inclusive on those regards), our pricing is approximately one-tenth the cost of a key larger competitor.​ Regarding file hosting, we offer both hosted and self-hosted options to provide flexibility based on your preferences. Choosing to self-host is a feature available for your convenience, not a requirement imposed by our platform.​ We also want to note that we reached out to discuss your specific account details and explore potential solutions. Unfortunately, we did not receive a response to engage in a productive conversation. Our support team remains available and willing to work with you to find a suitable path forward.​ We value your business and wish you the best of luck going forward.​

Parker on the Porch · Over 9 years using the app
★★★★★
Shopify

I was pretty happy with this service and I have used it for almost four years..BUT....they just increased my price from, wait for it, $24 USD per month to $299 US dollars per month. I run a pretty small business and this is outrageous. I have already shifted to "Easy Digital Products" which is much more affordable and actually easy to use. Shocking and stupid move by Sendowl.

Developer reply ·

Hi there – we’re genuinely sorry to hear this is how you’re feeling. We reached out more than five times to try and find a solution tailored to your account, and while we won’t share specifics for privacy reasons, we can say that based on your usage level, the current pricing is still a fraction of what several larger competitors would charge for comparable features and volume. Our goal has always been to help creators and businesses succeed, and if another platform is doing that better for you right now, we truly wish you the best. That said, we’ve had many customers who’ve tried other options and ultimately returned—we’d be happy to welcome you back if things don’t work out elsewhere. All the best, The SendOwl Team

Voice Recognition Australia · Over 7 years using the app
★★★★★
Shopify

Pure rip off. I used them dir years, but they suddenly changes their price from 15$ to 89$… it seems like they sand 1 email a few weeks ago where they had a small warning about a price increase written somewhere in the long email. This company is ripping you off and what they offer is not better than the other providers, so just use someone else..

Developer reply ·

thanks for sharing your feedback, even though I'm sorry to hear about your experience. To clarify: we provided multiple notices about the pricing updates, including emails sent on March 24th and April 24th and multiple in app notifications, outlining the upcoming changes, timelines, and new plan options. Our goal was full transparency, and we gave all users at least 30 days' notice before any changes took effect. We understand that any price change — especially after many years of consistent pricing — can be frustrating. However, after more than 15 years without major adjustments, we had to realign our plans to better reflect the infrastructure and support required to serve our users today. Of course, we respect your decision if you find another provider that better suits your needs — and we sincerely appreciate the years you spent with us. If you’d like help reviewing options or understanding your specific plan migration, please don’t hesitate to reach out to our support team. We're happy to help.

LipstickSmoothie · Over 6 years using the app
★★★★★
Shopify

I'm a long time (since 2010), established brand with no negative reviews or other issues, but I realized today another paid plugin here in Shopify is creating downloads my browsers are blocking as dangerous files (!!!). That's not a great user experience, so I began seeking out alternatives. Before I could even attempt to use the app, I got repeated 500 server errors and an error code that suggested I contact support. With no discussion or explanation, I received this email this afternoon, after installing the app and giving them access to my customers and account info as required? I don't understand the reasoning, but I am highly concerned about the outcome now. The message: "Hi After conducting a review I am sorry to say that we are not able to approve your account. I understand this will be a disappointment to you and given our security practices, I am not able to share the details of the review process or the reason for our decision. Paul Tomes Head of User Operations, SendOwl." I am completely baffled, dismayed and, evidently, not allowed to request info on why they would choose to do this, so I'm sharing my experience in order to let others know. At the very least, I would attempt to create your account before installing the app so they don't gain access to sensitive information. As for me, I guess my goat care resources must be troublesome, so I'll go on my way to find another solution, with no idea what I did wrong to warrant this treatment in the first place.

Developer reply ·

Hi, this is Paul. Sorry for the late reply, I was out for a couple of days. The email you used to sign up with was marked as spam by the 'spam domain' service we used and never got passed the first hurdle! I am sorry about that - it was a frustrating experience for you. I have explicitly whitelisted your email and domain in our system and will look into why it was marked as spam by our external domain checker. This was definitely on us, but please reach out if you have any questions! Cheers, Paul.

Mineral Buffet by Little Avalon Farm · About 6 hours using the app
★★★★★
Shopify

From $24 USD to $299 USD a month - that's a 1145.83% price increase... Ridiculous!! I have been using SendOwl to deliver digital downloads to my customers since I started my shop 5 years ago. I use it solely for the Shopify integration, I need no other features. I have ~ 100 digital products in my catalogue, but I don't even need the 5 GB file storage. Sorry, I am running this little business all by myself and I can't justify paying $299 a month just to deliver download links to my customers.

Developer reply ·

Hi. Thank you for taking the time to leave your feedback. We stopped supporting legacy plans a few years ago, and we ‘grandfathered’ all merchants on legacy plans for many years. However, we could no longer sustain this and run our business moving forward. I understand that your plan is more than you were previously paying. I see it looks you never reached out to us to discuss alternatives. If you are looking for ways to reduce your cost, or if you need anything, please do reach out to our support@sendowl.com team?

Mix-Ready · About 5 years using the app
★★★★★
Shopify

I have been using SendOwl for a while now at $19/month for unlimited digital products. I use Amazon S3 to store the files. They are going up on the price at the end of April 2025, so my monthly fee will now be $159 instead of $19. You have got to be kidding me with the $140/month price increase?! Um no. I will go elsewhere. Terrible business practice, especially when their website still advertises "unlimited products" on their pricing page. Since I pay for the app, I expect to have no advertisements on the download page. I am not happy that the download page you are directed to from the customer email to download the files has 2 advertisements at the bottom of the file list.

Developer reply ·

Hi April. Thank you for taking the time to leave your feedback. We stopped supporting legacy plans a few years ago, and we ‘grandfathered’ all merchants on legacy plans. However, while we supported those legacy plan prices for many years, it is time for all merchants to move to the new plans. I understand that your plan is more than you were previously paying. However, our pricing is still great value, and it is still cheaper than the majority of the alternatives. You mentioned the referral links on the download page - you can disable those in the SendOwl dashboard. Email us, support@sendowl.com, and we'll show you where that option is! Thanks, SendOwl

Fanta Productions · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Update 1/26/23: After 5+ years of using SendOwl and 240K+ orders processed. I finally made the switch to the "Downloadable Digital Assets" app. Let me add some credibility to the review: We run a very successful digital asset based business and have been featured in several Shopify ads, marketing materials, etc. A year ago SendOwl was purchased and came out with new pricing, taxing each transaction that was processed through their service. I'm self hosting on Amazon S3, so my monthly bill went up minimum 2x because I was "high volume". Ironically, all plans now have a per order fee attached to them regardless of volume. And a free plan asking 5%!? Get the #$&$ out of here! Shopify has a free app for that. I have no problem paying for a product that adds new features, but they never arrived even after multiple conversations with the new owner/CEO. Add to that multiple major outage incidents over the last 2 years and I finally threw in the towel. The new app I'm using has all the features I requested from SendOwl over a 2 year period, but was never delivered and I'm extremely happy so far. SendOwl is a great product, but the pricing model is disgusting, the customer service sucks, outages are a real issue, etc.. I'm allergic to rent seeking and thank god we had a choice to switch to a better product. Do yourself a favor and avoid this app. ---------------------------------------------------------------------------------------- Original Bad Review: Been a SendOwl user for years. The product works. New features have been slow or non-existent and the customer service is awful. We've had amazing results delivering files to our customers until today. Several hundred orders are going unfulfilled and we're getting the classic "non answer" customer service. Look at other options and alternatives for digital delivery needs before settling on SendOwl

Developer reply ·

Hi: thanks for the note about SendOwl being a great product. We value all customer feedback - good and bad. SendOwl does a lot under the hood, and think our pricing is very fair. Any user can choose to be on a flat per order fee structure (avg 30 cents); the 5% is for folks that do not want to pay a SaaS fee ever. We have a lot of users that love the flexibility of it and it ends up being a lot cheaper than a 15/month plan. That said, we are very sorry to see you go and wish you continued success. If you ever want to come back and discuss features you'd like to see, please do reach out. -Matt, CEO

The Drum Broker · About 7 years using the app
★★★★★
Shopify

I've used 20+ apps and this is the first negative review I've left. This app is complete garbage. Installing is a nightmare, managing your files is basically impossible and updating your files is literally impossible. I wish I had just built something from scratch instead of wasting my time/money.

Developer reply ·

Thank you for your review. I'm sorry to hear about the issues you are having. I've looked through our support tickets and I can't find any related to updating files, or the update function not working. I'd love to see if we can help. Would you be able to reach out to me at paul@ sendowl.com or open a ticket with us, and we can work on a solution for you? Cheers, SendOwl.

Workhorse Type Foundry · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

They are fine for the basic case, but start to fail pretty badly if you do anything complicated. So far we have had problems with: Editing Orders, if you have an app that edit orders on shopify after the fact like a Post Purchase Promotion app send owl will fail to pick it up and not send it out to your customers Partial Refunds: if you give a partial refund to your user send owl sees that as a refund on the whole order and cancels the digital order. Their support is ok and getting back but in the end not very helpful. If you are bootstrapping something simple this is the app for you, but I would suggest against this app if you are dealing with 1000+ customers. Updating after reaching out and trying to work with support: I complained about orders being incorrectly cancelled. They assured me that unselecting a checkbox in their app would make it so they didn't get cancelled. That was wrong and after mass partial refunding orders I now have hundreds of orders to fix. I would strongly suggest against using this app and find one that works and has good support that understands their own product.

Toybox Labs · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

Support for this app is horrible.They dont get back to you at all. I have reported them to shopify also and actively looking for the substitutes.

PlaneEnglish · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

DO NOT USE THIS APP if you have recurring orders/subscriptions! I have sought support on this aspect twice and been met with astonishment and limited understanding. I wish to throw SHOPIFY under the bus here as well, as they truly do not care about how their 3rd parties interact with the shopfront. Imagine if hundreds of your customers were to each receive hundreds of automated emails over a 30 minute period. I've been crippled with shame and embarrassment. SendOwl, you're welcome to reach out to me for details of this horrific experience. Shopify, I suggest you look in the mirror as well.

RacingRant · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

29 April 20 - This is my second review - both 1 star -(please refer first below): Over the last 2 weeks I have had significant issues with Send Owl saying they have delivered my product but the customer adamant they haven't received it. Over 80% of the time, the file were sent in the same sales order as other files still on Shopify's Digital Downloads - which were all received fine and within minutes (so there is no issue at the customers end). Send Owl repeatedly pushed aside my concerns telling me they had a digital signature that these customers (8 over the past 2 weeks) had received the file. Customers tell me otherwise. There is no point digitally receiving it if you can't find it. Send Owl have damaged my business reputation and will not make any attempts to get to the source of the issue. I have been raising these issues for a year now. Some months are good. Others terrible. I am now on the search to find an alternative solution (DD does not allow 2 files in one order so I cannot use them unfortunately). Do not use Send Owl. I now begin the huge task of moving a significant number of files to an alternative provider. ************************************************************* June 2019 - This app was working fine but over the last 3 weeks customers have been complaining that either the link doesn't work or their anti-virus software is blocking the site. I also use Shopify Digital downloads and have never had this problem. I have contacted SensOwl 4 times over the last 2 weeeks. They have responded but told me is was a result of the customers "over zealous anti-virus" software. This is not good enough and a customer is scared off my product because of this. It is damaging my business reputation and Send Owl have done nothing to try and get their site verified with Norton or other virus protection sites to address the issue. Be very aware. This software has damaged my business.

The Sewing Revival · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

MESSED UP MY SHOP! wish I could give this 0 stars. Customers couldn't download the free e book without doing a whole check out with their shipping address and billing address etc. I asked the help about this and they seemed like had no idea how their app worked. It was a pain in the ass to delete the app. and when we finally did our shop got messed up and our add to cart disappeared. really pissed off with this app. terrible experience.

Mushroom Revival · 6 days using the app