LoyaltyLion Loyalty Program
by LoyaltyLion
View in Shopify App Store ↗Reviews (539)
Working with the LoyaltyLion team has been great! They are responsive and willing to help which has been super helpful as we are a lean team.
Developer reply ·
Thank you for the kind words. We’re really glad to hear that working with the team has been a positive experience and that our responsiveness has been helpful. We’re always here to support you and look forward to continuing to work together as your programme grows.
困ったときに、いつもチャットでサポートをしてもらっています。 ありがとうございます。 今回もtierの制限について、私たちのリクエストにお答えいただき、とても助かりました!
Developer reply ·
Thank you so much for your kind review! We’re really glad to hear that our support has been helpful whenever you’ve needed assistance. We appreciate you taking the time to share your feedback, and we’re always here whenever you need us.
The onboarding process is smooth and intuitive, with Loyalty Lion doing a lot of the heavy lifting and background work for us. There was only one feature that wasn't totally clear and that was the 'rolling' approach to spend calculations, but we have managed to find a way to work around this. Reya was very helpful throughout the whole onboarding process and the team are very quick to action any changes or requests. We went live yesterday and are already seeing really positive engagement and response from the programme!
Developer reply ·
Thank you for the great review! We’re thrilled to hear that your onboarding process was smooth and intuitive, and that Reya was able to support you every step of the way. We'll pass on your positive feedback to her! It’s also great to hear that you’re already seeing positive engagement from your program after going live. We appreciate your feedback on the rolling spend calculations, and we’re glad you were able to find a solution. Feel free to reach out to us if you ever need any further assistance or have any questions.
Have had a great experience with Loyalty Lion and our CSM Hannah, who has been great at answering any queries we have as well as constantly helping us to optimise our loyalty programme. Our only areas for improvement are around the reporting and analytics side of things but after seeing the product roadmap, we are excited for things to come!
Developer reply ·
Thank you for the great review! We’re happy to hear that your experience with LoyaltyLion has been positive and that Hannah has been helpful in optimising your loyalty program. We truly appreciate your feedback on reporting and analytics. It's fantastic to hear you're excited about the upcoming improvements in the product roadmap. If there's anything else we can assist with in the meantime, don't hesitate to reach out. We’re here to help and look forward to supporting your continued success!
Loyalty Lion have been exactly what we needed to help scale our business and engage our loyal customers. Our CSM, Anusha, has been an absolute delight to work with. Any issues are quickly and efficiently resolved. Highly recommend.
Developer reply ·
Thank you for your review - We will pass your great feedback onto Ellie directly!
We’ve been using Loyalty Lion for almost a year now, and we’ve noticed a significant increase in customer engagement thanks to the Rewards Program. The platform is easy to use and quite straightforward. A special mention goes to Jason, who was an absolute star during the implementation process. He was incredibly helpful, always available to assist, and made the entire process seamless and efficient. The support team has also been fantastic—always responsive and quick to help. Our only feedback is that we haven’t had our quarterly reviews as our Success Manager left the company, and we haven’t been contacted regarding a new assignment. Additionally, we would love to see more customization options and the ability to edit the FAQs again. Overall, we’re very happy with Loyalty Lion and the positive impact it has had on our business.
Developer reply ·
Thanks for taking the time to leave us a review. We're so pleased to hear that you have seen a significant increase in customer engagement since implementing the program. We'll also be sure to pass on your great feedback to Jason, and we're so happy to hear that his support has been so helpful for you during the implementation process. We're very happy to help you with the changes you are looking to make in your program, and your Customer Success Manager with us, will be reaching out directly to you, for more support. Please do let us know if there is anything else we can help you with!
Great onboarding experience and integration with Shopify! We would love to see more customization in the future, but overall we're happy with this platform.
Developer reply ·
Thanks for taking the time to leave us a review. We'll be sure to forward your feedback on to our team, regarding adding more customization to the platform in the future. If there is anything further we can help you with, please don't hesitate to reach out!
Loyalty Lion is very user friendly and has helped increase our retention. My only complaint would we that we cannot schedule campaigns.
Developer reply ·
Thanks for taking the time to leave a review. It's great to understand some of your pain points here regarding scheduling campaigns, and we'll be happy to work through this with you, if this would be suitable for you, and you can reach out to us via support@loyaltylion.com. We are so pleased to hear that using LoyaltyLion is helping you increase your customer retention. If there is anything further we can help you with, please do let us know!
Great customer service! Our rep Libby and the rest of the loyalty lion team offers frequent communication and a really in depth onboarding process. They have always been great in answering questions and communicating with our web dev team while prepping for launch!
Developer reply ·
Thanks for taking the time to leave us a review. We'll be sure to forward on your feedback to Libby and the team - it's great to hear they have been a great support for you. It's great to hear that the communication between you and the team was helpful and made the launch preparations straightforward for you. We're always happy to help with anything else you may need on your loyalty journey with us.
We have been using Loyalty Lion for 3 years now. We recently revamped our whole programme and launched it concurrently with a new website. Our Customer Success Manager, Hannah Cook was a huge help through this process, looking over our plans and timelines, providing advice and helping us make sure the relaunch went smoothly - which it did!
Developer reply ·
Thank you for leaving us a review and for your continued trust in LoyaltyLion over the past three years. We're delighted to hear that the recent revamp of your program and website relaunch went smoothly. It's great to know that Hannah was able to support you through the process, offering advice and ensuring everything was on track. We truly value our partnership and are excited to see how your refreshed program continues to drive success. Should you need any further assistance, please feel free to reach out.
We have just launched our rewads program with Loyalty Lion. When we were at the stage of chosing an app, we decided to go with Loyalty Lion because they were the only ones who spoke clearly of how this can help us achieve our targets. Freya helped us during the onboarding period and it was great to have her guide us throuhg everything. So far the app is working wel and we had our first customers already redeeming points.
Developer reply ·
Thanks for leaving us a review. It's great to hear that your customers are already redeeming points in your store. We'll be happy to let Freya know that her support has been helpful to you when setting up your store. We're looking forward to seeing your growth and supporting you with anything you may need.
We are very happy with Loyalty Lion, as it provides a wide range of easily integrated features to engage and foster customer loyalty. The programme is generally very user-friendly, especially when it comes to customer management or setting up rules and rewards. Some areas for improvement include internal user management (currently, users can only be deactivated, not deleted), the set up of new users (we've encountered some issues with password creation here) and the usability of some integrations, like Reviews.io. Despite these minor drawbacks, the support from our Customer success Manager (Vicky) is consistently excellent, and we always look forward to our quarterly business reviews with her.
Developer reply ·
Thank you so much for taking the time to review our program and service. It's great to hear your feedback regarding the areas of improvement that would improve your experience, and we will be sure to forward this to our team. We're so pleased to hear that Vicky has been a great point of contact for you, and we hope you continue to enjoy your time with her.
Sent a help question on Tuesday 7th - Duraan replied on Wednesday giving me the help I needed. The direction he gave me was very easy to follow and led me directly to what I needed .... Thank you. Only thing was there was no help readily available to answer my question for our senior management.
Developer reply ·
Thank you for your review. We are glad to hear Duraan was able to assist you! Our support team is available on hand to happily answer any queries you have.
Hannah has been amazing as our CSM. She listens to our needs and makes sure to give recommendations. LL tech support is fast to respond to issues and the platform is very easy to use.
Developer reply ·
Thank you for your review, we are delighted to hear you are happy with the continuous support you receive from Hannah and that you find the platform easy to use!
Our loyalty app for the past 2-3 years, I believe. They are pretty decent. Got probably the most integrations with other tools. There could be more upgrades to their dashboard as it looks the same since day one. Definitely not the cheapest solution. Namita is very helpful suggesting improvements to the program, the points/rewards structure. Definitely appreciate that.
Developer reply ·
Thank you for your review and your ongoing support of the program. We hope that your experience of LoyaltyLion will only improve in the future as we are actively working on a new and improved dashboard currently, and we look forward to rolling it out to customers in the future.
Updated Review: We had a few hiccups at the beginning but these guys were able to turn it around. We are on our way to better performance for our Loyalty Program but we are not at 5 stars yet. Will update in a few weeks after the new improvements have been implemented. In Our Opinion, switching to Loyalty Lion has been a disaster. So far so bad. We've had Loyalty Lion for about nine months it really hasn't delivered for us. We did get help from the team to set it up, but after that, it's been completely lackluster. We see very few people joining the program and very few redemptions as well. Referrals have been so low that they are almost non-existent and in loyalty purchases, we are seeing a huge drop which is so big that we even feel shame to admit it. We were using Smile.IO before that had its limitations in our opinion, but it was definitely performing better for us for half the price. We can't honestly recommend them.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to share your feedback with us. I’m sorry to hear that your experience hasn’t met your expectations on this occasion. We are always there to help our customers. We've located your details and we're getting in touch now to solve any issues you may have.
Overall Loyalty Lion is a good system, the auto generated loyalty page helps you get up and running quickly and they integrate with all the major e-commerce platforms and apps. The backend is also easy to set up and navigate. We have had a few issues here and there but they have been addressed by the team.
Developer reply ·
Thank you for your candid feedback. We are sorry to hear your experience has not been as expected to date. We believe our Customer Success Lead has reached out to you directly and is working with you to resolve.
Namita was very helpful in going over how our program is working and suggesting ways to improve it. The app works great, but it does need to include some extra features.
Developer reply ·
Thank you very much for your feedback! We will pass this directly onto our product team!
Our experience with LoyaltyLion has been great. We were new to loyalty programs in general and the team provided exceptional assistance in setting up our program. Since the implementation of the program, we’ve received ongoing support, recommendations, and new product offerings, particularly driven by our rep Hannah, which has been invaluable in optimizing our program and driving its growth.
Developer reply ·
Thank you for your review! We are glad our support has lived up to your expectations, we will pass this feedback directly to Hannah!
Whilst we didn't have the best onboarding experience with Loyalty Lion, our customer relations manager Hannah has been amazing with helping us optimise our loyalty programme, responding promptly to any queries or concerns we have and finding a solution and scheduling regular calls to run through our progress with LL. Thank you Hannah!
Developer reply ·
Thank you for your review - We are sorry to hear your onboarding experience didn’t meet your expectations - we will look into this. However we are glad that post this - service has improved and we will pass this onto Hannah directly!
We recently updated our site so our Loyalty page stopped working. I went back and forth multiple times with a rep with no resolution. I reached out again and Sathiya was able to solve my problem in one simple email! I would give Sathiya 5 stars! My frustration from going back and forth with little to no help beforehand determined my rating of 4 stars overall.
Developer reply ·
Thank you for your review - We are happy that your issue has been resolved and we will pass this feedback onto directly to Sathiya. We apologise that it took a longer period than usual to resolve this, we will ultimately take this feedback onboard and ensure positive change is implemented for future instances of similar issues.
Libby has been really great to work with and very responsive beyond the initial onboarding period. Understanding the platform and its full potential takes some time, but Libby has been patient and communicative which is appreciated! Looking forward to seeing some great results with our loyalty program!
Developer reply ·
Thank you very much for your kind review! We will pass the great feedback onto Libby and we look forward to working with you closer moving forward!
Overall it is a nice platform. The only rewards program that gives you a DTC & B2B option in 1 program. The onboarding process was a little tricky as our onboarding manager was several time zones away from us.
Developer reply ·
We are so happy to hear your program is working great for both your direct customers and B2B clients. Sorry to hear that the Onboarding was a bit tricky due to time zone differences. This is something we are actively working to improve. If you have any other suggestions, we would love to hear them. You can contact us at support@loyaltylion.com. Thank you again, and we look forward to continuing your Loyalty journey!
Great app to use for those companies wanting to increase customer return rate! Email integration with Klaviyo is a bit tricky and more documentation around this would be great..
Developer reply ·
Thank you so much for that invaluable feedback! We strive to make our integrations as seamless as possible! We will pass along this feedback to the team to see how we can best better that!
Amazing customer service team to help you through your requests and issues. Overall a good app, just wish that the app could have more automated features and a better experience over the POS system.
I use this app to generate repeat orders and to give my customers something back. Staff have always been helpful and supportive and go the extra mile when I have ever needed help. It's nice to find a company that gives help so freely even when you are not on the most highly paid plans. I dont find the app as easy to use as it could be but it does work. I would improve areas of HTML so that non tech people could create emails and templates that work. i would enable emails to customers within LL that were freely created too. But all in all this is a good app and I have now been using it for three years.
Our onboarding experience was great. Ellie was very helpful in getting our questions answered and we were up and running in no time. There was a little glitch on the slider disappearing after our developer had installed the code, but your support was great to get it loaded again.
Developer reply ·
Thank you so much for your lovely review 💜 We are so happy to hear how positive your experience getting started with us has been and are looking forward to seeing your loyalty program's success! 💫 I will be sure to pass your comments on to Ellie!
Great loyalty app with all the functions needed to run a successful rewards program. Easy to install and set up. Only downside is analytics at this point as they're fairly basic with no ability to dive into referral by location or program performance without including all Shopify orders. It also takes a full purchase cycle to give good insights (for us that's 1 year).
Developer reply ·
Thank you so much for your review! We're really pleased to hear your onboarding with us was so seamless. Your feedback around our analytics is really appreciated - I'll be passing this onto our product team! 💫
Loyalty Lion is very easy to use, you can have a loyalty program up and running in a matter of minutes. It has all the basics you may expect a loyalty program to have and automatic emails. You can also grant/remove points manually to micro-manage your most loyal customers. The only complaint I may have is that the customization options are best at the most premium paid levels. Also if you have a multi-language website you need to pay for multiple instances of the app, so for French-Canadian websites, the subscription cost is twice as much.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to leave us your feedback - I'll be sure to take this back to our team ✨ I'm glad to hear you found the program set up so easy 😊
The Loyalty Lion app has a great deal to offer, however, I do need help from customer support quite frequently to make adjustments to our account. I have been primarily working with 2 amazing Customer Support Reps, Amber and Hannah. They have been able to answer all my questions and they are detailed and thorough with their responses.
Developer reply ·
Thank you so much for your review! We are so glad our Customer Support team have given you great assistance you need to achieve your goals🌟 I will be sure to pass on your lovely words to Amber, Hannah and the rest of LoyaltyLion team 🦁.
This app has increased customer engagements and conversions. I just wish every little feature wasn't an additional fee. Those fees add up really quickly.
Developer reply ·
Thank you so much for leaving us a review, your feedback is really important to us!
LL has increased our sales a lot, it still has some issues needs to be solved, but overall the system is very helpful. support team are great.
Developer reply ·
Thank you for taking time to leave us a review! We're so happy to have had a positive impact on your sales 😊 I'll be sure to pass your lovely feedback on to our Support team!
We tried the app but it did not work for us. Support is great- Always available. FYI- emails cannot come from your server and the back end - needed a lot of code work - to make it pretty you need a developer.
The app is pretty easy to use. The account manager and customer support teams were super helpful during our loyalty program launch!
Developer reply ·
We are so pleased that you are enjoying our platform and the support that you are receiving from your account manager and our team 💫We really appreciate your feedback!
Great! little app that we have now been using for couple of years. Love the ability to reward customers for shopping with us. Tangible rewards that can be tracked for every $1 spent rather than resorting to lucky draws that do not reward customers evenly Thanks Sam ilovetunics.com
Developer reply ·
Thanks for the review! It is great to hear that you're enjoying rewarding your most loyal customers. 💫
Great features but email enchantment is really expensive...... Maybe if there would be few price points depending of the size of email database.... Just a thought. If there would be a cheaper option for small, start up business I would sign up but at start up phase it is just too expensive.
Developer reply ·
Hi Blooms of Paradise, Thank you for your review and feedback. The Free Shopify Plan allows you to start small, without the need to commit to the higher, paid subscription. It allows you to incrementally add paid features only as you need them. However, if you’d like to email your customers, you can do it manually. Simply go to the tab “customers” and click the button “export” in the top right corner. This will provide a list of customers that you can use in your current email service provider. We would also like to thank you for leaving a feature request, you’ll be informed once this is being looked into. Many thanks, Caitlin
I wanted to love this app but it didn’t work well for us in the long run. We used it for one year. What I loved about it was the customer engagement and buy-in. Customers LOVED getting points for purchases. What I didn't love was partially a limitation of Shopify -- you may only use one discount per cart -- and that meant our customers couldn't combine discounts. Apparently that's not a problem if you're on a Shopify PLUS plan, which we are not. I have seen great strides made during the last year improving the app and making it easier to use and faster to use. If we were a larger company I think we'd be lifelong users of this app.
Very expensive and all the better features are more. That being said it is worth the money. It is a great program and offers a lot of features that make it worth the cost. I do wish the in cart additions and a bit more customization was available but I do enjoy the customer service and it makes the program valuable.
I was a former user of the BEANS loyalty program which gave out thousands of bonus points without permission to my customers. This caused a lot of time, effort and energy to be expended in our organization that will never be recouped or accounted for. That left a VERY BAD taste in my mouth and was the end of BEANS for us. I switched us to Loyalty Lion and so far have had no issues. Today I was even given a bonus gift by Lottie (great cs by the way) adding some free enhancements to my plan. I greatly appreciate that assistance, as the enhancements are EXPENSIVE (which is why only 4 stars-very overpriced).
People do like the fact they get discounts for shopping with you. Loyalty Lions does this fairly well. The only criticism that I could provide is its a bit slow to provide the information at the Point of Sale. Otherwise it works well and the customers love it.
Best app we've purchases yet! Our customers love it and it's SO user friendly. Amazing customer service too! They're always there to help & check in often, as well.
So far we're really liking this app! It has been a huge positive for our long time customers. I gave it 4 stars for the fact that I wish there were more features such as: Rewards for product reviews and Rewards for social media likes/follows. All in all, I gave it 4 stars and this will be a staple in our ecommerce business model for years to come.