Upcart—Cart Drawer Cart Upsell Delisted
by Rokt · launched · delisted from the App Store
View in Shopify App Store ↗Listing history
- Delisted from the Shopify App Store
Reviews (947)
Very buggy with subscriptions and the free tiered structure they have, I do not recommend. They are missing core features any cart should seamlessly integrate.
This is a cross-selling app not an upsell app. Upselling means to get the customer to buy something else of value, this app just adds another product to the cart PLUS the original one instead of swapping out the product (what we call UPSELLING in sales)
The app has been a mess to my store, I am really frustrated, it duplicates the free gifts so I lost a lot of money, I contacted customer service multiple times and they are great but they didn´t fix the problem,
charged on my latest bill for the application Upcart Cart Drawer, which was already uninstalled from my store.
Developer reply ·
Hi FLYGIENE, appreciate your patience and thanks for flagging this. The charge on your bill is tied to how Shopify handles app billing cycles: a charge gets generated at the start of each 30-day billing period, and if that cycle started before you uninstalled, it still appears on your next Shopify invoice even though future billing stops the moment you uninstall. The full breakdown is in Shopify's billing documentation if you'd like to read more on how it works. So glad that we were able to resolve this in our live chat together! Appreciate your kind feedback, hope to hear your opinion about the app once again :)
The “Checkout” button isn't working anymore, and I haven't heard back from support in three days. Avoid this app if you're having any issues. Other apps do the job for less
Developer reply ·
Thank you for your fantastic review! 😊 We're delighted to hear that UpCart is helping you increase AOV and that you appreciate the wide range of customization options. Providing great support is a top priority for us, and we’re always here if you need anything. 🙏 Thanks for being a valued user—wishing you continued success! ❤️✨
It's very bad the cart just zooms in on ios and for this reason I've had many abandoned carts
Developer reply ·
Thank you for the feedback, and we appreciate the chance to address this. By default, Upcart inherits fonts and sizing from your store's theme, which on some iOS setups can render larger than expected and give the impression of a zoomed view. This is fully customizable inside the cart editor, you can override theme fonts and sizing directly so the cart fits your design exactly. Happy to walk you through it whenever you'd like to take another look. - Mark, Customer Support
WARNING: Doesn't work with Shopify's latest default theme. I spent 1-2 hours setting it up, assuming it would work with the Horizon theme, only to find that it isn't supported. Customer support told me to switch the Dawn theme, which obviously I'm not going to do after the whole site has been built on Horizon. Very disappointed with the app and surprised it doesn't support Shopify Free Themes.
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about your experience and completely understand how frustrating this must have been 🙏 Horizon should work with Upcart out of the box, so we’d love to better understand what happened in your setup. We’ll reach out directly to get a bit more context and help get things running smoothly again. Thank you for taking the time to share this feedback. It’s really helpful for us in improving Upcart and making sure experiences like this don’t happen again💡💬
A terrible experience, I do not recommend installing it.
Endless issues. There are much better cart apps
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about the issues you’ve run into. We completely understand how frustrating that can be, and this definitely isn’t the experience we want for you. Our team has already reached out directly to take another look at what’s happening on your setup so we can help get things resolved as quickly as possible. Thank you for sharing this feedback with us, it genuinely helps us improve. 💬✨
not compatible with the IMPACT theme, so you cannot add the upsell in the cart page
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about your experience and understand how frustrating that can be. Compatibility issues like this are definitely not what we want for our users. Our team has already reached out to see how we can help get things working smoothly with your theme. Thank you for sharing this feedback! It helps us improve and make Upcart better for everyone. 💡💬
Do not use it if you have multiple languages in your shop. The app has no translation possibilities included. You can only use translate and adapt which is highly limited in metafield data and will therefore not solve your problem. Very sorry, but unfortunately I cannot recommend this app. Support was also not bringing up any solutions that are applicable.
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about your experience and completely understand how challenging this must have been for a multilingual store setup. Our team is actively exploring improved translation capabilities to better support stores with multiple languages. We truly appreciate you sharing this feedback it helps guide our development and make Upcart better for everyone. Our support team has also reached out directly to discuss potential workarounds in the meantime. 💬✨
I don't use the app but it still charges me monthly, please refund me
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about the billing issue and completely understand your concern. That’s not the experience we want for our users. Our team has already reached out directly to set you up with a refund. Thank you for bringing this to our attention! We’ll make sure it’s resolved quickly 💬✨
The upsell function doesn't have the option to automatically display and apply the discount code.
Developer reply ·
Hi there, we really appreciate your feedback and are sorry to hear that Upcart hasn’t met your expectations. Our team has already reached out to connect and help ensure you get the best possible setup for your store. 💡💬 In the meantime, we’re actively exploring improvements in this area, and your input is incredibly valuable to that process. Thank you trying Upcart! ✨
没有经过允许扣钱
Developer reply ·
We’re really sorry to hear that you have had this experience! That’s definitely not the experience we want for our users, and we completely understand your concern. Our team has already reached out directly to investigate and make sure this is resolved quickly. Thank you for bringing this to our attention! We are confident we will do everything we can to make it right. 💬✨
When you delete this app it messes with the original set up of your cart and they aren't very helpful in fixing it because I guess your not a customer anymore.
Developer reply ·
Hi there, We’re really sorry to hear about the trouble you experienced, we know how frustrating it can be when your cart isn’t working as expected after uninstalling an app. Just to clarify: UpCart does not leave any residual code behind after being uninstalled. We’ve built the app to remove itself cleanly from your theme to avoid exactly this kind of issue. That said, we’re aware that some other cart apps may leave behind code, which can sometimes lead to conflicts, even after removal. We’re always happy to help clarify what’s going on, even if you’re no longer a customer, and point you in the right direction if needed. You should have already received an email from a member of our team. Thanks again for your feedback, and we truly wish you the best moving forward! 💬
We run a business ourselves, so we understand that things can go wrong — but what’s most concerning is when a company can’t even confirm the cause of an issue coming directly from their own app. We weren’t asking for new features or a project-based request — we were simply asking for urgent support to resolve a problem their app created. Unfortunately, the lack of ownership and the inability to provide answers made this process far more stressful and time-consuming than it needed to be. If your business relies on timely support and accountability, this may not be the right fit.
Developer reply ·
Thank you so much for taking the time to share your experience 🙏 We're really sorry this issue caused unnecessary stress and frustration. We completely understand how critical reliable support is, especially when a technical problem is affecting your store 🛒 You're absolutely right, this wasn't a feature request. It was a request for a working solution to something that went wrong. We genuinely apologize for the confusion earlier on, and for not providing clearer answers from the get-go. 😞 That said, I want to reassure you that your report has been taken seriously 💬 We've already made a change to your cart that we believe could resolve the issue, and we're currently waiting to hear back from you to confirm if it worked on your end 🤞 Could you please take a look at your support conversation with our team to let us know? We're doing everything we can to make sure your setup is stable again, and we're more than happy to keep working with you until it's fully resolved. Thanks again for your patience, and for giving us the chance to make this right 💛
The Cart does not send ATC data over to Klaviyo resulting in thousands of dollars in lost revenue. Still cant get any support from them to fix this issue.
Developer reply ·
Hi there, We’re really sorry to hear about the trouble you’ve experienced with ATC data not syncing with Klaviyo, that’s definitely not the experience we want for our merchants. We understand how critical this kind of integration is, especially when it impacts revenue. Our team is actively looking into this, and we want to make sure your concerns are properly addressed. If you haven’t already, you would have an email from a member of our team to support you further. Thank you for your patience, we truly value your feedback and the opportunity to make this right. 💬✨
no free plan, cap
Developer reply ·
Hi there, we’re sorry to hear about your disappointment regarding the lack of a free plan. We understand that pricing is an important consideration, and we truly appreciate your feedback. Our goal is to deliver as much value as possible through the features and support included in our plans. Our team has already reached out directly to explore the best way forward. Thank you for giving Upcart a try! We hope you’ll reconsider us in the future. 💬✨
1/5 - Disappointing Experience This app is full of bugs that never seem to get fixed. They promise improvements, but the same issues persist, making it frustrating to use. On top of that, the customer support is terrible – no real solutions. It feels like the developers don’t care about user feedback. Definitely not worth the hassle. Avoid it if you can!
Developer reply ·
Hi, thanks for your honest review, and we're really sorry for the poor experience you had! 😥 I took a look at your support conversation and identified a few areas where we missed the mark. 🎯 I sent you an email going over each of these points, just know we take your feedback seriously! Our engineering team is also always hiring to help address the backlog of tickets so that we can prevent things like this from happening. (See the 4 open positions here: https://www.rokt.com/careers/?teams=AfterSell) We appreciate your reports, as it helps us keep the app in tip-top shape! 🚀 Both things you reported have been fixed. One was definitely a bug (that's been squashed 🐛) and the other one was more of a programming oversight (which has also been patched ❤️🩹). Please let us know if there's anything else we can do to improve your experience with the app, thanks so much! 🙌
Beware of their fraudulent billing. We recently installed this app and had a 14 days free trial period. Once the free trial period ended, we see they charged us for the usage charges for the past duration when the app was not even installed. Upon raising this issue with their customer support, we had to do multiple follow-ups and after one week, they agreed to waive off these usage charges. However in our latest Shopify billing, we could not see any credit provided for these usage charges. Now we will be raising this complaint with Shopify. Very bad experience.
I'd give 0 reviews if I could. Expensive, mediocre app with the worst customer service I've ever seen in the Shopify app store. I asked for support on a very simply issue, but it has not been solved after almost two weeks. When asking support to help me I always get a copy-paste answer that's totally useless. I'm going to look for a different app with good support. Definitely not recommended.
Developer reply ·
Hi there, we’re truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must have been. This isn’t the level of service we want to provide, and we take your feedback seriously. Our team has reached out directly to review your case and make sure the issue is resolved properly. We appreciate you sharing this with us! It helps us improve both our product and our support moving forward. 💬✨
app stopped working , alot of glitches, free gifts not working, text all over the place. customer support does not exist. there is one agent switching between dozens of merchants. run away!
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about your experience and completely understand how frustrating this must have been. This definitely isn’t the experience we want for our users. Our team has already reached out directly to investigate what happened and get your app running smoothly again. We truly appreciate you taking the time to share this feedback! It helps us identify areas where we can improve and better support our merchants. 💬✨
Extrêmement déçu par le support client et technique. Nous utilisons cette application depuis 8 mois et en avons largement dépendu. Jusqu’à présent, tout fonctionnait bien malgré quelques bugs techniques qui sont apparus au fil du temps. Cependant, l’équipe de l’application n’a jamais vraiment cherché à nous aider, et nous avons dû trouver des solutions par nous-mêmes. Depuis 4 jours, un problème majeur empêche l’affichage de nos images, du carrousel et de l’affichage mobile, en raison d’un conflit entre l’application et notre thème. Après avoir contacté les développeurs du thème, ils nous confirment que le souci vient de l’application et nous renvoient vers leur support. De leur côté, l’équipe de l’application rejette la responsabilité sur le thème, sans chercher à proposer la moindre solution. L’assistance est décevante et manque de professionnalisme. L’application est utile, mais lorsqu’un problème survient, il n’y a aucun accompagnement sérieux. Notre taux de conversion a été divisé par trois, et malgré cela, on nous répond simplement que l’application n’a pas changé. Certes, mais lorsqu’on paie pour un service, il est normal qu’il fonctionne ou, à défaut, que l’on nous apporte une solution concrète. Comme souvent sur Shopify, les thèmes et applications se multiplient pour engranger des profits, mais l’assistance technique est rarement à la hauteur. Ils sollicitent facilement des avis pour gonfler leur note, mais dès qu’un problème sérieux survient, peu d’entre eux se montrent réellement efficaces.
Developer reply ·
Hi there, we’re truly sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. This is not the level of assistance we aim to provide to our users. Our team has reviewed this and has already reached out to take a closer look at the conflict between your theme and Upcart to find a suitable solution. We sincerely appreciate you taking the time to share your feedback! It helps us continue improving both our service and technical support. 💬✨
Doesn't work- Not a fan of apps that hold my customers ransom in such a way. 5 Days into my Selling Plan trial it disabled all purchases (not just upsells) demanding I get a Selling Plan despite being on the "free" trial for it.
Developer reply ·
Hi there! I took a look at your support ticket, and it seems you may have left this review on the wrong app! Based on the images you sent us in the support ticket, you must have meant to leave this review on the app called "Buy Button". The images you had sent us picture the "Buy Button" app and not UpCart. I suggest reaching out to the "Buy Button" app's support team so they can look into this issue for you and possibly offer compensation for the lost sales as well! If you do ever have any concerns with UpCart, please let us know at Support@UpCart.app and we'd be more than happy to look into them! Hope you have a wonderful day, thanks!
This app has been a major disappointment. UpCart promises increased conversion rates, but the reality is far from it. The app consistently freezes when adding more items, making it frustrating for both store owners and customers. It’s unreliable, and the lack of any custom coding or flexibility leaves much to be desired. Customer service is practically non-existent. There’s no support from any real experts, and you’re left to fend for yourself when issues arise. It’s clear that the developers are more focused on maximizing profit than providing a quality support and app. There are far better apps available with responsive support and real customization options. Save your time and money—look elsewhere!
Developer reply ·
Hi there, we’re truly sorry to hear about your experience and understand how disappointing this must have been, especially after using Upcart for so long. This isn’t the level of reliability or support we want our users to experience. Our team has reached out directly to take a closer look at the issues you mentioned and find a resolution as quickly as possible. We genuinely appreciate your detailed feedback! It helps us identify where we can improve and ensure better performance and support moving forward. 💬✨
Layout is very nice, support is taking forever to fix a simple issue. Our products won't scroll when added to cart. May have to go back to rebuy to get it working how we need to again. Update: total lack of help
Developer reply ·
Hi there, we’re really sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must be to wait on an issue like this. That’s not the kind of support experience we want for our users. Our team has reached out directly to take another look and make sure your scrolling issue is fully resolved. We truly appreciate your patience and feedback! It helps us improve both our product and support moving forward. 💬✨
Discount codes wont work, sort of like their non existent customer support. I watched their support chatbox for 3 hours with ZERO replies - Pure garbage.
Just like others have mentioned your analytics will be all over the place and leaving you in shambles and false readings. Could lose you thousands. They don't really do anything to fix this, nor do they tell you before hand.
App billing cycle and shopify billing cycles don't line up!
Developer reply ·
Hi there, I hope you're having a great day! This is actually normal behaviour for all apps on the Shopify App store. App billing cycles and Shopify billing cycles will not line up. You can read Shopify's documentation on it here in the "App billing cycles" section: https://help.shopify.com/en/manual/your-account/manage-billing/your-invoice/apps I hope this clears things up, please reach out to our Customer Support team via the live chats on the bottom right of the app if you have any further questions about Shopify and App billing cycles! We're more than happy to help clear things up even further. Have a great week! - Pierre Gravelle Customer Support Manager
Whilst support does try to help there have been a number of bugs and technical devs are slow to respond / dont work weekends which has caused known issues to persist on site causing bugs. Also breaks the /cart page and does not work nicely with other apps. EDIT: They could not even fix my issue for over 2 weeks (their estimate of fix). So I deleted the app. You take on massive risk giving your cart to an app like this.
BE VERY CAREFUL USING THIS APP!! Will cause double counting in your analytics impacting audience signals and remarking efforts. When I notified them, they provided an obscure code with no guidance on implementation. When I asked for help, they told me to hire an app developer. I would think twice before using this app as it will impact your analytics (something we all rely on heavily in e-commerce).
Klaviyo users beware - please reconsider using this app if you also use Klaviyo for your abandoned cart emails. Once you install this app, Klaivyo will no longer be able to see the scripts for adding to cart. It took us weeks to work out what the issue was (and thousands lost in revenue) before we worked out it was this app. When I contacted support about the issue, they actually knew about the issue but they don't let you know at install. I don't normally leave 1 star reviews but the coding on this app really impacted our store negatively. Support should offer to install this properly with custom coding for those customers using Klaviyo.
I see all these stellar reviews. But we never were able to test it actually. Customer service took forever to finally never help during trial. Were they just waiting for us to be charged and hooked? Not sure. Customer service was arguing with us for no reason. We just wanted exactly what was on the demo store. Don't advertise something you don't implement for customers. I would recommend doing custom work with a good dev. On the long run it would be cheaper.
Terrible app, messed up completely our store including direct buy links, doesn't work with currency converters, support not replying. A total mess.
Developer reply ·
I am really sorry that you had a negative experience. I believe this bug is being caused by conflict with the currency converter app on your site. There are 10,000+ Shopify Themes and Apps on the market, so there is sometimes a chance that one of these themes/apps breaks UpCart's functionality. Our team is always here to help though! I have sent you message directly through email and will continue the conversation there. I will do my best to turn this negative experience into a positive one for you 🙏. Best, Armon Co-founder @ UpCart