Swym Back in Stock Alerts
by Swym Corporation · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (441)
It was a pretty good app, but now it's paid only. The entry level plan costs almost as much as Shopify itself.
Srihari and the team were able to resolve the issue efficiently and provided outstanding support throughout the process. Their assistance was greatly appreciated, and it’s reassuring to know that we’ll be in safe hands should any future issues arise.
Amazing Support Experience with Vijaya I had some confusion around our Back in Stock setup, and Vijaya went above and beyond to help me. She quickly identified the issue, explained it in a very clear way, and guided me step by step until everything was resolved. She even reassured me on how to manage old app code and made sure our new Swym button was set up correctly. Her patience, clear communication, and deep product knowledge really stood out. Thanks to her, we now have full confidence in our setup. Excellent support — thank you, Vijaya!
I love the app and also on the way to download the wishlist app as well. Customer Service is definitely one of a kind, very fast, quick and easy to work with. Love the App and Team!!!!!!!!!
Update: This issue seems to finally be resolved (within a few hours of posting a review). Once we've had a chance to test it in a real-case scenario with a multi-sku restock we will update our review. We've been using this app for several years. It has been great...until recently. For some reason the app now requires a wait of several hours before the inventory numbers sync and "stick" between Shopify and the app's system and results in the BIS alerts not being sent when triggered manually. This causes multiple issues and prevents us from really using the app (that we are paying a pretty hefty fee for!) to its full potential. It makes it extremely difficult to time promotions, etc that are related to restock events. We have been in contact with the developers about this issue for the last 6 weeks. They have finally acknowledged that the issue exists, but have still not been able to resolve it. We've spent countless hours trying to get to the bottom of the issue and create work-arounds for a service we're paying the app to do. If they are not able to resolve soon we will be exploring other options.
More than 5k people signed up for restock alerts, the app didn't send a single email... nothing to add.
I've only just started to use this app and so far I'm really impressed. However, i am even MORE impressed with the high-level customer support and how quick the team are at responding and providing support. This app was used primarily as a waitlist feature, and with team member Dash's endless support, it's actually really easy to use and seamless. Takes a little getting used to but once you get it, it's so easy.
Thanks to the team at Swym for the great customer service. They were truly on top of it to make sure that everything was working for our store.
Many Thanks Leandra! - Great Plugin und perfect support from your side. Best
This app has worked very well for us and has led to many sales when an item comes back in stock. Their support team is very responsive if an issue ever arises.
This app worked well for me. It did everything I wanted it to. Adding the "Notify Me" button to my products was simple. My only criticism is that the interface to get reports or to make changes to notifications is clunky and not user-friendly. It took an hour on their chat to get a notification message updated. Other than that, everything works great.
The Swym team is absolutely amazing and super attentive! They helped us set up the SMS back-in-stock alerts when we were running into a glitch with our SMS provider. Top notch work!
Very good customer support for queries and imports. System is easier to use on the whole than alternatives. Great reporting and analytics available. There are a few things which rely on their hard coding still, hence great customer service being so valuable. Thanks!
It works; a couple of customers have used the back-in-stock notification already. I couldn't get the stock button on to our store, so I logged a request, which was sorted within a couple of days. Great customer service and app so far.
quick set up, had a glitch but customer support was helpful when I had a question they got back with me within a couple of days
Was looking for a free 'back in stock' alert app and found this. It's pretty good for a free app and does the job and if any issues/questions the support team is super quick and helpful.
Great app for keeping customers up to date with stock levels
Amazing support and the app has been a real game changer for us :)
Meh… too many issues. I just found out the program hasn’t been sending out notification emails. There are too many of the types of apps available to put up with one that doesn’t work.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to share your valuable feedback. Your input is truly appreciated, and we are disappointed to hear that your experience with our app did not meet your expectations. On debugging the issue you mentioned, we found that the back in stock emails were being sent successfully until June 19th. Since then, due to no product restock updates, subsequent emails have not been triggered and this could have been caused due to multiple reasons. We tried to reach out to you via email to understand the issue better and to check if the issue is from our end however we did not hear back from you. We value your experience with our app, and we would love the opportunity to assist you in setting it up again, ensuring that everything works seamlessly. If you are still interested in exploring the benefits of our back in stock app, please don't hesitate to contact us at your convenience via email. We are dedicated to assisting you and enhancing your experience with us.
Great program and most of all great customer service. Any time i have needed support setting up the integration, email flows etc the team has been quick to respond and help! I recommend
We had back in stock alerts set to manual send only but the app just randomly started sending out hundreds of back in stock alerts for products that were still out of stock. Really poor experience for our customers and very embarrassing for us.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to share your valuable feedback. We are disappointed to hear that your experience with our app did not meet your expectations. On paid plans, our app is designed to send out the back-in-stock notifications automatically to the subscribers as soon as we receive a restock update from Shopify. Please be assured that our systems are designed to send notifications only when products are restocked with a positive stock quantity. One potential cause for the issue you faced could be due to the multiple store locations feature in Shopify. Even in that case, our app can be configured to provide better control over the restock alerts based on locations. We tried reaching out to you via email so that we can set up the app in a way that is more suitable for your business model and we are waiting to hear from you. If you are still interested in exploring the benefits of our back-in-stock app, please don't hesitate to contact us at your convenience via email. We are dedicated to assisting you and enhancing your experience with us.
Everyone has been super friendly and responsive. I think this app sufficient for small businesses. You can customize the look and color. Customer service is helpful by email. They customized the app which is embed on my template. Please read reviews of other companies with out of stock alerts. They seem to have issues.
Great support to help us triage and resolve integration issues! Looks great now
First and foremost, I want to start by saying that I highly rate Swym Back in Stock Alerts app. It does exactly what it has been designed to do. I had been using the app for some time with no issues whatsoever. I recently upgraded the theme and when I went to make the necessary changes to get the app back up and running again, I had some minor issues. I had to contact tech support to get it resolved. I can’t honestly fault them. Very helpful and went beyond my expectations when I asked for further help so I could customise how the app integrated with my website. All in all, 5 star all around. Thank you very much! www.absolute360.co.uk
Great App ! Very good support and helpful team. I strongly recommend !
I've been using this app for quite some time and it's been great. It's brought us many sales that may have otherwise been lost. The customer support is also top notch. I Highly recommend.
Application très basique qui fonctionne bien et si un souci support très actif.
We've had a great experience with this app in the years that we've been using it. The Back in Stock form is clean and quick to load. We recently updated our theme and had some issues with the layout and size of the form, but Josiah from the Swym Support Team had us fixed up in a matter of hours. Nice!
La aplicación es muy buena y el retorno en ventas se ve reflejado claramente en las cifras. Tuvimos alguna incidencia con la actualización de Shopify que el equipo de soporte de esta aplicación nos ayudó rápidamente a solucionar, por lo que estamos muy satisfechos con la asistencia que nos han prestado. 100% recomendable para cualquier ecommerce.
Works very well and the support is excellent. This is a must-have app for our store.
Responsive, knowledgeable, and kind customer service. Helps our website look streamlined without being clunky or too overbearing.
Super happy with the performance of the app as well as the excellent customer service support that I received. Highly recommended.
I have been dealing with Shrey on adding something to our website. He has been amazingly helpful and has been getting back to me daily. I really love that my customers get alerted when an item comes back into stock. I used to email them manually. This saves time and makes sure that no one gets missed.
We have been using Swym Back-in-Stock alerts on our live store. It works well, we've had no issues with it. We needed a few customizations and the support team at Swym has been very responsive and helpful.
Wonderful customer service. We updated the design of our store and Swym quickly helped us implement design changes so the app followed our new brand guide.
Super responsive. We needed to make a notify me button for out of stock items and because of the theme were using the button was showing up in the wrong place on the product page. The swym team was very quick to get back to us to make the customizations we needed to get it up and running!
We are happy we have installed this app. We are surprised and pleased at the number of customers using it and has definitely lead to an increase in sales so far. The customer service team are very responsive and helpful as well.
Helpful and responsive support team. Easy to customize and help us to track which is demanding products.
Fantastic service with a super-responsive support team. Solid analytics and integration spread with marketing apps. Highly recommend.
Have just installed and the process was easy and any issues customer service was fast to respond and help with installation
Highly recommend the Swym app. It's simple and easy to use and helps us automate our customer orders and cut down on order admin. Customers see when we have something back in stock as soon as the stock arrives on the shop floor and can reorder. The app also shows us how many customers are waiting for a particular product if it's out of stock. Customer service form the Swym team is outstanding!
Quick to install, easy to use! When I had a question, I got an answer quickly. Thank you!
Dzisiaj zainstalowałem aplikację Swym Back in Stock Alerts. Choć na pierwsze wrażenia jest jeszcze za wcześnie to mogę powiedzieć, że pomoc techniczna to rewelacja. Przede wszystkim nie odesłano mnie do podręcznika, nie kazano mi nic robić, nie zadawano też pytań, na które nie znałem odpowiedzi. W kilka minut aplikacja została ustawiona tak jak tego oczekiwałem. Pięć gwiazdek to zbyt mało. Dodam kolejne jak tylko zobaczę aplikację w akcji. Today I installed Swym Back in Stock Alerts app. Although it is still too early for first impressions, I can say that technical support is a revelation. First of all, I wasn't sent back to a manual, I wasn't told to do anything, and I wasn't asked questions I didn't know the answer to. In a few minutes the application was set up as expected. Five stars is not enough. I will add more as soon as I see the app in action.
Excellent and prompt service. I would recommend Swym to others! Our custom request was handled in a timely manner to accommodate our urgent timeline. Thank you!
Good Support. Good Converstions. Subham very helpful. Careful when processing returns through shopify. If you leave restock box checked it'll trigger. Recommend disabling auto alerts if you don't anticipate having new inventory soon.
I don't use this app much as we usually have most things in stock, but it is very useful when our workshops are sold out and people enquire when the next time workshops will be available. I recently had a small display config issue, which when alerted, the team fixed within a matter of minutes. Great customer service and a useful tool.
My favorite thing about this app is the integration with Klaviyo. Plus, the customer service team is quick to respond and are always very helpful if you ever need assistance. Big fan!
Terrific app! Works as stated and helps drive leads back to our website. Excellent customer service, I would highly recommend.
Great response received from the support team. I'm really grateful to the support staff for making it so simple for us to utilize their software.
I recently started using Swym Back in Stock Alerts on my e-commerce store, and I have to say, I'm thoroughly impressed. The app is incredibly easy to set up and use, and it's been a game-changer for my business. One of the things I love about Swym Back in Stock Alerts is that it allows my customers to sign up for notifications when a product they're interested in is back in stock. This has helped me to retain potential customers who may have otherwise given up on purchasing a product that was out of stock at the time. It's also great for generating buzz around products that are in high demand but temporarily out of stock. The app also provides me with detailed analytics on product demand, which is incredibly helpful when it comes to restocking inventory and planning future product releases. The interface is clean and easy to navigate, and the customer support team is always quick to respond and helpful. Overall, I highly recommend Swym Back in Stock Alerts to any e-commerce business looking to increase sales and customer satisfaction. It's a must-have app in my opinion, and I'm grateful to have found it. 5 stars all the way!
Great app with an efficient support team behind! We needed to update the email template for alerts and they quickly guided us.
Excellent experience:)) Super happy with the service received from Anudeep, a member of the team! Really recommend you to use this app!
I can't talk up this app up enough, and especially the Support Team. Great support, top notch! Highly recommend. We have changed themes a few times, and along the way, they have always been there to update what needs to be changed, and even did something for us that they don't show that's possible in the app! Great company, and the sales from this app is noticeable. Thank you guys for always being there.
It is too early for us to rate the app but would like to rate the service we have received in setting up our use of the Back In Stock Swym ap. They have been great so far. Thanks!
This is a must have app. It saves a huge amount of time for our customer service team, integrates easily into your store, is easy to set up and the support from swym is prompt and helpful.
The app is easy to use and dependable. Support staff was responsive and quick to assist when I had an inquiry.
Suvradeep was extremely helpful. He was very efficient in not only replying to me but solving issues and answering questions. Fantastic Customer service
Support team was helpful and made code changes to our theme to fix a problem that was causing the plugin not to appear on certain pages. They resolved the issue in about one business day.
Great app, wouldn't be without it now. Support also top notch too, helping out whenever needed regardless of the time of day.
great app and great support It works perfectly and they answer really quickly when you need help.
Highly recommend this app with Shopify & Omnisend, efficient and easy to use. They are very helpful if you have any issues.
Really important part of our customer service experience, developers are quick to respond to concerns and easy to work with.
Very easy to use and set up the app. They also did some minor custom changes to our widget that helped with aesthetics at no charge! It would be nice to be able to provide the option to customers if they would like to opt into our marketing emails or just receive back-in-stock emails. Always quick to respond on live chat!
This app works as intended and our customers use it regularly. Their support team is really responsive and have been great with helping us match the look and feel of our existing website theme.
The team was so helpful when I needed to have a workaround! Quick to respond and thorough with their communication.
Muy buena atención al cliente y capacidad resolutiva. Tenía un inconveniente que no podía resolver, no solo me respondieron rápidamente sino que también me ayudaron haciéndolos ellos mismos.
Do not install this app unless you want a ton of unhappy customers. This app worked great for a few months until it started sending out tons of back in stock alerts for products that were still out of stock! It's done this with over 20 products in the last 3 weeks. I finally deleted it. There were no returns for these items and the inventory had not been altered at all. NOT HAPPY
Developer reply ·
Thank you for taking the time to review our app. We understand it’s frustrating when your customer receives a back-in-stock alert for a product that was not restocked and they were unhappy about it. With that said, At Swym we always own a merchant problem and provide a timely solution and it’s painful to know that we haven’t been able to deliver that value to you. Our app is designed to collect subscriptions for Sold-out products and trigger the alerts only when we receive a product update from Shopify for these subscriptions. This is generally true of all the back-in-stock apps in the Shopify AppStore. We completed a thorough investigation of the issue you reported to see why those emails were triggered. For the period from October 19-21, a total of 20 alerts were sent by the app across 6 different products. Our app triggers alert based on 2 events: 1. A shopper signs up for an alert on an out-of-stock product 2. We receive an update from Shopify that tells us a product is in-stock. Only when these 2 events occur in combination can an alert get triggered. In every single one of the cases where alerts were sent for your store, we’ve verified that both these events happened. However, the issue seems to be that the first event, i.e. a shopper signing up for a back-in-stock alert was able to do so even when the product was actually in stock according to Shopify - indicating that the product-detail page was showing the product as Sold Out for that particular variant. This can occasionally happen depending on your theme settings but because the app had been uninstalled, we were not able to validate this. It is only with the data we are piecing together from our logs that we were able to conclude that. We have shared our findings and logs on the support request you opened, please check and let us know if you’d like more information. Even if you choose not to reinstall our app, we’d like to help you get to the bottom of this issue and help resolve it for you because it will likely cause other related issues for you.
superb customer service and email alerts works well. Very easy to use and one of the most necessary apps for your site! I use to be on the free plan and really found value after using it. Will be looking to switch to paid plan as I expand my store. Thank you for the great customer service
Very speedy and friendly customer service. I don't really get how they fix any quirks that come up - but they do and they did it quick!
We have found this App to be very helpful for our customers to stay up to date with new inventory arriving. We had an important question and a helpful solution was provided extremely fast. Very impressed!
Solid app, easy dashboard and the best support I have received. Next step is to integrate with my email provider but overall very positive
Does what we need, easily customizable, and support has been responsive the feel times we needed them.
I just started using the app, required assistance with setup, help and customer service was fantastic ,.
A really great app that's simple to set up and is a great way of automatically letting customers know when stock is available! The team are really quick at responding and super helpful! Would definitely recommend :)
All good so far. Great customer service. Good help in the beginning. minimum 100 characterssssssssssssss.
I've been using this app for over a year and it has been absolutely crucial to my business! We've gotten SO many sales from the app. The customer service also cannot be beat. They go over and beyond to help your business run as smoothly as possible with the app. Definitely recommend to any business who needs help automating restocks!
Na het updaten van onze webshop naar een nieuwe template hebben ze ons zeer goed geholpen met het overzetten van de 'out of stock' campagne die lopende was. Snelle service, vriendelijk en behulpzaam. Aan te raden tool.
This app works a treat to notify customers when products are back in stock via email. We generate a lot of sales through the app and can see as soon as a garment is listed in stock traffic rushes to the site. We had an issue with it synching with a new shopify store template but customer service immediately fixed the problem for us within 10 minutes of contact. Great customer service
Great app with outstanding customer service. I changed my theme and that caused it to stop working, but when I contacted Customer Support I got a response within an hour and all fixed.
This app has performed quite well so far. Their support is very quick and easy to work with. Out of all the back in stock apps we've used - this has been the best one.
Contacted them today and I can say, that they have a very responsive and helpful support. Thank you!
A great app for creating alerts for when you want to notify customers when you have sold out products that are back in stock. Highly recommend!
Works very well, is easy to use and reliable. Also their customer service is very helpful and quick. We can definitely recommend this app if you are looking for a way to notify customers of availability.
This app is great. The service is the best part. I requested a lot of customizations to make this app work with my theme and products. I also ran into some issues with integrating with Mandrill. They stuck with me and helped to figure everything out. It works smoothly now and well worth the cost. I am building my email list and my customer base. Thank you!