← Apps

Click & Drop

by Click & Drop · launched

View in Shopify App Store ↗

Reviews (89)

★★★★★
Shopify

never upload any order to royal mail at all

Developer reply ·

Hi there, Thank you for your feedback. We've reviewed the integration and can confirm that it is connected correctly. Orders should be imported automatically, everything appears to be functioning as expected on our side. If you're still experiencing any issues, our support team will be happy to assist. Please don't hesitate to contact us at clickanddropsupport@royalmail.com. Kind regards, Royal Mail Click & Drop Support Team

Cedar Umbrella · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Stops pushing order over to click and drop .. Manual order always glitching. I have disconnected and connected again a few times and the people still the same. This is the worse app ever

Treasures of Brazil · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Absolute rubbish, works well for a week, then stops you from being able to make payments on card. Called RoyalMail Click & Drop Technical Team, said nothing they could do and had no clue why its happening, completely useless. Might as well not have them there.... Now I have to go back to royalmail.co.uk and fill out all the details manually, this is a joke. waste of time, avoid. Just wasted an hour... Hi there, thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience. Please note that payment-related issues are not associated with the Shopify app, if your concern is specifically related to the Shopify integration, our support team will be happy to assist you. Please contact us at clickanddropsupport@royalmail.com. Kind regards, Royal Mail Click & Drop Support Team

Yeeew Store · 15 days using the app
★★★★★
Shopify

Has worked perfectly for a couple of years. All of a sudden my Shopify orders are not pushing over to Click & Drop and no response to any of my messages from the help service, so I'm stuck having to manually add them. Hi, thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience. If your orders are not being imported into Click & Drop, the first thing we recommend checking is whether your Shopify integration is still connected. You can do this by going to Settings > Integrations and confirming that the Shopify integration is shown as active. If the integration is not active, please try reconnecting it by selecting Update and Connect. If the issue persists, we recommend deleting the integration and then setting it up again from scratch. If you continue to experience issues after completing these steps, please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com, and we’ll be happy to investigate further. Kind regards, Click & Drop Support Team

Lovely Eira · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Stop connecting to my website after update i have lots of orders i need to ship but being told they dont know when it can be fixed Hi there, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience. If your orders are not being imported into Click & Drop, the first thing we recommend checking is whether your Shopify integration is still connected. You can do this by going to Settings > Integrations and confirming that the Shopify integration is shown as active. If the integration is not active, please try reconnecting it by selecting Update and Connect. If the issue persists, we recommend deleting the integration and then setting it up again from scratch. If you continue to experience issues after completing these steps, please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com, and we’ll be happy to investigate further. Kind regards, Royal Mail Click & Drop Support Team

Opretty · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Was working fine and now orders are not coming through to the click and drop account. Tried too reconnect and this does not work. Hi there, thank you for your feedback, we’re sorry to hear about your experience. Orders are coming through successfully on your account. Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused. If you require any further assistance, our support team will be more than happy to help. Please contact us at clickanddropsupport@royalmail.com Kind regards, The Click & Drop Team

Ava Loves Rosie · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

This app sucks, doesn't fetch complete orders from shopify. fetch some orders from Shopify and left some. Even after too many efforts it doesn't work and we need to manually import orders. This takes a hell of time. Hi there, thank you for your feedback, we’re sorry to hear about your experience. Orders are coming through successfully on your account. Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused. If you require any further assistance, our support team will be more than happy to help. Please contact us at clickanddropsupport@royalmail.com Kind regards, The Click & Drop Team

Unze London LTD · Almost 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Inconsistent and infuriating. One day orders will sync nicely, on another day there'll be no sync and/or the whole thing is disconnected. It's not as if I'm processing a zillion orders at a time, either. Typical $BIGCORP attitude from Royal Mail; never our fault - guys, if you're introducing breaking changes to your API this often then YOU'RE DOING IT WRONG, and liasing with the app developer works wonders. Hi there, thank you for your feedback, we’re sorry to hear about your experience. Orders are coming through successfully on your account. Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused. If you require any further assistance, our support team will be more than happy to help. Please contact us at clickanddropsupport@royalmail.com Kind regards, The Click & Drop Team

York Modular · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

orders on shopify are being processed but click and drop only list the order as dispached and will not fullfill then. Very frustrating. Hi there, thank you for your feedback, we’re sorry to hear about your experience. The setting “Mark orders as despatched on channel” is already enabled on your account, allowing Click & Drop to update fulfilment statuses in Shopify. When an order is marked as “dispatched” in Click & Drop, it is updated to “fulfilled” in Shopify. We’ve identified that your Shopify integration was disconnected, which would prevent orders from importing and being processed. Please ensure the integration is active to ensure orders continue to flow as expected. Please accept our sincere apologies for any inconvenience this may have caused. If you need any assistance, our support team will be happy to help, please contact us at clickanddropsupport@royalmail.com. Kind regards, The Click & Drop Team

Quality Control · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

This app, and the broader Royal Mail systems & architecture, are awful. Thank you for your feedback. Please let us know if there's anything in particular that would improve your experience when using Click & Drop. For any further enquiries or assistance, please reach out to our support team at clickanddropsupport@royalmail.com. Regards, The Click & Drop Team

Good Squish · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Was working brilliantly, now doesn't pull orders through from my website despite saying it's connected to my shopify store. Thank you for your review. We can see that several Shopify orders imported in to your Click & Drop account yesterday and the system is operating correctly. So sincere apologies for any inconvenience caused and if you have any further issues please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com. Regards, The Click & Drop Team.

Kate Phipps Jewellery · 7 months using the app
★★★★★
Shopify

Not pulling through orders anymore. Better off just using Shopify Shipping and buying Royal Mail on there in my view.... Thank you for your review. As you will have already noticed we are pleased to report that we have fixed the issue with your account and your shippable Shopify orders are successfully importing in to your Click & Drop again. Sincere apologies for any inconvenience caused and if you have any further issues please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com. Regards, The Click & Drop Team.

DRYSURE · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Exactly what I would expect from Royal Mail - no help, crap app. Absolute joke! Update - Hello again. As you will have already noticed we are pleased to report that we have fixed the issue with your account and your shippable Shopify orders are successfully importing in to your Click & Drop again. Sincere apologies for any inconvenience caused and if you have any further issues please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com. Regards, The Click & Drop Team. ------------------------------------------------------------- Thank you for your review and we are really sorry to hear that you have been having problems with your integration. We have been investigating the integration behaviour on your Click&Drop account and it seems there is a discrepancy between your order product information being provided by Shopify and the information we are expecting to receive. We will continue to investigate to narrow down the exact data issue and if required will contact Shopify for clarification, but please rest assured that we will do what we can to get your integration up and running again as soon as possible, and appreciate your patience in the meantime. Regards, The Click & Drop Team.

Focus Education · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Completely broken, not picking orders up at all and we're having to create labels from scratch Thank you for your review and I am sorry to hear that you have been having issues. However, I am pleased to report that we have now resolved this issue and can see that an order imported for you this morning. However, if you still need further assistance then please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com who should be able to assist you. Regards, The Click & Drop Team.

Belfast Books · Over 7 years using the app
★★★★★
Shopify

Utterly inconsistent at pulling through or syncing orders, no ability to update or tell it to sync, no idea why it just stops at a certain order. Mostly negative reviews all say the same thing. Crappy App, crappy developer.

Rejuvi UK · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

We have recently begun experiencing an issue where orders are no longer pulling through from Click & Drop to Shopify. As a result, these orders are not showing as fulfilled on our Shopify system.

Churchill Gowns · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Not importing my orders, it was doing well and then stopped

Novaile · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

Worked with few issues, but back at the start of the summer (25) there is a clear sync issue. The C&D drop team refused to acknowledge this and it took months to finally get confirmation there is an issue to do with order date / dispatch date being over a certain time (possibly 60 days). After TWICE getting Shopify advanced support involved, Royal Mail have finally sent this message this morning; "we are not in a position where we feel that it is a requirement for us to contact Shopify directly, we have previously explained that we are working on implementing future improvements that you, alongside other customers may benefit from. We unfortunately do not have any timeframe for this and feel that there is nothing further that we can discuss with Shopify directly that has not already been advised within previous correspondence." There is an issue. They know it. They refuse to help. The app is problematic. Avoid where possible.

The Drift Record Shop · Almost 6 years using the app
★★★★★
Shopify

I integrated the Royal Mail Click & Drop and the link is showing as green for connected. But there is no download of orders? Seems like this has been an issue for a long time. Is it worth holding out for Royal Mail to fix it?

The Silver Bear Company · 44 minutes using the app
★★★★★
Shopify

It was working but got out of sync so I tried disconnecting it and installing the app again. The green tick says it is connected to my store but none of the orders are pulling through. I'm wasting loads of time trying to sort it out and can't seem to find a phone number for Royal Mail to call so they can talk me through what to do. I've just emailed them again but I'm not holding my breath!

Pangolins · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

Click and drop app keeps disconnecting and not importing orders. I have disconnected it to try and get it to work and now it won't reconnect. I am wasting time because of this app not importing orders. When it does work it is great. Thank you for your review and I am sorry to hear that you have been having issues. However, I am pleased to report that we have now resolved this issue, and you should find that your future Shopify store orders should start importing again successfully. However, if you still need further assistance then please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com who should be able to assist you. Regards, The Click & Drop Team.

Applecross Croft · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Click and Drop says it's successfully connected my Shopify store but when I click on the app within Shopify I am still getting "Sorry, an unexpected problem occurred." I have tried removing and re adding, disconnecting and re connecting same error each time Thank you for your review. Whilst I am unsure why you are getting the unexpected error in the app within Shopify, the app's purpose is solely to let order data flow between your store and Click & Drop, rather than have integrated functionality within the app itself. I can however see that your store is successfully connected to Click & Drop using the Shopify App and an order imported on the 15th when you first created the integration, which you will be able to view if you login to Click & Drop. Please note that Click & Drop is only able to import Shopify orders that are in 'Unfulfilled' order status, 'Paid' payment status, and no older than 7 days old. This and further help can be found in our help pages at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration If you have further issues and still need further assistance then please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com who should be able to assist you. Regards, The Click & Drop Team.

Rhoose Point Remedies Limited · 7 days using the app
★★★★★
Shopify

As per all the other reviews - the connection is inconsistent. In fact the only consistent thing about the app is the constant failure to carry across orders. The Click & Drop site suggests the collection is working fine but it is not carrying the order across from my Shopify. Plus there is no easy way to contact any helpline. Pretty shocking - this is mission critical stuff. It shouldn't be hard for the UK's postal service to effectively support growing businesses on the number 1 retail platform for SMB's. Thank you for your review and sincere apologies for any issues you may have been experiencing with order imports into Click & Drop. I can see that your store orders are now flowing successfully into Click & Drop, but if you have any further issues and still need further assistance then please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com who should be able to assist you. Help can also be found in our help pages at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration Regards, The Click & Drop Team.

No Way Back · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Wont import orders consistently - pretty basic need No app access to review settings or issues. Have deleted and readed the app but still can't get orders imported past 2024 Super poor! Thank you for your review and sincere apologies for any issues you may have been experiencing with order imports into Click & Drop. I can see that your store orders are now flowing successfully into Click & Drop and you have fulfilled recently using Click & Drop, but if you have any further issues and still need further assistance then please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com who should be able to assist you. Help can also be found in our help pages at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration Regards, The Click & Drop Team.

BOLDCUBE Scooters · Over 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Keeps asking to update and connect but doesn't. Driving me absolutely booloo! USELESS

The Village Refill · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

Almost never syncs. I've been having to manually add orders for months. Sort it out Royal Mail !!!

BeyondBoxers · About 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Integration keeps dropping off and cannot get hold of anyone to work out how to fix this. Literally it imports about 80% of our orders, then misses several! Awful, unreliable and unusable for any business service. Thank you for your review and I am sorry to hear that you have been having issues importing your store orders in to Click & Drop. Having reviewed your account it looks like the orders are now importing as expected. However, if you still need further assistance then please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com who should be able to assist you. Regards, The Click & Drop Team.

SW Coast Refills · Almost 3 years using the app
★★★★★
Shopify

having an issue whereby when an order is being fullfilled from one of our locations it's changing it automatically to the other one and amending the stock. we are not sure why this is happening? Thank you for your review and I am sorry to hear that when fulfilling orders you have been having issues regarding your stock and locations. If your store locations are set correctly for the 2 Click & Drop accounts you are using then please contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com and provide information around when and how frequently this is occurring, any recent example orders that have caused this, and which location you expect the stock to be amended from and which location it was actually amended. Regards, The Click & Drop Team.

Iris & Violet · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Used to work, now completely broken, no support at all This app used to work fine, but out of nowhere it stopped syncing orders from Shopify. I’ve tried everything to fix it: • Cleared cache and cookies • Enabled JavaScript • Used different browsers and incognito mode • Uninstalled and reinstalled the app • Attempted a full reconnect multiple times Every time I try to reconnect, I get “Unexpected error. Ref 6f8d” and now also “Ref c13f.” I even shut my store for a while, and after reopening, no new orders are syncing at all. I’ve emailed support with detailed info and error codes, but have received no response yet. There is no help available within their website. Judging by other recent reviews, I’m not the only one. It’s disappointing to say the least. This is critical functionality for an e-commerce business, please fix this or at least acknowledge support requests. Thank you for your review and I am sorry to hear that you have been having problems with your integration. I am pleased to report though that we have resolved the issue with your account, and you will notice that your recent orders from the weekend have now imported into Click & Drop. I'm not sure why you hadn't received a response to your email, but if you have any further problems going forward please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance. Regards, The Click & Drop Team.

Petals of Faith · 8 months using the app
★★★★★
Shopify

Thank you for your review. I'm not sure if it was your intention not to include a description relating to any issues you have been having, but have you referred to our Shopify help pages below to see if they can help you:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration If you are still having issues after using these guides please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance. Regards, The Click & Drop Team.

DELUXE PAIN · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

App disconnects constantly, makes it really unreliable to use. Thank you for your review and sorry to hear that you have been having issues with your integration disconnecting. I would recommend you contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance so they can clarify with you any specific details to help us identify the cause of the issue promptly. Regards, The Click & Drop Team.

SILLYGIRLCLUB · About 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Technical issue goes unresolved with no response from Royal Mail. The last time we contacted Click and Drop support they took 1 month to respond, absolutely crazy. We have since reported a new issue with the Shopify integration which is causing huge processing problems daily. To date, 2 weeks later, no response. All of a sudden and without warning from Royal Mail, the weights of products created in Click & Drop have started to be ignored, different to how this has previously worked for over 2 years and different to their eBay integration which we also use. This means every Shopify order imported now has to be edited manually until there is a fix. Looking at other reviews it seems Royal Mail are more interested in replying to their 1 star reviews than replying directly to customer emails. Frustrating we have to leave a 1 start review to try and get some sort of help. Thank you for your review and really sorry to hear about the issue you have been experiencing. I am pleased to confirm that we have resolved this issue, so the software should operate as you expect. Sincere apologies for the inconvenience caused. Best Regards, Click & Drop team.

MagCAD Designs · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Integration keeps dropping off and cannot get hold of anyone to work out how to fix this frustrating situation. Thank you for your review and we are really sorry to hear that you have been having issues with your Shopify orders importing into Click & Drop. It looks like your Shopify orders have been importing recently and one of them has been shipped within the last few days using Click & Drop, and there have been some more recent orders which you haven't yet shipped. Can I please therefore recommend that if you have any further issues with your Shopify orders not importing, that you contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com (it is unclear if you have tried this route) so the team can investigate to try resolve any issue as soon as possible. Regards, The Click & Drop Team.

Patton House · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

Very sad and frustrating that this low-quality app is still available to download. I read all the online help available and tried to integrate my shop with click and drop. Just frustrating! Orders are not pulling through, and data is not updating despite the green connection sign and multiple attempts. I need to manually add everything. Seems to be an ongoing issue with no support from the developer. Thank you for your review and sorry to hear that you have been having issues setting up your integration with Click & Drop. Can I please recommend that you contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com so the team can try and get you up and running as soon as possible for you to get the maximum benefit from integrating Click & Drop with your store. Regards, The Click & Drop Team.

Tanza Kindness · About 1 hour using the app
★★★★★
Shopify

useless does not work or connect Thank you for your review and sorry to hear that you have been having issues setting up your integration. If you have not already referred to the following Shopify help pages please first do so to see if they help you get up and running:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration If you are still having issues after using these guides please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance with setting up your integration and getting you importing orders. Regards, The Click & Drop Team.

I Want That Present · Almost 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Click and drop hasn't synced my shopify orders for 2 months. Have no idea why. Have unsynced & re-synced multiple times to no avail... Thank you for your review and sorry to hear about the issues you have been experiencing importing orders. We have investigated and now fixed this issue on your account, and I can see that your new order from today has successfully imported into Click & Drop. For future Click & Drop queries or problems like this we recommend that you first refer to our Shopify help pages, and if these do not help contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance, as this will allow easier identification of your account and help clarify any related information that may be required to investigate the issue fully. Our Shopify help pages can be found at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration Once again sincere apologies for the issues you have been having. Best Regards, The Click & Drop Team.

Rosita Bonita · 7 months using the app
★★★★★
Shopify

*EDITED IN RESPONSE TO DEVELOPER'S REPLY BELOW* Our errors are occurring due to our online store being integrated multiple times on C&D, as opposed to a single integration that's creating duplicate orders. This issue is caused because every time we launch C&D - regardless of wether it's from within Shopify's dashboard, or visiting the app URL link directly (as recommended by the developer themselves in their reply below) it still creates multiple integrations - so even if we access C&D via a direct URL, it still continues to create multiple integrations and subsequently, cloned orders. For us, this recommended workaround is no longer working consistently and needs urgently addressing for all users. *ORIGINAL REVIEW* I honestly cannot comprehend how bad this app is, if you want something to assist the derailment of your online business, use this app. As others have said, the synchronisation is terrible, it constantly re integrates your online store so if you have, let's say, 10 new orders for example, it will show up in the Click and Drop app that you have 30 new orders, and then the order numbers will not sync up to the back end of your shopify. Every time we open this app, it reintegrates as a new store connection every time, causing endless clones of multiple orders that become incredibly difficult to keep track of. It used to work not too bad. I remember seeing a review on here a while back where someone said to never to launch the app from your shopify dashboard, but instead just bookmark the URL for the app's home page, and visit it directly from a new tab to avoid the repeating integration issue. This hack was working well for us for a while, up until recently, whereas now it seems that regardless of wether you access the Click and Drop app via shopify dashboard, or by visiting the URL directly, it just doesn't sync up correctly to your store and/or pulls in an absurd amount of duplicates. Surely this must be one of the biggest and most used services for small UK online businesses, and this is the state of the app and it's functionality? The fact that the same complaints have been echoed on other reviews for so long shows RM's total lack of support or motivation to actually fix these errors too. Diabolical. Please hire a new, competent developer team that actually does their job. Thank you for the extra information. To avoid any ambiguity for other readers of this review, once a Shopify integration has been setup within Click & Drop, users wishing to manage their orders within Click & Drop should navigate directly to the Click & Drop home page (https://business.parcel.royalmail.com). If you still experience multiple integrations in the future despite doing this please do not hesitate to contact our support team as soon as practicable. Best Regards, The Click & Drop Team. ------ Thank you for your review and and sorry to hear that you have been having problems with importing orders into Click & Drop. In the last few months all of your duplicate orders imported into Click & Drop have been due to having multiple Shopify integrations setup on your account, so it seems the issue is how multiple integrations are being created rather than duplicate orders being created by a single integration. As you refer to in your review, we currently recommend not using the Open button on the App listing to navigate to Click & Drop as this will currently trigger a new integration creation process. We are investigating a resolution to this issue with Shopify. It looks like your most recent orders imported since deleting your duplicate integrations have not had duplicates created, so if you have any further instances of duplicate integrations being created despite using a bookmark to the Click & Drop home page, or have problems getting orders to import at all (which you seem to make reference to) then please first refer to the following Shopify help pages:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration If you still have issues after using these guides please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance. Once again sincere apologies for the issues you have been having. Best Regards, The Click & Drop Team.

From The Wire · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

For such a big company that gets so much funding from UK taxes, it has so many bugs and slow to work and bad UX Thank you for your review, and we are sorry to hear that you have been experiencing bugs, slowness and bad UX with the website. Unfortunately it is difficult to provide further feedback or assistance due to the lack of provided detail, so I would recommend you contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance. Best Regards.

S10Home · 15 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Order history over 1 weeks dont sync up, and no button to prompt later history. Try to reach out, but terrible customer service. __ Let me respond to your review reply. You stated: "As mentioned in our guide, we do not import orders older than 7 days, which generally should not be a problem." My response: The emphasis on "generally" is misleading. Many sellers, including those with pre-orders or other specific needs, would benefit from importing orders older than 7 days. To make matters worse, third-party software allows access to order histories beyond 7 days, proving that it’s possible—yet you choose not to offer this feature. Click and Drop could do much better, as reflected in the numerous 1-star reviews. And I won’t even begin to address the issue of deleting information after 13 months… Thank you for your review, and we are sorry to hear that Click & Drop does not support your specific use case. Information relating to your Shopify Click & Drop integration can be found in our Shopify Help guide at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/115001447813-How-to-integrate-your-Shopify-store As is stated in this guide we do not import orders older than 7 days old, which should not be a problem generally as your store will be permanently connected to Click & Drop via the integration and will automatically import your new store orders into Click & Drop within 15 - 30 mins of them meeting the order status criteria detailed in the Help guide. Further troubleshooting info can be found in our Shopify troubleshooting help page at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration If after referring to these articles you wish to contact our support team to investigate if they can help you with your issue please email clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance. Best Regards.

bru-cups · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Installed this four years ago and at first it worked OK - about a 20 minute delay for a new order in Shopify to become visible in the app, but it has got progressively worse. Now it can take a few hours to days for a new order to come across from Shopify. Utterly useless app - you will find yourself creating manual orders rather than waiting ad infinitum. Thank you for your review, and we are sorry to hear that you have been experiencing issues with your Shopify integration. If you are still experiencing issues with slow order importing please firstly consult our Shopify troubleshooting help page at:- https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration If this help article still doesn't resolve the issues you are experiencing please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance.

Zusaura · Over 4 years using the app
★★★★★
Shopify

My Kbelle · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

I think this worked the very first time I used it but since then it doesn't update Shopify on anything so is completely useless. Back to entering everything manually. I need to look in to other shipping options I guess like DPD or EVRI etc. Thank you for your review, and we are sorry to hear that you have been experiencing issues with your Shopify integration. Have you consulted our Shopify troubleshooting help page at https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration ? If this help article does not resolve the issues you are experiencing please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance.

Akara Labs · 23 days using the app
★★★★★
Shopify

Really disappointed with this app. Switched our shipping to Royal Mail but the app is rubbish, it does not send tracking info back to shopify so we are having to do this manually to 100+ orders per day.

Re:gn Wholesale · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

As others have said, this app is completely dysfunctional. Wasted time applying for a RM account to be confronted with this once I tried to use them. I'll stick with the integrated evri and DPD

malman-floats · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Rubbish app but there arent any alternatives by the look of it. I've got this connected to 2 shopify sites. One of them pulls all orders through including orders not linked to the location chosen and the other site pulls through 3 duplicate orders every time. Very very frustrating. As others have said, I would rather pay for this app and it worked than it be for free. Thanks you for your review, and we are sorry to hear that you have been experiencing issues with the integration. Have you consulted our Shopify troubleshooting help page at https://help.parcel.royalmail.com/hc/en-gb/articles/360008874693-Troubleshooting-your-Shopify-Integration ? If this help article does not resolve the issues you are experiencing please don't hesitate to contact our support team at clickanddropsupport@royalmail.com for further assistance.

Ayumi Naturals · 3 days using the app
★★★★★
Shopify

Was working fine, then stopped syncing orders though. Nothing was uploading and none of the recommended "troubleshooting" steps worked. Even tried uninstalling and reinstalling to no avail. There is zero customer service help, so a completely pointless app at this point.

Artmageddon Piercing Studio · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Even though Click and Drop integrations lets you choose the location of your store, it pulls orders from all locations in Shopify so all our warehouses are getting the same order pulled through.

Urban Veda · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

Not working. App suddenly stopped syncing any orders to our click and drop account.

Eas Fors · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Have to agree with everyone else. This app is no longer working properly. It does not mark orders as dispatched on my shopify store and does not upload tracking. It's an absolute nightmare for us. We have all our social media stores connected to this app and it works fine, but it just does not work well with shopify itself. Unfortunately there is no alternative to this at the moment, so nothing we can do. Please guys sort this app out, we would rather pay and have this working properly then have it free but being absolutely useless.

Mia Ishaaq · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

App has been broken by Royal Mail team, it worked well until a few months ago, now there are multiple errors and the support team do not investigate issues. Waiting for 2 months for issue that Royal Mail cannot process EU orders and now need to find an alternative. Update: The Royal Mail response to reviews is quicker than support but false. It hasn't been resolved and I can't process or ship those orders. The issue remains and hasn't been investigated.

Developer reply ·

Thank you for your review. It looks like the small number of errors you refer to that occurred over a 30 min period earlier today stopped around lunchtime at the point you created a new Shopify integration in Click & Drop. If you still have problems automatically importing orders going forward please don't hesitate to contact our support team. Regarding processing EU orders it seems that you have been shipping EU orders using Click & Drop recently, but if you are referring to a very specific use case please again don't hesitate to contact our support team.

naturebytes kit store · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Completely unusable. Says it works and it really just doesn't. Royal Mail is killing itself with the inability to see that it is unable to provide a service to humans without other humans to provide this service. Just Ruining my life one step at a time. Thanks, Royal Mail, Im just glad the queen isn't alive to see what you have done.

My Store · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

Worst documentation ever in an app. Spent heaps of time setting up the shipping rules so that we could automate the process, then we get to the end of it to find out that if the order contains more than one product you have to enter the postage manually. Why not say that at the start ? The vast majority of our orders are for more than one item which is why we inserted all the weights and package sizes to account for that. A complete and utter waste of time. Edit. 23/10/23. Lack of reply noted, I guess when you get too big to care.....

mythaicurry · 7 months using the app
★★★★★
Shopify

App doesnt work at all - just errors out when installing integration. Tried multiple times, with multiple browsers and machines - same error each time. Looks like i will find another mail provider

Developer reply ·

Thank you for your review. We updated our app earlier today to resolve the connection issues, but it looks like the last time you attempted to create a new integration was yesterday, so you should be successful if you try again, but if problems persist please don't hesitate to contact our support team.

PupClub Couture · 22 minutes using the app
★★★★★
Shopify

This well working app has been rendered completely obsolete without any warning, forcing users (including myself) to manually input orders from a spreadsheet or use a different shipping service, at least until they decide to update the app so it is shopify compatible. Ridiculous. it's as if Royal Mail don't want to make any money and want to lose all their customers.

OLLIVION · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

Suddenly unsupported and is not integrating with my store anymore. What are we supposed to do. No information has been provided. Extremely inconvenient with no communication. Please update us immediately. Complete shambles.

★★★★★
Shopify

Currently unsupported until Click and Drop roll out an update for Shopify's API - very frustrating as a small business owner. please update the app!!!!

Crumbs Box · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

PLEASE can RM fix this app - when it works it's great, but several of my orders fail to pull through, and there's seemingly no reason for it. This didn't happen with Squarespace, so I have no idea what's going on. Right now, when I click on the app within Shopify I get 'business.parcel.royalmail.com refused to connect.'

Outpost Workshop · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

updated and downloaded the app and now I cannot see any new orders come through. waste of time. not sure what to do as there is no help and have to do everything manually.

Olivia Victoria · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

The update to incorporate Click & Drop App has been a disaster, as the app is not compatible with Shopify and I have now lost access to all my previous orders - if you are going to do an update and require an app download, you need to make sure the app is compatible and accessible!! I will now be forced to switch from Royal Mail, having successfully used Royal Mail and Shopify for the past two years Update: Yes I deleted the integration upon your advice, but am unable to re-add the integration as it keeps taking me to the app download page and upon trying to download it says the app is not compatable with shopify.

Developer reply ·

Thank you for your review and really sorry to hear about the problems you have had. It looks like you haven't yet tried to create a new Shopify integration after deleting your previous problematic one, which may well solve your problem. If that still doesn't help then please contact our Customer Service team team who will investigate and try to rectify the problem for you.

School Wellbeing · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Doesn't add orders to click and drop account, so you still need to manually type out order details which seems to to be more work than just copy/paste and posting at a post office. Update, while yes there has now been an update, it only displays about 7 days worth of orders, we're mostly a MTO bespoke shop with lead times of upto 7 weeks, so this still renders the app useless for us. the click and drop integration on etsy allow for all orders of any age, so why shopify is limited to 7 days i don't know.

Developer reply ·

Thank you for your review. As detailed in our help guide, upon first creating your integration there can be a small initial delay before your first orders import into Click & Drop, and we have checked and can see that all of your orders did subsequently import very shortly after you posted your review. Please don't hesitate to contact our support team if you experience any other issues. Thank you for your update. For reference all Click & Drop integrations will only import store orders made within the last 7 days, but may go back further than this at the point of first creating the integration. I think it would be worth contacting our support team directly to help us fully understand your specific use case and if there is a way to accommodate it within Click & Drop.

Southshore Adornments · 5 days using the app