← Apps

Kitenzo ‑ Bundle Builder

by Kitenzo · launched

View in Shopify App Store ↗

Reviews (265)

★★★★★
Shopify

300usd and user charge for %1 no thanks

Developer reply ·

Thank you so much for sharing your thoughts! We know that a pricing model with a flat fee and a transaction percentage is a big consideration for any store. We always aim to provide value and features that outweigh that investment, but we completely respect that it won't be the right fit for everyone! If you ever want to discuss your setup, please do reach out. We're here and more than happy to help!

Joffzart® · 6 minutes using the app
★★★★★
Shopify

Developer reply ·

Thank you so much for taking the time to leave us a review! We are truly sorry to hear that your experience with Kitenzo hasn’t met your expectations, and we would love the opportunity to make things right! As such, could I please ask you to reach out to our Support Team at your earliest convenience! They would be more than happy to investigate any issues you've encountered and help resolve them for you! They've reached out to your Store's generic email, however we are yet to receive any correspondence about the issue that you're currently experiencing! Looking forwards to your response so that we can be of further assistance!

Little Windmill Clothing Co Pty Ltd. · Over 4 years using the app
★★★★★
Shopify

Do not use. Over priced, support ignores tickets and every time someone adds to cart it creates a duplicate product that shows in 'Shop All' and clogs up our back end. Avoid at all costs!

Developer reply ·

Thank you for your feedback. We’re truly sorry to hear about your experience with our app. Regarding your concerns, we noticed that you have an active support ticket with us, and we're currently awaiting your response to proceed further. Our support team is dedicated to resolving issues promptly, and we want to ensure that we address all your concerns effectively. Please check your email for our latest message and reply at your earliest convenience so we can assist you further.

Rudie · About 1 year using the app
★★★★★
Shopify

I have never had to leave a review about an app before, but this app has pushed me to my limit. Out of absolutely no where, they decided to change a link of my bundle, which we are sending £5k+ of paid traffic towards per day. AVOID LIKE THE PLAGUE - there are better alternatives out there.

Developer reply ·

It's important to clarify that Bundle Builder does not modify links. Each bundle created is assigned a unique link, and neither us nor users have the capability to alter this. If the owner of 'The Hundred Glove' encounters any issues or requires assistance, we're more than willing to help. Please don't hesitate to reach out if you have any further questions or concerns.

The Hundred Glove · 8 months using the app
★★★★★
Shopify

App keeps charging customers the wrong price at checkout. Seemingly at random, the app will not charge customers the correct price based on what they selected. And we're unable to recreate the issue on our end to try and resolve it. Support has been very slow to respond.

Developer reply ·

We sincerely apologize for the issues you faced with pricing inconsistencies and the delay in support response. It looks like a conflict with draft orders was causing some issues, but looking through the conversation, hopefully everything is sorted now? If not, please just pop us an email and we'll take a look straight away.

Exit Planning Institute · Over 2 years using the app
★★★★★
Shopify

Complicated application to install when you have a personalized theme even if it is version 2.0. Their customer service is too slow, for 5 days I have been trying to correctly install their application which does not display the bindle in my store - I will have to delete it but a big waste of time this holiday season.

Developer reply ·

We're sorry to hear about the frustration you've experienced and understand how important it is to receive timely assistance - especially during the holiday planning season. Your input is valuable to us, and we take all user reviews seriously. Firstly, we want to assure you that we are committed to providing timely support, and we'd like to note that our team responded to your email within 24 hours, as indicated by the auto email sent to you. In regards to your recent issue, we would like to investigate the matter thoroughly to ensure a resolution. However, it has come to our attention that you have removed our access, hindering our ability to complete a comprehensive investigation. We kindly request your assistance in updating your access to the app. This will enable our team to delve into the issue further and resolve any outstanding concerns.

★★★★★
Shopify

Just started using bundle builder 1.5 weeks ago to build gift sets for the holidays. I have submitted 3 tickets and received no response. This is a critical - the MOST important part of our holiday planning and to get no response is really frustrating as we have spent a lot of time picking out which bundle app to use (tested 10!) to try and find the one that had the best design and capabilities. We are about to add 20 more bundles but it has been so buggy and with no support we will have to take over 40 hours of work and throw it away. It keeps losing our images and no one will help us. Very disappointing.

Developer reply ·

We're sorry to hear about the frustration you've experienced here, as we understand how important it is to receive timely assistance - especially during the holiday planning season. We apologize for any inconvenience this may have caused you. Upon reviewing your support tickets, we can confirm that we responded to your initial ticket on Thursday to address the issue you raised regarding the location of bundle names. We have also been in conversation with you since Friday to further investigate and resolve the remaining issues you have encountered. To address the remaining issues, we require development access to your store. Once granted, we will continue investigating and working towards a resolution for you. Our team is committed to resolving all of your concerns as quickly as possible, and we appreciate your patience and understanding here. We know how important holiday planning is and the time you've invested in selecting the right bundle app, and would like to assure you that we will do everything we can to address any remaining concerns and provide a solution that meets your expectations. If you have any further questions or need assistance, please don't hesitate to reach out to us directly.

Hello Norden · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

BEWARE - new predatory pricing model. Huge costs for merchants. DO NOT USE. While our initial experience was OK with this app - as soon as we started doing any real volume, the developer changed the pricing model on us and LOCKED US OUT of the app and disabled bundle builder on the front end until we would pay them $299 a month AND 1.5% of all orders placed through the app. This is a 400% increase in cost just for the subscription alone - we are into over 1000% increase in costs once the 1.5% surcharge on all orders is included. This should be criminal. This was not even an existing charge tier when we signed up for the app around 1 year ago. Check out shopify's own integrated bundle builder and avoid this app at all costs if you are anything above a garage-level seller - at least they have some degree of accountability and desire to keep you on the platform. This new tier does not even offer any tangible benefit to the user beyond "better customer service." Low-effort cash grab. DO NOT USE.

Developer reply ·

Hi there, thanks for your honest review. During the initial installation of the app, we clearly outlined tier-specific limits for each subscription plan. In January of this year, it came to our attention that your usage had exceeded the limits associated with your current subscription tier. In accordance with our policies, we issued a notification with a 30-day notice, emphasizing the need to upgrade, which you declined to heed. Following on from that upgrade notice period, we made updates to our pricing plans. It's our standard practice to grandfather our merchants onto their existing plans whenever changes are made. Unfortunately because you declined to accept the upgrade, the opportunity for this then passed. We understand that changes in pricing can be challenging, and we strive to be fair to all our users. The adjustments are necessary to maintain a healthy ecosystem and foster the continued growth and improvement of the app. We firmly believe that a fair contribution from all users, especially those with higher usage, is essential to providing the best possible experience for everyone relying on Bundle Builder. We value your continued support and welcome any further discussion to address your concerns. Our goal is to ensure that you have a positive experience with our app, and we remain committed to providing a platform that meets your needs.

IceAgePerformance · Almost 2 years using the app
★★★★★
Shopify

I was recommended the app by someone, installed it (admittedly, did not check pricing beforehand) and to my surprise it's 3x more expensive for Shopify Plus users while offering no additional features/benefits. On the principle of "if they can afford plus they can pay us more too". Immediately uninstalled. Correct me if I'm wrong and if there are actual additional features for Shopify Plus users which explain the 3x price increase.

Developer reply ·

Hey there, thank you for your feedback. We understand your concern regarding Bundle Builder’s pricing for Plus users, and would like to explain why it is set at this price point. Plus merchants are usually larger operations, driving a higher than average volume of orders and sales. This requires additional resources both in terms of running costs of the app (such as server-side resources) and also providing faster support responses. We offer extended support and turnaround times for our Plus merchants to facilitate this scale and growth. While the core functionality of the app first appears similar, Plus merchants will be receiving a higher level of support from us to keep things running smoothly. We’re committed to being transparent in all our operations, and we’re currently reviewing our Plus pricing plans to make sure it scales better with different size Plus merchants. Please let us know if you have any further questions or concerns, and thanks again for your feedback.

TheBlockZone · 11 minutes using the app
★★★★★
Shopify

The absolute worst customer support we've ever experienced. No matter how good the functions of the app seem, it's not worth it. Since originally contacting Bundle Builder nearly three weeks ago re: a few app features and cart integration, we've received no less than three messages telling us integration is complete, only to discover it's as broken as it was day one. Responses to our concerns have been slow, generic, and astonishingly unhelpful. Promises to elevate our ticket or get back to us in a timely manner have proven meaningless. On our end, we've been ready to send bundles live for two weeks, but have been hamstrung by the developer's inability to deliver on simple elements, like prices showing correctly in cart. The waste of time and loss of revenue resulting from our experience with Bundle Builder has been staggering. The only reason we haven't uninstalled the app yet is because we're a small team, and to find a replacement and build the bundles will take time we can't afford. However, our patience is wearing thin. I expect our experience (and our review) will change if these issues are ever resolved, but as it stands, our position is simple: AVOID BUNDLE BUILDER.

Developer reply ·

We're really sorry to hear about your experience with Bundle Builder, and apologise for the delay in resolving your issue with cart integration and any inconvenience this has caused you. We truly value all feedback and are committed to providing dedicated support to our merchants. We are actively working to resolve your issue, and will continue to work with you to address any outstanding concerns. I can see that the team have provided you with a fix for the cart integration issue, set up on a duplicate theme version for you to check over. We really appreciate your patience whilst investigating here, and hope that your experience with Bundle Builder is positive moving forwards.

Pawfect Pals · 19 days using the app
★★★★★
Shopify

We've tried over and over again to use this app but it is very glitchy and does not work properly! We've lost a lot of sales using this app and support cannot fix the glitches either. Do not recommend.

Developer reply ·

Sorry to hear you ran into problems using our app. I can see you had issues integrating our app into your theme, but have since uninstalled. We can 100% jump in and sort out any issues you may be experiencing, so if you re-install, just pop us an email and we'll take a look right away.

Bamboo is Better · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

The bundles are not properly tracking inventory on a few products and customer service has been unable to resolve the issue for several weeks. I am canceling, hoping that customer service refunds me for the month that they have been trying to resolve my issues.

Developer reply ·

Hey NFT Kitchen team, we're so sorry for the delay in resolving your inventory tracking issue with Bundle Builder. Our Merchant Support Manager has reached out to you to assist, with our developers on hand to prioritise resolving the issue for you. We apologise again for the inconvenience caused, and look forward to hearing back from you.

NFT Kitchen · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

I am very disappointed in the support. Recently an update was made to the app which removed one of the reports that my company relied on heavily. It’s been two weeks now since I’ve reached out to them on my own and about a week since the soft handoff with Shopify. I’ve received no response and Shopify support was also very useless in this matter. I’ll be finding alternative options for my stores moving forward.

Developer reply ·

Hey there, we're really sorry to hear you were disappointed with the support you have received and the recent update to Bundle Builder. We can confirm that we have sent out multiple emails with updates for your issue, that haven't got through to you - we're currently working with Shopify to understand why this has happened, but a member of our Support team has also reached out from another email address following this, to try and assist. In the meantime, we have just added this feature that has been requested back into the app, and should now be live. Please let us know if there is anything else that we can help with!

myheatups · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

I am very disappointed in the support. Recently an update was made to the app which removed one of the reports that my company relied on heavily. It’s been two weeks now since I’ve reached out to them on my own and about a week since the soft handoff with Shopify. I’ve received no response and Shopify support was also very useless in this matter. I’ll be finding alternative options for my stores moving forward.

Developer reply ·

Hey there, we're really sorry to hear you were disappointed with the support you have received and the recent update to Bundle Builder. We can confirm that we have sent out multiple emails with updates for your issue, that haven't got through to you - we're currently working with Shopify to understand why this has happened, but a member of our Support team has also reached out from another email address following this, to try and assist. In the meantime, we have just added this feature that has been requested back into the app, and should now be live. Please let us know if there is anything else that we can help with!

HeatUps · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

Just Tragic. I have installed Bundle Builder for months, and it just doesn't work. Countless hours spent with Shopify Support, a contracted developer, and no results. When we said the app didn't work, The Bundle Builder support team just sent through an arbitrary reason, that Shopify didn't agree with, and our own developer couldn't agree with. The support team go a week or more without contacting us, then state its been escalated, only to find nothing happens, at all. Stay away. They have no idea.

Developer reply ·

Hey there, we're really sorry to hear that you've been unhappy with Bundle Builder and the support you have received. We're still investigating the issues you're experiencing with the app as a priority, and will provide an update as soon as we have one. Please note that we value all feedback and are committed to providing the best experience we can for our customers - we look forward to resolving this for you!

Industrial Athletic · 4 months using the app
★★★★★
Shopify

At this point unusable. They offered to help almost a week ago, but they don't respond to email in a timely fashion. I'm at 6 days. The UX was really hard to figure out. I had to wait days for an appointment for help, and mostly figured it out during that time, it seems like it will be a great app. There is easy to add CSS to help the design flow and better match our site. They had a few helpful suggestions. Mostly they pointed out that my configuration was an issue that i needed someone from their team to help fix the theme so the checkout worked correctly. That was almost a week ago, have you heard from them? My 14 day trial is almost up, and I still can't use it. I'm hoping this review will help with their communication.

Developer reply ·

Hey there, so sorry to hear that you've been disappointed with our communication & support. I can see that whilst the team were working on the update to your store to assist with your query, your ticket was moved to the back of the queue in our system with each new email you sent - we work on an oldest to newest approach, and this is highlighted in our auto-reply emails. We look forward to hearing back from you to check you're happy with the recent updates, or to make any quick alterations if needed! Thank you :)

Threads 4 Thought · 13 days using the app
★★★★★
Shopify

Super disappointed in this app. It has so much potential yet there are 2 big issues- 1. Customer service doesn't answer your questions. Both times I've inquired about something they give a generic response and don't actually answer the issue I'm asking how to fix. I then have to waste my time asking the same question again stating that they didn't actually address my issue. 2. The multi sku option applies your bundle discount within shopify's discount section so you can't add another code at checkout. This is a problem because then customers can't use a promo we're offering on the bundle. The single sku option creates dummy products once it reaches 99 variants which they really should make clear up front. We built a whole custom flow only to find out that we'll have tons of duplicate products which messes with our SEO and website search.

Developer reply ·

Thanks for taking the time to leave a review - we really do appreciate all feedback. Our merchant support manager has sent you an email, to try and assist, and we look forwards to resolving this for you!

Westley · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

I deleted this app and I am still being charged for it... I need someone to get in contact with me asap

Developer reply ·

Hey Taimed Society, We've looked into your query. Shopify’s recurring app charges are billed with the next Shopify 30-day invoice. For your store, the bill on May 5 includes the app subscription from April 20-May 20. You uninstalled on May 3rd, but the Bill was created on Apr 22, 2022, but you didn’t get the invoiced charge until May 19th. Which is confusing, but unfortunately out of our control. However in this instance we'd like to offer you a refund. Please get in touch with our support team - they've sent you an email :)

Taimed Society · 3 months using the app
★★★★★
Shopify

DO NOT USE THIS APP if you care about good user experience and good customer support! It is the biggest sales weekend of the year and this app keeps telling customers our items are sold out when we literally have hundreds in stock. Ads running, emails going and half the people are encountering errors. Have not heard back from their support and losing sales by the minute. Very upset. When it works its great but when it doesn't, you are outta luck. Very buggy. Take heed.

Developer reply ·

Hey, we've replied to your emails, but haven't had a reply back? Just to clarify, we set the bundles to show as out of stock when Bundle Builder has not been installed on your store correctly. It prevents you selling bundles for the wrong price, stock levels, etc. There will be a notification in your app telling you what needs to be done, and you would have also received an email letting you know there is a problem. I can 100% see the frustration, but we built this in to ensure the smooth running of your store. If you need help installing, just let us know, happy to help :)

Izzy & Liv · Over 1 year using the app
★★★★★
Shopify

terrible app, worst communication ever, I would not recommend them. They almost every respond to inquires and it's incredibly frustrating

Developer reply ·

Looks like the latest email thread might have run into problems. There was a chat attached so I suspect it might have been flagged as spam? As all messages with the team were working well previously, i've started a new thread, so if you can reply to that, we can get back on track :)

Bôhten Eyewear · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Stay away if you're a larger business with multiple apps installed like Returnly. We spend weeks going back and forth with the app developer telling us to remove apps on our storefront, remove express checkout, and hire another developer to fix an issue because we have a cart drawer. We spent a lot of money with the developer to fix these issues only to find out we still can't get the app to work because we have Returnly installed. What a waste of time and money. This app most only works for very small businesses who have just opened a store and don't require any other apps.

Developer reply ·

Hey guys, we've just sent another email over to you in regards to your integration, looks like there might have been some crossed wires. Bundle Builder should work well with Returnly, so our developers can jump in and investigate for you. The only limitation with other Shopify Apps is the use of Draft Orders, so we can see if they are being used and by which app. (Only one app can use Draft Orders per store). Having recently celebrated $80 million in bundle sales, and counting many Shopify Plus stores amongst our happy users, we welcome larger businesses with multiple apps :)

ToteSavvy · About 2 months using the app
★★★★★
Shopify

The team of three of us - one an IT guy - really struggled with this app. Hours of wasted productive work time. It was too invasive into the back end of our site and we believe it has caused problems with backlinks (links are broken) Poor customer service, not nearly responsive enough. Thank goodness we made a backup of our theme. We have deleted the app and activated our back up. 100% would NOT recommend this app. Only good thing about it was the free trial period so we could test it and see how clearly it did not work for us.

Developer reply ·

Thank you for your feedback, we’re truly sorry to hear that you experienced some issues. We have reached out to you directly so we can help you get Bundle Builder set up on your store. The app has a track record of being highly effective at increasing revenue, so we would love for you to benefit from it.

Cococo Chocolatiers · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

Doesn't work the app won't let you save bundles which are the essence of the app, also support stopped answering after realized they had no idea what to do.

Developer reply ·

Thank you for your feedback. Sadly we have been unable to trace any previous communications from you, however I have just reached out to you directly as we are very keen to help you resolve the issue you flagged. We’re hoping to hear back from you so we can get the app set up correctly on your store.

MUNDO IN · 8 days using the app
★★★★★
Shopify

Just awful. App constantly creates ghost products and ghost variants, despite the assistance of support staff. Have wasted SO MUCH time trying to get this app working. Our dev team has given up. Just so mentally exhausting.

Developer reply ·

We’re truly sorry to hear your feedback. Our goal has always been to make Bundle Builder as powerful and flexible as possible, however like any 3rd party app we unfortunately have to work around the limitations of the core platform. This is why we made the conscious decision to use ghost product and variants. We would be happy to discuss how these can be used effectively if you'd like to contact our support team. We monitor Shopify’s own feature releases very closely and fully intend to simplify the app’s functionality as soon as this is possible. The team are very grateful that you decided to try out our app, and we hope to welcome you back in the future.

VPA Australia · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

One of the main reasons we chose this app does not actually work. The app claims to export individual SKU data for each product in a bundle to 3rd party fulfilment apps but can't actually deliver. The app just sends the names of the included products in the "Notes" section of the order which is useless as our fulfilment software (Shipstation) does not recognize individual products like this. We thought (based on the app description) that bundled products would be exported as if a customer had simply purchased each individual product separately on our Shopify page. This is not the case and now we're being forced to manually import each and every bundle order made into Shipstation. Fix this issue please!

Developer reply ·

Our apologies for the misunderstanding, but rest assured our app does indeed support Multiple SKU bundles. As agreed, our team have just completed the installation on your store so you should be all set up. If you have any further questions we’d be more than happy to assist you!

Hol Food · 6 months using the app
★★★★★
Shopify

PROS: It's the best looking bundle builder app in the store out of the box, and creates a bundle 'product' that you can link to in Collections. CONS: Really glitchy inventory management for Single SKU bundles. Inventory updates or purchases made by customers take FOREVER to translate to bundle availability (literally 15 minutes or even more, which is unacceptable for limited qty products). This could have caused me to sell way more than what I have in inventory during a surge in customer demand. Support seems polite and seem to be trying their best (I think), but truth be told responses are not very helpful. For example: I mentioned that I was having issues with inventory deducting below 0, and I was told to read the FAQ. But the FAQ says that “The app will ensure the number of available bundles is in line with the number of products available, so the bundle can only be purchased if there are enough products in stock." So it was of zero help. And seriously - telling me to read the FAQ when it doesn't contain anything useful for my specific problem (and when I'd already read it thoroughly trying to solve the problem on my own) is borderline offensive. Summary: I really, really wanted to like this app but couldn't get past the very mediocre support and inventory management glitches.

Developer reply ·

Thanks for your honest feedback, and for being so responsive in working with the team here to help alleviate the issues you experienced. The development team are currently implementing upgrades to the app where, in certain stores, inventory updates are not as quick as they should be. We are always looking at ways to improve our app, so thanks again for your review, feedback is what shapes our apps development. If you'd like to try Bundle Builder again in the future, please reach out, and we'd be happy to talk you through the improvements we have made.

Craft Tea Fox · 3 days using the app
★★★★★
Shopify

My website has been delayed by more than a month because of this app's slow support. We keep going back and forth, and they still havent resolved my issue. The app never worked the way I needed it. Doesn't work like a regular product page.

Developer reply ·

We’re sad that to hear that you’re not happy with our app. Speaking with our support team, they mentioned that there was an issue with the installation of the app, as your store didn’t contain any products at that point. Bundle Builder was never intended to work like a product page: it generates unique, dedicated bundle pages. We try to communicate this as obviously as possible to prospective users (through our demos and documentation), and I’m sorry this wasn’t clear to you from the start. If you find yourself in need of a standalone bundle page in the future, please do get in touch with us, we’d be happy to help you with any questions you may have.

Sweave Bedding · About 1 month using the app
★★★★★
Shopify

Customer service for this app is exceedingly slow, often taking days to resolve issues or even receive a reply. We installed the app on the store on the 5th Dec, but have yet to actually use it due to multiple issues regarding the Multiple SKU set up. We asked for installation help on the 5th but did not have it installed until the 9th (despite multiple emails). We also faced issues with bundles appearing as out of stock reported on the 10th Dec. Despite explaining that it has been escalated to the senior team and that they will be in touch with us, we have heard nothing as of yet. If you're able to get this app to work without the help of support, then it might work great for you, but at the moment we can't properly review an app we have been unable to use.

Developer reply ·

We're really sorry to hear that you've been experiencing issues with our app. Our Support Team have tried to contact you numerous times as we have found a solution. If you could please get in touch with us, we'd be more than happy to help you.

myCigara · 7 days using the app
★★★★★
Shopify

The app has often problems with bugs. We do not receive this ap, as due to outages can cause big financial demage.

Developer reply ·

We experienced an issue with our 3rd party server yesterday which caused the app to go down temporarily. While this was a very rare occurrence that we had little control over from our end, we're extremely sorry for the inconvenience this has caused you.

Infusedenergy · 6 months using the app