Matrixify: Data Export Import
by ITissible
View in Shopify App Store ↗Reviews (1752)
bad system and bad customer service upgrade but not fix anything not recommended its fraud
Fraud APp Very disappointing billing and support experience. I upgraded to the $20 Basic plan because the app indicated that an upgrade was required to migrate my store. After paying, the app still did not complete the migration and then prompted me to upgrade again to a plan costing approximately $100. I was concerned that further payment might still not complete the job, so I immediately cancelled the incomplete jobs, cancelled the subscriptions and uninstalled the app from both stores within approximately one hour. On one store, no export was completed, and on the other, the import did not provide a completed or usable migration. I requested a refund, but it was refused simply because jobs had been started or were shown as “in progress,” even though the expected service was not successfully delivered. In my experience, the plan limitations and possibility of another substantial upgrade were not made sufficiently clear before I paid for the Basic plan. Customers should carefully confirm the exact plan required for their store size before upgrading.
Developer reply ·
Hello, Our records show the app was actually used on your account - jobs were run and exports completed, so this wasn't a case of the app doing nothing. During the support tickets for both your Shopify stores, the refund request was approved here, not refused. On the plans: the app never picks or requires a specific plan - when a job exceeds a plan's limits, it shows every available plan with its exact limits, and you choose the one that fits based on each plan's limits shown on the same page. We've emailed you the details and hope to resolve the misunderstanding. Please reply there or reach us at support@matrixify.app.
This is fraud app Becare Fully even is not working proper and not refund my money am just install and check the plan totly fraud
Developer reply ·
Hello, Our records show the app was actually used on your account - jobs were run and exports completed, so this wasn't a case of the app doing nothing. During the support tickets for both your Shopify stores, the refund request was approved here, not refused. On the plans: the app never picks or requires a specific plan - when a job exceeds a plan's limits, it shows every available plan with its exact limits, and you choose the one that fits based on each plan's limits shown on the same page. We've emailed you the details and hope to resolve the misunderstanding. Please reply there or reach us at support@matrixify.app.
I was looking for a fast. user friendly app for bulk changes to Shopify listings, This IS NOT IT. Unless you are an XL guru this app is rubbish. Constantly has error messages when you down load files, if there is a blank column it refuses to work or anything else for that matter. You need to have a high level of technical expertise to operate. By the time you fix the files for it to accept them you may as well have just made the changes manually. Don't bother with the free version to trial, they limit the use to nothing more than a few listings so you can't even trial it for real in the first place. Probably the worst app I've tried.
Developer reply ·
Hello, Matrixify updates real store data in bulk, so it deliberately validates uploaded files before writing anything - the errors you hit (like a column with no header) are that guard catching a file issue before it can push wrong data into your store, and they're usually a quick fix once you know what the app is looking for. There can be a learning curve to bulk data work depending on your specific use case, and that's exactly what our team is here to help with, including getting you set up so you can properly trial it on your own data. We have emailed you about this directly; please reply there or reach us at support@matrixify.app.
did nothing for me and you are still charging me
Developer reply ·
Hello, App charges on Shopify are a standard subscription that bills automatically once approved, independent of how much the app is used - so a charge can land even when the app hasn't yet been set up to do what you need. It looks like your one import was run in test mode, which by design doesn't change any store data, so we'd love to help you run it for real and get real value from it. We've already emailed you about both the charge and the setup - please reply there or reach us at support@matrixify.app, and we sure can certainly dive more into it together to resolve the issues.
existe-t-elle en version française?
Developer reply ·
Bonjour, Matrixify n'est pas disponible en français, mais l'application fonctionne parfaitement avec les outils de traduction automatique comme Google Traduction. Nous vous avons envoyé un e-mail à ce sujet et serions ravis de vous aider à configurer l'application pour qu'elle fonctionne correctement. Veuillez répondre à cet e-mail ou nous contacter à l'adresse support@matrixify.app.
Developer reply ·
Hello, We would love to understand what went wrong for you, as the review came through without any details. We've sent you an email and would love to hear more about your use-case so we can find a solution. Please reply to that email or reach us at support@matrixify.app.
The free version is completely useless. This app charges you 30usd to make an export.
Developer reply ·
Hello, Just to clear up a possible mix-up - Matrixify offers a Demo plan. As the name suggests, it is meant for testing the app on small amounts of data before deciding on a paid subscription plan. Our paid plans are priced by data volume, so smaller stores stay on smaller plans, and the entry plan starts below the figure mentioned here. We see that you have not previously contacted our support, but we have already emailed you about this and would love to help find the right setup for your store. Please reply to that email or reach out to us at support@matrixify.app.
The pricing feels like a rip-off. The $20/month plan only covers 50 companies, and $50 only covers 500 companies per job. If you need more, you are pushed toward a $200/month plan. Now that Shopify has its own B2B company system, this pricing feels even harder to justify and feels like a quick cash grab. The instructions are also confusing, especially for bulk linking, approving B2B companies, and merging company/customer data. It is not as simple as copying and pasting. They also do not offer real-time chat with a real person, only AI support.
Developer reply ·
Hello, We're sorry to hear about your experience. Matrixify's plan tiers are intentionally based on data volume, so smaller stores can stay on smaller, more affordable plans rather than the higher tiers. Human support is also fully available for all users alongside the AI assistant — you can reach a real person any time at support@matrixify.app. We've already emailed you with more detail and would love to help with whichever specific step felt confusing. Please reply there or reach us at support@matrixify.app.
Nul, j'ai pas utilise l'appli et facture 50$ , je demande un remboursement integral !!!!
This app has major flaws, unless you have a simple store stay aay, I have lost over 1000 hours of work, if I did it one at a time, I would have been better off. In want to be refunded.
Developer reply ·
Hello, We're sorry to hear about your experience and would very much like to help look into this. The app only modifies data that is explicitly uploaded in an import file. We'd love to dig more into the specific jobs with you to see what happened, why and how to make your data imports safer. We've already emailed you and are ready to dig in as soon as you can share the details. Please reply there or reach us at support@matrixify.app.
Hello Matrixify Support Team, I recently tried the Matrixify app on my Shopify store for testing purposes only. During the setup and trial, I noticed an amount showing for payment, which is unfortunately not feasible for me at the moment. The app was used only briefly for testing and evaluation, and I would kindly request if you could please waive off the current charges associated with it. I would really appreciate your understanding and support regarding this matter. Thank you for your time and assistance. Best regards, Vaishnavi K Malhotra
Nous sommes facturés depuis plusieurs mois alors que l'application est desintallée depuis plusieur mois et nous ne parvenons pas a contacter le service client ou dev.
We had no notice before adding three items to the API access needed by Matrixify, which broke our ability to use the app until we could get the store "Owner" to update the settings. We should get advance notice before our imports and exports are disabled.
Developer reply ·
Hello, This appears to be a misunderstanding — nothing in the app has been disabled, and your imports and exports continue to work exactly as before. We always are very careful and make sure our changes do not break any existing exports or imports. We recently added a feature to Export and Import Customer and Company store credits, which requires three new permission scopes, so we show a notification banner about the new scopes. But those only need to be approved if you want to export or import those new Store Credits columns. If you don't select those column groups or columns in the Export, the those will continue working without the new API scopes. We've already emailed you about this and would love to resolve it. Please reply to that email or reach us at support@matrixify.app.
Why does Matrixify require that every user give ITissible, Matrixify's Latvia-based parent company, their personal data including shop owner name, email address, phone number, address? Why is that data necessary for what this app does? Answer: It isn't needed. So why is Shopify condoning ITissible's requirement that Shopify paying subscribers give all their personal data to this private company in Latvia? What are they doing with the personal data? UPDATE A FEW HOURS AFTER I POSTED INITIAL REVIEW ABOVE: Someone from Matrixify called and left a voicemail seeking to "resolve the issue and explain how that owner detail, permission thing works" in Shopify. The person says they sent an email and have not heard back yet. That would be just hours ago, and there is no email not even in spam folder. I see their comment below this also. They're blaming it all on Shopify. They're complaining that I didn't open a ticket with them about this. This is crazy. Matrixify has already wasted a lot of my time, as have the AI assistants that all pointed me here. I'm not going to file support tickets with a company because their data privacy policy is shocking from the limited info they provide at install - just state in clear simple language VERY clearly and publicly what your data policies are. That's it. I'm not going to get half a PhD in this topic, nor in coder-speak (?what is a "scope string"? Why do I have to learn their jobs just to learn what their data privacy policy is?)... not on my time and dime. And no, I'm not going to call them in Latvia. As for their 'explanation' here, Shopify already has the shop owner name, address, phone number, email address, etc - why would user have to agree again to give it to them? That isn't what's happening. Clearly Matrixify has my personal data, that's how they called me on my phone and how they would have emailed me. Just wow.
Developer reply ·
When Matrixify is installed, we request zero access scopes from Shopify (literally an empty scope string). The prompt asking you to share store owner details comes from Shopify itself by default for every app install — we have no ability to disable or opt out of it. Matrixify is a product of Latvia based company "ITissible SIA". It's not a different entity, it's the same business entity that develops Matrixify app. As a registered business, we are legally required to document our customers for anti-money-laundering, tax, and audit purposes. It's a compliance requirement on our side, not something the app uses to function. We didn't receive a support ticket from you on this, but we'd be glad to walk through it in more detail. Our Support team has reached out to you directly via email. We're a small team and take every review seriously. Renars COO & Support Lead
Developer reply ·
Hello! Please, reach out to our Support to resolve whatever issues you might have: https://matrixify.app/contact-us/ We are helping everyone who reaches out - we just need to know, what the issue is. Thank you! Maris Founding Engineer
A disastrous app. Absolutely terrible. It doesn't solve a single problem because the user interface is a total nightmare. It constantly throws errors at you without providing any explanation or solution. Using this app is practically impossible—it feels like it was designed with no clear purpose in mind. And here is the most critical part: The moment you start using it, you are instantly charged $20, regardless of whether it actually works for you or not (this bill will hit your account next month). Throw it away. Do not let sellers like us get lost in this sea of useless apps only to lose our hard-earned money. Avoid it at all costs!
Developer reply ·
We're sorry the experience didn't meet your expectations. For the imports done with Matrixify, the app UI provides a summary of any data errors, and you can also download a detailed Import Results file to review comments, warnings, and errors for every item in the import. This allows you to fix your data directly in the Results file and reimport it. For simple use-cases you can and should use the native Shopify admin Import. Matrixify app resolves various more advanced issues use-cases which are not natively supported in Shopify Admin export/import. Paid charges only occur after a user actively selects a plan and approves the charge through Shopify's billing confirmation. We recommend testing with available free Demo plan before committing to a paid subscription. Using the available free plan would not generate any charges in the store until user manually selects plan and approves the app charge. We would love if you could respond to our support messages so that we can together look into what issues you had with your imports and help you use the app to the fullest.
I've tried to export the product variants. But, it doesn't work.
Developer reply ·
Hello! Very sorry to hear that, but there is some issue with the data in your store, and so the Shopify API fails with the Internal Server Error when we try to read the data from your store. We have reported this issue to Shopify and are waiting for their response and a solution on their side. Please, work with our Support on solving this, we are in between you and Shopify here - doing whatever we can. Sometimes such issues happen, but in most cases Shopify can solve it by fixing the API issue.
No option to downgrade or cancel
Developer reply ·
Hello! There is - on the side menu of the app: the "Plans" menu item.
A waste of 20$. The app is made terribly for transferring a store. I've bought a plan on this store to export my data. Then, I switched to the new store and installed Matrixify in order to import the previous file. Now, it asks me to subscribe again to import. The app isn't designed to transfer stores. Keep that in mind.
Developer reply ·
You sure can use the Matrixify app to transfer data between two Shopify stores without paying for a separate subscription in the second store. We offer 1 additional free subscription for every 1 paid subscription. You can link the stores in the app via the Matrixify app Settings > Shop Sponsoring section. There have not been any support tickets or messages from you prior to this review, but our team has now reached out to you to clarify the app pricing and functionality. Please reply to the email ticket and let's resolve the misunderstanding.
Simple basic exports not possible - especially for businesses from eu not advisable. Developer do not know how to export simple mandatory product data. -5/5*
NO funciona favor de reembolsar
Developer reply ·
Hola! Nuestro equipo de soporte está siempre disponible para ayudarte con cualquier problema o consulta que tengas sobre nuestra aplicación, incluyendo los cargos y sus reembolsos. No hemos recibido ningún intento de comunicación por parte del comerciante. Hemos intentado contactar con la tienda constantemente durante dos semanas por correo electrónico y teléfono, pero no hemos podido comunicarnos con nadie. Por favor, ponte en contacto directamente con nuestro equipo para que podamos ayudarte con cualquier problema que tengas con la aplicación, incluyendo la tramitación de un reembolso: https://matrixify.app/contact-us/ ---- Hello! Our Support team is always here to help with any issues or concerns you have regarding our app, including charges and their refunds. There have not been any support communication attempts from the merchant. We have tried to contact the store constantly for two weeks via Email and Phone, but have not been able to reach anyone. Please contact our team directly to help you with any issues you might have in the app, including processing a refund - https://matrixify.app/contact-us/
Even I selected orders to export, current system doesn’t work well. The app picks all orders, or different orders.
Developer reply ·
Hello! Please, be so kind to contact our Support via e-mail about this issue. We are checking the Orders export and can confirm that everything in the app works as expected. We would need to know a specific Job ID, which for you didn't work as needed - then we can zoom in and understand what happened. Thank you very much! 🙏 ===================== UPDATE 2025-09-15: ===================== Merchant did contact our support and the issue was that merchant had misunderstood existing app functionality. Based on details that merchant had provided to us we also adjusted the app to fit the specific use-case (to be able to apply Export Filters when changing the Preset, when coming from Admin "Export Items with Matrixify" menu). After we added the requested feature to the app, the merchant no longer responded to our contact attempts to resolve this issue. We would still love to get in touch to clarify if the app now works as you expected and if the issues mentioned in the review are now resolved.
This app will mess up your data. Then when you don't use it/uninstall it they threaten to freeze your Shopify. Can't reach anyone. Take it from a certified data specialist...don't use. UPDATE: I am writing to formally address a serious issue caused by your company with my account, which was frozen despite my attempts to resolve the matter. I was charged $20 for a service I did not use, and the product caused significant data issues. Despite notifying your team of these problems, my account continue to be held hostage until the disputed charge is paid. I request an immediate refund of the $20 and stay away from my account. Failure to address this promptly will result in this review remaining public. I am disappointed by the lack of accountability and urge you to rectify this situation to restore trust.
Developer reply ·
Hello! Prior to the app store review, our team received one support ticket which did not explain the issues with the app in the store or charges in the store. Our team had replied to that ticket 20 minutes after it was received but we did not hear any response back. Without further context or details we could not know of the scope of the issues with the app charges in your store. After the review was placed we again tried to contact merchant via multiple email addresses we could find linked to the store, from one of which the merchant replied to us to provide more context only on the charges but not what was the actual issue with the app in the store. The app charges in the store are managed by Shopify automatically. The store was not being "held hostage" by our team. Shopify charges the store automatically and if the Shopify bill is not paid the Shopify automatically might froze the store until any outstanding Shopify bills are paid. We as an app developer do not have ability to see or affect these unpaid/pending Shopify bills in your store. Once the app charges were paid we issued refund for them after which we have tried to contact the store multiple times but have not received any responses. Our team is still hopeful to resolve the negative review and help you to correct errors and issues you have in your import file so that you can use the app to the fullest. Please reply to our support emails so we can further assist you with the app and resolve any outstanding issues.
Please stay away form this APP, they have made continuous errors on my website, and although I cancelled the subscription 2 months ago, they are still taking money from my account (over £100). I am speaking with Shopify to help me stop this robbery and fraud.
Developer reply ·
Matrixify team has not been able to reach the store owner but has contacted the Shopify store developer regarding the issues in the store. The specific issues caused in the store are related to migrating over manually updated data and merchants own source data not exactly matching the merchants requirements for the new store. Our team is in contact with the developer to resolve the said issues and help merchant to clean up and correct their data. The Matrixify app charges in the store are billed by Shopify automatically when the Merchant chooses the paid plan and approves the charge. After the subscription is cancelled, the last charge in the store would be for a charge period while the app subscription was still active. Due to this the bill for the last app charge might come after cancelling the app subscription as it comes together with your next Shopify bill. The app subscription was cancelled on December 24, 2024. Merchant has contacted us regarding refunding of the app charges but has not further replied to our Support team questions regarding the app charges and billing which we needed to ensure that correct charges and bills are refunded for the correct store. Our team has issued refunds for the app charges anyway, but the Merchant has not acknowledged the refunds or our attempts to address the billing issues reported in the review. We feel this review is unjust and therefore is particularly painful for our team. Please reply to our Support team messages regarding the review and app charges in the store. Or feel free to send a new message to support@matrixify.app. Our team will be happy to look more into this and provide further details if needed to resolve the issue reported in the App Store review.
Useless app, also the support not responding for days
Developer reply ·
Thank you for raising your concern regarding the Matrixify app. Our reply here is around one day late as it takes around a day or two until Shopify approves and publishes app store reviews, which is when we first see it. From our Support system we can see that both your email ticket and in-app feedback was replied to on the same day within few hours since receiving them. Please check your mailbox spam and other folders for our replies from mailto:support@matrixify.app. Our team is quite shocked to receive such a negative feedback seeing that our support have replied to your messages and hope that we can resolve the issue. As it is suspected that email is an issue here, we recommend joining our Slack workspace where you can also contact our support directly - https://matrixify.app/contact-us/. We are sure that this is just a misunderstanding and are looking forward to get in touch with you so that you can use the app to the fullest. Matrixify Support
This app is a failure. I guess the positive reviews come from people who have 2 collections and 5 products, or left a review before actually using it. The app makes thousands of errors. It never transfers everything, loses photos, collections, makes mistakes, and displays nonsensical messages that have nothing to do with the actual problem. It's a disaster. They should refund everyone. Moreover, when you contact support, it feels like you're talking to an NPC who doesn't understand what you're writing and whose replies are off-topic.
Developer reply ·
Hello! From the very first e-mail to our Support, this Merchant showed disrespect and anger towards our human Support agent. She has experience of 4+ years in Matrixify Support, and tried her best to help this Merchant to resolve their issues. The issues were assumed functionality which at the moment don’t exist in Matrixify app: importing CSV file that was exported with custom column delimiters; and importing Metafield Definitions. For both of those missing features we have added + points to increase their priority. The ticket was taken over by our COO, but the Merchant still did not want to follow the instructions how the app should be used, and kept harassing our team. We have refunded this Merchant, but that did not stop them to insult us further, and not coming to mutual understanding. Additionally, the Merchant asked us to send them the money to PayPal in exchange for deleting their review. Such behaviour in unacceptable in overall friendly Shopify ecosystem. We will escalate this to the Shopify Legal because this Merchant has violated Shopify Acceptable Use policy in several points. Maris Matrixify CEO & Founding Engineer
The bulk tracking tutorial is outdated.
Developer reply ·
Sorry to hear about your trouble with Matrixify app tutorials. All tutorial logic is the same, only some UI elements might be outdated because the app is evolving, and we might have honestly missed something. We have checked the tutorial that you might have followed for updating tracking numbers, and it is up to date, including Matrixify app UI. Our support team has tried to reach out to you via Email and tried calling on your stores listed phone number. Please get in touch with us so that we can better understand what tutorial is outdated exactly. Our Support team will assist you and provide details needed for you to use the app to the fullest.
FIlters not working as expected after migration from wordpress and the support team ask for more money for fixing what is not working properly. Alot of useless talks and informations given about the flow of migration and still not working. I tried the migration like 10 times with all the recomandations and still not working. Also i tried to change the theme so it's not from it.
Developer reply ·
Hello! This review is a serious misunderstanding. Please, work with our Support team to resolve this. Matrixify app gives you the ability to migrate the data from WordPress / WooCommerce, which you did do successfully. The whole migrated data is in your Shopify store now. The Shopify Web Storefront and Themes is not the Matrixify field of expertise - we do not develop the website Theme, or its filters that you mention. There are probably other apps or Agencies that can help with that, but nowhere we tell that this is something we offer. Please, consider rationally your review, looking at the Matrixify app promise, and our ability to migrate your data. Any errors that happen during migration, is usually the mismatch between the source system data quality, and the Shopify requirements about the data. This can be resolved by consulting with our Support team, and is always a free-of-charge service. We would never ask for additional money for any fixes. If there are software bugs, we fix them ASAP and also with no additional charge. Support is completely free as well. We are very serious about each Merchant migration results, so this review hurts the most, because we feel it's some sort of misunderstanding. Please, be open to resolve those all issues with our Support team. 🙏 Please, contact us as soon as you can: https://matrixify.app/contact-us/ UPDATE 2023-08-16: We managed to contact the Merchant on the next day and helped them solve all the questions and do the migration successfully. However, the Merchant stopped responding after the work was completed, although they promised to update the review accordingly. We still hope they will update it later, as they might be busy with the launch of the store. 👌 Maris Founder & CEO
incredibly hard to use, support doesnt help at all. takes forever, tried for weeks couldnt even convert 1 simple draft. all i was provided was the same help faq page. sucks bc shopify can't convert large drafts for some reason so they suggest this app which is impossible to use.
Developer reply ·
Hello! Ouch, this hurts incredibly. Especially, because our Support is still waiting for you to respond to our questions, so that we can help you. Maybe we did not receive some latest responses from you? Importing Draft Orders indeed takes some effort to understand correctly the import template, and prepare the data accordingly. That's because there is so much different attributes that you can possibly pass to Shopify. We made an import template that would accommodate it all, as simple as we could. Of course, you do not need to use all the fields and rows - just those that you need to create your version of Draft Orders. Our Support team is always going extensive lengths to help, and this is very important that you respond. Please, cooperate with our Support who is trying to reach you to help you do the import. 🙏 Maris Founding Engineer