RP Local Delivery Date
by Rose Perl Technology LLC · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (60)
The Customer Service is excellent! Artem was helping me super quickly and my problem was solved in no-time! Its a great app, doing exactly what I need it to do. Thank you!
llya muy amable su atencion, a pesar de no hablar el mismo idioma soluciono mi problema al instante.
App does exactly what I need it to do, had problems with a conflicting app but Alex was extremely helpful (at 3am here in Cyprus), I'm a novice at this but the app was relatively easy to set up.
App works perfectly for pickup and delivery and less expensive compared to other expensive app out there. Thanks for Alex to sort out the implementation asap over the chat.
Lovely app that does what it needs to do. I needed the app because i have a sandwichbar and i wanted my costumers to give trough what date and time they will come and pick up there sandwich. And so the app does that perfectly! I also had an issue, but when you reach out to the team, they fix it for you in no time! Great app, lovely service!
Developer reply ·
Hello, We greatly appreciate your 5-star review! It’s feedback like yours that motivates us to continue delivering exceptional service. Thank you for choosing us!
Outstanding service. Good and quick contact.
Developer reply ·
Hello, Thank you so much for your 5-star review! We’re thrilled to hear that you had a great experience with us. Your support means a lot to our team, and we’re dedicated to continuing to provide you with excellent service. If there’s anything else we can do for you, please feel free to reach out. We look forward to serving you again soon!
This app is very user friendly!! Does exactly what I needed it to do! Customer service was on point, I left a message and they got back to me very quickly! Answered all questions! I would def recommend this app!
What's the point in using the free version if you can't set up a delivery rate?
I recently had a fantastic experience with NearBuy's Local Delivery Date service. The assistance I received was both prompt and personalized. The team member I interacted with showed genuine interest in my needs and questions, making me feel truly valued. What stood out the most was the clarity and organization of the information provided. All my inquiries were thoroughly addressed, and I was given concise explanations of all available options. This left me feeling well-informed and confident in my decision-making process. Overall, my experience with NearBuy's Local Delivery Date service exceeded my expectations. Their commitment to customer satisfaction through personalized attention and clear communication is commendable. I highly recommend NearBuy to others. Thank you, NearBuy, for the outstanding service!
Functionality of the app is only limited to what is not within their ability to change in checkout process. Hopefully Shopify allows a more customizable checkout so this app can function without limitations, but it is still a lifesaver for those that need the features. Couldn't be happier with the support and functionality. Thank you very much!
This app surely does what it says, customers can easily check if the products are delivering to their location and they can also select date and time for the order delivery as well as pickup. It also has very easy configuration after installation. Support team is very helpful and they also provide very quick reply and resolution to any issues with the integration.
Very useful app we have used for enabling customers to choose a date for their graduation gown hire. Easy to use and customise.
The app works like a charm! Easily customizable, mostly fool-proof, quick setup. When I had an issue with a missing feature, I contacted support who created a custom code for my store. Thanks a lot!
More than met our expectations. every silly little problem we through at it, the app already had a solution. zero complaints
Thank you for this app, it works very well. I was able to set custom delivery and pickup dates and assign very specific time frames to them. I like how many additional options there are, like quantity for a specific time frame or prep time. Adding custom delivery locations and checking zip codes also work flawlessly. The support staff was very quick and friendly in helping me resolve a small issue I was having. Special thanks to Maggie and Angie, in chronological order. They were really friendly and knowledgeable. Overall, I highly recommend this app for store owners who need custom delivery and pickup rules. Thanks again! :)
App is pretty good. We've had issues with orders coming in without dates/pickup times and it took a bit too long to get it fixed. It was mostly due to bad communication. Ask for Angie to help you because she seems to understand exactly what you're saying/asking for help on. Now that I see the reviews, I don't understand why it was so hard for some of the tech team to understand since many others have the exact same issue. You should really integrate the app to work with the shoppay and require phone numbers for orders. Bakeries, florists etc., need this important info if an order is not picked up or you need to communicate with the client (email isn't fast enough - especially when you're closing and their order isn't picked up). TIPS: if you have issues with orders coming through on dates you are closed - you have to have it loaded and then do a blackout date load for every day you're closed. So if you're closed Sat/Sun..you must black out every Sat/Sun. I had to learn this the hard way. Also don't have pre-selected date on as orders will be able to slip through without dates/pick up times. With it off, it will at least prompt a date required notice. It gets the job done for what I need and the website is producing well. Cheers to Maggie and Angie - thank you for great customer service recently. Much appreciated.
We receive some order without delivery date and information about the time slot. I contacted the support but there are no solutions for this problem. And let's be honest. Why should you use this app if the MOST IMPORTANT thing does not work? I am sorry, but I can't recommend this app.
I am giving this app 2 stars because it clearly needs some improvement. I have downloaded other apps from this developer and they worked perfectly! But this one has some issues with express checkout, and PayPal checkout...the most frustrating thing about all was that A LOT of orders were received without pickup or delivery date or time. I contacted support (which is good!) but I feel that their solutions were not solutions, they were just suggestions that in the end did not help to fix the issues that the app was having. It may have worked for other stores but for mine (a flower shop) didn't work at all. Mageworx, I am so sorry! This review comes from a person that hates to leave bad reviews but in this case, in order for the app to work perfectly I need to speak out about these issues.
Unfortunately this app never worked well on my store. I had all kinds of issues, like my checkout button being grayed out, pickup times not saving when customers selected them. I contacted support multiple times and they didn't offer any help other than telling me "your code isn't correct." As someone who doesn't know how to code, this was entirely unhelpful. Honestly this is some of the worst customer support I have seen with any app on Shopify.
This app is perfect! I love everything about it! I only wish it would have an autocreate for time slots by setting start time and end time and interval inbetween instead of having to set each time slot manually.
Really helpful support when migrating from our existing theme to a new one. Thanks for helping so quickly!
Doesn't seem to work no matter what I try and there's no help documents to diagnose the issue. :( Sad because this app is exactly what I've been needing, just a shame shopify does not have this functionality already built in,
Developer reply ·
Hello, Thank you for your feedback. We are sorry for the inconvenience you've faced with. The app may not work after the activation if the theme is highly customized or there is an external code that conflicts with our code. We offer free installation/configuration services for such cases and created a ticket on your behalf. Please check the windycityaquariums@gmail.com email. Looking forward to hearing from you.
The support is very responsive and I would strongly recommend it based on my experience. I will definitely consider other apps from this developer.
Great App! Helps us a lot to provide an option for delivery. Also great customer service. Very fast and accurate help =)
We have been using this app for about a year and it has been a wonderful addition to our online shop! Easy to customize and the support team is very responsive and helpful. Thank you!
This app is amazing, I was actually able to easily change some of the text and have been using it for 2 years now to schedule curb side pick-ups and it's prefect! This year I had a moment of panic when I realized that the app no longer worked with my paid theme (on the day before I was launching for the season). The developer was amazing and able to change some lines of code to make it work for me within a couple hours and save my launch for the season!
Hey awesome app! We're using it for our bakery and people love it. Real easy to manage on the site. Thanks,
Developer reply ·
Hello, We are incredibly grateful that you took the time out to leave us a 5-Star review. I will share this with our team to let them know to keep up the amazing work :) Thank you, once again, for your kind words. Have a wonderful day.
App works ok. I was able to install and update user notification and my notification. However, we sometimes enter orders from the back end and this app does not allow us to set a delivery date for orders that are entered by by staff so unfortunately, we will have to uninstall and find a better solution.
Developer reply ·
Hello, Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry the app wasn't able to meet all your requirements. But we are constantly working on its improvement and note all the clients' queries. We'll think of extending functionality in further app versions. Have a great day!
The app seems to work well. I used the code provided to ensure that the delivery date is included in the notification email sent to customers. It doesn't get five stars though, because it does not allow changing the date format and Americans really do need to understand that they are not the biggest part of the world, and the way they use date formatting is at odds with the vast majority of us. It wouldn't have taken a lot of coding to allow us to choose a dd/mm/yy format.
Developer reply ·
Hello, Thank you for this feedback! We are planning to add the setting to set the date format soon. Our team can try to change the date format of the delivery date directly for your store now. Just drop us a line and our team will be happy to assist. Have a wonderful day.
Wonderful App! Super simple and easy to use. A good start for new shops. However, 1 of the function will be good to have but was not available e.g. 1) Next day delivery Cut Off Time was not available. Only same day is available. As we are in Singapore and the delivery is quicker. May not apply for other countries. So dosen't really matter for most of you guys tbh. The rest of the app was god given simple. Hence highly recommended to use. 5 STAR!
Developer reply ·
Hello, Thank you for your feedback! We appreciate it. Currently the cutoff time disables the next available delivery date. I.e. if you set the processing period to 0 (you can ship the orders the same day), then the cutoff time will disable the current day. If you set the processing period to 1 (you need 1 day to process your orders and you ship the orders the next day), then the cutoff time will disable the next day. Feel free to get back to us if you have any questions. We will be happy to assist. Have a great weekend.
Highly recommended to use the app. Fast and great support from team when needed help as we are using custom theme. Thanks for the assistance once again Dmitry and Angelika!
Developer reply ·
Hello, Thank you for this great feedback! Feel free to contact us if you have any questions or need our help. We will be happy to assist. Have a wonderful day.
The app works great! The reason I am giving it 4 stars is because I wish there was an additional confirmation that customers could see after they have checked out. I think the customer would like to know that their selected date is confirmed.
Developer reply ·
Hello, Thank you very much for your review. We appreciate it! Our app allows adding the selected delivery date to the Thank you page and to the order confirmation emails. I managed to find your ticket with this request and our it seems our team sent the instructions the same day (please check the SPAM folder if you didn't receive our email). We can also add this for you if necessary. Please let us know if you need our help with this or have any questions. We will be happy to assist. Have a wonderful day.
Works well for limiting number of orders for curbside pickup per day. Support team got back to us in a timely manner.
I would give this 10 stars if I could. After trying some other paid apps, I had almost given up on finding an easy date/time picker with a notes field on the checkout. The info shows up in the orders without having to open the app. And it's free. Thank you!
Developer reply ·
Hello, Thank you so much for your 5-star review! You made our day! We will share this with our team to let them know to keep up the amazing work. Feel free to get back to us if you have any questions or need our assistance. We will be happy to help you. Have a wonderful day.
It's really good, it let me set days and timing for my deliveries, custom messages in orders and time ranges. Its awesome.
Developer reply ·
Hello, Thank you for taking the time to leave us such a great review. You made our day! Let us know if you have any questions. We will be happy to assist. Have a great day.
I like the app, but if someone pays with Paypal they can bypass the option to select delivery date and time.
Developer reply ·
Hello, Thank you for taking the time to leave your review. Your feedback is important for us. I believe you are referring to PayPal Express option on the product page and in the cart. We will think how we can integrate our app with this payment option as well. Please let us know if you have any questions. We will be happy to help. Have a great day.
This application is free and simple. The support team, Angelika and its web developer, Dmitry are extremely professional and helpful. It'd be great if the app could have the function to automatically block the delivery dates once it reaches the order limit by quantity/ sales amount. Overall, this app does better than the other paid apps which I've tested.
Developer reply ·
Hello, Thank you for your great review! We appreciate it. Our app allows you to set the orders limit for each day. These limits will block the certain day if the limits are exceeded. Have a wonderful weekend.
So Far all good. Too early to tell. I still haven't used the app in a purchase yet.... maybe they should ask for reviews later in the process of downloading (like a week?)
Developer reply ·
Hello, Thank you for your review! Feel free to drop us a line if you have any questions or need our help. We will be happy to help. Have a wonderful weekend.
Super recommend this app! I used a custom theme and their technician was super useful and quick to help me manually install it. Thank you again!
Developer reply ·
Hello, Thank you so much for this review. We are so delighted that you rate our service as 5 star as we strive to provide just that for all our customers. Feel free to get back to us if you have any questions or need our help. We will be happy to assist. Have a wonderful day.
The app is simple and perfect for managing delivery date and time in the shopping cart. You can also enter the dates on which no deliveries are made. The support service is also excellent. I had a small problem and they solved it in 5 minutes. Well done and thank you
Developer reply ·
Hello, Thank you for taking the time to leave us such a great review. You made our day! We will strive to deliver great experiences consistently. Feel free to get back to us if you have any questions or need our help. We will be happy to assist. Have a great day.
The app works great, it's very simple and useful. The support service is excellent and really fast. Highly recommended.
The Delivery Date & Time Suite app suits our needs perfectly. We no longer need to contact customers after every order to confirm their delivery dates. The support team was very quick in replying to enquiries, and the app was up and running before we knew it. Highly recommended.
This app is excellent, it does what it is expected to do in a simple yet highly configurable way. The UI is modern and integrates seamlessly into our theme and the support is impeccable, they resolved our minor issues in a surprisingly prompt time frame. Well done for producing such a quality app!
Superb application! We had some minor requirements that the team helped with. Good customer support. Totally recommend it. :)
I downloaded the app again. the support helped in installing it and setting it up in a timely manner. App works great!
Developer reply ·
Hello, Thank you for your feedback and sorry you had such experience with our app. I checked your support ticket to to ensure the top quality support from our team. It seems you posted the review in about 3 hours after the access was provided to our team. We process the support request in the order how we receive the tickets. Your ticket was in the dev queue. We will do our best to provide quality support as quick as we can. We will be glad if you decide to try our app again.
Great! User friendly and fully functional. However it will be perfect if it allows integration with calendar or has an apps itself on the mobile to manage and view deliveries.
Does what it says on the tin! I had a problem with the installation but the efficient customer service via email had it resolved quickly. Recommended.
Love the app. Works really well for what i'm looking for. I also reached out to support to help me with something and had a quick response!