Shopify Bundles
by Shopify · launched
View in Shopify App Store ↗Reviews (567)
Shopify Bundles has a serious design flaw. A bundle containing two products counts as only ONE item for quantity-based free shipping. Yet Shopify calculates shipping, inventory, and fulfillment based on the individual components. Even worse, bundles cannot have their own shipping profiles, and native free-shipping discounts cannot be restricted to specific bundles. Support confirmed this is “working as designed” and suggested using third-party apps instead. How can Shopify recognize individual components for shipping and fulfillment but completely ignore them when calculating item quantities? This is inconsistent, frustrating, and creates unnecessary costs for merchants. A basic feature like this should work without requiring additional paid apps.
Insanely limited, except for the most simple bundles. Limited to 3 options in each bundle, which means If you have only two products, with two options each - say 2 T-shirts, each with a Style and Size option, you can't use it. Also, only supports 100 potential variations on the bundle page. So, even if you combine the T-shirt options into a single option with 12 variants (from the previous example, 2 styles x 6 sizes = 12 variants), it still won't work because with two T-shirts in the bundle, 12 x 12 = 144 variants. This is only useful for the absolutely simplest bundles of products without variants or with a tiny number. So limited that the only option to create reasonable bundles of products with variations is a paid app, and I don't know about you, but I can only have so many $10-20/month apps before the shop costs too much a month to make any money. Shopify needs to add appropriate bundle functionality to their core, like other shopping cart systems.
I've been using the app for 6 months. It has an issue where you can attempt to bundle an existing product and can't save it simply because the title contains a slash, which Shopify allows -- for some reason Bundles doesn't. I was told it should be fixed as validation rules should align. No luck so far. Very frustrating. UPDATE: 3 months later, no fix. They didn't even open a ticket. Also, minimal data is transferred from the products to the bundle. It all has to be reentered.
Horrible. Horrible Experience. Both with the app, and the dev team. Word to the wise - DON'T even think of trying to bundle digital and physical products together in a bundle. This will 100% break your checkout and Shopify PLUS support will acknowledge error but not offer solution to fix. AVOID
If you sell anything else than single variant products & need SKU for the product - just check some other app
Bonjour, il y a un problème depuis la dernière mise à jour. En effet, il n'est plus possible de renommer la déclinaison de taille de l'article Bundles comme auparavant, ce qui est très problématique... Pourriez vous remettre cette fonctionnalité svp ? Merci d'avance.
I wish this app would sync newly created bundles using 2 different SKUs with Meta.
I had so much hope, but now I feel so disappointed. I really don't see how this app could be useful to anyone.
It offers a wonderfully firm commitment to simplicity, ensuring that creating anything as complicated as a 'choose 6 out of 24' bundle remains a delightful impossibility. Furthermore, its unique incompatibility with Shopify’s own native Subscription app suggests a level of internal synergy that is truly impressive to witness. It’s a masterclass in strategic limitations. Just uninstall it, total waste of time.
I genuinely can’t understand how Shopify’s own apps can be this unreliable. We have many bundle products created from items that are clearly in stock. Despite this, the bundles randomly become unavailable, and the only way to reactivate them is to remove the products inside the set and add them again. I’ve reported this absurd issue multiple times, including through Sidekick, yet I still don’t understand why such a fundamental bug is being stubbornly ignored. At this point, I’m seriously considering switching to a different app.
Should`ve listen to the reviews, but actually it's worse than the 2.8 rating.If this was a 3rd party app shopify would`ve shut it down along time ago. Last warning, if you`re thinking of installing this app run and do not look back you`ll be glad you did.
I don't recommend it. If you use it, you won't be able link your bundled listings to Pinterest and other outside connections. Why don't they tell you this ahead of time? I have been trying to get assistance in having my bundled listings transitioned back to regular listings (for weeks!) and Shopify won't help me, no one knows how to do it.
Pretty useless for anyone with product variants.
This is really, really bad. Coming from Magento, knowing what's possible with Bundles when it's done the right way. Now testing several Bundle apps in Shopify. None of them matches what Magento can do. But I have to say: the Shopify Bundles app is by far the worst. I found dozens of bugs, just by testing it for about 90 minutes. I have no idea who believed it would be a good idea to release this for production environments - but this person should definitely work in a different profession. Absolutely ridiculous :/
It seems like it should have worked for the simple task I needed, but it limited the number of variants I could bundle AND it didn't list any single-variant product in the checkout which would have caused an issue with customers. This app could be a great solution, they just need to refine it.
The app is nicely laid out, however, pricing is a big issue. When pricing is updated for the child products, it does not automatically update on the bundle page. You have to go into the bundle product and hit 'Save and Continue' to get the pricing to recalculate. Clearly the code is in place for the bundle product pricing to calculate off of it's child products - it needing to be triggered manually is incredibly clunky and is ineffective for stores updating pricing via imports. Edit: We've been using this for two years now and pricing has only gotten worse. You used to be able to edit the bundle and it would force a price update. Now that doesn't even work anymore. So their "fix" to the pricing was to make it not update ever...
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on changes to how pricing works, so stay tuned.
Useless!!! We have two separate warehouses in two different countries, therefore two different locations set up in Shopify. One location ships within Switzerland exclusively, the other supplies the EU and the rest of the world. The app cannot manage different location's inventory - it says "Inventory for bundles is shared across all locations." This makes the app absolutely useless for anyone with different locations.
The 3 choice limit means you can't bundle two shirts together because that would be 4 choices (size twice and color twice). This is the silliest limitation ever...perhaps designed to push you to pay for extra addon spend that Shopify makes a % from? The same for showing discounts! What online store doesn't allow you to display discounts clearly - Shopify doesn't! ugh
Developer reply ·
Hi IslandJay, thank you for your feedback. We recently shipped an improvement to allow repeat bundle options such as size and color to be combined (https://changelog.shopify.com/posts/combine-repeat-bundle-options). Please take a look at the feature. We would love to hear your feedback on whether this improves the first issue you mentioned. Thanks, Shopify
We use bundles for 90% of the products we sell. HOWEVER, we have to create MAJOR work around to promote these on social ads. Bundles means we can’t use any of the native social sales channels. Reporting sucks because we have to create special reports to see sales data. Bundles do not flow into Triple Whale but all the individual items do. As a result, we can’t see which bundle is the top seller. The only benefit is the individual products flow into NetSuite so we can keep our inventory accurate. Come on Shopify, Q4 is here…isn’t it time this is fixed?
Shopify announced that they increased their variant limit to 2000 back in ...January? But still has not rolled it out. This greatly limits the bundling app. Worse things: 1. When I make a bundle it loses all knowledge of the original products offered variants and tries to combine aspects of a listing that never were options. (aka a pair of a book with rope offered in a few thicknesses and colors wont import the knowledge from the original rope listing about which colors are in which thicknesses) 2. No bulk editing. This is ridiculous. But the items created by the bundling app cant be bulk edited. This means every price has to be opened and set manually one at a time for each variation. 3. Unwanted variants have to be deleted one at a time. This means any excess variants the bundle app creates (see issue 1) have to be slowly deleted one by 1 (regular shopify products support deleting a few variants at once...) 4. No "optional" flag for making a bundle. Every item we bundle MUST be purchased by the customer all together. Meaning customers cannot choose to mix and match a kit of their own with rope and shears and books and rings. We have to set "this kit comes with all these things, take it or leave it"
it doesn't work! We make bundles of for example 5 products and only 3 of them get into the basket of the customer. This app is horrible, we put in so much work in it and then suddenly it doesn't take the products, this is so frustrating! Why do you publish this app if it doesn't work yet?
Developer reply ·
Hi, Thank you for your review. I've reached out via email to request more information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Right now the bundels don't work like intendet. A few months ago it worked like a charm. My customers can't put the bundels in to the cart and if they can, the shop denies to purchase all products of a bundel after a random number of prducts (every time the same number per product). This is unaccaptable. Please fix this asap.
Developer reply ·
Hi, Thank you for your review. I've reached out via email to request more information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Being a software developer myself, I’ve seen a lot of crappy apps. But not many come close to this one. It’s hard to believe that someone on the Shopify team saw this app and said, “Yeah, this looks solid. Let’s launch the damn thing!” But clearly, I am giving them too much credit.
While it's a free app, it should be as it's virtually useless. The limit for products is way too low, and the the bundle functionality doesn't actually work - it just line lists out skus that make up the bundle with individual pricing. I'm not sure what the point of this app is, but go elsewhere.
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request more information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Can't use based on these reviews. Surely most merchants creating bundles will want to price a bundle so its less than the items together when not bundled. Seems like it us not.
Developer reply ·
Thank you for your review. Bundle pricing can be set on the product page for the bundles. I've reached out via email to provide more information. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Bundles that I've created, were initially working, suddenly without any apparent triggers begin showing 0 inventory/ availability, even though their constituent products are all in stock. If I go and edit the bundle, by removing a product, saving, and then re-adding the same product, and re-saving, then suddenly it shows the inventory again. It's always been doing this randomly since I installed it I noticed, but now, having been to busy to check in the last few months, I just discovered it was the case with all of the bundles in my shop. The impact being that these last months, no one could buy these products from us online.
Developer reply ·
Thank you for your review. We have investigated this issue and have fixed the underlying problem. Please let us know if you run into any other issues. Kind Regards, Shopify Bundles Team
If you create a bundle and later on adjust the pricing of the one of the items in the bundle, the total price of the bundle does not change and remains the same. How is it even possible that they did not think about updating the price of the bundle listing if an item in the bundle changes in price?
For os er det alfa omega at vores bundles kan komme med ud i vores feed på Google, og det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre med denne app. Derfor har vi flere forskellige andre apps til denne opgave. Men ville da foretrække at anvende Shopifys egen, hvis den havde de fornødne funktioner.
RUBBISH!! So disappointed as I spent a whole day creating these bundles only to find out it doesnt publish to FB or Google sales channels (?!). Also, it messes up your packing slips as the bundles are not shown as bundles but as separate producs (lots of customer confusion). The worst app we have ever tried. Talked to support and they could - of course - not help.
The app will show the bundles as OUT OF STOCK on Collection pages if you don't select the option to "sell when it's out of stock"... It means you CAN'T MANAGE THE STOCK!! I lost 3 days trying to solve the issue with SUPPORT TEAM, but was useless... Ridiculous!!!!
Developer reply ·
Hi Mays Store, If the "sell when it's out of stock" option is disabled, the bundle's availability depends on the lowest inventory quantity among all the products included in the bundle. This is an alternate approach you can take if you would like to consider the inventory of bundled products. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Impossible to access the product bundle components in liquid/theme. It used to work, but no longer does.
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request more information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
The app doesn’t work. If you try to delete a bundle, it deletes all the variants of the underlying products inside.
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request more information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Downloaded it and my inventory was wiped, says all unavailable when I have stock
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request more information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
The limits are to great to consider this app. You can only have 3 variants or 100 options. For stores with large bundle options, this doesn't make sense for " large catalogs". It's not a product page so I cant push bundles to other platforms, so google shopping, amazon or ebay I cant sell the same " kit/bundle" Good idea, but not what consuming like us need by the reviews.
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to learn more about your needs. We would love to find ways to better support your team. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Easy setup. Doesn't work. :) It's saying product isn't available despite everything being in stock. Unfortunate because we really need a simple solution. :(
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request screenshots to provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Bundles don't work with my theme anymore. They used to work with the theme before the latest Shopify update in December. Shopify won't support it by fixing the issues and says it's my theme's problem, effectively saying we have to hire a developer to make our theme work with this app, basically a no-go. Not really a usable option and not worth the time to test out until Shopify decides to support it.
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request screenshots to provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
The idea is great to combine individual SKU's into bundles but the app works only when both the individual SKU's are showing same qty. Even 1 sku goes down by 1 number, the bundle shows that combo as not available instead of showing the minimum available qty of any sku in the bundle as the combo qty. Hope this is sorted out. Uninstalled as it lead to our combo's showing out of stock most of time.
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request additional information so that we can provide support with your issue. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Bundles is EXACTLY what Shopify needs to add to their platform. With products being limited to 3 variants and no way to have "add-on" items, this highly restricts custom products from being sold on the Shopify platform. There are 3rd party apps for multi-variants, but they do not work natively with shopify, break with shopify updates, do not work with the shopping cart and customer emails without LOTS of custom code, and do not work at all in Shop App. In comes this "bundles" app. Theoretically, solving all of my issues by natively supporting bundles. However....big issues: Issues: 1. Any update to an underlying product will cause the bundle to break 2. You cannot rearrange the order of the products 3. The drop down form is not customizable 4. Renaming the items or changing any little detail will cause the whole bundle to be remade 5. Doesn't exactly work with the shopping cart (no descriptions) I would give this 0 out of 5 stars. Shopify NEEDS this feature badly but has failed to create a usable Bundles management app. Shopify: Please please please prioritize a bundles management app. Scrap this one and make something robust from the ground up!
Developer reply ·
Thank you for your review. I've reached out via email to request additional information so that we can provide support with the issues you faced. Kind Regards, Shopify Bundles Team
Maximum 3 options? My main bundle includes 2 products, each of which has 2 options (size and colour). Thats 4 options total. However the app limits to 3 options in total, so I can't even bundle my best seller with second best seller! PLEASE FIX! (and email me when it's done;))
I would give zero stars if I could. This app randomly causes stock to disappear without any clear reason, which completely disrupts inventory management. When I contacted the support team, it became clear they had no idea what to do. Instead of offering a real solution, they gave ridiculous explanations that made no sense and showed little understanding of how their own app works. Their “fix” was for me to manually update every single bundle one by one—completely unacceptable for any business, especially one with a large catalog. If you value your time, money, and sanity, avoid this app. It’s unreliable, and the technical support is completely unhelpful. I would not recommend it to anyone.
I really like how easy the app is to use but my biggest complaint and reason I'll be using something else is that you can't sell or advertise these bundles on anything other than your Shopify website - no Google, no Meta, nothing which is incredibly frustrating given that's literally the entire point. Developers need to get on this asap to make this better.
App is brilliant except you CANNOT USE BUNDLES FOR SUBSCRIPTIONS!! This is such a killer for us, as we want to allow our customers to purchase bundles on subscription. You'd think this was a common customer requirement that Shopify would enable in the app. PLEASE DEV TEAM ADD THIS ASAP
definitely a good starting point in theory, but when in comes to practice... when I create a bundle of 6 products, my POD partner won't get the information of each 6 SKUs, but only the (self-created) SKU of the bundle, which he can't use in our fully automated process. AND: if I create a bundle with products of multiple variants, e.g. 3 products with 3 sizes each, my customers are not able to select the size for each product in the bundle. only one product in one size can be selected - and the price doesn't change either...
Erm, you can't advertise bundle listings on Google / Meta, they're not an option in the listings marketing. Now I'm confused what's the point in the app if you can't advertise your bundles?
Unfortunately the current configuration of the Shopify Bundle app is not working properly. The system treats products included in a bundle as a single entity, and as such, it does not support assigning individual images to each variant within a bundle. So the app that should show variants of bundle, it is not displaying it = not working.
This app used to be perfect for my website until they changed everything. When I add a bundle product to an order it adds the components rather than the bundle itself. Additionally you can not add a product to more than one bundle. I'm not sure why these changes were made but they will cause me to not be able to use Shopify as the bundles app was crucial to the use of my store
Why can't I Publish products on Sales Channels?
I created a very simple package to start with, consisting of just 2 products, with 3 colors and 5 sizes each. In other words, a very basic package in our clothing segment. Even so, it has already exceeded the variant limit. Disappointing experience, very limited app, and it doesn't take into account the reality of many segments.
Terrible App. Doesnt even work. We added the bundles and it always said products are out of stock eventho we had stock on all products. Shopify Support said its an issue with the theme which is a joke considering it has nothing to do with the front end and only with the backend. Absolute Joke
Nicht Nutzbar für uns. Sehr unflexible. Würde eine andere App empfehlen
The products you create with the bundle will not fall out of your inventory. Is this a joke? You use the world's biggest e-commerce software. And the bundle application does not work properly. Even the most ridiculous ecommerce software doesn't have a bundle inventory problem. I can't understand Shopify's negligence here. Having built my infrastructure on Shopify from the beginning, I will continue to use it for a while. But if this nonsense continues, I will definitely delete it. Imagine a company that directs you to paid applications for every broken infrastructure problem. Its name is Shopify.
Seems helpful at first, then you find the glaring issues that Shopify refuses to fix: You cannot sell bundled items on ANY sales channel including SHOPIFY POS! No FB. No Google. No IG. No Pinterest. The items simply do not migrate. Shopify support knows this problem. Because these issues directly and significantly impact sales, there are multiple blog posts regarding this issue. Shopify has not fixed it. Do not use this app.
I'm really sorry, I tried very hard. But I am trying to create a simple bundle of 3 T-shirt colors (same T-shirt, different product) with 6 sizes of each. So that's not possible: because 6x6x6 goes over the limit of 6 variants. If I do the same with 1 product with 6 sizes, it works, but nonetheless does not take into account the stock of the product itself. ie... it's useless. update several months later: the issue has still not been addressed, disappointing
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on increasing the amount of variants that can be in a bundle, so stay tuned.
Let me be clear, you cannot assign a custom shipping profile to a bundle created by this app! WTF??? so let's say you create a bundle and want to offer free shipping, forget it. Serious issues, avoid..wasted days
I’m really frustrated with the Shopify Bundles app. It doesn’t make any sense that we can’t just take an existing product and turn it into a Bundle. We’ve already got a bunch of Bundles set up with another app, and having to create new products just to use with the Shopify Bundles app means we’d lose all the sales history for those products. This is causing us a lot of unnecessary hassle. It would be so much easier if we could just convert existing products into Bundles without losing any data.
If you have an inventory location that does not allow sales, this bundle app will sell inventory from this location.
Another expected, underwhelming and useless app shopify provides. Why would the bundle not be out of stock if ONE product is out of stock? That is a crucial piece of information to know. Just useless…customers don’t buy the bundle to receive ONE product only but because they want THE bundle of products. Shopify again puts the merchant on the back foot and the merchant need to manage customer expectations. I do wonder who comes up with this none sense…
Everything is ok, except the fact that you can't enable the sales channels like google, facebook, Instagram.. This makes the plugins useless
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! We are always evaluating new feature requests for our roadmap and will certainly consider this for the future.
Seems as though this app still needs a ton of work. I have two simple variants for each of my products (2 size options). I can't bundle 4 products because apparently this creates too many variants. I attempted to go around this by just allowing the customer to select the size on the first product, but that doesn't work either.
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! We are always evaluating new feature requests for our roadmap and will certainly consider this for the future.
Bug/Error? I have a bundle that I want to apply custom shipping profile too. The items within the bundle are otherwise part of the general shipping profile. I can assign the bundle to my custom shipping profile. When checking out, the shipping rate shown is not the custom one, but the general profile. Original Review: This app is a start, but for something that should be CORE functionality in a marketplace platform, it really underdelivers. My biggest surprise... Doesn't support POS. Online only.
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on development of this feature, so stay tuned.
Simply has far too many bugs and failures.
Developer reply ·
Hi, thanks for your feedback. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
I would not recommend this App at all, the most important option is left out . After creating a bundle the first thing I need to know is how much the products in the bundle cost, instead Shopify is asking me how much they cost, as if I did not already add the products cost when they where created. No, I do not recommend it all.
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! We are always evaluating new feature requests for our roadmap and will certainly consider this for the future.
Not useable in my opinion. The first 'bundle' I set up presented all the sizes of both products to the customer, but does not indicate which sizes are sold out. It isn't until the customer adds to cart that the app says 'sold out'. The customer is going to leave and not come back!
Developer reply ·
Hi, thank you for your feedback. Sorry to hear you are experiencing this issue! We’d love to help you resolve this—please reach out to Shopify Support at help.shopify.com so that we can investigate.
This app is absolute trash. Most notably, Shopify Bundles DOES NOT WORK with subscriptions. But they don't make it clear AT ALL. So you get to launch it and find out for yourself. So fun!!! It's such a shame that someone in a garage can make better apps than Shopify. So disappointing.
Developer reply ·
Hi, thanks for your feedback. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
Malfunctions and Shopify does nothing about it. I have a bundle of three products and the bundle will randomly update to only two products without warning. Several bundles were sold to international customers who paid for three and only recommended two because of this malfunction. I was out hundreds of dollars in shipping alone to rectify this. Shopify has done nothing.
Does not work in all sales channels, specifically the shop channel and this causes us major issues. We sell on our storefront, but a large part of our business relies on creating draft orders and because the bundles are not part of our Shopify store sales channel we can not manually add bundles to draft orders. We really like the app for all of its other capabilities, it checks a lot of boxes for us, but this one issue hinders us from being able to actually implement the app into our workflow. PLEASE FIX!
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on bundles support in the Shop sales channel and draft orders, so stay tuned.
This app has limited functionality. Still need a third party app that barely works with crappy support to fix my website.
Developer reply ·
Hi, thanks for your feedback. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
Unfortunately the app does not allow branded dynamic checkout buttons with bundles.
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! We are always evaluating new feature requests for our roadmap and will certainly consider this for the future.
you should improove it, it not what is should b e , this app only merge the products but don t help you on checkout area if you work on it it should be a grate app
Developer reply ·
Thanks for your feedback. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
Very difficult to use. All our products have variables and too many limitations. Difficult to understand and even more difficult to try to build bundles. Moving on.
Developer reply ·
Thanks for your feedback. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
This app simply doesn't work. There's a known issue that Shopify has to resolve to make it so the bundles even have the inventory to make them sellable. Very unimpressed. If there's an issue with an app, maybe take it down, fix the problem, then put it back online when it's functional?
Developer reply ·
Thank you for your feedback, and we appreciate your patience. Sorry to hear that you were experiencing problems with your store. This issue is resolved. Please reach out to Shopify Support if you experience further issues.
This app makes no sense? With multiple sizes and colour variants it seems to expect you to be able to predict customer choices and load accordingly? Ludicrous. You need to be able to load all the colours and sizes of one set of items and then enable them to be bundled with another set of items (of your choice in size and colour)? Why do you make Apps that don't make sense?
This looked like the perfect solution to our stores problem. It's free, it solves our problem in a very user friendly app. But seems like they haven't fixed the variant total limit. Tried to put three products together, multiple sizes and combined they exceed the 100 variant limit(4x6x7). I really wish they'd expand the limit to 200+ in order for this to work!
This app calculated a product price that was HIGHER than all the combined component parts. It also didn't pull in a calculated cost per item, which will have impacts on my cost of goods sold reporting. The solution offered to these was to either manually calculate/update it myself or pay for an inventory manage system. Both are unacceptable solutions - the correct solution is that the app should work properly. I'm not sure how this was released with such basic errors. Given that Shopify is now a system of record for accounting/taxes, such errors are required to be fixed otherwise merchants will legally be offside and may not realize it. This is really poor quality, even for a minimum viable product. For a product that's been in market for 6+ months? It's unacceptable. I'm not sure who at Shopify HQ is okay'ing the release of products, but this has to stop. Time is finite. Wasted time has a cost and for merchants that means less marketing/less refinement/less content, which has a financial cost for both the merchant and Shopify. Seriously, do better.
Developer reply ·
Hi, thank you for your feedback. Sorry to hear you are experiencing issues with price calculation. We’d love to help you resolve this—please reach out to Shopify Support so we can investigate. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
I sell personalised products and I have an app installed that allows the customer to complete a form to tell me what they would like embroidered on the duffle bag set for example. It's one product on my website but when I receive the order from shopify, it's broken down into three individual products which completely removes any personalisation data the customer has entered. Which means I then have to contact them to get the information. I've spent hours/days/weeks creating bundles only for it to be a complete nightmare. I really hope there is an option added for us merchants to receive the order as one product - not three individual products! Devasted!
Developer reply ·
Thanks for your feedback. Sorry to hear about your experience with the app. We continue to work hard on updating our app's features and capabilities, and we will pass this feedback along to our team.
A bundle is not treated like a product. So you can't put it on the shopify shop app. Nor can you market it in Google The bundle should be treated like a product and have all the features of a product.
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on enabling bundles to be sold in additional sales channels, so stay tuned.
Unusable for me. I have variants so having a 100 variant limit means that I can't bundle more than maybe 2 products before hitting that limit. Renders this useless.
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on development of this feature, so stay tuned.
This is the most useless application in the world!! It absolutely does not work and that's normal, the application was designed to be useless! Not to mention the photos in the application which are fake! I do not recommend this application which is useless!! -- Voila l'application le plus inutile au monde !! Il ne fonctionne absolument pas et c'est normal l'application a été concu pour etre inutile ! Sans compter les photos de l'application qui sont fausses ! Je deconseille cette application qui est inutile !!
Developer reply ·
Hi, thank you for your feedback, we are sorry to hear about your experience. Please reach out to Shopify support with more details about your experience with the Bundles app so we can try to help you resolve this.
The bundles API only transfers the contained products, but no information about the bundles they belong to. This results in invoice-creation-apps like Billbee and Pickware not displaying the bundle-name on our customers invoices. Also the automated pricing for the contained products is inacceptable.
POS sales channel is not supported??? WTF Shopify, fix these issues and your stock price ASAP
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on adding POS support, so stay tuned.
It doesn't work. The setup process looks OK, but it doesn't display the bundles option on the product page. !!! Shopify please fix this APP!!!
Developer reply ·
Sorry to hear you are experiencing this issue. Hi, thank you for your feedback. We’dlove to help you resolve this - please reach out to Shopify Support so we can investigate.
Ridiculous app when you have products with variations. Only works I guess when you have a few single standalone products. Got excited there for a second when Shopify introduced this, but I guess it's free for a reason...
Developer reply ·
Hi, thank you for your feedback, we are sorry to hear about your experience. Please reach out to Shopify support with more details about your issue so we can try to help you resolve this.
Nice app but launched pre mature lots of glitched. Does not work with any other sales channel - Facebook or instagram Support team has no clue
Developer reply ·
Hi, thanks so much for your feedback on the Shopify Bundles app! Our team is currently working on development of this feature, so stay tuned.