BYOB ‑ Build Your Own Bundles
View in Shopify App Store ↗Reviews (71)
Very cumbersome application. Tried to work with it for a few days and gave up.
Developer reply ·
Hi there, Thanks for taking the time to leave feedback, and we're sorry the app felt cumbersome to work with. We'd really like to make it right. We haven't seen any support tickets come in from your store, so we didn't get the chance to help while you were setting things up. If you're still interested, please reach out to our support team and tell us what you were trying to build. Once we know the setup you had in mind, we'll work through it with you and get it running the way you want. Thanks again, and we hope to hear from you soon!
Great support, needed a few tweaks to get working with my theme. We were able to get it up and running in no time. This app makes it a lot easier for customers to navigate and helps make new bundle setup a breeze.
Great support. App can do alot and they make it easier to manage.
Great customer service, very attentive and helpful. The team went above and beyond to customise the bundles on our store and deliver the exact design we were looking for. Definitely recommend!
great app, easy to use
Developer reply ·
Hi there, This is Josh from the BYOB Support team! I recently came across your review in which you had rated us at a 4/5 due to not being able to combine discounts. I'm reaching out since BYOB does allow you to combine discounts provided they comply with Shopify's actual discount combination guide here: https://help.shopify.com/en/manual/discounts/discount-combinations If you could tell me exactly what you were going for in terms of discount combinations, I'd be happy to review your current set up and figure out a resolution!
excellent help. fixed my issue that I had been working on for hours. fixed in about 10 minute. thank you !!!!!!
Developer reply ·
Hi there! This is Josh from the BYOB support team. We saw your recent review on the Shopify app store and were wondering what the reasoning behind the 3/5 rating was. As far as I can see, you've not had any conversations with the support team and have only had the app installed for 1 day. I just wanted to double check on whether you had any issues or feedback you could share so we could improve the app for future users or even yourself should you want to give it another try! Feel free to let me know, we're always happy to listen!
Joshua with BYOB honestly provided some of the BEST customer support I’ve ever experienced. I was trying to set up some pretty advanced bundle settings on the app and was getting completely stuck on what I was doing wrong. Joshua was incredibly patient, explained everything clearly, went directly into my store to troubleshoot and investigate the issue, and gave me multiple options for how to approach it. What impressed me most is that he didn’t just “fix” the issue, he actually helped me create a BETTER setup than what I originally had in mind. You can tell he genuinely cares about helping store owners succeed and not just closing support tickets as fast as possible. He literally waited on my to watch a 6 min. long video and test everything we were doing! Because of the level of support alone, I’ll absolutely be staying after the free trial. Top notch customer service like is something you want to hold on to THANK U JOSHUA!!!
This app is literally perfect for what we needed. We had a couple of custom things we needed done and Benny helped us so quickly — seriously above and beyond. Amazing support and great app. Highly recommend!
This app is easier to integrate and use than other bundling apps I've tried, and has more reasonable pricing tiers as well. The customer service is better than I ever imagined, and has made customizations easier than ever and feels truly tailored to my business.
Overall, this is an excellent app that has made it much easier for us to offer bundles and let customers create their own packs. The customer support team is fantastic. Every time we’ve reached out, they’ve responded quickly and resolved issues right away. Our only wish is for a few more features: the ability to set tiered discounts with multiple conditions, and more comprehensive tutorials or documentation to make setup even smoother. If those improvements are added, this would absolutely be a five-star app.
Developer reply ·
Thank you so much for the thoughtful review and for highlighting both what you’ve enjoyed and where we can improve. We’re glad to hear BYOB has made bundling easier for your store and that our support team has been able to help quickly whenever you reached out. Regarding your request for tiered discounts with multiple conditions, this is unfortunately a technical conflict within Shopify’s current discounting system and not something that can be supported without breaking other core functions. While we cannot implement this feature, we are always looking for alternative ways to give merchants more flexibility in bundle pricing. To make setup easier, we’ve just launched our new YouTube channel (https://www.youtube.com/@BYOB-app). We’d love if you could subscribe. Our next video, publishing this week, will walk through bundle setup step by step. Creating these tutorials takes time, but we are committed to building a full library of clear, practical guides to support you. If you feel our improvements are moving in the right direction, we would be very grateful if you might consider revising your review to reflect your updated experience. Every bit of feedback and support means a lot to our team. Thank you again for using BYOB. We will keep working hard to make your bundling experience even better.
I have Great Experience, I really like this app, using first time. Advisors are also very Supportive. But i must think that you should start live chat than emails because chat help soo much. Otherwise mail is also helpful, its just a suggestion. Thanks for your help and Guidance.
Josh is very helpful and the app itself is the best. Thanks Josh!!! We couldn't have done this without you!!!
They charge me £18 although the app uninstalled. Read everything carefully.
Developer reply ·
Hi there, I wanted to look into this for you right away after hearing about the charge. I checked the app history, and it looks like your store has installed and uninstalled our app a few times before the charge. Since the trial period is tied to the store (rather than each installation), it had already been used up during a previous install. Because the trial was considered expired, the recurring charge was set to activate on your next install. The charge went through even though there were only a few days between installs and uninstalls, due to Shopify’s billing cycle working differently from our app’s cycle. If you’d like to learn more about how Shopify handles billing for apps, you can check out their help article here: Shopify App Subscriptions (https://help.shopify.com/en/manual/your-account/manage-billing/your-invoice/apps#subscriptions)
Fantastic app, really helps us bundle up existing inventory with ease. Awesome support too, always happy to help with issues and customisation. Couldn’t recommend highly enough.
Fantastic app! The support team is also amazing! Josh is incredibly kind and patient. He is highly skilled at what he does and went above and beyond. Many thank you's!
great app, and their customer service is fantastic!!
We've only been using this platform a few days but it does exactly what we wanted and the customer support has been great :)
This App allows you to create really complex bundles really easily. I have used other bundles apps in the past and they weren't so easy or had so many options as this one, and I sold SOOOO much more with bundles I created with BYOB compared to other APPS. Love it!
quick, easy and friendly support. Plus the Bundles themselves are easy to build.
Easy to use, not too flexible on theme customization but for basic designs and flexible bundle conditions it met my expectations.
Easy to use and perfect after sales!
Been using this app for near on 2 years. Very stable. Does what we need it to do and support is great.
Good app - after trying out so many bundle apps, this one was definitely the winner. Fantastic service and swift resolvement of any issues - we had caused some problems within the product page, and they fixed it for us really fast! Thanks so much - it makes such a difference to get great service.
This app is truly the best! I've looked high & low for an app that I can app into my Shopify store that you can add collections into the bundles & not just products. Now my customers have the chance to choose a summer bundle- Hat, Towel & Wetbag in any print/size with ease. I needed some support with adding the drop down for size on my hat products & the team sorted it for me within 24 hours. Jumping on to my Shopify store and sorting it out through the back end. So grateful! Thankyou for creating this game changing app. Jess- Daycare Swaggies
This app is fantastic! Allowing customers to choose their bundle is a game changer. I was worried about it taking out of inventory, but it does!! That is a major plus for us. Also, upon setting up we had some questions/trouble and reached out and they timely replied and got on a call with us to fix the problems and help us through it. Very excited to use this app.
THIS WORKS! If your store is properly optimized, you can easily expect a Roas of 10+ (conservative figure) We are achieving much more than this. Easy to install and use.
this app is exactly what I was looking for! I needed a bundle app that could allow my customers to build their own from collections and products on my website. Every app makes you pre select the items they can choose from. I have too many to possibly make bundling a profitable option by narrowing their limitations that much. I also was making "premade" bundles but there was no way to know what was in them without referring to my own personal list. This app will show everything in the bundle to pull that item individually where as before I was having to set aside the premade bundles with what is in them. So far the app is working great and 5 star customer service!! Joshua has gotten back to my emails extremely quick and very thorough but easy to understand explanations so that I can continue to work on my app at that moment vs waiting hours or days to be able to continue. Im excited to see other changes to this app and what it may do in the future. Right now it's exactly what I needed to get going with bundles my way.
Great for custom bundles/packages that have a solid UX interface that allows you to acheive promotions/bundles that you can't typically do with Shopify. Support was good and communication was fast, very helpful! Easy and straightforward.
We are so happy to have found this app – it's the only one in the App Store that does exactly what we need. We sell lots of different product bundles in our shop, like sets where you can mix and match tops and bottoms and and give a discount, or ones where some items are fixed and you can choose the size of others. This kind of bundling was easy in WooCommerce, but not in Shopify. Luckily, this app makes it possible. The customer support is also great; they answered quickly and helped me out right when I needed it. Definitely recommend it for anyone who needs to bundle products flexibly!
This is such an easy app for customers to create their own bundles! So easy to install and get working, and amazing service with any questions I had! Definitely reccommend!
The app is fantastic and works really well within our store. Benny and the BYOB team are super quick to respond to any of our questions or concerns, helping us customise the look and function of our pages easily.
This app has been a lifesaver for us! We can finally have bundles that allow multiple instances of the same product with different variants AND that works with discount codes. We've tried many other bundle apps and this was the first one that could overcome both of those limitations. Additionally, Benny and his team were extremely quick to respond and helped out with many questions and input on CSS code strings that we could enter in the Shopify Theme Customiser "Custom CSS" fields to help us style the app to fit our site's branding. Thank you Benny & Team!
Easy to use product and their support is very responsive and willing to help.
I downloaded BYOB after downloading a few other similar apps. I stuck with this one because it was so user friendly! My customers have no trouble with it, and neither did I setting it up. I highly recommend it.
The App does exactly what we need and the customer support is really efficient. I would recommend it.
Nice simple and elegant app. Only bundle app that handles stock correctly AND has a nice interface AND is quick AND can be tied to a product.
The app is very good and customizable as per your need and the support from the app is very nice and it rally solves the problem.
great customer service, an instant chat option with developers makes the app user-friendly.
Great customer service, quick to respond and help with my customisation questions. Easy to use tool, highly recommend.
The app is essential to our business. Works great and has generated lots of revenue. Also, when issues arise as most apps do, tech support is top-notch! responsive, knowledgeable, and courteous. definitely worth downloading.
Developer reply ·
Thank you for your 5-star review! :-)
This is the best app to build your own bundles. Customer support is very helpful, they helped me with anything I needed!
Developer reply ·
Thank you for your 5-star review! :-)
Work's great! The support they provide is excellent as well. I would recommend this app to anyone looking to increase sales with bundles.
Powerful app with a helpful support team! We've launched our BYOB scared of possible glitches with our ERP system but they have guided us for every question we had in our setup process. Support is quick to solve and explain so every interaction is also a learning opportunity. What a relief to be using this app!
Developer reply ·
Thank you for your 5-star review!
Great, intuitive app. BYOB has helped us seamlessly integrate our Shopify with a wholesale experience that customers love. This has help us convert independents across the US and improved our repeat purchase rates from those independents. Benny, the founder is also highly responsive and on multiple occasions has built custom functionality into our bundle builder page for us. I highly recommend this app for anyone looking to run wholesale away from Faire.
After working with BYOB support they have fixed the issues we were having with shipping. Once the issue was completely understood, it took a few weeks to get a workable fix. Though I couldn't be happier. BYOB works perfectly and is the BEST build-your-own bundle system I have found.
Developer reply ·
No, the customers are only paying for the items they order. Only AFTER the order is paid, individual items are added to the order. Also, the shipping fee is not recalculated after the order is edited. Therefore, the customers don't pay extra shipping fees. I think you should pair the bundle with a discount code. With discount code mode, only individual items are added to the cart. This mode can easily integrate with various inventory systems since everything is Shopify-native: https://support.ilovebyob.com/article/188-what-is-discount-code-bundle You can also try the latest feature - auto-fulfill bundle items. The bundle items are marked as fulfilled during the order edit process. They will be excluded from shipping. According to my tests, the total weight only includes the individual items + package, whether you are buying a single label or multiple labels. For more info, please refer to this article: https://blog.ilovebyob.com/beta-autofulfill-bundle/
This app is brilliant and the developer support is excellent. I've used quite a few bundling apps over the years and this is my favourite. The features are excellent, it works very well and the ability to edit the design within the Shopify editor is great. Benny has been super helpful with tweaking the custom css when we've had some challenges in getting the app working just right for our store. I highly recommend trying this app if you need to bundle products together.
Developer reply ·
Thank you so much for your 5-star review!
FRAUD! This app doesnt work and they have absolutely no customer support whatsoever. I have to get Shopify support to try and help me contact someone from the app and all they told me was to hire a professional developer to get it working. BUYER BEWARE!
Developer reply ·
Here's my reply: 1. You installed the app and requested local support. I've replied to you that we couldn't work at your pace since our timezone is different. But you keep submitting multiple tickets every day via Shopify/our helpdesk. I tried to refer you to other alternatives since day 1 and you refused. I even work on Saturday to assist you, which is not our normal work day. But you keep complaining till Sunday. We cannot work 7 x 24 like Shopify. At least, you should have planned ahead of time instead of sending a last-minute notice to an app developer working together for a few days only. Please be respectful to other companies not working in your area If you claim that we offer no customer support, I'm willing to open all of your tickets and our replies to the public. These tickets are passing through Shopify support as well. 2. You asked us to set up the bundle for you, and you don't even bother to provide the bundle name, description, banner image, collections, etc. Please note that we are only an app developer. We do help merchants set up bundles but we are not responsible to manage your store business. We cannot prepare these data because we are not a full-service agency. Honestly, I can't guess what you want 3. You mention that you want the bundle to be live in a day or two. When the bundle is published, the bundle is live. Customers can visit the bundle product in the store. I am not sure why it's not "live". Once again, I asked you what is the meaning of bundle being live and you refuse to tell me what is your meaning of "live".
This app is great! Although it didn't work on my store due to the conflict with another app I have installed, Benny is super great to work with, and I think if your store has fewer products, this app can really help boost sales. I highly recommend this app.
I received a message telling me that I had uninstalled the BYOB app on November 3rd and I replied that I had not uninstalled anything. 5 days later I still have not received an answer and there seems to have been a bug because I no longer have the BYOB app. I would like to have an answer and that you fix the problem because I spent a lot of time to configure everything. Thanks
Developer reply ·
Hi, I'm sorry to hear your app was uninstalled. From the Shopify record, I can see that you uninstalled the app on 4th November. Did you have other colleagues or Shopify partners deleting the app before? FYI our app doesn't have a feature to automatically remove the app from a store. Also, we don't delete the app on behalf of any users. All users must remove the app from the Shopify admin => app list. Honestly, I have no idea why it happened. If you are still interested in the app, you can reinstall it. At the moment of writing, we don't delete the bundle data even if the users delete the app. So users reinstalling the app should be able to activate the bundles immediately
Great app and helpful customer service! I had a hard time fixing something and granted them access - they did the leg work for me to help me out.
Developer reply ·
Thank you for your review. I'm happy to help. We'll continue to roll out new features. Stay tuned!
We love working with BYOB. They are extremely helpful and even let us know of an improvement we could make. Super helpful!
Developer reply ·
Thank you for your review! I'm happy to help. Let me know if you have any suggestions
The App works great and has a nice design as well which suits our store nicely. Also the support is amazing. Anything specific you ask for can be made possible and the answer rate is great. Can only recommend this app.
This is the perfect app for mix and match bundles. Very straightforward to use, great design and the support is outstanding. Very responsive, so helpful and thorough. Thank you
Great app! We used this for a sale we came up with pretty last minute. Onboarding and support have been great. We generated about $1300 through the app and sale.
Developer reply ·
Thank you for your reviews! I'm happy to see that you find our app useful. In 2022, We'll continue adding more features to drive more sales for our merchants. Looking forward to seeing more orders from your store. Good luck in the new year!
I researched 31 different bundle apps and found that BYOB is the best bundle app for my business for many reasons. Benny the developer behind BYOB is courteous, fast to respond, and constantly enhances the BYOB app. One of the main issues we had with the various bundle apps available was the conflicts with our wholesale app. BYOB does not conflict with it. If you are going to use a Bundle App make sure it does not use "Draft Orders" or you will have a conflict with not just wholesale apps but many other apps as well. Other apps would have issues with generating the packing slip. Benny saw the issues I was having and we talked through how to make it work and it does! He has even gone in and made a few tweaks for us. If you are thinking about allowing customers to build their own bundle use BYOB.
Developer reply ·
Thanks so much for your review! I'll continue improving the app in the new year. Good luck in 2022! Looking forward to seeing more orders from your store
After my old bundle builder stopped working as well as it used to I was back on the App market. I needed a bundle builder that allowed discounts... these are very hard to find! The set up for this is SO EASY. Benny was on hand for my questions and we are going to work together to get the builder working the best for my website. Great app.
We Love this Bundle App. Its work very well and the support is very fast. Creating the bundle is very clear and easy.
Developer reply ·
Thank you for your review! Looking forward to seeing your orders.
First bundle app out of many that is working well for what we needed in custom bundles. I really need an app like this that also offers a subscription option before adding to cart. I keep trying to find compatible apps but no luck. Without that issue I'd give it 5 stars.
Developer reply ·
Thanks for your review! Actually, our app listing doesn't mention subscription feature at all. It's not a feature covered currently. As we contact subscription app developers, turns out many of them don't offer a way to integrate Given that Shopify has just released the subscription api in Jan 2021, and BYOB is primarily targeting at custom bundling but not subscription (released in late April 2021), I would say that it's NOT an issue but rather a missing feature. We'll stay tuned with the latest api changes and look for potential integration opportunities. Thanks for your opinion once again!
It did exactly what I needed, and when I had an issue because of multiple shipping warehouses they answered quickly and explained the issue. They offered to do some custom fixes but I was able to fix it myself with a simple addition to my shipping details in my shop settings. Awesome service and clear explanations!