← Apps

SearchPie: AI SEO & Schema

by PieLab

View in Shopify App Store ↗

Reviews (2420)

★★★★★
Shopify

Too expensive, not for small businesses.

Developer reply ·

Hi Prokare, thanks for your feedback, and please let me explain. For your information, SearchPie offers different plans designed for businesses of all sizes, including Free, Premium, and Enterprise plans. We even provide a $0 plan with essential features for merchants who are just getting started. I noticed that you subscribed to the Enterprise Plan, which is our most advanced plan with extended features and capabilities. If you feel this plan is not the best fit for your business at the moment, our team would be happy to help you choose a more suitable option. Please feel free to let us know — we’re always happy to assist. 🙂

Prokare · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

SCAMMER!! ITS NOT WORKING AND I SHOULD PAY

Developer reply ·

Hi besellics, thank you for letting us know your concern and we’re sorry to hear about your experience. For your information, our app always follows Shopify’s billing policy. Since the free trial period had ended, the charge was automatically generated through Shopify’s billing system. After checking your account, our team found that the app is still working properly. Could you please share more details about the issue you experienced or what exactly was not working on your side? We’d also like to assure you that we fully comply with Shopify’s policies and do not engage in any scam activity, so please feel confident about that. Our team is more than ready to assist you and help resolve any issue as quickly as possible. Regards, Wendy.

besellics · 9 days using the app
★★★★★
Shopify

I honestly think even 1 point is too much.

Developer reply ·

Hi there, it's Hana from SearchPie. Thank you for your feedback. We understand how concerning it can be when search visibility changes, especially for a new store. After carefully reviewing the case, we can confirm that our app does not add no-index tags to the homepage or remove it from Google search. The homepage later appeared again in Google results, indicating this was related to Google’s indexing process rather than the app. To provide you with a detailed explanation of your case, we also sent you a follow-up email. Please check your mailbox and feel free to let us know anytime you need our help. Best regards,

Abali3D · 4 days using the app
★★★★★
Shopify

This company is a SCAM! They charged me stating I was getting a free trial. I was CHARGED $399!! I reached out and they lied stating they were giving me a full refund. I checked it was a partial. I have been fighting with them to get the entire amount back. AVOID this scam!

Developer reply ·

Dear DomoINK, We’re very sorry for the confusion and frustration. Please rest assured we never intend to mislead or withhold funds from our customers. When you were charged $399, Shopify automatically deducted transaction and processing fees before passing funds to us. We refunded you 100% of what we received, but the remaining portion is retained by Shopify. We completely understand your concern and recommend reaching out to Shopify Support for the deducted fees. We’re also happy to provide any supporting details to help resolve this. To provide you with a detailed explanation of your case, we also sent you a follow-up email. Please check your mailbox and feel free to let us know anytime you need our help. Best regards,

DomoINK · 14 days using the app
★★★★★
Shopify

Did not perform as promised. Paid $100/month but it's default template just duplicated meta data which hurt my SEO. requires extra paid services for $300 to actually get things working. Customer support did not seem to understand my needs.

Developer reply ·

Dear Meme Gifts, Thank you for sharing your feedback, and we apologize for any inconvenience you have had so far. Regarding duplicated meta data, please rest assured that it is now resolved. We regret any miscommunication regarding our support and services. We've reached out via email to help resolve this personally and hope for the chance to make it right. Thank you very much! Best regards,

Meme Gifts · 14 days using the app
★★★★★
Shopify

HBU Boutique · About 1 hour using the app
★★★★★
Shopify

The support was wonderful in the beginning, however, once you stop using the app all the work you put into the meta titles and descriptions disappear. I signed up to fix my issues only to find out that it's not a temporary fix and I had to to spend two weeks updating all of my info again. I also had duplicate meta descriptions and titles flagged while using this service. I had also turned off some of the features only to find out they were activated again. Totally screwed up my SEO. I asked for a refund and given the same templated info over and over again. Terrible experience. And I never got my $299 back even though I requested multiple times 1 month in. And they did not fulfill their end of the deal, or time commitment.

Developer reply ·

Hi The Orange Habit team, I’m sorry to hear that your experience didn’t meet expectations, and thank you for your feedback. To clarify, our app works based on Shopify’s App Embed mechanism, so when the app is uninstalled, all related code is automatically removed from your store. Regarding the meta tags issue, it may happen when both Shopify’s native tags and our app’s tags exist at the same time. Disabling and later re-enabling or exporting tags could have caused the duplication again. We also followed up multiple times to offer support, including exporting your data and assisting even after uninstall. We’d really appreciate the chance to discuss this further and help find the best solution for you. Warm regards,

The Orange Habit · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

They have service where support help you by request support. It took forever to request and never got it done for passed 4 days, I've requested over 5 times. If you are not going to support, please remove this feature...

Developer reply ·

Dear EDU Artsdistrict, Thank you so much for sharing your feedback and we totally understand your concern. For your information, your issues are related to code, which takes time, effort, and resources to fix, so it took longer than you expected. Please be assured that finally, your issues are resolved by our technical experts. To provide you with a detailed explanation of your case, we also sent you a follow-up email. Please check your mailbox and feel free to let us know anytime you need our help. Thank you so much! Best regards,

EDU Artsdistrict · 4 days using the app
★★★★★
Shopify

This is a terrible app. It suggested my Home Page Title and Meta Description were too long so I edited them via this app. It created a second and Meta Description. Their support was unable to assist me with this bug.

Developer reply ·

Dear Anytime Flowers, We totally understand and appreciate your feedback. We’ve checked and confirmed that the duplicate meta tags issue is now resolved. We also sent you a follow-up email with more details - please check your inbox and feel free to reply if you need any further assistance. Thank you very much! Best regards,

Anytime Flowers · About 1 hour using the app
★★★★★
Shopify

AIの訳のわからない説明ばかりで堂々巡りの説明をされ、アプリを導入した日にGoogleサーチコンソールに問題が生じているのでアプリを導入したことが起因しているのではないですか?と聞いたら「アプリによって引き起こされたということを証明してください」と言われ。。。 でもここ数ヶ月全く問題がなかったのに導入した日以降問題が生じているということはどう考えてもアプリですよね?という感じですが拉致があきません。 導入してから以降結構な時間を費やしてしまいましたがSEOにプラスになるどころか今まで上位表示されていたワードでも表示されなくなったものがいくつかあります。 すぐに「開発者に手伝ってもらいたいですか?なら別途このプランを契約してください。」などと次々プランを持ち出し契約させようとします。かなり粗手の手法だと思うので要注意です。

Developer reply ·

Dear LePuju team, Please rest assured that we take your case very seriously. Our team has carefully checked and made sure everything is working fine with Google Search Console for you now. About the ranking fluctuation, we recommend you take it some time to observe more precisely about the effect of the latest Google Updates. Please check your mail box for further details. We’re committed to working closely with you to address these concerns and improve your experience. Many thanks for your cooperation. Regards,

LePuju · 11 days using the app
★★★★★
Shopify

UPDATE- DO NOT USE !!!!! They go into your coding and use your store for their own advantage of traffic and sales. I had to have my coding guy go in and fix everything and delete everything and then also my cart page is now not working because of them so he hast to go in and fix that as well. See below my first review when I first signed up. You won’t know anything wrong with your store unless you have somebody go and look at your coding Because their customer service chat is great and they’re really fast at helping and responding but the back end they’re doing a lot of things and coding that they shouldn’t be their own advantage SearchPie so far is really an area most newer online store owners aren't familar with, as there is way more to having a website to get traffic then just a set up site. I was a little apprehensive when they asked to get into my theme coding as its an area you can only trust

Developer reply ·

Dear Raw Essentials team, Thank you so much for sharing your feedback. We would love to share our heart with you to know that we treasure you as our precious customer, who have supported us a lot with your previous 5* review. As far as we are aware, how could we trade off your satisfaction just like that :( Actually it sounded unusual for us the situation that you described. We have had our support 24/7 to help customers handle with everything but haven't ever been reported about that one. So could you please give us another chance to go look into it further for you? We also send you a follow-up email to learn more about the case. SearchPie always try our best to follow Shopify's guidelines and standards to provide the best service to our users. It is never our intention to manipulate or misuse your store's coding in any way. Thank you so much for your care. Best regards, SearchPie team.

Raw Essentials · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Run, don't walk from this app! They started popups nagging me and then, after I uninstalled the app, they continued to SPAM me through email. DO NOT INSTALL THIS APP.

Developer reply ·

Dear EAP Innovations team, It's sad for us to hear that you have had such an unpleasant experience with the app, and I would like to apologize for everything that makes you unhappy. Regarding the emails, it's actually the mechanism of the third-party chat app that we're using, which is sending emails of our conversation to your email address when you're not online in the app, so it's impossible to change this mechanism. I hope you can understand. Please rest assured that we comply with Shopify rules not to save any of your data at all so no email was shot out since you uninstalled the app. We would love to make sure everything is clear enough for you, so please reply us if you want to give our app another chance. Our team is awaiting for you reply. Thank you!

EAP Innovations · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

STAY WELL CLEAR After leaving a bad review they intentionally switched off something in thier app causing my google ads to show This not the way to deal with customers searchpie . .................. updated 22 July 2023 So im actually not sure about this app Over priced , amp options are rudimental very few options to customize . I Feel there are cheaper apps that will do the same thing . They are quick to asking for a review (2min) after intalling the app without having the time to evaluate what the app actually does . They are quick to answer however im not sure if they are 100% accurate in the answers they give . One would have thought that at this price i could just sit back and let the app do its thing but im not seeing a dramitic improvement.... they say my seo score is 96 but when i run speed tests on google its a low 45 ... also at this price you would think everything is included but no.... there are offers of a speed optimization at $R350 . A vip.scan which should come standard with this kind of app at an additional $35 And then a local search option For $350 So the intent is uninstall the app unless they can can show me results will keep u posted The team is awesome really go out of their way to assisting setting up our seo Still need time to see the results but so far all good

Developer reply ·

Dear Partners Hair Design, Thank you for sharing your feedback and we apologize for any inconvenience you have had so far. Regarding your Google Ads problem, please rest assured that our Search Pie app works on Shopify only and does not interfere with or modify your Google Ads. We suspect that there might be some misunderstanding here. We do hope to get a chance to work with you to investigate further. Therefore, we kindly request more details about the issue to assist in figuring it out as best we can. For other concerns, we have sent a detailed explanation to your email. Kindly check your mailbox so we can work together to address all the problems as effectively as possible. Regards,

Partners Hair Design · 11 days using the app
★★★★★
Shopify

spammer spammer, send lots message and email. don't installed, they still your data and send message everyday 50/60 message with different name in chat and keep you spam, with marking help and seo

Developer reply ·

Hi SmokeTime team, Could you kindly help confirm if it is our SEO app that you would like to review today? Because we noticed that you had our app uninstalled one month ago, after using it for just a few minutes 😔 Rest assured that we comply with Shopify rules not to save any data at all so no email was shooting out since then. We are so active to check and work out everything for you, why don't you reply to the latest mail from our team and can we Google Meet to look into it until you're happy again? Our team is awaiting for you response. Thank you!

SmokeTime · 10 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Updated review. 5 stars to 1! So disappointing! We have weglot installed to translate our website into multiple languages. We explained this to multiple agents at SEO booster & ranking who reassured us that this was okay and SEO Booster & Speed would help us rank in other languages. We are a english business based in Spain. Our website is built in english and I explained the importance of us being found on seo for our multiple languages (primarily spanish). We have now been told that SEO Booster & Speed doesn't support multiple languages. I have been paying ¢79 a month for months and seen absolutely no improvements... not even to the english version of our site. I've updated EVERYTHING that they suggested within the app. I wish I had spent the money on an SEO expert. Also, we changed our url months ago and this hasn't even updated on the app (even though I contacted support and asked if I needed to do anything and was assured it would automatically update from shopify). Do not waste your money. Get a specialist involved!

Developer reply ·

Latest Update Hi FOX & WOLF team, We haven't heard from you for a while since our last conversation. The app is working fine since then, and we also release more powerful features recently to leverage your SEO. We sincerely hope you could spend some time to experience them. We're still awaiting to bring you the best solutions and help you boost your SEO to the next level, also always here for your second chance. Thank you. ----------------- Dear FOX & WOLF team, If only we could express how deeply sorry we feel for your inconvenient experience. We reviewed your feedback carefully and we'd like to provide you with a clearer clarification. 1/ About your new domain, we checked and updated them in Today SEO report in the app, please check and let me know then. 2/ Our supporter didn't clarify to you properly of how Search Pie app supports multi-language stores in SEO, we're so sorry about that. As an SEO app, our codes are optimized for the translation app (like Weglot) to help you translate SEO elements in English you set up via our app (like meta tags, Alt tags, etc.) to other languages. In addition, our app has other features to support multi-language stores. 3/ Your Spanish pages are actually indexed successfully on Google already, but they are not in the top rankings and pages now. If you search the keyword only, it will be difficult to find your store immediately on the first pages of Google search. I would recommend you include your domain when searching to see your Spanish pages. We did also send you a follow-up email about this for further information, please kindly check that in your email inbox. Our team is awaiting to hear from you soonest!

FOX & WOLF · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

It's a Useless / Timepass App. They are giving us those facilities which we already have in Shopify. They said the Free plan has limitations, but they have nothing extra that can help our SEO results. Also, they have limitations on their paid plans too. So overall this app is useless.

Developer reply ·

Hi Cupid Clothings team, It's sad for us to hear that our app hasn't met your expectation. To help you clarify, our app's free plan aims to help merchants who are new to SEO set up the basic elements in an easy manner. For example, we provide Bulk Meta Tags tool that helps merchants create meta tags for multiple pages at once, something that Shopify does not offer. As you left so quickly, we hadn't had a fair chance to guide you through all our features of the Free plan, and further help you check SEO issues on your site. So we have sent you a follow-up email that should answer all of your concerns for now. Could you kindly check your mailbox and get back to us to discuss further? We're confident that we could bring about a more positive experience to you with our product, if given a second chance. Thank you. We're looking forward to hearing from you again soon.

Cupid Clothings · About 11 hours using the app
★★★★★
Shopify

The product title or any word of product title is keyword. When I add the product title or any word of product title to Keyword Audit window it shows that Keyword is not in URL Handle. This should not be and this is the worst mistake of your application. Your application needs improvement.

Developer reply ·

Latest Update Hi Scandinavian Goods team, We haven't heard from you for a while since our last conversation. The app is working fine since then, and we also release more powerful features recently to leverage your SEO. We sincerely hope you could spend some time to experience them. We're still awaiting to bring you the best solutions and help you boost your SEO to the next level, also always here for your second chance. Thank you. ---------------------------- Dear Scandinavian Goods team, We're truly sorry that you have unexpected experience with our app. This heading issue might happen because of the default Shopify theme setting. As we haven't had a chance to communicate about this yet, please give us a chance to back you up. With your kind cooperation, we are investigating your site and willing to fix all SEO issues as you want, including heading issues, in earning back your trust in our service. We did send you a follow-up email about this, please kindly check that in your email inbox. Look forward to hearing from you soonest!

Scandinavian Goods · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

When I needed help the employee was great. But now that I've paid full price the app doesn't work at all. I'll be getting a refund on this. Buyer beware.

Developer reply ·

Latest Update Hi Encompass Boutique team, We haven't heard from you for a while since our last conversation. The app is working fine since then, and we also release more powerful features recently to leverage your SEO. We sincerely hope you could spend some time to experience them. We're still awaiting to bring you the best solutions and help you boost your SEO to the next level, also always here for your second chance. Thank you. ------------------------- Hi Encompass Boutique team, First of all, I am sorry for the unexpected experience you have encountered with our app that it didn't well match your expectation. I totally can relate to your frustration. Since we haven't had a chance to communicate about your concern about that the app didn't work for you before, please let us further check for you. We have just sent an email to your mailbox, please check our message at your earliest convenience. Many thanks for your collaboration and we hope to sort this out for you soon.

Encompass Boutique · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

This app over-rode our existing alt text without any warning. If you have already done work with your alt text, I would not use this app. Buyer Beware!

Developer reply ·

Latest Update Hi Viakix team, We haven't heard from you for a while since our last conversation. The app is working fine since then, and we also release more powerful features recently to leverage your SEO. We sincerely hope you could spend some time to experience them. We're still awaiting to bring you the best solutions and help you boost your SEO to the next level, also always here for your second chance. Thank you. ---------------------------- Dear Viakix team, We're really sorry for the unexpected inconvenience caused to you. You’re leaving so quickly that we haven’t had a full chance to back you up. About this ALT text, we do contact Shopify about this, and they're checking on their end right now. Please asap check our follow-up email which clarifies more about your store's situation. We"ll work our best to settle this properly for you. Thank you so much!

Viakix · About 20 hours using the app
★★★★★
Shopify

Have used the app for app 2 months, and my SEO is worse than ever, so am deleting it now. Initially the help was 5 star quality, however, upon leaving a review, which you are asked for daily upon signing up, the service level drops significantly, even on the paid plan

Developer reply ·

Latest Update Hi RAW Copenhagen team, it's Jason - your supporter from Day 1. We haven't heard from you for a while since our last conversation. The app is working fine since then, and we also release more powerful features recently to leverage your SEO. We sincerely hope you could spend some time to experience them. We're still awaiting to bring you the best solutions and help you boost your SEO to the next level, also always here for your second chance. Thank you. --------------------------------------------- Dear RAW Copenhagen team, We truly apologize for your unexpected experience with our app. You’re leaving so quickly that we haven’t had a full chance to back you up. Please asap check our follow-up email which clarifies more about your store's situation. We"ll work our best for all problems to be settled properly for you. Thank you so much.

RAW Copenhagen · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

This is a disappointing app. This app didn't help improve SEO. What's more, I had a bad experince by their customer service. When we uninstall the app, title tag and meta description were caused problem. We asked them to fix them, but they deleted title tag and meta description from all pages of our site. They did not notice that even though we emailed a couple of times. We emailed them to fix the code, but they did not response. They did not notice the problem caused by them. I had to fix the code broken by them. It's a bad experience.

Developer reply ·

Dear Japan Knife Shop team, I appreciate you letting me know about your unexpected experience. We strive to ensure every customer is satisfied with our business, and I apologize for any way in which we may have inconvenienced you. We replied all your email but the replies seemed not well-delivered to you. Our app didn't delete your SEO tags, and our dev has cleared all codes fo the app on your theme, which means all your SEO tags are back to Shopify default. We have sent you a follow-up email on this issue, please check your email inbox and give us another chance to bring you a better experience with our app. Thank you very much!

Japan Knife Shop · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

This app only looks at your product description, not at the actual SEO copy written in Shopify. If you want to look at that by-product you need to copy and paste it.

Developer reply ·

Dear Trulylifestyle admin, We’re sorry for your unexpected experience. You’re leaving so quickly that we haven’t had a full chance to back you up. Please asap check our follow-up email which shows you how our expert can help handle your request exactly as you mentioned here. Thank you so much. Lea - SEO Booster team

Truly · 11 days using the app
★★★★★
Shopify

Google rated us pretty bad for an obvious reason. The App tells us it is all great, what definately is not the case..

Developer reply ·

Because our app just helps you cover SEO onpage while Google bases on other factors to rate your website like performance, link spammer, hacking issues..., many of which might be handled by the website owner only. We believe all authentic sources will show similar SEO points as ours, for example, from this ref link: https://web.dev/measure showing that your SEO is pretty high at over 95. Could you please let us know your specific problems listed from your Google source, so we may consult you a proper solution? Just drop us an email to support@secomapp.com. Thanks

NO COMPLY · 4 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Poor app not made for all themes with errors. Support although good did not sort out issues and added that it would take future update to implement fix.

Developer reply ·

We're truly sorry for your unhappy experience. Your requests have been carefully reviewed. Problems with the theme might be due to a misunderstanding. No worries, we'll follow you up to make things clear.

myCigara · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

oh my gosh, DO NOT USE! It erased all of my product photos on my site. Can't get anyone to get back to me.

Developer reply ·

We're very sorry to hear that issues happened to your store. However, SEO Booster app does not have any functions that can delete images from your website. We've also sent you a request to access your store to find out the true cause of this problem. Please check our follow-up email and grant us the access so we can back you up further.

Two Words One Finger · 9 months using the app
★★★★★
Shopify

DO NOT USE THIS APP! It tells you that it fixes all of your SEO mistakes but you have absolutely NO idea what it changes. I started noticing things going wrong with my site and realized it was this app. Now all of my pages have this long description in the tag which disallows me to post on Pinterest and I can't figure out how to fix it back. Dont use! not worth the headache.

Developer reply ·

We're sorry for your experience. After investigation, we saw that you didn't use our app to set up any descriptions (http://prntscr.com/rv3yne). We recommend you - for the sake of your business - to further investigate to know the true causes of the lengthy descriptions. And you can always check Recent Activities to know what changes have been made by the app.

Handmade Haven · 13 minutes using the app
★★★★★
Shopify

DO NOT INSTALL! This product will not properly remove its json-ld script from the store once uninstalled. The script tags that it installs on your product pages are invalid for a google product feed and this means your products will be unavailable through google organic or paid/cpc search options. I will be contacting Shopify directly to inform them that this app is destructive.

Developer reply ·

Hi Outlander Supply Co., On behalf of the team, I would like to apologize for everything that your bad experience with our app and service. Our app has the Clean the Code section for you to delete the JSON-LD codes from our app in the case you no longer want to have it in your website. And it might take some time for Google to update the JSON-LD to display on its search result pages. About the problem that your products are unavailable on Google search, it might be due to the fact that the product hasn't been indexed by Google. We offer the Site Verification feature in the app which allows you to check the indexing status of your pages and help you submit if needed. I hope you will give us another chance to support you. Lea - SEO Booster team

Outlander Supply Co. · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Ended up breaking my products data within Google, this resulted in none of my products appearing in organic search results. Deleting the app didn't help. Had to re-install the theme which was a huge pain

Developer reply ·

So sorry for the inconvenience. Because you have reinstalled your theme, we cannot have recheck the issue for you. We have contacted you to support further. Thank you

Curios Gifts · About 3 hours using the app
★★★★★
Shopify

Seems like it only tells you problems with your site, it doesn't actually allow you to change the problems through the app unless it's a couple automated fixes

Developer reply ·

Hi Blackburd, Our team really regret the inconvenience caused to you, and please allow me to apologize for that. Besides helping you detect issues on their website, most features in our app allow you to edit và fix issues as what you want. The app also shows you a list of all issues which have been successfully fixed on the Home page, you can take a look at it for more information. We also offer many auto features, which helps to save time and effort in doing SEO tasks, you can give them a try. We're looking forward to another chance from a valuable customer like you. Eden - SEO Booster team

Blackburd · 19 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Been using this for a few weeks. No improvement yet to my listing on Google. In fact it got worse. Will give it a go for another week.

Developer reply ·

Hi, Cannasutra. Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you didn't have a good experience with SEO Booster and were having some trouble. SEO is long-term journey, and I'm afraid to tell you that it can't improve your ranking immediately in just a few weeks. To rank high on Google search pages, it is necessary for you to do both SEO On-site (also our service) and SEO Off-site (building backlinks). I hope this is clear enough to you. So please kindly be patient and let us be your SEO companion. We are working really hard to bring you the best service we have. And please don't forget to talk to our supporter via the Live chat channel, they are always more than ready to help you out! Natsu - SEO Booster team

Cannasutra · 18 days using the app