PreOrder App+Partial Payment K
by Kaktus · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (393)
WORST APP ON THE PLATFORM! AVOID AT ALL COSTS! Suddenly got charged $259.99 with ZERO warning! WTF is this company doing?! We haven't even used this app, haven't made a single dollar off it, and didn't even turn on any settings! No explanation, no details, and absolute ZERO help from support. All they do is reply with a copy-pasted line: "As the subscription was not canceled on time, we can not issue a refund." Plenty of decent app owners understand mistakes happen and will gladly issue a refund if the app wasn't used. Not these scammers—they just pocket your money and ignore you. Absolutely pathetic!
The usage fees are ridiculous, and I didn't noticed until I just saw that I was charged $115 when only a single $25 order came via their app. In all, in 2025, they charged me $720 for 4 small pre-orders. They will charge you based on store volume that has nothing to do with them, even when all the volume is from third party marketplace integrations with Shopify where it wouldn't be possible to use this app in any capacity. Outrageous fees. Stay away from this app if you have high volume that doesn't have anything to do with pre-orders. Thank you for sharing your concerns — we’re very sorry to hear about your frustration. Our app’s usage fees are calculated based on the total Shopify store order volume, as outlined in our pricing page. This structure follows Shopify’s billing model, but we understand that it may not always align perfectly with every merchant’s specific use case — especially when orders come from external marketplace integrations. We never aim to surprise merchants with charges, and we’re continuously working to make pricing details as clear and transparent as possible and your feedback helps us improve both our product and communication. Best Regards, Kaktus Team
Very easy to operate and customer service with fast and efficient response We really appreciate your positive feedback! Best regards, Kaktus Team.
u say it's free and when u install it, it says plan can be up to 199$ every 30 days ??? We’re really sorry for any confusion or frustration this may have caused. We completely understand how seeing a pricing notice like “up to $199 every 30 days” during installation can feel misleading - especially when you're expecting a free app. The app is completely free for development stores - this is clearly stated in our pricing section. The price range shown (up to $199 every 30 days) is Shopify’s way of indicating the maximum possible billing tier, not what you will actually be charged. You can always view full details via the App Pricing link on the app listing. If you have any questions or need help reviewing your plan, feel free to reach out to us at hi@kaktusapp.com we’re happy to help! Best regards, KaktusApp team
tengan cuidado porque despues de desinstalar la app te siguen cobrando suscripcion. la coloque en mi tienda de lentes de sol solo por unos dias y luego la desinstale y tengo cobros de suscripcion. Be careful because after uninstalling the app, they still charge you a subscription fee. I only used it in my sunglasses store for a few days, then uninstalled it, and I'm still charged a subscription fee. Lamentamos mucho lo sucedido y entendemos completamente tu frustración. Intentamos contactarte para resolver este problema, pero no recibimos respuesta. Solo para aclarar: las suscripciones de aplicaciones en Shopify se detienen automáticamente cuando se desinstala la app desde el panel de administración de Shopify. Estamos totalmente dispuestos a revisar los cobros y ayudarte a resolverlo. Por favor, contáctanos a hi@kaktusapp.com y con gusto lo solucionaremos. Agradecemos tu comentario, ya que nos ayuda a mejorar. We’re very sorry this happened and fully understand your frustration. We attempted to reach out to help resolve this, but unfortunately didn’t receive a response. Just to clarify: Shopify app subscriptions stop automatically when the app is fully uninstalled from your Shopify admin panel. We’re absolutely open to reviewing your charges and assisting with a resolution. Please contact us at hi@kaktusapp.com and we’ll be happy to help. Thank you again for your feedback - it helps us improve.
When it works it is good. The team have addressed our concerns and now we feel it works well. Thank you Kaktus.
Developer reply ·
Thank you for your feedback! We’re glad to hear the app works well when it’s running smoothly. If you ever encounter any issues or need help making it more consistent, please reach out our support. We’d be happy to assist and ensure you get the best experience possible.
Kaktus's customer support is excellent. Also quick to answer and very helpful and thorough.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to provide us with your feedback! We are thrilled to hear that you had a positive experience with our support team and found them extremely responsive and helpful as you navigated both Shopify and Kaktus for the first time. We appreciate your support and are always here to help if you have any questions or need further assistance. Best regards, KaktusApp team.
Helpful customer service
Developer reply ·
We’re glad you're enjoying the app — thank you! Best regards, Kaktus Team.
Das Team, macht einen sehr guten Job und sind sehr hilfsbereit, wenn man mal nicht weiter kommt. Toller Service! DANKE
Developer reply ·
Vielen Dank für Ihr tolles Feedback! Es freut uns zu hören, dass unser Team sehr gute Arbeit leistet. Exzellenter Service ist uns sehr wichtig! Wenn Sie weitere Fragen haben oder weitere Hilfe benötigen, zögern Sie bitte nicht, uns zu kontaktieren. Wir sind hier, um Ihnen weiterhin zu helfen und sicherzustellen, dass Sie mit unserer App zufrieden sind. Vielen Dank, dass Sie unsere App nutzen, und wir freuen uns sehr über Ihre positive Bewertung! Mit freundlichen Grüßen, Ihr KaktusApp-Team.
Thank you for the great customer service and for refunding me. Thank you for the positive review! Best regards, Kaktus Team.
Thank you for taking the time to leave a rating. If there’s anything we can do to improve your experience or if you’d like to share more about what led to your rating, please reach out to us. We’d love the opportunity to help! Best regards, KaktusApp team
Thanks for the five-star love! We'll keep working hard to earn it every day.
What can I say from install to now soon to be uninstall - problems! Add to cart function does not work - on my site The ap removed add to cart button from my site I now have to re-upload and publish multiple SKU's What I can say is the support team tried to help as much as possible and where incredibly diligent helping for over 4 hours - they just couldn't fix the button issues or get the ap to work correctly. We are sorry to hear about the experience you faced and understand your concerns. Our team has reviewed the situation and provided an explanation, noting that the behavior stemmed from the styles set up in the theme. Should you choose to reinstall our app, we would be happy to investigate further. Please also consider that you have been using our app since October without issue, and this concern only arose a few days ago. We’re here to assist you and ensure everything works as expected. Warm regards, Kaktus Apps Team
Thanks for your feedback! Best regards, Kaktus Team.
Solves lots of problems but isn't as seamless as we'd hoped for our situation. We appreciate you taking the time to leave a review. Best regards, Kaktus Team.
Thanks for your feedback! Best regards, Kaktus Team.
Super Support von Tom, alles cool. Klappt einwandfrei! Vielen Dank für das positive Feedback – es motiviert uns, uns stetig zu verbessern! Herzliche Grüße, Ihr Kaktus-Team
I had a billing question and Anne came on and assisted very efficiently and effectively. Friendly and helpful. Thanks.
Developer reply ·
Thank you for sharing your positive experience with our app and support team! We are thrilled to hear that you received excellent customer service from Vitalli and that he was able to assist you until your questions were fully answered and your problem was resolved. Please do not hesitate to reach out to us if you have any further questions or concerns. Thank you for choosing KaktusApp, and we look forward to serving you in the future. Best regards, KaktusApp team.
Charges you for all orders through your store, even if they didn't use the platform. 65 pre-orders cost us hundreds of dollars in usage fees. Also, terrible support - passes blame back to Shopify when the pre-orders don't complete the second payment. Awful app, awful people.
Developer reply ·
We’re truly sorry to hear about your experience. It’s never our intention to cause frustration or unexpected costs. For transparency, the app fees are based on total orders processed by your store (as outlined in our pricing), not just orders that complete a second payment. We understand this model may not suit every business, and we appreciate you sharing how it impacted you. Regarding the second payment issue, pre-order payment flows rely on Shopify’s checkout and billing systems, which sometimes limits what we can directly control. That said, we absolutely take responsibility for supporting our merchants and regret if you felt we didn’t help enough. Thank you for your candid feedback; it helps us improve our app and support. Best regards, KaktusApp team
great customer service
Developer reply ·
Thank you for sharing your experience! We’re delighted that our support team could guide you effectively and make your experience with the app seamless. Best regards, Kaktus Team
very good design, they help me a lot, thanks for the help
Developer reply ·
Thanks so much! We’re glad our app made the process easier for you. Best regards, Kaktus Team.
Very quick to help!
Developer reply ·
Thank you for your feedback! We're glad to hear that our team was quick to help you when issues arose. We're also delighted to know that you find our app great for adding pre-orders to your store. If you have any further questions or need any assistance, please don't hesitate to reach out. Thank you for choosing our app and for your support! Best regards, KaktusApp team.
Developer reply ·
Thanks for your feedback! Best regards, Kaktus Team.
Absolutely the best pre-order app. Customer support is ALWAYS there to help out. Set-up was 5 minutes and CS was there to support for human error immediately. Too easy.
Developer reply ·
We truly appreciate you taking a moment to share this review. Knowing that the app supports your business in a meaningful way motivates us to keep delivering the best possible experience. Best regards, Kaktus Team.
Impressive performance and outstanding support. We've thrown some pretty complex requests at them and they handle everything like a pro. Any problems are solved swiftly. Excellent support overall
Developer reply ·
Thank you for your wonderful review! It’s always rewarding to know that the app is helping merchants like you achieve their goals. Best regards, Kaktus Team.
it works well
Developer reply ·
So happy the app is doing the job for you! Thanks for the support and the review.
Developer reply ·
Thanks for your review! Best regards, Kaktus Team.
great app, a little bit to learn, but after about 20 minutes you will be a pro, this has helped our presale conversion rate highly recommended!!!
Developer reply ·
Thanks for the great review! We’re committed to providing a smooth and reliable experience. Best regards, Kaktus Team.
This has been my favorite app for over a year now for all of our pre-orders. The team is phenomenal every single time. Everything JUST WORKS. Whenever we had any issues, it is SOLVED. Handled some complex requests like butter. The WHOLE team is phenomenal, but Anne has been taking care of us and couldn't be more grateful to her :)! Do not hestitate. The BEST.
Developer reply ·
Thank you for your kind words! We’re thrilled that you’re having a great experience with the app. Your support encourages us to keep enhancing our products for all merchants. Best regards, Kaktus Team.
Great app and excellent customer service! They responded and helped me out right away.
Developer reply ·
We really appreciate your feedback. It's wonderful to hear that the app is working well for you. Best regards, Kaktus Team.
Great help via chat
Developer reply ·
We appreciate your kind words — glad our team could assist! Best regards, Kaktus Team.
good
Developer reply ·
Thank you! It means a lot to us. Best regards, Kaktus Team.
(Update) After emailing shopify and Dan from the app development team, they found a bug with the billing issue and I was refunded fully few days later. Dan is kind enough to offer me free use of their app going forward, so overall every thing is settled, hence revising my rating for the app. (Previous review) Sudden very high charges. despite getting less than 5 no pre orders. I have orders that sync from shopee, lazada and own online orders together at shopify. But there was a SGD 68 charge, this is ridiculous.
Developer reply ·
We truly appreciate you taking the time to revise your review. Knowing that the app is providing value and a positive experience means a lot to our team. Best regards, Kaktus Team.
Absolutely terrible app in regards to charges. While I enjoyed the function of the app, they will charge you for sales that you did not make. When I emailed support, no REPLY. I deactivated the app and I am STILL being charged $6.90 a month even though it’s not activated. Shopify is useless as usual. Just make your listing a pre-order listing and don’t mess with these charlatans.
Developer reply ·
We’re truly sorry to hear about your experience, especially regarding unexpected charges. We understand how frustrating it is to feel billed for sales you didn’t make or for an app you believe is no longer active. For clarity, app billing is managed directly through Shopify and continues until the app is fully uninstalled from your store - not just deactivated within the app. This is a common source of confusion, and we’d be glad to double-check your account and assist with any needed adjustments. Thank you for your honest feedback; it helps us improve. Best regards, KaktusApp team
I just reached out regarding two questions I had while working on my Shopify store and was immediately assisted by Anne. She was prompt in responding, clear in communication and immediately assisted me with my requests! Very pleased with the service received today. Thank you Anne!
Developer reply ·
Thank you for the feedback! We're thrilled our support team delivered a great experience. Best regards, Kaktus Team.
Ja definitiv empfehle ich diese App. Intuitiv, leicht verständlich und es wird bei Benutzung gefragt, ob man Hilfe benötigt. ich hatte drei kleine Problemchen, bei denen mir sofort geholfen wurde. Anne hatte zu allem einen Tip! Lieben Dank Sara
Developer reply ·
Vielen Dank! Wir freuen uns, dass unser Team Ihnen den Prozess erleichtern konnte. Mit freundlichen Grüßen, Ihr Kaktus-Team.
This App refunds payments without my telling you, its terrible avoid at all costs
Developer reply ·
We’re truly sorry to hear about your experience. Our app does not automatically issue refunds on its own - any refunds are typically processed through your Shopify admin or by other payment workflows you may have set up. We understand how concerning unexpected refunds are, and we’d like to investigate this closely to see what may have caused it. Thank you for bringing this to our attention - it helps us ensure our app continues to work reliably for all merchants. Best regards, KaktusApp team
Sudden charges after being installed and used for 3 months without charge Support refuse to say there is an issue. Send me to shopify for help but shopify say it is the apps issue I would not recommend this app dev at all after my experience ***Update*** 2 Months later after a lot of back and forth emails and live chats between shopify and kaktus i eventually got my refund. It took a huge effort to get this back. Then once received Kaktus then kept requesting i alter my review. So here is my updated review: I would not recommend this app at all after my experience
Developer reply ·
Hello Dear Customer, I want to ensure that we are all on the same page. With all due respect, the way the app ecosystem operates is such that you are charged by Shopify, and Shopify then makes the payment directly to us. Once you request a refund, we can approve it. However, the actual refund is processed by Shopify or the payment processor, not by us. If you have any stores and request a refund, the process will be the same—some processors might take more time, others less. It's important to point out that we issue refunds immediately, no questions asked. We still believe that this review is unfair to us, as it does not reflect any feedback on the app itself but rather your experience with obtaining a refund. If there is anything else we can do, please contact us. We will do everything to make you happy, I promise. With love from Alex, CEO of KAKTUS.
Developer reply ·
Thanks for your feedback! Best regards, Kaktus Team.
I love the app. Easy to use and once you get the hang of it, no bugs.
Developer reply ·
Thank you for the positive review! We're thrilled to know the app has been helpful to your store. Best regards, Kaktus Team.
Super fast support
Developer reply ·
Thank you! Our support team is always happy to help. Best regards, Kaktus Team.
Sehr gute App aber leider nicht auf Deutsch. Dennoch übersichtlich und einfach gestaltet. Vielleicht ein paar ausgefallene Buttons etc. wären nice. :)
Developer reply ·
Vielen Dank, dass Sie sich für unsere App entschieden haben. Wir freuen uns über Ihre Unterstützung! Mit freundlichen Grüßen, Ihr Kaktus-Team.
Quick answer!
Developer reply ·
Thank you! We’re happy our support team was able to help you quickly. Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Thank you very much! Best regards, Kaktus Team.
Simple Straight forward Feature rich
Developer reply ·
So glad to hear that! Thank you! Best regards, Kaktus Team.
So far so good, had it for a week an we are already getting pre-orders. Support is fantastic!
Developer reply ·
We appreciate your kind words — glad our team could assist! Best regards, Kaktus Team.
Great Service
Developer reply ·
Many thanks for your kind words! Best regards, Kaktus Team.
Magnifique application pour réaliser des préventes, cependant elle vient de passer payante. je quitte l'aventure le forfait est chère selon moi.
Developer reply ·
Merci beaucoup pour votre retour et vos mots positifs sur l’application. Nous sommes ravis qu’elle vous ait aidé à réaliser vos préventes. Nous comprenons parfaitement que le passage à un forfait payant puisse représenter un frein, et nous prenons en compte vos remarques sur le prix. Merci encore d’avoir utilisé notre application et pour votre franchise - vos retours nous aident à nous améliorer. Cordialement, L'équipe KaktusApp
Excellent customer service. It gets so exhausting that some apps dont have a standby representative to help you with some edits. 10/10 recommend. I love having a live chat open when im working on a new app. Liubava went above and beyond to give me exactly what i wanted. Thank you so much!
Developer reply ·
Your positive review means a lot to us. We're committed to offering user-friendly, dependable tools, and it's great to know you're seeing real value from the app. Best regards, Kaktus Team.
I have a complex theme, but the support team skillfully adapted it to match my specific requirements and preferences. A very nice app.
Developer reply ·
Thank you for the feedback! We're thrilled our support team delivered a great experience. Best regards, Kaktus Team.
Great and fast help!! :)
Developer reply ·
Thank you! Our support team is always happy to help. Best regards, Kaktus Team.
Horrible, does not load in properly half the time leading to regular checkouts and charge backs and randomly just stopped working after a few days. Customer support was pretty much worthless, use any other preorder app...
Developer reply ·
We’re truly sorry to hear about your experience. It’s unacceptable for the app not to load properly - especially when it leads to checkout issues and chargebacks - and we regret the frustration this caused. We also apologize if our support didn’t provide the help you needed. Your feedback is incredibly valuable, and we’re actively working to improve stability and support responsiveness. If you’re open to it, please reach out to us, so we can investigate what went wrong and see how we might make this right. Thank you for sharing your honest experience - it helps us get better. Best regards, KaktusApp team
Developer reply ·
Thanks for your feedback! Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Thank you! Best regards, Kaktus Team.
Great App, helped up set up exactly what we were hoping to do for this product. Needed a bit of help from support who were fantastic and quick to respond in order to get it fully up and running. All in all smooth experience and less than an hour to set up and get running.
Developer reply ·
Thank you so much for your kind words — we're glad the app is bringing value to your business. Best regards, Kaktus Team.
Great app, perfectly working, very easy to install. Very easy instructions. Top!
Developer reply ·
Many thanks for your review! Our team is always here if you need a hand.
Developer reply ·
Thank you for your support! We're always working to make the app even better for you.
Great customer support, fixed my problem within a few minutes.
Developer reply ·
We're happy to hear this — thank you! Reach out anytime you need help. Best regards, Kaktus Team.
Great support, fast and acurate!!!
Developer reply ·
Thank you for sharing your experience! We're delighted to hear the app is making a positive impact and supporting your store’s success. Best regards, Kaktus Team.
Great customer service
Developer reply ·
We’re so happy to hear that you’re satisfied with the support you received! Our team works hard to provide fast and reliable help, and it’s great to know it made a difference for you. Best regards, Kaktus Team.
Such fast response to help great customer service
Developer reply ·
Thanks! We’re committed to providing a smooth and reliable experience. Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Thanks a lot! Best regards, Kaktus Team.
Preorder works great!
Developer reply ·
We're happy to hear this — thank you! Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Thanks for your feedback! Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Thanks for your review! Best regards, Kaktus Team.
Cette app est facile à configurer, j'ai suivi pas à pas les explications, j'ai vérifié si tout marchait correctement, et voilà! C'est une excellente app. pour permettre aux clients de précommander un article en rupture de stock en préréglant un acompte. Merci à Kaktus pour pour la rendre gratuite et aussi performante!
Developer reply ·
Merci pour vos gentils mots ! Nous sommes ravis que l’application vous plaise autant qu’à nous. Votre soutien nous encourage à continuer d’améliorer nos produits pour tous les commerçants. Cordialement, L’équipe Kaktus
It worked perfectly for me!
Developer reply ·
Your feedback truly means a lot. We're happy you're enjoying the app and its features! Best regards, Kaktus Team.
Quick and easy to set-up.
Developer reply ·
Thank you — we’re glad our app is a good fit for your business needs. Best regards, Kaktus Team.
So far so good the support is great and I am able to contact and get a reply quite quickly
Developer reply ·
Thank you for your kind feedback! We're glad the app fits well with your store’s needs. Best regards, Kaktus Team.
Was trying out new pre-order apps and we ended up going live with this one - it was easy set up and had a fast loading time on our store. Just when I went to announce on our social media, we did a double check and suddenly the widget was gone from the product page and the app was experiencing a server error - could not even open the app. Decided to give it some time and tried it again. Server came back maybe 20 minutes later and we went live. About two hours later we were notified by a customer trying to check out that the widget was gone and there was not an option to preorder and we saw that the server was done again. Bad first impression and definitely upsetting. We had to uninstall the same night and find an alternative so we wouldn't lose sales :/
Developer reply ·
Thank you so much for sharing your detailed experience. We’re truly sorry for the disruption you faced - especially right as you were launching a campaign. We understand how critical it is for everything to work reliably when customers are ready to buy, and we sincerely regret that server issues led to a poor first impression. While we’ve since stabilized our servers to prevent this from happening again, we completely understand why you needed to move quickly to protect your sales. In any case, thank you for your candid feedback - it’s invaluable in helping us improve. Best regards, KaktusApp team
Developer reply ·
Many thanks for your review! Our team is always here if you need a hand.
Super fast customer support! The workflow for creating a preorder is intuitive and easy to use.
Developer reply ·
Thank you! It’s great to hear that our app is making things easier for your store. Best regards, Kaktus Team.
great support!
Developer reply ·
Thank you! We’re happy our support team was able to help you. Best regards, Kaktus Team.
Super easy to set up and their support team was AMAZING
Developer reply ·
Thank you! We’re delighted our support team met your expectations. Best regards, Kaktus Team.
The app is very good and the support is very happy to help if there are any problems. Thanks a lot!
Developer reply ·
Thanks for the great review! We’re committed to providing a smooth and reliable experience. Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Thank you so much! Best regards, Kaktus Team.
So easy to use! We were set up in minutes and the customer support is second to none. I had a query and Vitalli responded and fixed them immediately at 6pm on a Friday evening! I would highly recommend!
Developer reply ·
Thank you for sharing your positive experience with our app and customer support! We are thrilled to hear that you found our app easy to use and that our customer support team was able to promptly address and resolve any queries you had. Thank you again for your kind words and for choosing KaktusApp. We appreciate your recommendation and look forward to serving you in the future. Best regards, KaktusApp team
Simple to set up and wonderful responsive support!
Developer reply ·
Thank you! It’s great to know you’re having a positive experience with our app. Best regards, Kaktus Team.
This is a really good app. Tech support is readily available when needed, though once you get the hang of it, you don't need tech support. I'm glad to support these people.
Developer reply ·
Your kind words mean a lot — thank you! We're always here to support you. Best regards, Kaktus Team.
Developer reply ·
Awesome to hear! Thank you for the lovely review and for being a valued user.