← Apps

W3 Custom Product Options

by W3trends

View in Shopify App Store ↗

Reviews (189)

★★★★★
Shopify

Thank you

Tennis Giant · Over 4 years using the app
★★★★★
Shopify

As a complete amateur, I have self taught the format and have found this easier each time I use it.

J B Christie (Airdrie) Ltd · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Great tool for various options for products. Easy and quick installed. Also the help desk is very good: I had technical problems with my theme and they helped me out very quick and professional! I truly recommend it.

Business Nano · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

Many great features and very user friendly. The support team is always very helpful and efficient when any assistance is needed.

Build a Birthday NZ · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

HORRIBLE APP. So many glitches, bugs, ALWAYS AN ISSUE with this app not properly working and now it's completely removed from my website even though I PAY A MONTHLY FEE FOR THIS GARBAGE. DO NOT RECOMMEND

Developer reply ·

We're sorry to hear you're having such a frustrating experience. We want to clarify that we haven't received a support ticket or message from this store in over 2 years. If you're still using the app and encountering issues, we'd be happy to help. If you changed or upgraded themes you will need to re-add the app snippets so the options will be available on the product page. Please contact our support team at support@w3trends.com so we can look int your installation and resolve any outstanding problems.

Bad Axe Tool Works LLC · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

5/5! Amazing customer support! The team was super helpful and quickly fixed our setup issues. Everything’s working perfectly now. Highly recommend!

A Pet's World · About 5 years using the app
★★★★★
Shopify

I have been using W3 for various apps over many years and can honestly say the service has been excellent, any queries have been answered swiftly and efficiently. I would have no hesitation in recommending W3 to anyone looking for a solution for their e-commerce websites it just works!

HORNSTONE · Almost 7 years using the app
★★★★★
Shopify

I have used the Product Options app for several years and it is perfect for offering optional extras. Whenever I have needed support, it has been excellent. I highly recommend this product

Juliet English · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

We've been using Custom Product Options for several years. Excellent app and outstanding support!

Insteon · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

全部英語で何をいってるのか全く理解できないし使えない

Developer reply ·

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you're having difficulty understanding the content in English. Your experience is very important to us, and we want to make our app as accessible and user-friendly as possible. If you have specific areas where you're struggling or suggestions for improvement, we'd love to hear them so we can explore solutions to better meet your needs. Please feel free to contact us directly at support@w3trends.com, and we’ll do our best to assist you. --- ご意見ありがとうございます。英語で内容を理解するのが難しいとのこと、申し訳ございません。私たちにとってあなたのエクスペリエンスは非常に重要であり、私たちはアプリを可能な限りアクセスしやすく、使いやすいものにしたいと考えています。 特定の分野でお困りの点や改善のご提案がございましたら、ぜひお聞かせください。お客様のニーズをより適切に満たすための解決策を検討いたします。お気軽にsupport@w3trends.comまで直接ご連絡ください。全力でサポートさせていただきます。

★★★★★
Shopify

We have been using W3 Custom Product Options on our site for a while, and it has been a game-changer for our business. Recently, after switching to a new theme, the plugin wasn't working as expected. I reached out to their support team, and they replied and resolved the issue in under 10 minutes—amazing customer service! This plugin is essential if you offer custom products on your site. Highly recommended, and we will definitely continue using it!

Canvas MX · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Amazing customer service! Had an issue with the app not working on my current theme. Sent and email to support and within the hour they had it all fixed and ready to go for me! Jamie Keller OCM

One Crazy Mama · Over 6 years using the app
★★★★★
Shopify

This app is worth every penny. We've been using Custom Product Options for about 5 years and could not be more pleased. Every item we make is custom and requires a TON of information. Custom Production Options allows us to offer our customers convenient drop-down boxes, radio buttons, and text inputs where we need them. The conditional logic also allows us to ensure only the options needed are presented to the customer. Each time we've reached out to the developers for help, they responded quickly and are very helpful. We're SO thankful for this app and the developers.

Arctic Summit · About 8 years using the app
★★★★★
Shopify

Wonderful app and very fast support.

CPS Group Ltd · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

Great app and great service. They helped me install the app in my theme quickly and gave me some great tips for customization.

Escapeadulthood · About 7 years using the app
★★★★★
Shopify

The app is user-friendly and functions perfectly. The customer service is outstanding and always willing to assist. Highly recommended. Thanks !

olpr. · Over 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Custom Product Options does what Shopify doesn't. Problems: 1) It loads unacceptably slowly. I had to do research to find the code to speed it up. This should have been included in the theme. 2) It doesn't have a text entry block. I created a passable workaround using Color Picker without the colors, but it leaves an extra line.

Sauna Swan · 5 days using the app
★★★★★
Shopify

Solid app - we are using it for several years now.

Jaimie Jacobs · Over 7 years using the app
★★★★★
Shopify

Incredible customer service and I could not be more satisfied!

Justchairmats · Almost 7 years using the app
★★★★★
Shopify

Nice app. Great customer service!

Howling Monkey Guitar Picks · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Been Using this app for more than 4 years and we love it!

Vancouver Best Cookies · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

I've just started using the W3 Custom Product Options, and I am thoroughly impressed with its features and functionality. The level of customization it provides for product options is unparalleled. Whether you have a simple product or a complex one with multiple variants, this app has you covered. What sets W3 Custom Product Options apart, though, is not just the app itself but the incredible support team behind it. The Support Center is quick to respond and incredibly helpful. I had a few questions about setting up some intricate options for my products, and the support team guided me through the process with patience and expertise. The responsiveness of the support team is a game-changer. It's evident that they genuinely care about their users and are committed to ensuring a smooth experience. In an era where customer support can be hit or miss, W3 Custom Product Options shines bright with its exceptional service. I highly recommend this app to anyone looking for a robust product customization solution, and the outstanding support is the cherry on top. Kudos to the developers and the support team for creating such a fantastic tool and providing top-notch assistance!

RNB Jewellery · About 20 hours using the app
★★★★★
Shopify

LOTS of settings, options work GREAT as expected -- more importantly: FAST and GREAT support team!

AudioFormz · 14 days using the app
★★★★★
Shopify

Service client très à l'écoute et réactif. Nous recommandons vivement.

BOUTIQUE GF38 · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

I've been a customer for almost three years now. I had a recent issue due to the Shopify theme I was using and W3 responded quickly , updated my store code, and made sure everything was working. Awesome! They were super helpful during the initial code install three years ago too. Highly recommended.

modbox USA · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Great company with great products and amazing service. Always quick to respond and solve any little issues that have popped up.

My Wedding Favors · Almost 4 years using the app
★★★★★
Shopify

It's fine when it works, but sometimes it will not show anything, and it's a bit stressful not to have that complementary information when needed. But when it works, it's great. A little consistency or help with a human could be a good leap forward.

Developer reply ·

I am sorry that you are not happy with the app. Just for the record, we only have human support. No bots, no AI, no automated support, and each of your tickets were responded to within 10 minutes of the initial request when it was made during our business hours. For the last couple of tickets you submitted, it looks like we requested additional information from you, and we never received a reply. Please follow up at support@w3trends.com if you still need assistance, and we will be happy to address your concerns. We hope to hear from you soon. Thank You

California Diesel Manufacturing Shop · 11 months using the app
★★★★★
Shopify

Decent app, affordable, not the most user friendly but it works. Broke my store when I uninstalled though :/

WATSON · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

Megan is super amazing. This is the best product options app. Just a shame there is a monthly fee. Thanks

MDPrintShop.co.uk · Almost 5 years using the app
★★★★★
Shopify

I didnt end up using this app. But im leaving 5 stars for customer service! they were quick and very helpful.

PrankPackage.com · 32 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Highly professional, articulate communication, quick execution and very patient with customers. I am so pleased with this app and the extra service that was provided in customizing the app for our site. I highly recommend this app!

L'Atelier Global · 4 days using the app
★★★★★
Shopify

We decided to use W3 Custom Products for the creation of mechanical assemblies. We are early in the process of migrating to Shopify but so far all of our testing supports W3's documentation . Their support has been fabulous. I've had to reach out 3x and I have received answers quickly. My most recent encounter had to do with a mistake I made and I received all the information I needed to correct my mistake. The application is easy to setup and the imagizer feature was a real win for us. WE are very pleased with the product.

m2-corp · 7 months using the app
★★★★★
Shopify

App works well once it's set up and the customer service is excellent. Immediately responsive and always looking to fix the problem.

Bladetech Hockey · About 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Customer support is quick and very helpful. This is a great app for adding product options if you have a lot of variants.

Ladd Stamps · Over 6 years using the app
★★★★★
Shopify

The app has been working well & my tech support experience was amazing. I'm truly grateful for their five star customer service, highly recommend!

Shaka Packs · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Been using it for a few years. Also switched to another top selling one and tried that for 6 months. This one is by FAR more intuitive and it updates quickly. The set up is easier in my opinion as well. I will say that I've had install issues every single time I've have to update my Avenue theme (and I'm not making any node adjustments) and the lettering comes in all weird and I have to edit W3's code to make it look better - but W3 showed me how to do it. A free manual install has always been done (which they advertise for Avenue), minus when I ran into one customer service rep who refused to install it and wanted to charge me for it (Jason Beldon). Support Rep Megan Dobarganes is THE BEST! She's an outside of the box thinker and provides amazing support. W3 would dominate the market if they could figure out the edit in cart where it doesn't double what's in the customer's cart. That's the only thing holding them back I think, but I bet they're working on it.

Developer reply ·

Thank you for your review. As we mentioned in your previous tickets the "supported" themes are in reference to the auto-installation of our app into your theme. The auto installer worked as intended but unfortuantely your theme styles were hiding text in your product pages. We pointed out where the issue was and possible ways to fix it. Our free support does not include custom theme modifications or style changes. We offer professional services for those in need of additional help. We are sorry that this encounter out of the several you have had over the years have changed your review from 5 starts to 2 stars but we hope we have the opportunity to earn them back Please reach out if you need anything else.

circleandsquaredecor · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

I just installed the app today and had a few minor issues that I couldn't figure out. The tech team held my hand and responded via email immediately with solutions that were easy to follow. We can now offer workshops with variants that have add-on fees, and limit the total class size at the same time. So grateful for the help they provided today! As for the app - so far so good!

Lake and Local LLC · About 2 hours using the app
★★★★★
Shopify

We have been working with Custom Product Options for many years. The product is fantastic, very user friendly and the tech support quick and thorough. I am thrilled and hope to continue working with this company and this app for many years to come!

Crystal Imagery · Almost 5 years using the app
★★★★★
Shopify

I have worked with a number of app developers and I rarely write a review. These folks exceeded my expectations so I had to chime in with a note of thanks. They are real pros and it's a pleasure to work with them.

Riverdale Yacht Club · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

We have used Custom Product Options for a couple of years now and it has been a fantastic app for our website, I am not great with IT and I can use it with ease and we have recently had an issue ( no fault of Custom Product Options ) but our own team and they very quickly jumped to help and have sorted the issue out, great company and excellent customer service.

Sugarfinery London Limited · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

GOODBYE PRODUCT VARIANTS!!! CPO allowed me to get rid of product variants - which were causing so many issues for my store. The new CPO app is really a game changer - it makes life so much easier for us. Plus, running upgrade product reports are much easier. IF VARIANTS ARE CAUSING YOU PROBLEMS, THIS APP SOLVES IT!!!!!!!! THANK YOU W3 TRENDS!!!

HaloidRadios.com · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

I've had Custom Product Options installed for about a year now. Cannot fault the app or the service provided by the team. There's been numerous times I've called upon the help of the developers for various reasons (never for a fault of the app). They are so quick to respond despite being on the other side of the world to me! And they always nail it first time around! So pleased I stumbled across this app, it makes my online store function exactly as I need it to! Cheers guys!

The Cheers Co. · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I loved their support. They even went above and beyond when I couldn't figure it out and did it for me. Just be nice and descriptive about what you're trying to do they want to help you make it work.

Insane Haunt Productions LLC · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

This app has been consistent the past 3 years and works perfectly. Whenever we had questions or needed some assistance the support is the best!

Done With Women · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Absolutely amazing. I'm using Sense theme so asked the team to install the app manually. It was done within 10 minutes and every tiny thing I wanted changed/edited was done incredibly quickly. Absolute stars, thank you!

Manor+Breeze · 21 days using the app
★★★★★
Shopify

We have been using this app for about 2 years and it's helped us grow our business by being able to do custom options for pre-orders, custom framing, and anything else we need for our promotions. Definitely recommend this app.

A.J. Sports World · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

This app is perfect for what we need and has created numerous upsells for us. It's easy t use and the support is super fast. HIGHLY recommended.

The Spa at Yellow Creek · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I have used this app for several years and it rocks. The customer support is tremendous. It has helped our company grow by providing tons of options to our customers. Thank you W3

Planet Tone · Over 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Tired of using Bold Options? So were we. Do yourself a favor and just make the switch. If you were able to figure out how to make Bold do what you want then using this app is going to absolutely floor you with how easy and logical everything is. The integration was a 1 button process. The documentation for this app is absolutely phenomenal, and we were able to make all but two customizations to our site by ourselves without needing programming knowledge. For the remaining two customizations (changing selection border color and altering the functionality of one of the widgets) we opened a support ticket with W3 and they answered both of our questions in plain English, provided copy-paste snippets that solved our problems, and did so within literally minutes of opening for business. We later had an issue that turned out to be a Shopify problem, not a W3 problem, and they were just as professional and eager to help. The only downside to this app is that the customer can't edit options in cart. They told me it's a feature they'd like to see added to the app, but more groundwork would need to be done before such a thing could happen. The drawback is outweighed a hundred times over by the benefits, and my customers are literally reaching out to us with praise over how much better the ordering process is. Thanks W3! Update 10/10/22 We've had to reach out a few times since the initial review to ask how to customize something here and there. Support is always fast, always helpful, very easy to understand. As of now I still recommend them without hesitation!

FuzzButt Fursuits · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

10-2022 Update - I've been using this app for several years now. The support team was absolutely critical in the migration to a 2.0 theme. We ran into an issue the day of the migration and they went above and beyond to not only fix it but help with our particular requests. Top notch!! Fantastic app! Took our store to the next level. I had a few issues along the way and the support was lighting fast. These guys are great!

Rustic and Main · About 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Diese App ist preisgünstig und unfassbar leistungsstark! Sehr viele Möglichkeiten, die conditional logic zu organisieren, Preise hinzuzufügen etc., das Ganze zu einem unschlagbaren Abo-Preis der App. Ich wollte, dass die App schneller lädt bei aufrufen der Produktseite, habe dem Support geschrieben, sie haben mir sofort geholfen und das für mich programmiert. So einen Service habe ich selten erlebt. Die Benutzeroberfläche ist einfach und verständlich. Man kann leicht Überschriften wählen und das Design passt sich optimal an das Shop-Theme an. Danke

Bassaffine · 3 days using the app
★★★★★
Shopify

The Custom Product Options app is just what I was looking for. Although it did take quite some time to configure, the end result is perfect. The numerous options with conditional logic and a product image that depicts the options selected will really help us. This app also has excellent support. Responses were very quick and provided clear instructions. I highly recommend Custom Product Options!

PYI Inc. · Almost 3 years using the app
★★★★★
Shopify

Great customer service. I don't have much experience with the app performance yet. However, the customer support has been really great with very quick responses and solutions to my questions. With the free trial and efficient services, it's a no-brainer to at least TRY this app out! Thank you W3trends team!

lastchancetextiles · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

This app has been a life saver for our company. We have very specific products with a lot of personalization. Custom Product Options has given us the opportunity to positively communicate the needs of the shopper when they are trying to purchase. We would be lost without this APP. Highly recommend.

Love Leigh Gift Co. · About 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Absolutely fantastic custom service! I'm based in Australia and the Customer Service Team were on hand sometimes in minutes of me emailing. I asked for a lot of detail and they really came through, Thank you!

MABROOKATIONS® · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

I have been using this app now for about a year and it is brilliant. I have an online only store for personalised baby gifts and I am able to tailor the personalisation options to my needs to easily, far better than previous apps I have used. The team is also super responsive and helpful with providing advice. Definitely would recommend.

Bunny & Co · 12 months using the app
★★★★★
Shopify

This app is super easy to use and gives us the means to further personalize items for our customers. It also lets us easily do adjustments across all the items faster than other similar apps I have used in the past. I am especially a fan of the conditional logic! Being able to hide or add other components only when needed keeps the look cleaner when not needed. Whenever I have had issues the customer service team has been quick to reply and help.

Shilling Sales, Inc · 23 days using the app
★★★★★
Shopify

This app is not for the light-hearted however once you are able to complete the installation (reach out to customer support and they will be happy to help at least from my experience and somewhat understanding of coding implementation), get comfortable with how the conditional logic system works with your products on Shopify, this app can be worth the price it offers especially with the image customizer feature. Though there are certain features I do wish this app provided which is an ajax shopping cart functionality and the ability to have a type of iFrame window setup or something similar to work with Shopify rather than the need to use a non-Shopify website in order to use the iFrame “Show Popup Window With Info” function within the conditional logic setup. Overall it currently works with what is needed at the moment and one other suggestion I would have for W3trends would be to extend the 7-day free trial to 14 days to allow more time for potential customers to get a feel of the app features. Best of luck and keep your patience!

San Diego Leather Inc. · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

Fantastic app and unbeatable support, thank you! Everything has been great to use and when we've need assistance the team has been most helpful.

KiwiPetz 2008 Limited · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

Perfect integration with our order flow and very helpful support for any questions you might have. I had an issue on initial theme integration and the support team helped me out extremely quickly!

Boutique SC Bastia · 7 months using the app
★★★★★
Shopify

Not an ideal app for apparel. The app requires you to add conditional logic for every product variant so if I have one shirt with 6 sizes and 3 colors I would have to add conditional logic 18 times for just one product. The manual instructions didn't correlate with my theme either. The company did install it within 24 hours though and the video in how to use it is very helpful.

Developer reply ·

Thank you for trying out our Custom Product Options app and leaving a review. The Conditional logic feature is only necessary if you want to perform an action when the customer makes a selection. For example, adding a product to the cart, or showing/hiding an option. It is not necessary if you are simply showing options. Also, please note, Custom Product Options app does not replace the Shopify variants for a product. If you only need sizes and colors for a shirt, then variants are most likely the better option. If you are interested in trying out the app again in the future please reach out to our support team and we can help you decide which options you need and how to configure them.

Warrior Society · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

This app has allowed us to create all the complex personalization features for our custom wine box products. The interface is easy to use and well designed. The support team always responds quickly to questions and are overall very helpful.

Artificer Wood Works · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Plugin perfetto ed assistenza top, fa quello che dice di fare e ti supportano per ogni problema e necessità

Roberto Giannotti · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

Exactly what I needed! Megan was helpful and responsive. I needed a little a little change here and there and Megan took care of it. So happy with the result. Update: Extremely satisfied. Upgraded to the 2.0 theme. It was a great time to try 2 other popular product option apps just to make sure I wasn't missing out, only to come back to this one. This one checks all the boxes. Easy to use interface for setting options and conditional logic, an output that will be easily understood by my customers. I opted to pay for customization so that it would show the base cost and itemized option costs and subtotal in a way that fit with my minimalist theme. Within 2 days, Gabby and Jason helped me install and code it to display exactly what I needed. The final result was worth the back and forth.

Itsy Bitsy Mini · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

I love this app, it helps me add as many variations as I need, the support team was amazing, with quick help even with issues that were not their responsibility. thank you!

Ronin Fine Jewelery · About 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Customer support is always quick to respond. We having been using custom product options app for 3 years and it works well. Especially being able to add-on products that works with tracking inventory.

Bradley's Surplus · Almost 3 years using the app
★★★★★
Shopify

This app is everything we need for our online product customization and more. It allows you to create a "form" which is visible on the product page for products that meet the criteria you've set. This app does that wonderfully, and it is highly customize-able. We use this to offer add-ons such as engravings for selected items in our store, and the app takes care of adding the price of the add-on to the cart. The app absolutely excels at that. Another thing we use this app for (which might not be what the app was specifically designed to do, but does well), is to display a "product builder" for one of our collections. In short, we have a collection that was specifically designed to allow customers to mix and match several pendants into a single necklace. Before Custom Product Options, customers were only able to see the final product in our Brick-and-Mortar store but now, we're able to offer them to see the final product in real-time, as well as the final cost of the entire thing. On top of this all, I want to heap praise on one of their service representatives (Hi Jason! ). He was so willing to help with my problem, despite my request being way out-of-scope for their app. He went above and beyond to help me get things right, and I'm very happy with the final result. If you need a robust product option customizer, you don't have to look any further.

Jens · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

Support is phenomenal and and truly supportive :) Who knew! Anyway, I love the app it is solving some long term problems that will make my customers so happy and able to order easier. Which makes me happy!

BrilliantK9 · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

Our products have many additional options which add to the shipping weight ( and thus cost) and this app handles that for us well. Another nice feature are the use of logic/conditions that hide or show additional options based off previous selections. Customer support has been top notch as well. Highly recommend.

VICE Design Inc · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

I'm using this app purely for the text box option. The other variation options are not exactly what I needed for my shop, but I'm sure they'll come in handy. Support was prompt to reply. They also adjusted the app to my theme for no additional fee, despite them not providing this service. I'd recommend this app for those who are looking to add product options.

Whimsical Lace · About 20 hours using the app
★★★★★
Shopify

Great app, it works, and the support is above and beyond the norm. We ported our store to a new theme and the app stopped working fully, but we got in back with expert help from W3.

Team Wear Store.ie · Almost 3 years using the app
★★★★★
Shopify

I've been using this app for almost a year now. After going through some theme updates, the team at W3 Trends have been more than helpful in ensuring that Cusotm Product Options works properly with each update. Top Notch customer support!

4WD CREW · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

Highly recommend the Custom Product Options app from W3 Trends. Been using this app for years...without the app we could not offer dog coats to our customers in all the colors and sizes we make. The Custom Product Options also lets us offer other dog coat options. Most importantly, we are able to require customers to provide detailed measurements that allow us to customize the fit of our dog coats to the unique physique of a customer's dog. Being able to duplicate and modify the field groups really saves time. From time to time, unusual situations have come up and I have received timely and helpful support!

Voyagers K9 Apparel · Over 5 years using the app
★★★★★
Shopify

Provided really quick help to to re-size image picker images and the app seems to work really well without having to touch code. Other apps I saw did not have so many options, or include the Additional Cost calculator below the item choices, which was essential for me. Thanks for your help

Chasing Threads · About 23 hours using the app
★★★★★
Shopify

This app has been so great! The options that I'm able to offer to my customers are endless and the customer service team is excellent any and every time a question arises. Easy to set up and even easier to maintain.

Patterned Goods · 5 months using the app
★★★★★
Shopify

Just doing a theme upgrade and APP support was brilliant. I have used this App now for a few years and it does actually get me sales. Love the conditional logic which makes it easier to customise to my personal needs and customer demographics.

Lizandez Pty Ltd · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I've been using this app for five years now. This is not a review from a new user - that's five years of using the app, tweaking the app. And enjoying it. First off - the interface is tricky. But it is incredibly powerful. And it just works. Zero downtime. To quote Ron Popeil, this is truly "set it and forget it". Over the years, I've had occasion to ask the W3 people for help on several occasions. Quick to respond, accurate answers. They've solved my problems EVERY SINGLE TIME. Sometimes it's a tweak to my website to get the result I want and they make it happen. I give them permission through Shopify, and for a very minor fee I get the result I'm looking for. If you visit the "design your own" portion of my website, you'll see their app in action. Great app, great staff, great service. Seriously. If you need product customization, then you need this app. Richard Ash Folkcraft.com

Folkcraft Instruments · Over 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Like most apps, once you get the hang of it, it's great. They have good help videos, and I am pleased with how it works and how it looks on my website.

https://www.untamedfernie.com/ · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

Very happy with the overall design and capabilities of this app, the BEST out there and we've tried others that did not provide as many options and were not user friendly. This app team will not only support you directly, but they have also taken time to create many useful video and written tutorials on how to use this app to get the best out of it for your store, which most developers do not offer. We have received unbeatable customer service every time we contacted support. They have always provided us with exceptional and prompt support, always very professional and knowledgeable, a pleasure to work with. Thank you Jason and the whole W3Trends team!! Highly recommend this app and team, stop looking, you found them here.

T H R E E L I S T · 10 months using the app
★★★★★
Shopify

I went through an extensive evaluation of the top 5 custom product options apps and W3 Trends exceeded my expectations. These apps are NOT all the same, and neither are the teams that deliver them. The app is great, the interface is simple and the capabilities match the product description. More than that though, the team at W3 Trends was outstanding, quick to respond, went above and beyond and really came through in the end. It is a huge relief to know that moving forward a key part of my business will be in good hands with the W3 Trends team, and their awesome software. Thank you!! Update: I've been using this app for 2 years now. I'm so impressed. More importantly, the customer support team is awesome. They respond quickly and help me get new features added quickly and troubleshoot anything that I can't figure out myself.

The Catholic Woodworker · About 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Literally the best customer service I have ever experienced. This app should have solved all of my problems, but for some reason it wasn't working quite right (it ended up being something in my own code, not anything from the app). These guys spent HOURS trying to track down the issue, and kept me updated the whole time. The app itself is great, but the service can't be beat.

★★★★★
Shopify

Terrible service, when i ask to fix the problem from the app Changes the price on the product page when an option with an upcharge is selected, changes the item price in the cart to include all upchrage products, and install image customizer. their only answer was to pay 187.5$ to fix it bad service. non-functioning app. DO NOT BUY THIS APP.

Developer reply ·

Sorry to hear that you were not happy with our service. We had offered to look at the issues you were experiencing but you never accepted the collaborator access request so there was very little we can do. As for the additional charges, those were for the data entry and custom configurations you were asking for us to do that are outside of the standard functionality of the app. If you are still interested in us taking a look at your installation just let us know and we will get it set up for you.

Germotte Photo & Framing Studio · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

This app and the support behind it are so awesome! I have this app on probably 15 sites and it works very well, easy to install and always very well supported!

Ink The Cause · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

Customer support goes above and beyond to get you the results you want. We wanted an app that provides great ROI with support to back it up. This app does both. Simple to set-up, does everything we wanted it to do, and we couldn't be happier. Thank you so much to Justin and the team. If you are looking for an app to help you customize products, this is one you should definitely check out!

Lee Laa Lou Inc. · 2 days using the app
★★★★★
Shopify

Very easy to use app! And customer service has been top notch! We switched from a different custom product app by another company - the other app was glitchy & hard to get a response. Glad we switched! We are very happy.

You Are Beautiful · 27 days using the app
★★★★★
Shopify

Love this app. Really helps my customers walk through our ordering process very seamlessly. There are so many options to make everything very clear.

Perkie Prints · 26 days using the app
★★★★★
Shopify

Great app, better support. Does what I need it to do, and support goes above and beyond to help when asked.

Deco Miami · Almost 4 years using the app
★★★★★
Shopify

This app is really a winner. Despite a UI from the 80s in Russia, it is super flexible and most of all compatible with wholesale portal as the way they handle the cost of the options is unique. That is the reason I am using it. We have more than 400 paintings and 1400 variants. I needed an app to manage the sell of the frame option. Do not know if it can help others but with this app, I created first the master combinations (ex:40x40cm and 100x100cm to cover all scenarios of my catalogue of products, Then I created the 'slave' visual option for each dimension by associating a picture of the 3 different colours of my frames to a hidden product. By doing this, when someone is clicking ont he picture, it is looking at the correct frame dimension and associate cost). Trust me, it is just wonderful and it is the only app that was able to do that without managing a stock or creating virtual variants (that pollute you interface). To make it work, I then created the logics for the master combinaison saying that it must be display on each products page only of the tag XXXxXXXcm is use. In order to automatically add the this tag on the products, I just installed an auto-tag app creating a logic to use the variant name (ie 40x40cm) as a tag...and bing ! everything is automatic. It is still a good day of work to setup everything but trust me, this W3 option app is magic. So why only 4 stars on not 5 ? Simply because the support team just disappeared. They were amazing when I installed the app few months ago but recently I add an issue when we launch our website (critical moment) and the app was not displaying properly on mobile. I had to deactivate it (= loss of $) and after a couple of days without answers, I finally received an email that they will investigate...then no more answers to my 3 follow-up emails. I finally found the issue by myself as I understood the situation with them was hopeless (it was conflict with another app) . At this day, I still waiting for a message from them. I even told them I can told them which kind of app is in conflict so it can help others clients but they seem not interested. I was just hoping more reactivity especially when you GO LIVE and have hundreds of people visiting the website. So just be careful and double check with them first if they are available for your project. If no answer, you better have to find an alternative as you need their support to install (if not basic theme) and to understand the 'soviet' UI :) Hope they will get back on track soon and focus again on this app (indeed, I assume they are busy with new apps they released).

Eyefood Factory France · 2 months using the app
★★★★★
Shopify

I have used this app on multiple shopify sites! It is super user friendly and if I ever have issues or find bugs, the support from Justin and Meagan is fantastic! Highly recommend!

CraftingByMayra · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

The customer service is responsive with this app. It's a good thing because you might need it; my Shopify Theme could not use the Automatic Installation. However, Justin installed it manually for me within an hour of my request, and they did answer a plethora of questions I asked before I was able to set it up successfully on a Copy of our site before I reuploaded the Copy to the LIVE area. (By the way, a Shopify tech told me that APPS would not work unless they were on the LIVE site. WRONG! I got better info about Shopify from the folks at W3Trends! Thank you, Justin!) The reason I'm giving it four stars instead of five is for two reasons: 1. The dashboard usability could be a bit clearer. Even though there are video tutorials, some actions happening on the screen were not made clear in the narration. 2. You can't use apostrophes in your titles above text boxes. Sometimes, ya just gotta have apostrophes. I had to change my verbiage to comply with the code. I understand, from over 20 years of working with my business parnter (in a separate business), who is a programmer, code can't always handle apostrophes, but there are ways around that. Now we'll see if people will use the function to add a NAME to their purchased products we have to honor nurses, doctors, military, firefighters, and police. Note that within the APP portal, you can use HTML to text you may want to add below your actual text boxes. I added RED and BOLDING to some fonts so people will readily see instructions as to how to give us the Titles and Ranks for NAMES, or just the NAMES they want on their products. Overall, great job, folks! Thank you for all of your patience and help.

★★★★★
Shopify

The support team is amazing, quick, helpful and thorough! Megan, thank you! We added another app that messed up some formatting and Megan helped identify the issue and address it quickly and seamlessly.

Sniper Skin Sports · Almost 4 years using the app
★★★★★
Shopify

I used this app to create complicated price options with conditional logic. It was very easy and intuitive to set up and this App has been able to fulfill every need I have for my store. The support I have received from Justin and Megan has been OUTSTANDING! They respond to my emails very quickly and are very clear with their instructions. I have tried two other Options Apps in Shopify and this one is by far the best and it is affordable.

Everyday Artifact · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Really good app, you can group functions by accordions. Great and fast technical assistance. 4 out of 5 stars because to change some things (ex. the color of the accordion bar) you have to modify the code of the theme (it would be better to have this option as a function of the app) but the assistance will help you out with this. With their help I managed to do that even if I don't have any knowledge about coding

Laurels Apron · 1 day using the app
★★★★★
Shopify

Very quick response from the team. I needed a way to show an option was sold out and they created a pop up to say the item was sold out and made it so the item couldn't be added to cart. The app is generally easy to use and great for custom options.

Misfit Makes · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

The support is truly horrible. They messed up the install of our theme which led to huge issues in our store. When we reached out for urgent help, they just gave us generic answers. STAY AWAY!

Ferris Wheel Press · 5 days using the app
★★★★★
Shopify

Whit this app I'm able to make tailor products. I've had some problems with my theme but the customer service helped me to solve those issues! Highly recommend!

Creazioni Fadal · 6 days using the app
★★★★★
Shopify

Excellent customer service!! At least they understand what you looking for easy to download highly recommended

Moda Seating Corp · 20 minutes using the app
★★★★★
Shopify

What a great app and the super behind it I must recommend your can never get such detail app for custom made product I have tried many apps but this one is best out of everyone.

La'Marvel · 7 days using the app
★★★★★
Shopify

After switching from the OPTION APP BY BOLD, I found this APP is a problem solver, I use it as a customizer for my product, and it works great especially the special feature "image customizer", it makes the features visible to my visitors and makes it much easier for our client to customize the products. I did have some issues when using this APP, we must have sent more than 20 emails asking questions. Megan is so helpful, she is so patient with my questions and my poor expression of English, and she solves most of the problems very well. Thank you so much!

rospins · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

We manufacture expensive products that are customizable so options that require conditional logic are required. It can get pretty complex. We'd been using an app by a big developer but any time changes had to be made to products it was always a clunky hassle. We were also using another developers expensive app as a product builder or visualizer tool but it had many issues on the back end that they couldn't overcome and any support, in general was pretty poor. We put up with it. So, we decided to give Custom Product Options a shot. It's shaping up to be a great replacement for both apps (which will save money). We are really leveraging the image customizer portion of the app. The level of support and responsiveness to questions or technical issues has been outstanding so far. Very impressed! Thank you. Update: Continue to be very responsive and helpful to requests - above and beyond. Recommended!

Spyder Industries · 3 months using the app