AfterShip Order Tracking
by AfterShip · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (1498)
Daman was a great help with helping me figure out some account configurations. Made the process smooth and easty.
I've worked with Shivan and he is responsive, knowledgeable, and always willing to help and answer questions. He takes the time to understand the problem, provide clear guidance.
Be careful how this app charges. You're billed for every order you print, whether or not the customer ever opens the tracking portal, and once you go over your plan's quota each extra order costs over 12p. That adds up fast, and you may not notice until it already has. The real trap is cancelling. I was on a 3,000-order plan and had already gone 3,000 orders over without realising. I switched off auto-renew, but you can't stop the over-quota charges until your renewal date passes, so you're forced to keep racking them up for the rest of the term. The portal itself is barely used. Couriers already provide tracking, so you can bypass this entirely by adding your own tracking page to your site with direct links to the courier portals — and any good upsell app can add upsell features to that page. Other tracking apps charge per click, which is far fairer than paying for every order printed. Unless you want to pay for tracking your customers never use, the portal simply isn't needed. Cancelling was the final straw. I spent over 20 minutes on live chat being told they couldn't cancel without a manager, then got offered a 10% discount to stay. Leaving a service shouldn't require management approval. Avoid this app.
Personally, I ran into huge problems while using the app. I reached out to support in a friendly manner, cooperated with them, and spent my time providing them with more information and screenshots. But after nearly a week, nothing was resolved; all the issues remained, and they simply closed my chat, assuming that since I hadn’t replied to a message that contained no information, the issue was closed. There are at least three major bugs in the app that mislead my customers when they receive emails from the AfterShip app. I wish the team luck in fixing these bugs, but I’ll be switching to a different app. Even though I spent half a day setting up this app in the store and another week communicating with support!
The information I requested was provided in a timely manner. My questions were answered quickly.
Strong functionality, good support I even got the answers to all pending questions.
We had an amazing experience in receiving support and assistance in setting up this app and ensuring it worked correctly, and the representative Chaitali Saha was extremely knowledgeable and competent in providing assistance.
very bad, they cant even delete the cookie bar from aftership app, and it takes days for them to delete a single thing! not happy ! definetly not worth it!
Developer reply ·
Hello Suvalu Team, Thank you for sharing your honest feedback. We sincerely apologize for the delay and the frustration you experienced while trying to get the issue resolved. We appreciate you bringing this to our attention, as it highlights an area where we need to improve. We are pleased to let you know that issue is now fully resolved, and we have sent you an email with details of the same. Our support team has also sent you an email with complete details confirming this resolution. Thank you again for your patience as we worked to get this sorted out. If everything looks good, or if you need any further adjustments, please feel free to reply directly to that email—we are always here to help. Best regards, Team AfterShip
The app is really good, however to get this with Royal Mail you need the Premium and Enterprise plans. Sadly given the size of our store, this would make this Shopify add-on too costly to oconsider these plans. That said the app looks fab and has a lot of capability I am sure
We were facing some concern with checkout. David was way too patient and helped us navigate through the issue.
The support of Aftership, Philips, is always available and provides us immediate support when we need it. Well done and keep it up !!
Shivam did a great job today. He maintained his calm and composure whilst I was rushing on questions. He solved all my problems today. Thank so much Shivam for your professionalism
I am a wonderful customer support service
Developer reply ·
Thank you for sharing your valuable feedback with us. We are glad to hear that you found our application good and useful. If there are any specific areas where you feel we could improve, please do not hesitate to share your thoughts with us. Your input is highly valued, and we are committed to using it to enhance our services. We look forward to the opportunity to serve you even better in the future and hope to earn a 5-star rating from you. If you need any assistance with the app, please feel free to contact us. Our Support Team is available 24/7 to assist you. You can always contact us via the live chat option available on your account or email us at support@aftership.com Regards, Team AfterShip
The great customer service! Quick response and help. Thank you!
Such helpful support! Asmita stuck by me through over an hour of troubleshooting. Much appreciated!
After 5 years as a customer, we are done recommending AfterShip. Our custom domains for both the returns portal and tracking page stopped working. We contacted support immediately and spent three months going back and forth with no real answer. After three months, they finally told us the feature had been quietly moved to the Enterprise plan, no notification, no warning, nothing. Our customers could not track their orders for this entire period. AfterShip removes features from existing plans without telling customers, then sells the upgrade as the only fix. That is not how you treat long-term customers. We would not recommend this platform to any brand that takes its post-purchase experience seriously.
The support team is super helpful and will work diligently to get to the bottom of your questions or any issue you are experiencing!
Great app with tons of features! Easy to setup.
We're a sizeable D2C brand selling globally across 36 markets. Been on AfterShip for tracking for 4+ years. Hands down one of the worst vendor relationships we've had. BILLING TRAPS We started on a smaller tier when the business was smaller. As we scaled, AfterShip quietly racked up ~$30k in overage charges over the years. Nobody from their team ever reached out — no flag, no plan change suggestion, nothing. Their billing runs on their own platform, not through Shopify, so unless you're manually auditing their invoices you won't even notice. Any decent vendor would proactively right-size your account. AfterShip just kept collecting. SUPER SALES PITCHY - ALWAYS TRING TO UPSELL INSTEAD OF HELPING To give you an idea of how bad their after sales service is after we upgraded to their Pro tier to avoid the overages ($5-7k/year), we asked for a proper technical audit — someone to review our setup, QA our config, make sure we're using the high-ROI features. Instead we got a 1.5 hour pitch for their returns product and even higher tiers. When we asked for an actual technical call, they said we'd need to upgrade again to get that level of support. We've spent $40k+ with this company and they won't even help us use the product properly. BOTTOM LINE AfterShip treats growing brands as cash cows, not partners.We are in the process of switching away and exploring ParcelWILL, TrackingMore, or LateShipment.com. I recommend checking these 3 (our research landed us here) for better pricing transparency, comparable carrier coverage, and you won't get nickel-and-dimed with hidden overages for years on end. Save yourself a very expensive lesson.
Amazing Support Experience. Worked long time to resolve our problems. Keep it up
Great support experience. Anisha was very helpful. Thank you!
Asmita has been very patient and kind to guide me through the proper fixing of the broken Aftership url link of my store and I greatly appreciate it. However, screenshots (that were meant to guide me) sent by both agents through the chat were blurry and pixelated though. Hope the company could look into affixing this. Also, it would have been perfect if agent could offer to fix it for us. App could be finetuned by introducing more postal options to track such as Royal Mail UK and etc as it does not show the tracking when Royal Mail is selected but shows up when Singapore Post is selected as the tracking company.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to provide us with your feedback. We greatly appreciate all forms of feedback as it enables us to improve our products/services and enhance the overall experience for our customers. We understand that you would have preferred a more patient and guided approach from our agents, especially when it comes to navigating our platform and integrating everything properly. We intended to offer a screen-sharing not video-calling option as a means to provide step-by-step assistance, ensuring a smoother process for you. However, We completely respect your privacy and understand your preference. If you need any assistance with the app, please feel free to contact us via the live chat option available on your account or email us at support@aftership.com We will try our best to ensure that your experience with us becomes worth a 5-star rating. Regards, Team AfterShip
Extremely disappointed. I discovered that AfterShip has been overcharging me for months. When I contacted support to rectify this clear error, they refused to issue a refund. Be very careful and check your invoices, as their billing practices are unreliable and their customer support is unhelpful when it comes to getting your money back. I cannot recommend them.
Sehr zufrieden seit Jahren und helfen immer bei Fragen sofort und kompetent! Sehr weiterzuempfehlen. Heute mit Asmita am Chat und alles gemacht, vielen lieben Dank!!
Aftership has been great.. The support from them and the availabilty to get on a call and ask questions whne needed has been amazing. Our Team with Aftership has gone above and beyond making sure that we are able to utalize every part of the software and maintain the service to our customers that we need to maintian a great customer experiance.
Garvita @ Aftership is the best! 100% <3 She is very patient and answered all my questions.
Sadhan provides excellent and professional service in a quick manner! Thank you so much. This app is very good and the tracking page is professional.
Very Helpful and extremely professional agent highly recommended
Great! I had some issue a customer rep Abhishek offered me an immediate call to solve everything. The app is easy to navigate and powerful in its options. I recommend.
Had a small error issue but the After Ship team was very responsive in fixing it. Now works like a charm and has reduced a Customer Service time drain. Definitely recommended! Thank you for all your help, Karan!
Developer reply ·
Sorry about the experience you had. We tried reaching you on your email address available with us. Please take some time to reply or confirm if the issue is solved now.
Too expensive and below average customer support.
Developer reply ·
Hello Japanese Taste Team, Thank you for your feedback we're reaching out to see if we might have the opportunity to better understand and address the concerns that led to your cancellation of the AfterShip Tracking Premium 36K annual subscription. We understand that pricing is an important consideration and that our plans may appear higher compared to some competitors. However, we’re confident that the features, performance, and support included in our solution provide strong overall value. We also reviewed your previous questions regarding team member seat costs and the ability to use AfterShip Tracking across multiple stores or brands. While it may seem costly to maintain separate subscriptions for each store, multiple stores can be connected within AfterShip in a way that may better align with your operational needs. We would appreciate the opportunity to schedule a call at your convenience to better understand your business requirements and explore how we can support you. We’re confident we can address your concerns about adding team members, as well as any other questions you may have. Please share your availability and time zone by emailing us at support@aftership.com, and we’ll be happy to arrange a discussion. We look forward to hearing from you. Best Regards, Harsh Saxena Team AfterShip
They make it very difficult to cancel, we had a subscription and there was no way to cancel. When I went to cancel it the 3rd time it sent me to a chatbot who said 'i cannot help you with this let me send to a human agent'... dont companies legally have to make it simple to cancel subscriptions?
Developer reply ·
Hello John & Team, Thank you for sharing your valuable feedback. We sincerely apologize for any inconvenience caused. Upon reviewing our support records, we were unable to locate any support tickets submitted by your team. Please note that our chat bot is designed to assist with basic queries. For account-specific matters such as billing, the chat bot gives an option to the user to speak to our support team who are available 24X7. We noticed that your subscription has been cancelled and there are currently no active plans associated with your account. If you need any information regarding available plans or would like assistance in the future, we’d be happy to help. We hope this clears up any concerns regarding the recent changes to your billing. Regards, Harsh Saxena Team AfterShip
Abhishek was very helpful, the indications were clear and smooth, my problem was solved beautifully, thank you
This feature has been in place for some time on our Shopify site with no trouble. Today, giving 4 stars for the terrific customer service from their support team in resolving an admin issue quickly and efficiently. Thank you, Abhishek.
I am extremely disappointed with this app's billing practices. Despite uninstalling it before the trial period ended, I was still charged. I've now contacted support twice to request a refund, explaining that I wasn't using the app and that it was uninstalled well before the charge was incurred. Unfortunately, my requests have not yet been resolved. Being charged for an app I wasn't even using during a supposed 'trial' period is unacceptable. I would advise others to be very cautious about signing up for this app, as you may be charged even if you don't continue using it after uninstalling. This has been a frustrating experience, and I cannot recommend this app based on their billing practices and lack of timely resolution.
Developer reply ·
Hello Além Coffee Team, We apologize for the inconvenience you had regarding the billing issue. After going through the historical conversation data please find below the details: 1. The billed amount is as per the existing Shopify Policy and hence the invoice was generated since you subscribed to our Essentials plan and then to our Premium plan multiple times between 15-July-2025 and 19-July-2025. 2. We received your email on the 13-Aug-2025 via Shopify Support and there are no prior email or chat that we received from your end requesting assistance. 3. We had also informed you on email that we are happy to assist with the refund and asked to share a screenshot of your previous email which you claimed you received no reply, however we have yet to receive any response with the screenshot of the previous email. 4. We offer a Trial period of 7 Days as a standard practice. We expect our customers to be able to enjoy the trial for 7 days without paying for the subscription. This is different when our users have actually started a plan instead of a Trial. We are happy to assist you further with the refund process and await your response and appreciate your feedback regarding the billing practice. We want to reiterate that we strictly follow the billing guidelines of Shopify and our support team is available 24/7 in case of any queries. We await your response on email to assist you further with the refund request. Regards Philips Team AfterShip
Updated: 2025-07-11 Every useful custom feature requires a premium subscription, with real flexibility only available on the $239/month plan. For a new or small store, the entry plan is $11/month, but most customisation is locked behind the premium tier. The duplicate cookie banner was the final straw. At this price point, I’d expect far more control and value. Customer service was generally responsive and polite, both during regular use and when I decided to leave –they answered my queries and followed up until the cancellation was fully processed. During the cancellation process, I was offered a 50% discount for three months, but you have to confirm cancellation several times and are forced to provide a reason just to proceed. Even after all that, you cannot actually delete your account until your paid plan expires (in my case, almost a month later). If you want to delete it immediately, you have to chase support. This feels needlessly obstructive and unfriendly to users who wish to leave. The business model screams, “We’ll get one big customer rather than twenty happy small ones.”
Developer reply ·
Hello Glam Circle Team, Thank you for the detailed feedback. It's unfortunate that while we have provided answers to your queries as well as provided the necessary details along with an exception to provide full refund of the $11 you have paid for your subscription, you still felt that our application deserved a 1 star rating. Our competitive pricing is to ensure that we can cater to business of all size and still be able to provide the basics to merchants who have different budgets and requirements and scale up to Enterprise level where customization and feature requests are considered. While we ask our customer why they want to cancel their subscription, this is not a mandate question and at no time have we forced you to provide a reason or held up the cancellation. Cookie policy is something we cannot override which was also informed to you during the chat conversation. We thank you for your time in trying out our application and we recommend that in the future to cross checking the features & price comparison available on any application's website prior to subscribing to a plan as that will make it easier to decide if the price vs features is within your budget and requirements. Regards Philips Team AfterShip
Aftership does not work correctly and their support is terrible.
Developer reply ·
Hello Forza Sports Team, Thank you for taking the time to share your feedback, and we apologise for any inconvenience caused. We have reviewed your conversation with the our support team and we would like to clarify the reason for the delay in response. The issue you had reported required an intervention from our development team as it was outside the purview of our support team. While we strive to reduce the time it takes to offer a resolution on the live support channels at times technical issues take a bit of time to get fixed. We will take your feedback and work on to improve the level of service we offer. Regards, Shafiq Alam Team AfterShip
Developer reply ·
Thank you for the positive review!
Too expensive and support is mediocre.
Developer reply ·
Hello Japanese Taste team, My name is Philips from AfterShip reaching out to see if you can give us an opportunity to address the concern(s) you may have which led to your cancellation of the AfterShip Tracking Premium 36K annual subscription. We understand that our product may seem expensive as compared to other competitors in the market but rest assured the features and offerings we provide are the best the available market. We reviewed some of the queries you have raised before like the cost for member seats and the ability to use AfterShip Tracking on multiple stores/brands and while I understand that it may seem expensive to have each store with their own subscription, you can always connect multiple stores with AfterShip which can work for your business. We'd love to set-up a call at a time of your convenience to discuss further and understand your business requirement. I can assure you that we can address the concern of adding team members and any concerns you may have should we get the opportunity along with any queries you may have. Please share your availability and time zone so that we can schedule a call to further discuss the way we can help your business by sending an email to support@aftership.com. We look forward to hearing from you. Regards Philips Team AfterShip
DEFINITELY AVOID. They have the worst customer support of any Shopify app we use.
Developer reply ·
We are really sorry to hear about your recent experience with us. It is unfortunate to know that you expectations were not met. We have duly noted your concern regarding our support services and the ongoing issue. We are investigating it and you will soon hear from our team and will try to resolve it for you as soon as possible. We are available 24/7. You can always contact us via the live chat option available on your account or email us at support@aftership.com. We regret the inconvenience caused to you. Regards, Nitish Team AfterShip
AfterShip Order Tracking is an excellent app! The features are seamless and make order tracking so easy. On top of that, the customer support is fantastic—special thanks to Sadhan for being so helpful and responsive. Highly recommend this app for anyone looking to improve their tracking experience!
Terrible customer service, I was looking for a solution to a billing I did not agree with, and they just ignored me, even though I have been sending messages for weeks. I do not recommend them.
Developer reply ·
Hello Feel-Ink Team, Thank you for sharing your feedback. We apologise for any inconvenience caused. We have reviewed your support tickets and would like to clarify a couple of details. We allow our users who are using our basic plans to test and use the features available in the premium plan for 7 days free of charge. This allows users who wish to upgrade a period of 7 days to test the features and find out if the premium plan is a better fit for thier requirement. In an ideal setting, a merchant can access this trial and decide if they wish to upgrade or go back to the plan they were using earlier. Once the trial is initiated, it automatically upgrades to the premium plan at the end of the 7-day trial period if not cancelled by the merchant from the billing section in the AfterShip Admin page. I hope this clarifies any doubts you had about the changes to the billing for your account. Regards, Shafiq Alam Team AfterShip
**Five Stars for AfterShip: A Must-Have Shopify App! ** Rajat has been extremely knowledgeable and highly effective in their responses. Thanks to Rajat, who solved the issue quickly and great response time.