Privy ‑ Email, SMS & Pop Ups Delisted
by Privy Operations · delisted from the App Store
View in Shopify App Store ↗Reviews (4230)
I'm not a fan. A lot of functionalities and customisations are missing and I feel like every time I contact support to fix something, it can't be done. I've been emailing back and forth to get my fonts fixed (it wasn't displaying the correct font on mobile) and to get my custom fonts installed for weeks and my website even froze because of this in the process... The abandoned cart email images are super small and they cut off the text, which just doesn't look good. And they also send the email even if the customer removed the item(s) from the cart, meaning that they get an empty email... Their landing pages are not easy to edit (they use their old software?) and I can't use them because they don't look good/on brand. They have very limited fonts available. These are just some of the things that I'm not happy with and wish I knew about before switching to Privy.
Developer reply ·
Hi there - I'm Alex, the CEO of Privy. Thank you for this feedback. I've sent you a note to see if we can get you sorted.
I was really hopeful about this app, but why charge $30/month which includes sending emails?!?!? Sending emails should be standard and included. This app is extremely expensive.
Developer reply ·
Thank you for your feedback. We value your input and are committed to improving our service. At Privy, we strive to provide a comprehensive suite of tools to help businesses grow, and this includes email marketing as a core component of our offerings. The $30/month plan not only covers email sending but also a wide range of features such as advanced targeting, automation, and integrations that are designed to maximize your marketing efforts. We understand that affordability is crucial, and we’re continuously working to ensure our pricing reflects the value delivered. If you have any specific needs or questions about how to make the most of your subscription, our support team is here to help.
I give two stars instead of one because their onboarding was fantastic. Everything else beyond that sucks. You do not get an account manager past that first onboarding meeting. You are just left on your own to figure it out. Live chat my ass. They take a long time to email you back and when they do they are not helpful. So sad. Waste of money.
I am VERY disappointed in Shopify. They got too big and discontinued their phone service. This shows they do NOT care at all about their customer, but about MONEY! Very sad. They have also moved their chat service overseas. When available, is not very helpful. Before this change, I would have given it 5 stars, Their phone service made all the difference. If you are looking to start a website, I would keep looking.
It started good but prices kept increasing. Like many other negative reviews have said - its mainly a pricing issue here. I have about 20 apps in my Shopify store and this is the only one I have something negative to say about. The communication from privy is very poor about their price changes, limitations and caps etc. They talk ALOT about what they can do for your business and how proud they are to be one of the top marketing apps and bla bla but they dont actually specify information or give details on when things change. You just receive generic emails that dont include any straight forward information. As my email subscribers grew my price increased from $30 to $90 in a short amount of time, which is way too much of a jump, so they stopped sending customers discount codes when they signed up, yet they still collected that $30 each month. They never even told me that my coupon codes would stop sending either, I had to find out from a customer who had signed up and she received an email with a blank discount code?? They are so sneaky its insane!! If you dont agree to the new pricing they also put limitation on your account and what you can do in the app, you cant even access anything unless you press agree basically. I ever only used privy to collect emails and send out coupon codes + abandoned cart emails. Just those 2 simple emails, not everyone wants or need to use privy to set up 10 different kinds of email annotations, they should not charge you depending on how many subscribes you have alone, they should offer more price plans/tiers depending on your business needs instead. But they seem to care more about money than customers needs. A very miss-leading way of doing business. Maybe this works for lager companies that doesn't care about a $60 increase but for a small business like me in a time like this, its truly not a fair or reasonable increase. There are many other apps out there that can do exactly what privy offers but for less or even some free. I would highly suggest trying other apps or else you will be paying minimum $90 before you know it.
The app has some issue. Trying to cancel the subscription and nearly impossible. No contact phone, the reps leave the company making it impossible to cancel. So, if you use this app plan on 2-3 months of back and forth trying to get them to cancel the account.
I have 1,000 people who signed up for email. Only 300 are mailable and 220 can be texted. It is very frustrating that I can have an offer pop up in exchange for email and text, customers sign up, but since they didn't click the stupid check box (that isn't required by the customer), I can't contact them?! WHAT A WASTE.
I have been using this app over a year but recently I have had an issue with my conversion campaign people kept getting error. I had no idea the problem was going on until some new website visitors used contact form to inform me that Spin and Win is not working. No idea for how long. They fixed but it happened again and again. Last drop was without sending notification they increased price from 15 to 30.. For small businesses there are many options out there for same function and better price. Privy has such a limited templates for emails. None were ever useful. I had to design template on other app all the time and then upload.
If you're a smaller business and think this will be a game changer, it won't be. I noticed no significant improvement after downloading privy. Get a different email app, there are way cheaper and better ones out there. The popups and cross sells are nice features, but not worth the price you will pay for them as they charge you for each "email subscriber" you get, even if you don't use their email services. If you reach out to support they usually just copy and paste a section of their policy in there and suggest that your account could be banned. Safe to say my experience and many others hasn't been good with Privy. I wish I could keep it for the popups only, but it isn't worth the money. I can't believe how many people have downloaded this, it's insane the manipulation they have. Also the support is subpar at best, honestly, it's pretty terrible. Download at your own risk, who knows, maybe it will help you a lot.
The service is terrible. Tried to message and email them hundreds of times and no real response for my issues.
I mean, it was reasonable easy to setup & find our way around it... But it never actually sent any abandoned cart emails, which meant we had to stop using it & cancel our account. Was pretty disappointing tbh.
The app is fine but I wish they gave more support and on going help with flow emails and texts. They leave you to your self after paying unfortunately.
Customer service is not good. I have had an issue now for more than a month. Send numerous email and issue still not fixed. We are working on switching out this app.
This app is great for pop-ups and i used the free version for almost 2 years. i then upgraded to the paid version which is combined with emails, and moved my email marketing over from Mailchimp. Unfortunately the Privy email marketing aspect of the app leaves a lot to be desired. Analytics are not very deep, and there isn't a way to cue any new email sign up from the store (not via a pop-up) to receive the welcome series. It integrates well with the pop-ups but is lacking in other ways. So i will be exploring other options. Not worth the monthly cost for pop-ups only, and not good enough as an email marketing app. I wish there was a cost-effective way to just use the pop-ups because it's too expensive to pay this fee and another email marketing app fee. Disappointed.
Surprised Privy's prompting me for a review since they have just tripled what I was paying. It's well integrated into my site it so I am going to pay (a logic which I suppose they were banking on?) but it seems almost unethical to jack prices up to such a degree.
In general it's a good app. However, it's insane that they don't let you enter your campaign when you need to upgrade your plan. Basically you are still paying but you can't view/edit your campaign any more. The pricing for pageview doesn't make sense too. It won't fit unless you are a shop with very minimal traffic.
Developer reply ·
Thank you for sharing your feedback. We do want to let you know that we recently removed this traffic limitation on our Free Plan. We heard customer feedback and simplified our plans to be based on mailable contacts. So you can get access to all the tools you need to grow your sales in one easy to understand plan. One of our Privy coaches will be in touch to help find a solution that will work for your business.
Even after the discount period is barred, Discount has been activated because of this app. Beware while using this one!
I was really bummed when Mailchimp was no longer available via Shopify, and thought Privy would be a good choice. It is not as user friendly as Mailchimp, and it offers nice templates, more mobile friendly versus desktop. HOWEVER, back in February/ early March I noticed my emails said it was being sent however people were not receiving them. I also noticed the % of them being opened dramatically went down... probably because it was not being sent. I paid for the $20/month membership but due to the problems as well as with COVID - I cancelled, yet I still am being charged which I am trying to deal with currently. All in all, started off decent... but now I am getting frustrated with it.
Yeah this app works, but, they count EVERY PAGEVIEW your site gets against your monthly total, NOT CAMPAIGN VIEWS ONLY. Why should someone that doesn't see any popup count toward my monthly total?!
This is certainly not easier than Mailchimp-which is free. I want to try Privy for a bit but I doubt I'll stick with it.
ONLY used for a day and continue to get review notification. so far so good. 5/10/2019 Upgraded to paid. too expensive for what is offered. Downgraded back to free. 3/2020- Free stopped awhile ago but id never deleted the app. although i was not receiving services, privy was still tracking my activity and new subscriber emails! Not cool.
The Contacts feature is not easy to use or navigate. Wish we can manually add contacts in the Send area for the newsletter
Just need to get rid of the pop up so I can get to settings . It wouldn’t let me click on anything else
I just wanted a simple app to have a welcome email giving a discount code when costumers give their email address. I'm a small shop and I don't have a lot of online sales yet. I wanted a free app but of course, they're blocking my campaign so I upgrade. I'm not impressed.
Cant preview doesn't seem to work properly...………………………………………………………………………………………………………..……………………………………….
So far, not going great. I have no preview of anything I'm creating so I have to keep guessing what everything looks like before making it live...making a great deal of extra work. No sure why this is happening but it's frustrating.
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. Please send us an email at support@privy.com and the team will give you a hand when they are back online.
Need a bit more time using the product before I can write a review. Still eight days left in free trial. Today is the 1st day I did the integration and noticed I missed out on getting many emails because I had not completed the integration!! But so far - the customer service call was nice.
Developer reply ·
Totally understand if it’s too early to give an accurate review. As you get started, feel free to reach out to us for help at support@privy.com, check out our help docs at https://help.privy.com, or sign up for a live training at privy.com/training
some things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoyingsome things were annoying
Developer reply ·
Totally understand if it’s too early to give an accurate review. As you get started, feel free to reach out to us for help at support@privy.com, check out our help docs at https://help.privy.com, or sign up for a live training at privy.com/training
It's quite difficult to understand. There are nothing to help you understand what each item is and how to use it (hover overs or links to explanations). My intent is to offer a download to a client when they sign up for an email, nothing to help me understand how to actually accomplish that. I will be uninstalling and continuing to look for a solution.
Developer reply ·
Thank you for the feedback. If you're still interested, feel free to reach out to us for help at support@privy.com, check out our help docs at https://help.privy.com, or sign up for a live training or watch tutorials at privy.com/training to see what Privy can do for your business.
Just installed, testing out. Looks like it requires you to review with a certain amount of words and starts before completing setup. Trying to figure out how to change the send from email. It's not finding my DNS records right away. Reading their help files. Hopefully I will figure this out soon.
Pricing is better than a lot of other competitors but rightfully so...just not a good user experience and the aesthetic + default templates are very unappealing. I will be looking into alternatives soon.
Developer reply ·
Thanks for your review! Anything we can help with to raise your rating and help you get going? Hit us up at support@privy.com
keeps asking for review. pop up and email are billed separately. first 10 test emails went to google spam while mailchimp didn't trigger that
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. Please send us an email at support@privy.com and the team will be happy to see if there's anything on our end we can do to assist with the spam filtering.
Haven't used it yet and forced me to make a review. So not sure what it wants me to say. Maybe give me some time first.
Only sent 1 email to my entire contact list for some reason, will re-review when that gets sorted. Creating emails, pop-ups, etc. is nice though.
Haven;t been able to use it enough to know what to rate it. maybe don;'t ask for reviews straight away
It used to be very affordable. They recently increased their prices and it's almost $600 month! WAY too expensive and now I'm looking elsewhere to replace this app. Just wanted to give others the heads up.
Developer reply ·
Thank you for the feedback, and I'm sorry you were disappointed by our recent price change. We believe our new pricing puts us more in line with the needs of the market and the majority of our customers who are getting more features for a better value. If you're an existing customer and your price was negatively impacted by this change, we'd be happy to work with you! Just shoot us an email at support@privy.com and we'll put you in touch with the right people.
not sure what happened. timed out. so I don't know if it is good or not. I was trying to make a campaign tried to give one star but wouldn't let me
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. I forwarded this issue to the support team and they should be in touch. You can also reach out directly at support@privy.com if it doesnt get resolved.
You know, I'm new to the app, and for the few days we've used it, it's done its job. The one thing I'm not crazy about it being prompted to review it immediately when downloaded and again every time I open the app. It would make more sense to wait a week, to allow people time to leave a real review of how the app works or has helped them.
You cannot review an app if you just downloaded it. Be realistic and allow customers a 7 day to 30 day ability to review. Why lie and give any starts especially 5 star review just for downloading. Shopify needs to reign in these app developers. Everyone is hungry to make money and a sale. We will all get there, in the meanwhile slow the "f" down seriously. So far seems easy to download and setup. No idea how it will work at this moment. Whether good or bad, I'll update my review.
I am undecided about it right now because I have not had enough time to use the app thoroughly. I do know that it tells me to do this every time I go in and that is rather annoying so I am hoping if I leave a review it will stop doing that. I also get less than 1500 visits to my site but the app is telling me I will have to get off of the free plan but my google analytics shows 1.2k visits last month. I will leave the review at 2 until I have more time and they are able to help me understand the "free" option. I only plan to use the free option until I learn the program and have more traffic.
Developer reply ·
Totally understand if it’s too early to give an accurate review. If you reach out to us at support@privy.com, we'd be happy to explain how we're calculating your pageviews. Please send us a note!
While the design interface is great, Privy will not sync my existing Shopify contacts into the dashboard contacts list. This has to be done manually via a CSV file. So if you are gathering contacts without a Privy approved app directly into your Shopify Customer list, even though they "accept email marketing," then you will have to do constant manual updates to keep the lists synced. For example, if you are using an email signup form that is already integrated into your Shopify theme, Privy will not recognize these contacts and force you to do a manual import. So if you are happy using only what Privy gives you, then you are fine. If you want to use what is already integrated into your theme, then be aware Privy will not accept these contacts.
I loved this app, until they started the most ridiculous pricing system. Somehow pricing has gone from $24/month to $70/pm. I will be uninstalling it now. Not so great if you're a small business hoping to grow
Can't comment much about the app, but was getting a lot of emails suggesting I book a call so they could run me through the tool. Blocked off precious time in the calendar only to have no one call me, and no one respond to the emails I sent. Not impressed.
Developer reply ·
Hi there, I'm sorry for the mix-up here. A member of our team has reached out via phone and email. If you have any further trouble getting in touch or if you have any questions at all, please don't hesitate to reach out to us at support@privy.com
I've set everything up, following the instructions. I don't see the pop-up coupon box on my website.
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. Please send us an email at support@privy.com and the team will give you a hand when they are back online.
The app just kicked me out and did not save me updates. I don't know what I did wrong, this was a waste of time if it did not connect to my store. The app kicked me out without saving my corrections to the pop ups.
customer service is by chat only which is very inconvenient and very time consuming. privy should offer at least an online screen sharing service such as join.me or the likes for troubleshooting technical issues. you don't even have the option to copy and paste a screenshot via the chat sessions- you have to download a screenshot you want to send them, then upload it as an attachment- what a waste of time!! it's very frustrating.
prompts me to leave a review too frequently. super annoying! Maybe just go slower with that request and let it happen organically!
I think it could be a lot more user friendly, the templates are not great, I would like them to look more professional
Two stars because it works. Loved Privy but now they want to charge me a ludicrous amount per month based on my page views. Uninstalled and moved a a competitor app that’s just as effective.
Developer reply ·
Thank you for the feedback, and I'm sorry you were disappointed by our recent price change. We believe our new pricing puts us more in line with the needs of the market and the majority of our customers who are getting more features for a better value. If you're an existing customer and your price was negatively impacted by this change, we'd be happy to work with you! Just shoot us an email at support@privy.com and we'll put you in touch with the right people.
It’s really difficult to customize. I can’t put Japanese characters when I edit on pop up. I’ll come back after it developed.
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. Please send us an email at support@privy.com and the team will give you a hand when they are back online.
The pop up portion of Privy was extremely helpful, now that mailchimp does not integrate with Shopify and we've tried Privy it is extremely disappointing. Its not an intuitive UI. The text color does not match when you send the test emails and you can change it, but it does not change on the test email. You can't get customer support. Help features are a contact sub,mission form that doesn't even get addressed over weekends. I easily would've rated Privy 5/5 stars for the email signup pop/up...that's the only reason this isn't a 1 star
This application has a powerful user interface and lots of interesting features. However, it is incompatible with Rejoiner , maliciously altering email addresses sent to our external list . Do not recommend
Developer reply ·
Thanks for your review! Anything we can help with to raise your rating and help get you going? Hit us up at support@privy.com - we would be happy to help.
gyfutlvvvvvvvvvvcgdflyghvchfdyftugyhbvjgcfdtyghvjchfdftyghjbhvrgrttrgtewdfgrwedfsdgredfgrefreefdrefdgef
Developer reply ·
Thanks for the review! Let us know if we can be of any help at support@privy.com.
Pestered me 4 times in 1 minute for a review after logging in for the first time. Nightmare already. What more do you need from me?
Developer reply ·
Totally understand if it’s too early to give an accurate review. As you get started, feel free to reach out to us for help at support@privy.com, check out our help docs at https://help.privy.com, or sign up for a live training at privy.com/training
just installed and they are already asking for a review before even being able to use it. i will update the review once i have tried more. so far it's confusing
Developer reply ·
Totally understand if it’s too early to give an accurate review. As you get started, feel free to reach out to us for help at support@privy.com, check out our help docs at https://help.privy.com, or sign up for a live training at privy.com/training
I battled to set it up. I contacted support a good few times. I persevered because maybe it was me being a dork...and I am now holding my breathe that I did it right.
Developer reply ·
Thanks for your review. I just looked at your account and it looks like you have a few Privy accounts set up for this store which might be causing some confusion. I'd recommend sending an email to support@privy.com and they can reach out with help when they get back online.
Difficult to use vahnfnfiafonjvldsnfvodnvisnvdsjNV"jsjfvidjvn'znvsjnvkinvdsnvdsnvdsNvipdsnvidsjvidsnvdnvidsn
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. Please send us an email at support@privy.com and the team will give you a hand when they are back online.
I really had high hopes for this app but after the 6th time of having to customise pop ups i give up! I saved it each time & the pop up's change back to how they was very frustrating i will now look else where.
Developer reply ·
Thanks for the feedback and sorry about the issues you are experiencing. Please send us an email at support@privy.com and the team will give you a hand when they are back online.
The Automate plan is described as "Designed for SMBs investing in list growth, email marketing & reducing cart abandonment" and this is REALLY misleading as cart abandonment features are only available on the commerce plan.
Developer reply ·
Thanks for the feedback and I'm sorry you didn't see what you were looking for. The Automate plan includes the ability to send automated cart abandonment emails and you can use exit intent to save people before they leave. I believe the feature on the Commerce plan i am guessing you are referring to is cart value targeting which I just added this to your account.
I used this app because it was the highest rated. I really just wanted a simple email app. Not sure i want to torture my customer with pop ups. I guess being polite is old school....
Privy does what it says it will do, but the customer service is weak. Not impressed with the support at all, have had a couple issues come up none of which have been resolved by the Privy team. They basically give me a common sense reply to do something I've already tried. Privy is essentially one of the best pop up options until something better comes along. Can't stand the fact that I can't integrate my own sending domain...feature doesn't work at all.
LOOKING TO LEARN MORE AND THEN WILL WRITE A REVIEW AFTER USING THE SERVICE. AT THIS TIME DON'T HAVE MUCH TO SAY.
I am not getting a chance to complete this. Your review pops up b4 I"m done. I am not getting a chance to complete this. Your review pops up b4 I"m done. I am not getting a chance to complete this. Your review pops up b4 I"m done.I am not getting a chance to complete this. Your review pops up b4 I"m done.I am not getting a chance to complete this. Your review pops up b4 I"m done.
Ok functions and tools. Design? ...Offers the exciting appeal of a phone book. Banned Skate Shop, since 1993 Our experience. Hours to learn and navegante, to a superficial end result. Lacks ergonomics, not intuitive, difficult to navegante for a non-geek user.
What the? Why was I shot straight into the review? I'm just poking around the app to see if I want it.
Had to stop the campaign since the design get constantly messed up.
I am still trying to install it so I don't have much to say other than I think it would make sense for me to try it out before I give a review. Thanks
Another one of those SUPER slow "live help" features, where it seems like they are helping five other people at the same time. But is IS there, and you can often fix your problem on your own while waiting (my case), and it is free....
its a little hard to type in the sections and a few things I have saved, aren't saved on the actual site its something totally different.
No pop up here and an automatic signup pop up is appearing on my site
They want me to leave a review and I haven't even finished setting up the account. That should say enough about how they have so many reviews.
Easy to set up, but it's not working properly! I make changes and it's not updating on the website... Very annoying and disappointing. I hope I can figure out wth is going on!
The idea of the email popups is great but it is hard to figure out how to set the campaigns up.
it's ok. free version is barely acceptable.
The mobile version of the popup is showing the HTML code instead of the title, and the support team hasn't responded to my inquiries.
Not sure why you have to upgrade to sync an email address. Not cool to say it is free and then upsell us that way. You can mention it on the front of your website in big bold letters up top where we can see it instead of having to look for it. Mention that you have a free version where you can't sync your email address and then mention that you have a paid version where you can sync your email address. People appreciate transparency and being up-front instead of finding out later. I think the free version should let people sync at least 1 email address and the paid version should let people sync multiple email addresses.
A little difficult at the beginning. can't figure out where to start designing email sing up pop up
READ THIS if you are an Infusionsoft user or somebody wanting to save some money on monthly fees. We considered Privy when looking for an IS friendly pop-op. Paid version of Privy is overpriced compared to MailMunch. If you're looking for a good popup that is competitively priced, check out MailMunch. They (Privy) offered a sales price to us when we first signed up, but the day after it was no longer available and twice the price. It was easy, but really all PopUp apps are well designed. Money saved is added margin, so we looked for another option and glad we stumbled upon MailMunch. Great service, awesome analytics, and an outstanding alternative product.
Disappointed. Spent time creating the campaign and just had two questions I needed help with to complete it. Was responded to with a read the How To page, which I had obviously done and hadn't found the answers there. Which he responded to with a rude this = that (still not answering the question). Could have been a good 5 stars but there are far too many good apps out there with incredible customer service to waste time on one that is not helpful and rude.