Smile: Loyalty Program Rewards
by Smile.io
View in Shopify App Store ↗Reviews (4612)
Ya me parecía caro el uso de la app, pero desde abril empezaron a cobrar cargos por uso y van por 2000€ mensuales de cargos lo que me cobran, cuando no generan ni 10.000€. No merece la pena. Estoy reclamando y soporte no contestan. Un verdadero abuso, y no le sacamos demasiado partido porque no vemos que integre bien. Muchas deficiencias, mejor desarrollar una app propia.
Developer reply ·
Hola, Gracias por tus comentarios. Nos hemos puesto en contacto contigo directamente para brindarte más ayuda. Si nos das la oportunidad, estamos seguros de que encontraremos la manera de que sigas disfrutando de Smile.io. Shelby y el equipo de Smile.io
After watching several YouTube reviews, we decided to try the Smile: Loyalty Program Rewards app, even though the pricing is on the higher side for smaller stores like ours. Unfortunately, we were not able to properly test the app. After two separate installation attempts, the app URL did not load at all. We tried troubleshooting from our end by using different browsers and disabling private DNS and VPN, but the issue persisted. Because of this, we could not proceed further with the evaluation. Based on its reputation, the app seems promising, but our initial experience was not smooth. Overall, while the app appears to be a strong solution in the market, the installation issue prevented us from exploring its features.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to write this up in detail, and I am sorry the app would not load for you! That is not the experience the vast majority of merchants have when installing Smile, which tells us something specific to your setup got in the way, and we would love to find out what. Our escalated support team have reached out directly. They'll have a look at your store, rule out things like browser extensions, network filtering, or regional connectivity, and confirm Smile loads properly for you before you spend any more time on it. We would genuinely welcome the chance to earn a proper evaluation once you are able to get in and see how it works. Alex and the Smile.io Team
It didn't worked had a lot of bugs and dropped my CVR I couldn't request a refund and its more expensive than the revenue that it got
Developer reply ·
Thank you for taking the time to leave your review here, I'm sorry Smile didn't work the way it should have, and that a difficult month left you worse off rather than better. That's genuinely frustrating and not the experience we want for your store. I'd like to help turn this around. Please reach out to our team through the in-app chat and we'll look into the bugs, the conversion impact, and the refund you weren't able to request, and work through it with you directly. In case we don't hear from you there - I've personally reached out directly via email. Alex and the Smile.io Team
What a terrible trash experience. Not only that the app intergration not display the blocks that I needed but it didn't display any blocks at all. I had to contact support to even get the blocks / settings I want it. Not to mention the support person messed up my website and I had to fix my website afterwards because they jumbled up my categories. Terrible app
Developer reply ·
Thank you for sharing your review and experience here with our team! We're very confident we can help work through this directly and have reached out to schedule time for an in depth setup and configuration audit with our technical support team. We look forward to hearing from you - and the opportunity to help make this right. Alex & Smile.io Team
HORRIBLE QUE LIERAL TE FORCEN A PAGAR, UN ASCO. UNA COMPLETA LOCURA EL PRECIO PARA LO QUE OFRECE, RIDICULO
Developer reply ·
Hello! We've been eager to connect with someone from your team since you'd initially left your review with us. We're confident we can help with any refund concerns - and get more from your loyalty program. We'll reach out again and hope to hear from you there, Alex & Smile
Very disappointed with the Smile app and their support team. The customer service response time is extremely slow — even after seeing the messages, they take 2–3 days to reply back. We are paying a significant amount for the app, but the support and solutions provided have not been helpful at all. Overall, the experience has been frustrating and unprofessional. I would not recommend this app and would suggest looking for a better alternative.
Developer reply ·
Hey there, Thank you for the feedback here - we've reached out directly on the conversation to assist further. If you give us the chance, we're confident we can find a path forward to keep you happy with Smile.io. Alex & Smile.Io Team
Do not use. Zero customer support and once you sign up you will be forced to pay $199/mo FOREVER or Cancel. Such a shame.
Developer reply ·
Hey again! We realized we'd never actually responded to your review here and wanted to follow up since we last connected on getting you on the right plan. We'll reach out directly via email to see if there's anything we can assist with. Alex
not user friendly both for vendor and customers. hard to redeem on POS and pushing you to upgrade to higher plans for easier to use features
Developer reply ·
Hi there, we are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. A member of our team has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be! ~Karen
the customer support is very slow
Developer reply ·
Thank you for your review! Our support team has reached out to see if there is anything else we can assist you with :) - Smile Team
There is no proper onboarding (only slow chat support) and there is a lot of things that do not work. just to name a few: 1) settings say that my mobile launcher is supposed to be on the left -> still shows up on the right side, even after waiting for over an hour 2) I created my loyalty page. Has no content. Cannot add "ways to earn" to page 3) Analytics are wrong. I had a "Member CLV" of 554 while loyalty driven revenue is 0. 4) ... and a few more If I wait for the chat to give me all the info, I will not be ready before next month.
Developer reply ·
We are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. A member of our team has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
The starter plan is just ridiculous. For 50$ they dont let you do anything. worst costumer support too.
Developer reply ·
We are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. A member of our team has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
Tried to use for consignment and POS, spent hours trying to get it to work, but couldn't get an exact amount for a customer to carry over to POS. Tried support, their AI was helpful, but it took over an hour to connect me to someone and they didn't look at the issue and then just stopped replying.
Developer reply ·
We are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. A member of our team has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
Support is difficult to communicate with. If you have B2B transactions on the same website, don't use this app.
Developer reply ·
Thank you for your feedback here. Someone has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
We discovered that more than 12,000 discount codes were created through this app and then published on coupon websites for anyone to use. Nobody ever warned us this was happening. It’s obvious someone hacked or exploited the referral program, but instead of helping, support didn’t even apologize or offer a solution to delete or block these codes. This is unacceptable for a platform that should be protecting merchants, not leaving us exposed to abuse. If you value your store and revenue, think twice before trusting this app.
Developer reply ·
Thank you for your feedback here. Someone has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
i don't know how my customer redeems your point
Developer reply ·
Thank you for your feedback here, we really appreciate it. Someone has reached out internally to address these issues and come to a solution for you.
They waited half a year to tell me their integration with Shopify has broken and their hands are tied. Instead of offering to refund $1200 for the months the program hasn't worked-- they waisted my time, my teams time and embarrassed us to our customers. Ten years with Smile. I get as they say "our hands are tied" they cant fix it etc. but choosing to continue to take my money then one day start talking about this issue as if everyones been privy to it? WILD. Bold choice. Our business with smile ends today and as their integration is broken I do not recommend you begin using it in 2025.
Developer reply ·
Thank you for reaching out and for the valuable feedback!
Not recommended at all. This app is just such a "pay-to-win" app type.. They have a really basic personalised points program, which does not allow you to make any little modification. In my case, I reached out the max capacity of the starter plan and started considering upgrading to the 199€ / month, but wanted to see how a couple of new things would work inside of the app first. I found out you can't even access your app with all your customers points and information if you don't pay the upgraded plan in advance. I talked with customer support but, in their words: "they cannot do anything bc I maxed it out my plan" I am very disappointed with this greedy policy they work with, and now I am looking for another options.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to leave this review and feedback. Someone from our team will be reaching out to address the points you've made.
The pricing and lack of features has gotten out of control. We are unsure how Smile calculates the 500 order threshold, but it is not accurate. Beware of the bait and switch for pricing and features that should be included but behind paywalls. You'll be paying $200/month shortly. We constantly get customer complaints how hard it is to redeem rewards. We have been loyal customers, but it is time to move on and I would bet many are looking for ways out.
Developer reply ·
Thank you for your feedback here. Someone has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
left chat before i was finished
Developer reply ·
Hi there, Thank you for taking the time to leave this review. A member of the team has reached out personally to learn more.
Terrible support.
Developer reply ·
We have reached out to you via email to resolve the issue you are experiencing. The Smile Support Team
Unacceptable Customer Service and Unfair Subscription Policy I am extremely disappointed with the customer service provided by this company. They offer only chat and email support, both of which take hours to receive a response—completely unacceptable for a paid service. What’s even more frustrating is their unfair subscription policy. I paid $50 for a monthly subscription, and after realizing the app didn’t meet my expectations, I canceled the subscription within an hour to avoid being charged for the next cycle. To my surprise, all the paid features were immediately revoked, and I was denied access to the app for the remaining 29 days—despite having already paid for the full month! To make matters worse, Shelby, who appears to be in customer service, seems completely uninterested in providing any real assistance. Why have someone in customer service if they are not willing to do their job? Her lack of concern and unwillingness to help only adds to the frustration of dealing with this company. This practice is unacceptable and misleading. I PAID FOR THE MONTH and should be entitled to use the service for the entire duration, regardless of when I choose to cancel. I expect a resolution to this issue immediately.
Developer reply ·
Thank you for your feedback here. Someone has reached out to you and we'd love to work together to make sure your experience is as positive as it can be!
Being billed after i cancel the subscription!
Developer reply ·
Thank you for sharing your concerns with us! A member of our billing team has already reached out to you and resolved the issue.
App does not support post-purchase upsell points, they do not count towards the total automatically and need to be added manually to every order, what a joke!! Also, the app does not retroactively add points for previous orders a person made before you installed the app.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to share with us your concerns. I have sent you a follow up email directly to understand exactly what you want to do and explore other possible solutions.
Got way to expensive
Developer reply ·
We genuinely appreciate you taking the time to leave us feedback about our pricing. Someone from our team has reached out to discuss this further with you to see if there's anything we can do to help make Smile work for you! Yours in Loyalty, The Smile Support Team
it seems like a good app but I just lose a lot of time and Couldn't make it work. it is not showing in my website and I couldn't understand how clients will see their point or redeem them. I also try to reach through the chat but nobody answered. I was willing to pay after all that trouble with the free version.
Developer reply ·
We are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. A member of our support team has reached out via email to learn more about your experience!
Positive reviews MUST be fake. This is TERRIBLE! I watched as 6 people signed up for my rewards program yesterday and not one is in my database now. This thing sent them a confirmation email, they went to spam folders. It gives a code that you then have to go back to the website to be added to my reward program. When they clicked the link - it gave them a 404 error. I just checked and it is now NOT LIVE on my website even tho it's showing in the Shopify store. Waste of time. Customer support is useless.
Developer reply ·
We're really sorry to hear that you've had issues getting your program set up correctly. Our team have reached out to help get this resolved for you, but please let us know if there's anything else we can do to help in the meantime.
This is a useless app even they label it as "FREE" app. You can't even use it in Shopify's Starter Pack. WASTEOF TIME to download and talking to their "so called" advisor. At the end of the day, ZERO accomplishment. I STRONGLY DON'T RECOMMEND THIS APP.
Developer reply ·
Thank you for the feedback! We've sent an email your way with some additional information to clarify.
This app has been extremely difficult and confusing to setup. I have a designer putting things together and it's taken a long time just to have it look aesthetically pleasing. We added the login block on the loyalty page and then it just randomly show up on our homepage. Trying to get a fast response for needed support is actually impossible. This app costs $200/month and they take hours to respond to customer requests. The fact there's no live chat support for this app is kind of mind blowing when $10/month apps I use have instant support and assistance. I actually wish there were other viable options out there as this app is terrible when you combine what they offer vs what they charge.
Developer reply ·
Hi there! We're really sorry to hear that you've had issues getting your app blocks set up correctly. Our team have reached out via email to help get this resolved for you, but please let us know if there's anything else we can do to help in the meantime.
I use to love this app in my store but it recently stopped working and I can’t figure out why.
Developer reply ·
Thank you for your review. I'm sorry you are having technical difficulties. I have reached out via email to get them resolved for you. Best regards David Senior Merchant Success Manager
Von der Funktionalität ist die App in Ordnung. Leider können nicht alle Inhalte auf Deutsch übersetzt werden, was es uns unmöglich macht die App Blöcke im Checkout oder anderen Bereichen zu nutzen. Einen Stern gibt es deshalb, dass es leider überhaupt keine Möglichkeit gibt zusammen mit dem Support eine Lösung zu finden, auch wenn wir einen Teil der Kosten für die Entwicklung übernehmen würden. Weder eine Lösungsvorschlag noch ein Angebot haben wir auf zweifache Nachfrage erhalten. Das ist sehr schade :(. The functionality of the app is fine. Unfortunately, not all content can be translated into German, which makes it impossible for us to use the app blocks in the checkout or other areas. We give it one star because unfortunately there is no possibility at all to find a solution together with the support, even if we would bear part of the costs for the development. We have received neither a proposed solution nor an offer after two requests. That is a great pity :(.
Developer reply ·
Hi there! I'm sorry to hear you are experiencing issues with German translations. We've sent you an email your way to help figure this out.
Hello!! I paid the 199.00 plan but this application has many problems and I dont receive a response... the application dont save the changes, it logs me out to the panel and it dont let me working. Please, any response let me know in ecommerce@rbmrep.com
Developer reply ·
We are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. I have reached out via email to the address above learn more about your experience. Karen & the Smile team.
I've been a paid customer for several months, and I am facing a bug where a customer keeps referring themselves and generating discount coupons. The backend shows that their coupon was blocked but in reality it isn't. I brought the issue to the support team and they simply replied "you can block the customer" and they didn't provide me with any answer in regard to why it was happening in the first place. No accountability in the loss of revenue that we faced. Unsubscribing and uninstalling this app right away.
Useless unless you pay, you cant even edit your programs without paying. cancelled
Developer reply ·
We are so sorry to hear that your experience wasn't up to our usual standards. A member of our support team has reached out via email to learn more about your experience.
We are only small grocery and not too much profit at here. I using the app until they send me the email. with 600 orders/month , is not too much in rural and their palan is $199/month. Very expensive for us. I will use another ways for that
Developer reply ·
Thank you for taking the time to leave us your feedback. We value your opinion and reached out to you personally via email to discuss this further.
I cancelled this app over two months ago and I am still being charged. I reached out to customer service multiple times and have been ignored.
Developer reply ·
Hi there! Our team has reached out get this resolved for you but we haven't seen a reply back yet. If you aren't getting our responses, please send an email to help@smile.io. We'd like to get this resolved for you today if possible. Thanks. 💛
Its a brilliant app, been using this loyalty app for 3 years.. However after this update they made, they removed alot of settings and features from the free plan. Now i can't change and edit my settings, i literally have to fork out 50 usd just to change a few settings. What a bunch of greedy devs.
Developer reply ·
Thank you for your candid review! We really value and appreciate this honest feedback. We've sent an email your way with some additional information.
Cant use the app as it Just flashes the screen when trying to view the app , unusable as i cant get past the opening screen
Developer reply ·
Hey, thank you for your review. I'm really sorry to see you are having difficulties I have reached out via email to help you resolve this and get you up and running.
I am leaving a 1-star review due to the extremely poor level of customer support that Smile offers. Unlike other apps, the Smile support team will try to help with the least possible effort, and will never actually be willing to login to a Shopify store to assist with the app's implementation or code (i.e. through a collaborator link or staff account login). All the support team will do is send you one of their trained reply templates to provide a help article. We wanted to show the Smile launcher on only one page of our website, but were told that this was not possible. We would have to 'exclude' every single page on our website to be able to do this. There is no option in the app to only 'include' certain URLs to display the launcher. This is not helpful at all. Additionally, we found through the support team that certain features of the Smile app are only available to people depending on when the account was created. For example, they currently offer different ways the launcher can be displayed on mobile - but only for new accounts. Because we have an older account, the team refuses to give this option to us. This is extremely bizarre and not logical at all. Seriously Smile - for the amount that you charge merchants to use your program, you really need to improve your customer support and allow more customization for merchants.
Developer reply ·
***UPDATE 07/2023: Thank you for your patience, I'm happy to let you know we have been able to add you to the beta group for this feature. We have been trying to contact you to confirm and see how else we can ensure your program is working optimally and we look forward to connecting with you soon. *** Thank you for taking the time to leave us a review. We really appreciate your feedback. I truly understand the frustration these issues caused. I'm going to carefully look into the problems you highlighted and reach out privately to try and resolve these concerns. Customer service is incredibly important to us and we always try and offer the best advice and support that we possibly can. Some things are outside our control but we will always try and offer workarounds and solutions. We will never refuse to offer a feature if it is available and we are currently looking at ways to offer the visibility option to you we are just waiting to see how we can add you to the control group. Again, thank you for your review and I look forward to connecting with you to resolve these issues. David Wyatt Merchant Experience Manager
Ik heb deze app getest, echter deze app beschikt niet over de mogelijkheid om de Nederlandse taal te gebruiken in de communicatie naar klanten. Dus niet bruikbaar voor ons. Technisch / functioneel prima app overigens
Developer reply ·
Hey Marteen! Thanks for taking the time to leave us your honest feedback! Joana from Smile here 👋 Regarding languages, we currently offer Smile in 5 languages (English, Spanish, French, German, and Portuguese) but full translations for Dutch are not currently offered. However, I have sent you an email with a few examples of Dutch merchants using the semi-translated version of Smile! Looking forward to hearing from you soon! Met vriendelijk groet, Joana 🙏
Customer service is absolutely the worst! They told us to upgrade to 200$ plan to get the features we wanted, then after the upgrade, it turned out the features were only available on the 600$ plan, tried to downgrade literary 3 days later, been back and foward with customer service to get a refund for almost 2 weeks now, they still didn't refund!!! It is not the first time they are being super shady with billing!!!
Developer reply ·
We appreciate you taking the time to write in and leave feedback. I sent you a private message so that we can get this all sorted out for you ASAP. I also took a look over your account and can see that you were automatically credited the difference between the plan you were on before and the plan you downgraded to. This credit will be applied to future invoices of your new plan automatically. I also sent a message to our Billing department so that they can see about getting you a refund instead of a credit if that is your preferred method. As for the features, I reached out with further clarification on the features and plans, and a little gift on us, for any confusion. Please let us know if there is anything else we can do. Don't hesitate to reach out if you need anything else. 💛 The Smile Team
I try to open the app to view info and it says that the app has an error...so nothing even comes up. Deleting...unfortunately now all my customer's points will also be deleted...
Developer reply ·
Thank you for taking the time to reach out to us and leave your feedback! We are sorry to hear of the issues you are experiencing and dove into things on our end. 🔦 I just sent you an email regarding my findings. 🤓 Your program and dashboard are functioning as normal, but you have disabled points and referrals, which will pause your program. In order to relaunch the program simply hit "activate" for both points and referrals. 😸 If you deleted the app please re-install it as all your customers data will be deleted within 48 hours in compliance with internet privacy laws. If you experience any further difficulty just reply to me via email, or email help@smile.io, or you can always pop into the Live Chat via the app itself or our website, smile.io. 😺 We hope to help get you sorted asap! Thank you so much! ☀️ Cheers, Joshua - Smile Team 🧙♂️
Does not work with Paypal: if you place an order with Paypal, the user doesn not receive any points. And it's not specified anywhere that it doesn't work with Paypal...
Developer reply ·
Hey there, Thank you for your honest feedback we really appreciate it. I'm sorry you've had this experience. We've double-checked and Paypal purchases will earn points for customers. I've passed this to our technical team for them to look at urgently to see why this isn't happening for you. Thank you again and we look forward to fixing this for you.
Too expensive. Does anyone know a cheaper app? Too expensive for a small business. It's just the service they offer does not correlate to the price.
Developer reply ·
Hi there, Thank you for sharing your honest feedback with us. Supporting small business is what we love doing the most. So we'd love the opportunity to connect with you and figure out a viable and affordable option to use Smile on your store. If you could email help@smile.io or jump on our live chat, we'll see what we can do to help :)
I am on the Free plan as indicated on my dashboard, but Smile has been billing my card for USD39 a month for the last 6 months! Something I never agreed to. This is completely ridiculous and amounts to fraud. So even if you are on their Free plan, check your statements because you may still be charged! I am now chasing to get my money back. I DO NOT RECOMMEND THIS APP.
Honestly disappointing. It tries to do too much and it fails miserably. They are quick to raise the price for basic functionality but are slow to help when it comes time to make their product a success. One of the problems is once you have it installed, migrating away from it is a complete nightmare. We like the idea of this product but the execution is just poor.
Developer reply ·
Thank you so much for your review and feedback! 💖
日本語に対応しておらず、日本円にも対応していません。使えるマーケットが限られています。デザインがいいだけに非常に残念。 日本語に対応しておらず、日本円にも対応していません。使えるマーケットが限られています。デザインがいいだけに非常に残念。
Developer reply ·
Thank you so much for the review! So sorry to hear your language isn't available yet -- Smile is currently available in 5 languages and we plan to keep expanding our translations 🌍 I've just sent you an email to follow-up on the possible workarounds that we can offer 😊
The app works quite seamlessly, but since language can not be translated, the app is rather useless for international businesses. A true shame, since adding a translation option should not be such a difficult task. Adapting shops to local markets is essential in modern e-commerce, and therefore I can not recommend this app.
Developer reply ·
Thank you for your candid review! We really value and appreciate this honest feedback. We've sent an email your way with some additional information.
Update: After weeks of working with Katrina, who's been excellent with her attention to our concern, we've decided to uninstall the app. The bug in the app is a no-no, given the cost of the app which is pretty high, too. I think apps should really test all possible scenarios to avoid bugs and become transparent about what they can and cannot do, especially for apps like this which reward customers. It's a design flaw that should have been captured in the very beginning--we've had this app for years! We don't want to be shortchanging our customers; we've already manually corrected from our end (but we can't continue manually correcting or adjusting our point-system for all future rewards--defeats the purpose of having an app). It's also a lesson for us, too: to test the accuracy of the calculation of such apps, especially because there are more app choices out there and it's a responsibility that shouldn't be taken lightly. ----------------- I think I have given enough time to wait for a decent reply. The issue is affecting a big part of the feature, which is the calculation of the points, and I think other stores should really look into this as well (it is problematic). Currently you're double deducting the VAT that's included in the shipping cost. I've sent a reply to the answer I got more than a week ago; and that was even also after waiting for days on end. It's a big thing that I had to stop the app. I don't know if there's less care that is given to the legacy subscribers just because we're paying less than what it is priced now? I'm in the middle of testing a new app, which offers the same features as you guys have for much less cost. And, I have waited sooo long to really give this an objective review/trial by trying to work with you on a solution but your support is just soo bad that it looks like I will just have to let go of this app that we've had for years. And there we go; another week passes with my chat messages being ignored (and yes, I know you've got a lot of inquiries now but more than a week of no reply whatsoever is just not acceptable.
Developer reply ·
Thank you for taking the time to leave us a review! We're really sorry for the long wait time that you've experienced, and for this issue that you've experienced. We're sending over an email to help out more with this issue.
Absolutely the worst app experience I have ever had. I have no idea why anyone uses this. Both points and referrals programs fail massively when it comes to the pieces that should be customizable on the website end, and both are absolutely dreadfully user-unfriendly on the customer end. There are so many flaws in both systems I feel like they are selling this ridiculously overpriced app without ever even having beta tested it, as customer service was not even aware of the very obvious issues that I immediately noticed. I would give zero stars if possible, and my strongest recommendation to stay far away from this garbage, but I will say that their customer service team was very responsive, even though they were 100% entirely unable to help fix any of the problems that are absolutely evident. My customers couldn't even figure out how to use the rewards, and I don't blame them because it is an utter PITA and can fail at multiple points along the way. So very bad. So very over-priced. Save yourselves and look elsewhere.
Developer reply ·
Thank you for the feedback!
So bad that such an app can not be used in another language than English. Obviously, it isn't stated anywhere before you start to setup everything.
Developer reply ·
Thanks for the feedback! We've sent an email your way 🙂
The customers services is horrible. I been asking help for a simple fix and they just don't want to help me at all. How dissapointing considering the price of the apps
Developer reply ·
Thank you for your feedback! We've sent an email your way :)
Too expensive. Requires educating customers over and over again. Not easy to understand how to use code. Most customers place it in the "Notes" box during checkout requiring website owner to manually apply the discount. Will most likely delete this app within the next week.
Developer reply ·
Thank you for the feedback! We've sent an email your way for more information. :)
over priced not doing the job we will try one of the competitors with better price options and same tools
Developer reply ·
Thank you for the feedback! We've sent an email your way :)
Desktop version is ok, but mobile/tablet unable to configure correct position of the app icon. Please fix it. Thanks
Developer reply ·
Hey there! Thanks for reaching out. We'll be in touch via email to discuss next steps :)
Update: I gave it one star because I left a 5 star review for another app that costs 10x less a month and has far more functionality than smile.io does. I wish they made a loyalty app. There really is no excuse to charge companies predatory pricing for basic functions. We had previously given it two stars as it does collect points and integrates with the apps we require. We needed the API, so to get that functionality it is EXTREMELY expensive. We are paying $600 USD a month (I understand to get the API now it's worse - starting at $1000 USD a month). We'd switch to another tool in a heartbeat if it could sync with the apps we require. In this day and age, to 'firewall' integrations & API's is just not playing nice. I hate that it has a pop-up portal for the points. We already have a customer support one, so it is confusing for customers. The customer interface is also not nearly as customizable as you'd expect for the price. We should have full branding control at the price we pay. We should be able to control the portal & make it page, or embed it in the customer account page. I also wish the points were fully integrated into the checkout for single & recurring orders, with prompts and customization. For the ridiculous amount we are paying, you'd think it would. But no. We are paying for what should be a $59/month app. Customer support is ok. But again, for the price we are paying, I really expect to have live chat customer support available - not an email back in a day or two. Positive: It integrates nicely with reviews, our crm, subscriptions, VIP, etc. and it is very stable. All in all, it does work. If you have simple needs, it's probably a great tool. For us, we just feel stuck with it, it's far too much money, and we wouldn't recommend it.
I have installed the app on my store - it says it is live, but you don't see it on my store. I contacted support on Thursday in regards to this issue, but still haven't heard from anybody. If they do contact me - I will update this review - otherwise it will be deleted.
Developer reply ·
We're sorry to hear you're experiencing issues with our app. We have attempted to get in touch but haven't heard back! We'll reach out again :)
SCAM...Just observed lot of spurious sign ups, just checked the paid app, it is based on the sign-ups..Biggest SCAM in shopify apps...Reporting this app, right away and uninstalling.
Never had a chance to launch it. Was told I could offer a Points per Product program before I signed up but after signing up and downloading app I was informed I could only do a Points per Dollar model. Sorry. Not Smiling
THIS APP DOES NOT WORK FOR IN-STORE REDEMPTIONS. If you are a Shopify store owner and want to find an omni-channel solution for loyalty points, do NOT use Smile. It's become a huge hassle for our team as the customer points show up as "error" when trying to redeem.
Basic referral functionality doesn't limit to first-time customers. Referrals can't be offered as point values, and aren't fully integrated with the point earning/spending experience. Their support team misunderstands issues right and left, leaving me with 9+ email chains to troubleshoot simple problems.
we are a small store (10-15000 visits per month, a few thousand customers). The launcher, without an intent page has murdered my conversion rate. The points don't show on my customer account page, so I cannot promote the service to customers, without losing them via the terrible UX and limited positioning of the launcher. My only alternative to provide proper is to pay 600 a month, which I'll get no return on and cannot afford to invest in with a customer list only in the 1000s. It feels like a honey trap / bait and switch tactic. Fundamental user experience requirements should absolutely be a prerequisite for a paid app. There's a lot of great functionality in there, but not one I'm willing to take a 40% conversion drop on new business, especially with Shopify itself being so limited in its design flexibility out of the box. I'm not willing to plough dev resources into solving problems that ae solvable out of the box. As a consequence, I've decided to accept any reputational damage from halting the programme while I try to find a suitable alternative. Take a look by contrast at the flexibility of positioning of surveys and polls etc on a solution like Hotjar - it manages to be both visible and unobtrusive. (it's a different type of ap, but the launcher is near perfect and still carries their branding on the lower plans, which is fine) It's a shame, because otherwise I was 100% bought in to your journey and the functions you offer, but the pricing plan vs feature set doesn't feel like advantages when moving through the plans, it feels like blackmail, leveraged against my own promotion to customers and desire to provide a good service offering to my customers. I wish I'd read more before I committed - the sales patter doesn't match the experience of using this properly. I'm sure it's fine if you're fishing around with a free plan and not on top of your user stats. I am on top of mine and unfortunately, an otherwise excellent app is destroyed by the simplest oversight in UX - classic case of a developer thinking of themselves without considering an end user.
Seems to be a lot of bugs. Coupon not working after points activate coupon.
It looks really great however many of the option that are advertised i.e. customer receiving points on spending are only available on paid version. I probably would not have downloaded the app if this had been clear. I felt a little miss guided.
Can't be an option for small businesses, since you have to pay $199 per month if you have less than 10000 customers. $400 if you have less than 25000 customers. Also like and share buttons doesn't work properly, i created thousands of points for myself without sharing anything.
Horrible product. Stay away. I have installed it and tried to use it, but I keep getting errors when trying to log into their system. I have tried changing my password and I get caught in an endless reset loop, with the new password not working. I have tried contacting them and gotten no reply.